Lukeeko työväenluokka vielä kirjoja?

Anonyymi-ap

Muistan lapsena kun äitini luki aina. Olihan ne sellaista hömppää, rakkausromaaneja tai sellaisia. Myös hänen äitinsä luki. Molemmat oli siivoojia.
Itse olen vahvasti ylempää keskiluokkaa ja luen erittäin paljon mutta olen huomannut että työväki ei enää lue mikä on sääli. Telkkari ja nykyään kännykkä vie kaiken ajan. Katsellaan vain Youtubea tai tiktokia.

5

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei duunarit mitään lue. Mersun rassaus ja kalja on tärkeintä.

• Anonyymi

Ei lue eikä lue alempi keskiluokkakaan, he katsovat vain viihdettä. Vasta ylempi keskiluokka lukee, eivätkä hekään kaikki. Lukemisesta on tullut eliitin harrastus, siis pienilevikkisten ja harvinaisempien kirjojen, joita ei julkaista äänikirjoina ja jotka eivät ole uutuuksia.

• Anonyymi

En tiedä noista luokista mutta luulen että minua ylemmät työpaikallani on tuota "ylempää keskiluokkaa". Olen saanut sellaisen käsityksen että kukaan heistä ei lue mutta koiralle koti ja tanssii tähtien kanssa maistuu. Itse en katso telkkaria lainkaan ja nettiäkin käytän enää tunnin päivässä jos sitäkään.
        Itse olen työväkeä, karvaper**duunari, rasvanahka, likanäppi jne, ja luin tänä viikonloppuna kaksi kirjaa. Ei mitään jättiläisiä mutta noin 300 sivua molemmat. Nyt on kolme kirjaa odottamassa, ne tulee luetuksi ensiviikolla arkena ja joutuu vielä kirjastoon menemän että saa viikonlopullekin pari tekelettä.
        Että kyllä meitä typeryksiäkin on jotka lukevat. Itse olen täysi idiootti jonka keskiarvo koulussa oli kutosen luokkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä noista luokista mutta luulen että minua ylemmät työpaikallani on tuota "ylempää keskiluokkaa". Olen saanut sellaisen käsityksen että kukaan heistä ei lue mutta koiralle koti ja tanssii tähtien kanssa maistuu. Itse en katso telkkaria lainkaan ja nettiäkin käytän enää tunnin päivässä jos sitäkään.
        Itse olen työväkeä, karvaper**duunari, rasvanahka, likanäppi jne, ja luin tänä viikonloppuna kaksi kirjaa. Ei mitään jättiläisiä mutta noin 300 sivua molemmat. Nyt on kolme kirjaa odottamassa, ne tulee luetuksi ensiviikolla arkena ja joutuu vielä kirjastoon menemän että saa viikonlopullekin pari tekelettä.
        Että kyllä meitä typeryksiäkin on jotka lukevat. Itse olen täysi idiootti jonka keskiarvo koulussa oli kutosen luokkaa.

Nuo duunipaikkasi sinua hierarkiassa ylemmät ovat alempaa keskiluokkaa. Mutta en ajattele yhteiskuntaluokkia arvokkuuden mittana tai että duunarit olisivat tyhmiä -päinvastoin, moni duunariammatti vaatii älliä ja käytännön taitoja, joista osa on synnynnäisiä eli kaikista ei vain niihin ole kuten itsestäni ei olisi. Ja tiedän, että monet duunarit lukevat paljon, etenkin vanhemmat duunarit, mutta jos olet alle 40, olet harvinaisuus lukevana duunarina (tutkimusten mukaan).
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Ja toivottavasti et oikeasti pidä itseäsi idioottina koulumenestyksen mukaan! Monia kiinnostaa koulunkäynnin sijasta muut asiat, niin omallakin kohdalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      77
      3392
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      4
      1284
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      4
      1071
    4. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      26
      1036
    5. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      810
    6. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      42
      760
    7. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      744
    8. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      45
      729
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      29
      683
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      667
    Aihe