Perinnön Suojaaminen

Anonyymi-ap

Laadittu niin, vanhempien perintöön ei ole aviopuolisolle oikeutta, vaikka olisi naimisissa, onko tämä nyt oikein aviopuolisoita kohtaan?

16

522

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On.
      Jos ja kun kyseessä on vainajan tahto, sitä noudatetaan ja lokit jätetään rannalle kirkumaan.

• Anonyymi

Ei ole. Aviopari päättää asioistaan.

• Anonyymi

On, vanhemmat suojaa omaa omaisuuttaan, että se on van oman käytettävissä ja on se avioliittolain 90§ mukkaan, kun sekin ymmärrettäisiin oikein.

• Anonyymi

Avioliittolaki 90§ vaatii A) avioliiton purkauduttua toisen puolison kuoleman vuoksi; tai B) allekirjoituksen avioerohakemukseen ennen mahdollista perintöä.

• Anonyymi

Kyllä on oikein, määrätä testamentilla että perillisen aviopuolisolla ri ole avio- oikeutta perinnöksi jäävään omaisuuteen.

• Anonyymi

Sillä ei ole merkitystä, onko se oikein. Jokainen saa määrätä testamentissaan, kelle perintö menee.

• Anonyymi

On ihan oikein. En minä ainakaan halua , että mun sadat tuhannet menee myös poikani puolisolle, jos heille ero sattuisi tulemaan . Ja sellaista sattuu kuulemma useinkin.

• Anonyymi

Tuohon aviopari voi laatia avioehdon, jos haluaa. Avioehto tallennetaan DVV:hen ja pätee.

• Anonyymi

Kuulemma useinkin...?. Mikä kuulemma useinkin? Keksitkö asian itse vai oletko lukenut tilastoja vai onko asia vain oman arvauksesi mukaan ilmeinen?

• Anonyymi

Entä jos heille tulisi ero, olisiko se suojattu osa minkä saanut perintönä?

• Anonyymi

Minusta on vanhemmilta ihan järkevää estää testamentilla lapsen aviopuolison oikeus heidän jättämäänsä perintöön. Avioerot ovat nykyisin hyvin yleisiä. Eron tullessa tämä aviopuoliso veisi muuten osansa perinnöstä mahdollisesti uudelle puolisolleen ja -entisten lapsien lisäksi - myös uusille lapsilleen.

Jos eroa ei tule, testamentin rajoitusehto ei näy välttämättä mitenkään arkielämässä, vaikka se paperilla onkin. Näin ainakin meillä.

• Anonyymi

Paperilla se näkyy senkin jälkeen, vaikka et ole itse näkemässä.

• Anonyymi

Perintö vanhemmilta lapsille suojaaminen järkevää, silloin kun on syytä olettaa koko liiton epävarmuutta.

• Anonyymi

MINUSTAKIN IHAN OIKEIN,VANHEMPIEN TIENAAMISTA RAHOISTA SAA SENTÄÄN HE ITSE PÄÄTTÄÄ MIHIN PÄÄTYY,
      valtio tietysti on ottanut omansa joka eurosta mitä on tienannut, mitä ostanut, ,
      monesti on vaan niin ahneita puolisoita jotka haluavat jotakin mihin ei oikeuksia.

• Anonyymi

Kyllä se on hirvittävä vääryys kun ei saa puolison perinnöstä omaa osuuttaan. Varmasti vituttaa...😉

• Anonyymi

Niin voi olla, että vituttaa, mutta kuinka on vaimon oma talous😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1028
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      75
      786
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      20
      769
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      719
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe