Perinnön Suojaaminen

Anonyymi-ap

Laadittu niin, vanhempien perintöön ei ole aviopuolisolle oikeutta, vaikka olisi naimisissa, onko tämä nyt oikein aviopuolisoita kohtaan?

16

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On.
      Jos ja kun kyseessä on vainajan tahto, sitä noudatetaan ja lokit jätetään rannalle kirkumaan.

• Anonyymi

Ei ole. Aviopari päättää asioistaan.

• Anonyymi

On, vanhemmat suojaa omaa omaisuuttaan, että se on van oman käytettävissä ja on se avioliittolain 90§ mukkaan, kun sekin ymmärrettäisiin oikein.

• Anonyymi

Avioliittolaki 90§ vaatii A) avioliiton purkauduttua toisen puolison kuoleman vuoksi; tai B) allekirjoituksen avioerohakemukseen ennen mahdollista perintöä.

• Anonyymi

Kyllä on oikein, määrätä testamentilla että perillisen aviopuolisolla ri ole avio- oikeutta perinnöksi jäävään omaisuuteen.

• Anonyymi

Sillä ei ole merkitystä, onko se oikein. Jokainen saa määrätä testamentissaan, kelle perintö menee.

• Anonyymi

On ihan oikein. En minä ainakaan halua , että mun sadat tuhannet menee myös poikani puolisolle, jos heille ero sattuisi tulemaan . Ja sellaista sattuu kuulemma useinkin.

• Anonyymi

Tuohon aviopari voi laatia avioehdon, jos haluaa. Avioehto tallennetaan DVV:hen ja pätee.

• Anonyymi

Kuulemma useinkin...?. Mikä kuulemma useinkin? Keksitkö asian itse vai oletko lukenut tilastoja vai onko asia vain oman arvauksesi mukaan ilmeinen?

• Anonyymi

Entä jos heille tulisi ero, olisiko se suojattu osa minkä saanut perintönä?

• Anonyymi

Minusta on vanhemmilta ihan järkevää estää testamentilla lapsen aviopuolison oikeus heidän jättämäänsä perintöön. Avioerot ovat nykyisin hyvin yleisiä. Eron tullessa tämä aviopuoliso veisi muuten osansa perinnöstä mahdollisesti uudelle puolisolleen ja -entisten lapsien lisäksi - myös uusille lapsilleen.

Jos eroa ei tule, testamentin rajoitusehto ei näy välttämättä mitenkään arkielämässä, vaikka se paperilla onkin. Näin ainakin meillä.

• Anonyymi

Paperilla se näkyy senkin jälkeen, vaikka et ole itse näkemässä.

• Anonyymi

Perintö vanhemmilta lapsille suojaaminen järkevää, silloin kun on syytä olettaa koko liiton epävarmuutta.

• Anonyymi

MINUSTAKIN IHAN OIKEIN,VANHEMPIEN TIENAAMISTA RAHOISTA SAA SENTÄÄN HE ITSE PÄÄTTÄÄ MIHIN PÄÄTYY,
      valtio tietysti on ottanut omansa joka eurosta mitä on tienannut, mitä ostanut, ,
      monesti on vaan niin ahneita puolisoita jotka haluavat jotakin mihin ei oikeuksia.

• Anonyymi

Kyllä se on hirvittävä vääryys kun ei saa puolison perinnöstä omaa osuuttaan. Varmasti vituttaa...😉

• Anonyymi

Niin voi olla, että vituttaa, mutta kuinka on vaimon oma talous😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      466
      6624
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      195
      3952
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2543
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2060
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      139
      1476
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      79
      1356
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1186
    8. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      82
      1148
    9. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1105
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      47