Muistan lapsena kun äitini luki aina. Olihan ne sellaista hömppää, rakkausromaaneja tai sellaisia. Myös hänen äitinsä luki. Molemmat oli siivoojia.
Itse olen vahvasti ylempää keskiluokkaa ja luen erittäin paljon mutta olen huomannut että työväki ei enää lue mikä on sääli. Telkkari ja nykyään kännykkä vie kaiken ajan. Katsellaan vain Youtubea tai tiktokia.
Lukeeko työväenluokka vielä kirjoja?
5
298
Vastaukset
- Anonyymi
Ei duunarit mitään lue. Mersun rassaus ja kalja on tärkeintä.
- Anonyymi
Ei lue eikä lue alempi keskiluokkakaan, he katsovat vain viihdettä. Vasta ylempi keskiluokka lukee, eivätkä hekään kaikki. Lukemisesta on tullut eliitin harrastus, siis pienilevikkisten ja harvinaisempien kirjojen, joita ei julkaista äänikirjoina ja jotka eivät ole uutuuksia.
- Anonyymi
En tiedä noista luokista mutta luulen että minua ylemmät työpaikallani on tuota "ylempää keskiluokkaa". Olen saanut sellaisen käsityksen että kukaan heistä ei lue mutta koiralle koti ja tanssii tähtien kanssa maistuu. Itse en katso telkkaria lainkaan ja nettiäkin käytän enää tunnin päivässä jos sitäkään.
Itse olen työväkeä, karvaper**duunari, rasvanahka, likanäppi jne, ja luin tänä viikonloppuna kaksi kirjaa. Ei mitään jättiläisiä mutta noin 300 sivua molemmat. Nyt on kolme kirjaa odottamassa, ne tulee luetuksi ensiviikolla arkena ja joutuu vielä kirjastoon menemän että saa viikonlopullekin pari tekelettä.
Että kyllä meitä typeryksiäkin on jotka lukevat. Itse olen täysi idiootti jonka keskiarvo koulussa oli kutosen luokkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä noista luokista mutta luulen että minua ylemmät työpaikallani on tuota "ylempää keskiluokkaa". Olen saanut sellaisen käsityksen että kukaan heistä ei lue mutta koiralle koti ja tanssii tähtien kanssa maistuu. Itse en katso telkkaria lainkaan ja nettiäkin käytän enää tunnin päivässä jos sitäkään.
Itse olen työväkeä, karvaper**duunari, rasvanahka, likanäppi jne, ja luin tänä viikonloppuna kaksi kirjaa. Ei mitään jättiläisiä mutta noin 300 sivua molemmat. Nyt on kolme kirjaa odottamassa, ne tulee luetuksi ensiviikolla arkena ja joutuu vielä kirjastoon menemän että saa viikonlopullekin pari tekelettä.
Että kyllä meitä typeryksiäkin on jotka lukevat. Itse olen täysi idiootti jonka keskiarvo koulussa oli kutosen luokkaa.Nuo duunipaikkasi sinua hierarkiassa ylemmät ovat alempaa keskiluokkaa. Mutta en ajattele yhteiskuntaluokkia arvokkuuden mittana tai että duunarit olisivat tyhmiä -päinvastoin, moni duunariammatti vaatii älliä ja käytännön taitoja, joista osa on synnynnäisiä eli kaikista ei vain niihin ole kuten itsestäni ei olisi. Ja tiedän, että monet duunarit lukevat paljon, etenkin vanhemmat duunarit, mutta jos olet alle 40, olet harvinaisuus lukevana duunarina (tutkimusten mukaan).
. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että kyllä meitä typeryksiäkin on jotka lukevat. Itse olen täysi idiootti jonka keskiarvo koulussa oli kutosen luokkaa.Ps. Ja toivottavasti et oikeasti pidä itseäsi idioottina koulumenestyksen mukaan! Monia kiinnostaa koulunkäynnin sijasta muut asiat, niin omallakin kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986138KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495607Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042056Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998