AL 28.12 kirjoittaa hovin lieventäneen seksuaalirikostuomioita ja tuomittujen nimetkin mainittiin. Olen samaa mieltä tekojen lainvastaisuudesta (paitsi että 17-v kyllä jo tietää mitä tekee ihan samoin kuin täysi-ikäinenkin) mutta ihmetyttää voiko pelkästä alkoholin tarjoamisesta ja seksuaalisesta koskettelusta saada 2-v ehdotonta vankeutta eli n. yhtä paljon kuin raiskauksen tehnyt. Muuttuiko laki niin että koskettelu tulkitaan samoin kuin raiskaus. En ole aikomus syyllistyä moiseen ihan vaan mielenkiinnosta kysyn ...
Vastaukset 2
- Anonyymi
Joo, raiskauksen asteikko on vankeutta 1 v. - 6 v. Törkeän raiskauksen 2 v. - 10 v.
Seksuaalisesta kajoamisesta asteikko on vankeutta 4 kk - 4 v. Törkeässä 1 v. - 6 v.- Anonyymi
OK. Joskus näitä tuomioita lukiessa miettinyt että mitä jos tekijä on 18-v ja tyttökaverinsa 17-v harrastavatko seksiä linnatuomion uhalla. Mainitussa tapauksessa ei toisen osalta kai väitettykään että jotain olisi tehty väkisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.393988- 102885
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei279844- 77738
- 82726
- 71691
- 50655
- 37646
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609- 44607