ON TULLUT AIKA AVAUTUA LAJEISTA TAISTELUN PUHEENAIHEEKSI VUODEN 2025.

Anonyymi-ap

Rakkaiden palstaoireilut on muuttunut sharan ja teneren kuiviksi, joten laitetaan vireille kestosuosikki seuraavaksi vuodeksi sen ohessa että onko Senssu olemassa tai onko käynyt niin, että Senssua ei olekaan olemassa.

Joten aivan ensimmäiseksi kiitän Kymppiä muutaman vuoden ja tuhannen sanansa johdosta, joilla on osoittanut että aina kaikki ei ole aina sellaista mitä hän luulee ja on päättänyt.

Mennäänpä hieman asiassa syvemmälle, niin kiitän myös Kympin muutamaa fania jotka häntä tukenut mitä ihmeellisimmin tiedoin ja näkemyksin, niitä on ollut hauska lukea.

Asiassa Thainyrkkeily, jota minä kyllä suuresti arvostan, mutta en ole lähtenyt asiassa Kympin harjoittamalle linjalle ja kerron, että parhailla ottelijoilla on taustalla muitakin kamppailulajien taitoja.

Nyrkkeilyhän on selviö monelle, mutta on jitsut sen sellaiset muut judot ja myös perinteinen paini, jota varsinkin naisten puolella ilmenee varsin menestyksekkäästi.

Hauskinta on ollut lukea Kympin selittelyitä normaali kansalle vieraista iskujen ja potkujen nimistä, sekä miten hän kyseisiä käyttäisi kun voittaisi kaikista mahdollisista vastustajistaan 99,9% ja suurimman osan toisella kädellä jätskiä syöden.

Parhaat naurukohtaukset Kymppi on järjestänyt minulle sanoillaan homokarate ja mollatessaan Shotokanin, idioottimaisempiin kommentteihin ei kykene kukaan muu kyseisistä kiinnostunut saatika kokenut kuin Kymppi, minä uskon vahvasti hänen aivotärähdyksien määrään ja varmuudella suuri osa on ollut pysyvän vaurion aiheutamia.

Seuraavassa hieman juutuupia niille, jotka kykenee asianmukaisesti ymmärtämään mistä on kyse, Kympin ei tarvitse vaivautua edes kommentoimaan.

Ensinnäkin Lyoto Machida on Shotokan ns. karatelainen kuten minäkin, mutta hän on The Greatest Karate Fighter in The World, niin Thainyrkkeilyssä.

https://www.youtube.com/watch?v=nxtj1LrtucM

Seuraavassa hieman lisää tietoa miehestä jota ja jonka saavutuksia minä kunnioitan sen sijaan että Kympin tavan mukaan nimeäisin idolikseni, kuten Kympille on lukuisat ollut jo mopoiästään asti tapetoiden julisteilla autotallin seiniä.

https://www.youtube.com/watch?v=2vSOU69_WcM

Tuossa muutama muu:

https://www.youtube.com/watch?v=nvtl30o8rgM

> § <

19

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sensei Senssu, Mustameri ja mustat silmät. Googlekaratea jo vuodesta 1960.

Isä varmaan ostanut karateoppaan "Voittamattomaksi kahdessa päivässä" synttärilahjaksi, kuten osti "Rakentamisen perusteet" kirjan vuodelta 1930, ja Senssu luki sen kolmasti saavuttaen korkeimman tason?

Hyviä MMA- ottelijoita videoilla, mutta, karaten kanssa varsin vähän tekemistä. Tietäisit sen jos tietäisit jotakin kamppailulajeista. Sinun kannattaa googlata mistä sanoista muodostuu MMA.

Tausta voi olla vaikka balettitanssija, jos se auttaa sinua kehässä, mutta karatetekniikoilla kovassa kontaktimatsissa on varsin vähän käyttöä, ne kun on heikkoja tekniikoita.

Siksipä nuo entiset karatekat ovat opetelleet pystyottelua varten nyrkkeilyä ja thainyrkkeilyä, brassi ju-jutsua ja lattiassa lukkopainia, brassi ju-jutsua.

Karatessa ei ole laajoja lyöntejä, "heijareita", karaten koukut eivät muistuta laisinkaan MMA:ssa käytettäviä, vaan ovat perustekniikaltaan sellaisia jotka soveltuu 25cm etäisyydeltä ottelemiseen.

Karaten perustekniikassa lyöntivalikoima on onneton, lyönnit ovat heikkoja ja niissä ei ole vartalon paino takana. Nopeutta niissä on, vaan ei ulottuvuutta eikä voimaa. Siksi niitä ei käytetä MMA- otteluissa.

Jakutsukilla ei tee mitään kontaktikehässä. Kibadachi on lähinnä vitsi lyönnin ja torjuntojen harjoitusasentona, saati sitten kontaktikehässä se aiheuttaisi naurunpurkauksia.

Karaten Mawashigeri on verrattavissa kärpäslätkään. Kärpäsen sillä saa tyrmättyä, ellei kärpänen ehdi edestä pois. Se on lääppäisy, josta jälleen kerran on voima pois, verrattuna thainyrkkeilyn tai vaikkapa kickboxingin sivupotkuun.

Thainyrkkeilyssä siitä ei annettaisi pistettä, koska se ei ole tehokas osuma.
      Johtuu siitä että siinä kaikki voima hukataan siinä vaiheessa kun polvi jätetään jalan nostamisen jälkeen koukkuun ja sitten "räpsäistään" säärellä ja jalkapöydällä pusu.

Thainyrkkeilyn sivupotkulla katkotaan luita ja pesäpallomailoja, karaten sivupotku sopii lähinnä hippasille lasten kesken päiväkodin pihalla.

Karatesta hyödynnettäviä tekniikoita on suora etupotku Maegeri ja "takapyörähdyspotku" Ushirogeri. Molemmat ovat käytössä monissa muissakin kamppailulajeissa.

Niissä on vartalon paino ja voima takana, toisin kuin useimmissa karatetekniikoissa.

Toisin kuin Senssu Pasanen luulee, minkään lajin tekniikoiden teho ei perustu niiden "tietämykseen", vaan se perustuu siihen että se on ensin toimivaksi havaittu ja siihen että sitä on treenattu niin paljon että siitä tulee nopea ja voimakas tekniikka.

Nopeus johtuu voimasta eli siitä kun tekniikkaa on treenattu niin paljon, että siihen tarvittava motoriikka ja fysiikka on saavutettu.

Kukaan ei tee mitään millään tekniikalla, jos siihen ei saada voimaa. Seuraava ongelma on sitten etäisyys. Oikeassa ottelussa vastustaja liikkuu ja on yleensä noin yhtä hyvä kuin sinäkin.

Jos silmä ei ole kehittynyt havainnoimaan vastustajan etäisyyttä ja tunnistamaan sitä mihin se sinun tekniikkasi ulottuu, niin et tee mitään sillä tekniikallasi etkä voimalla. Ne menee hukkaan, joko ohi, väärään paikkaan taikka ovat tehottomia.

Hyvin opettavainen tarina ajoituksen ja osuman merkityksestä löytyy Helenius vs Wilder ottelusta. Vaikka Wilder löi hankalasta asennosta lyhyehkön lyönnin, hän ehti saada siihen taakse valtavasti voimaa ja osuma oli täydellinen.

On kaksi aivan eri maailmaa huitoa ilmaa ja kiljua, kuin ottaa täyskontaktia kehässä tai häkissä. Karatesta on myös kontaktikarate- seuroja ja versioita, mutta edelleenkään karatetekniikat eivät yleisesti ole käytössä MMA- otteluissa.

Tuo sinun Lyotosi on aika pehmoinen ja sortuu huitomiseen ja rynnimiseen. Noilla kampeilla ei tee mitään vapaaottelukehässä ja vielä vähemmän "lopetuslyönneillä", jotka on tuttuja elokuvista ja pistekaratesta.

Karatessa ei ole painiheittoja, joita Lyoto tykkää käyttää, vaan ne on painiheittoja ja hyvin yksinkertaisia sellaisia.

Summa summarum. -Karateka saattaa voittaa aamujumpan ja kirjo-ompelun kokeneenkin harrastajan, mutta ei muiden kamppailu- ja taistelulajien kokeneita harrastajia. Ei ainakaan karatetekniikoilla.

Nietosvuoren Hanskille nostan hattua siitä että hän on perheineen tehnyt kovasti töitä sen eteen että karateen saataisiin kovuutta ja kontaktia, enkä epäile laisinkaan etteikö hän olisi kova luu nyt vielä ikämiehenä.

Aikoinaan olimme tasavertaisia siihen saakka, kun minä vaihdoin lajia. Kuumaverisiä molemmat ja kumitessa lätisi joskus siten että siitä tuli sanomista.

2010

• Anonyymi

• Anonyymi

Onko joku sulle väittänyt että karatetekniikat olisivat yleisesti ole käytössä MMA- otteluissa?

Tuo sinun Lyotosi on aika pehmoinen ja sortuu huitomiseen ja rynnimiseen ..... mutta sattumoisin on kantanut ..... voittajan vöitä.

Taisi ottaa kipeää työlle joka itse huitoo eläköityneiden vyötärölihavien norsupainoluokassa.

• Anonyymi

Brassi jujutsua? Metrossa kertaalleen joku häirikkönarkki kehui tuon taidon omaavansa, mutta joku eläkeläisukko tuolle antoi vaunussa pataan, ja poliisit hoitivat loput ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Brassi jujutsua? Metrossa kertaalleen joku häirikkönarkki kehui tuon taidon omaavansa, mutta joku eläkeläisukko tuolle antoi vaunussa pataan, ja poliisit hoitivat loput ;-)

Oliko se joulupata? Brassi jujutsu- taustalla on menestytty parhaiten MMA- otteluissa jo noin 20 vuotta.

Olet rakentanut nyt joulun mainingeissa 13 kpl uusia aloituksia kypäröiden visiireistä, lisävaloista ja nyt siirryit kertoilemaan satuja karatesta unelmoiden sairaalloisesti edelleen väkivallasta.

Itse olen aina inhonnut väkivaltaa ja siksi pyrkinyt sitä ehkäisemään ja lopettamaan mahdollisimman nopeasti.

Kun olet noita hurjia Shotokanin miehiä ja peräti mustaan vyöhön saakka, niin heitä toki framelle musta vyösi passin kera taikka karatepassisi. Minulta löytyy sellainenkin, mutta taitaa olla Suomessa varastojen kätköissä.

Näiden lisäksi löytyy täältä varastosta lätkäkassillinen varusteita, säärisuojia, Twinsin kypäröitä, hanskoja sun muuta pistehanskaa https://aijaa.com/j0AMtK

2010

PS: Jään odottelemaan kuvakavalkadia karateurastasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko se joulupata? Brassi jujutsu- taustalla on menestytty parhaiten MMA- otteluissa jo noin 20 vuotta.

Olet rakentanut nyt joulun mainingeissa 13 kpl uusia aloituksia kypäröiden visiireistä, lisävaloista ja nyt siirryit kertoilemaan satuja karatesta unelmoiden sairaalloisesti edelleen väkivallasta.

Itse olen aina inhonnut väkivaltaa ja siksi pyrkinyt sitä ehkäisemään ja lopettamaan mahdollisimman nopeasti.

Kun olet noita hurjia Shotokanin miehiä ja peräti mustaan vyöhön saakka, niin heitä toki framelle musta vyösi passin kera taikka karatepassisi. Minulta löytyy sellainenkin, mutta taitaa olla Suomessa varastojen kätköissä.

Näiden lisäksi löytyy täältä varastosta lätkäkassillinen varusteita, säärisuojia, Twinsin kypäröitä, hanskoja sun muuta pistehanskaa https://aijaa.com/j0AMtK

2010

Tuosta vielä pikku tiiseri jossa näkyy samat seuran shortsit jalassa vuonna 1999. Pojat pääsi varhain jo laatupyörien kyytiin, pienempi on tuossa puolivuotias. https://aijaa.com/TF9IsM

2010

PS: Olen laittanut paljon kuvia prätkistä, kypäröistä, prätkäreissuista, seuran pöksyistäkin jopa, Raptorista, kuitteja, kuvia Thaimaan prätkäreissuista jne, mutta sinulta olen kuullut vain nillitystä ja puhetta.

Osaatko kertoa mistä se johtuu, vai kerronko minä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2010

Ottiko noin kipeää homokaratejuttus kun maailmanmestariksi onkin päätynyt homokaratemies?

Laita sen sijaan kuva räps räps niin lunastat pääsylipun käyttämään varusteitasi, minä en tarvitse sun kouluttamissen mitään varusteita.

Muista valokuvata passi ja jeesus aina yhdessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottiko noin kipeää homokaratejuttus kun maailmanmestariksi onkin päätynyt homokaratemies?

Laita sen sijaan kuva räps räps niin lunastat pääsylipun käyttämään varusteitasi, minä en tarvitse sun kouluttamissen mitään varusteita.

Olet kyllä hauska kaveri, suorastaan naurettava!

Onko sinulla edes kuvaa siitä puisesta "Harley"- potatosta jota työnnät Hoivatalon lattiaa pitkin kanin kokoiset vaahtopallot suupielissä?

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sensukka. Sankarillasi on musta vyö brasilialaisesta jujutsusta ja kun hän ottelee, siinä ei karate näy. Mitä se ketään haittaa millainen tausta kelläkin on? Kertaatko vielä sen että mitä tekemistä sinulla on karaten tai muiden lajien kanssa? Pasanen sanoi pelanneensa kerran kössiä parikymppisenä ja siihen jäi sitten urheilut loppuelämäksi. Millainen on kattilapirun urheilu-ura?
        Minun urheilut on olleet paljolti luonnossa liikkumista, sulkapalloa, nuorena hiihtoa, retkeilyä, marjastamista ja sienestämistä, halon hakkuuta ja jonkin verran melomista.

laiffila

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2010

Se en ollut minä (silloin vielä työelämässä), vaan joku toinen tuon ääliön möykkäämiseen kypsynyt eläkeiässä ollut mieshenkilö. Karateka keräili itseään metron penkin alla, kunnes poliisit hakivat pois Siilitien asemalla. Mahtoi varmaan vielä jälkikäteen itkeä kipeetä saanutta nenää, että kytät pahoinpiteli putkassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kyllä hauska kaveri, suorastaan naurettava!

Onko sinulla edes kuvaa siitä puisesta "Harley"- potatosta jota työnnät Hoivatalon lattiaa pitkin kanin kokoiset vaahtopallot suupielissä?

2010

Tyttö hyvä.

Et jälleenkään ymmärrä että aloituksen vain ja ainoastaan tarkoituksena oli aktivoida sut oireilemaan ja ...... mitä tapahtui.

Ihan sama mitä kirjoittelet anna palaa ihan vapaasti vaan heikkohermo, laita räpsyttäen sieltä haaveilluusiomaastasi pääsylippuusi edellyttämäni tai jatka valitsemallasi linjalla, sun asias, nuo amistasoiset osoittaa vaan että olet todellakin saanut vahvoja aivotärähdyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sensukka. Sankarillasi on musta vyö brasilialaisesta jujutsusta ja kun hän ottelee, siinä ei karate näy. Mitä se ketään haittaa millainen tausta kelläkin on? Kertaatko vielä sen että mitä tekemistä sinulla on karaten tai muiden lajien kanssa? Pasanen sanoi pelanneensa kerran kössiä parikymppisenä ja siihen jäi sitten urheilut loppuelämäksi. Millainen on kattilapirun urheilu-ura?
        Minun urheilut on olleet paljolti luonnossa liikkumista, sulkapalloa, nuorena hiihtoa, retkeilyä, marjastamista ja sienestämistä, halon hakkuuta ja jonkin verran melomista.

laiffila

Jaahas ja tukijoukot saapui tavan mukaan estraadille.

Kovasti on merkitystä minkälainen tausta kihlatullasi on.

Halonhakkuu on hyvää urheilua, tuskin kukaan muu palstalainen on hakannut halkoja.

Myös marjastaminen ja sienestäminen on urheilua, lienee varmaan urheilua myös onkiminen ja tikanheitto.

Sankari on Shotokan karaten mustan vyön haltija, siis Tytön tietoisena että se on homokaratea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se en ollut minä (silloin vielä työelämässä), vaan joku toinen tuon ääliön möykkäämiseen kypsynyt eläkeiässä ollut mieshenkilö. Karateka keräili itseään metron penkin alla, kunnes poliisit hakivat pois Siilitien asemalla. Mahtoi varmaan vielä jälkikäteen itkeä kipeetä saanutta nenää, että kytät pahoinpiteli putkassa.

Oliko paikalla todistajina Pupu Tupuna ja Heli Keiju?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

laiffila

Minua säälittää lukea näitä 2010 ja laiffilan juttuja, taso on 15 vuotiaiden poikanulikkojen, ja ukot on 50 vuotiaita, luulisi että elämä on opettanut, että väkivalta on varmintapa löytää itsensä linnasta, aina on vahvempia, paremmin varustautuneita, kun suututat jonkun joudut siitä aina vastaamaan, on aivan sama on jollakin mustavyö jossakin, sillä ei ole merkitystä, kun joku hermostuu tarpeeksi, jopa pieni tasoitus, taskuveitsi jota osaa käyttää on erittäin vaarallinen, puhumattakaan mutkasta, niitä saa suomesta 250 eurolla, thaimaasta halvemmalla...

Minulla ei ole mitään urheilu-uraa, 30 vuotiaaksi liikuin suhteellisen paljon, pelasin kässiä, sulkapalloa, hiihtoa viimeeksi intissä, menin hieman yli-ikäisena intiin, kun oli koulut pahasti kesken, kuntotestiestä tuli kultainen merkki, samoin suunnistuksesta että ampumisesta...

Kun 35 vuotiaan selkäkivut alkoivat kiusaamaan, liikunta jäi, käytännössä kokonaan, ei voinut koska oli vaikeuksia saada kivut hallintaan, 36 vuotiaana joudun lääkemyrkytyksen takia teholle, kahdeksi viikoksi, kaikki oli karvan varassa, olin allerginen sen ajan reumalääkkeille, muutuin possun näköiseksi, muutamassa tunnissa... eli elimistö veti vesimyrkytyksen, joka on harvinainen mutta hengenpäälle käyvä ongelma...

Nyt liikunta on puhtaasti hyötyliikuntaa, joka aamu kun nousen oikaisen ruodon, ja muu on mahdotonta, kaupassa tosin käyn ihan hyvin, menen autolla tai kävellen, lääkkeet on tehneet tuhojaan sydämessä, silmissä, raajoissa, pääosin alaraajoissa.

Hyvä jos uusi mikrobi lääkitys auttaa, sen pitäisi auttaa olen lukenut kymmeniä tutkimustuloksia, sinänsä kipujen kanssa nippa nappa pärjään, mutta nämä muut pitäisi saada tavalla tai toisella hallintaan.

Mitä tulee laiffilaan ja 2010 yrittäkää edes hiukan olla miehiä, eikä pelkuri puskajussukoita, ja täysiä idiootteja, ja muistaa mutka ei maksa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua säälittää lukea näitä 2010 ja laiffilan juttuja, taso on 15 vuotiaiden poikanulikkojen, ja ukot on 50 vuotiaita, luulisi että elämä on opettanut, että väkivalta on varmintapa löytää itsensä linnasta, aina on vahvempia, paremmin varustautuneita, kun suututat jonkun joudut siitä aina vastaamaan, on aivan sama on jollakin mustavyö jossakin, sillä ei ole merkitystä, kun joku hermostuu tarpeeksi, jopa pieni tasoitus, taskuveitsi jota osaa käyttää on erittäin vaarallinen, puhumattakaan mutkasta, niitä saa suomesta 250 eurolla, thaimaasta halvemmalla...

Minulla ei ole mitään urheilu-uraa, 30 vuotiaaksi liikuin suhteellisen paljon, pelasin kässiä, sulkapalloa, hiihtoa viimeeksi intissä, menin hieman yli-ikäisena intiin, kun oli koulut pahasti kesken, kuntotestiestä tuli kultainen merkki, samoin suunnistuksesta että ampumisesta...

Kun 35 vuotiaan selkäkivut alkoivat kiusaamaan, liikunta jäi, käytännössä kokonaan, ei voinut koska oli vaikeuksia saada kivut hallintaan, 36 vuotiaana joudun lääkemyrkytyksen takia teholle, kahdeksi viikoksi, kaikki oli karvan varassa, olin allerginen sen ajan reumalääkkeille, muutuin possun näköiseksi, muutamassa tunnissa... eli elimistö veti vesimyrkytyksen, joka on harvinainen mutta hengenpäälle käyvä ongelma...

Nyt liikunta on puhtaasti hyötyliikuntaa, joka aamu kun nousen oikaisen ruodon, ja muu on mahdotonta, kaupassa tosin käyn ihan hyvin, menen autolla tai kävellen, lääkkeet on tehneet tuhojaan sydämessä, silmissä, raajoissa, pääosin alaraajoissa.

Hyvä jos uusi mikrobi lääkitys auttaa, sen pitäisi auttaa olen lukenut kymmeniä tutkimustuloksia, sinänsä kipujen kanssa nippa nappa pärjään, mutta nämä muut pitäisi saada tavalla tai toisella hallintaan.

Mitä tulee laiffilaan ja 2010 yrittäkää edes hiukan olla miehiä, eikä pelkuri puskajussukoita, ja täysiä idiootteja, ja muistaa mutka ei maksa mitään.

Näköä ei ole kuvista päätellen pytynyt kukaan vieläkään korjaamaan! Oliko toi sikotauti ennen vai jälkeen Pimpshornyn?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"pelasin kässiä, sulkapalloa"

Pelasit aivan varmasti "kÄssiä" ja sulkapalloa ja vieläpä samaan aikaan. Yhdessä tarinassa harrastit sukellusta ja juoksit joka aamu 16km Ta Keabista Hua Hinin keskustaan ja takaisin ja sitten uit kuin merileijona puoli tuntia päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö valehdellut pussilippua käyttäväsi? Vai menikö jo vanhaksi?

• Anonyymi
      • Anonyymi

On varmaan löydettävissä tuhat esimerkkiä tarkoituksella muuttaa itse puheena oleva asia toiseksi.

Kukaan ei ole väittänyt että he joilla on karatetausta olisivat vain voittajia.

Lyoto on esimerkki vain omista saavutuksistaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      19
      6818
    2. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      5
      1064
    3. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      937
    4. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      878
    5. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      279
      862
    6. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      47
      851
    7. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      20
      791
    8. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      28
      778
    9. Vietätkö uuden

Vuoden miten tai kenen kanssa?
      Ikävä
      63
      762
    10. Ikävän väkivaltaiseksi mennyt Kannuksessa,.

Meno Monossa, , kesken rauhallisen illan , entinen portsari tulee vetään tuntematonta asiakasta turpaan. Räyhää ja haa
      Kannus
      36
      756
    Aihe