Mitä tapahtui vanhalle reheliselle stereo hifi laiteistolle?

Anonyymi-ap

Kyllä minä olen jonkunlainen "dinosaurus" ja nostalgikko. Minulla on edelleen käyttössä vanha hifi-järjestelmäni 80-luvun lopulta ja nautin mieluummin musiikin sittä eli soitan edelleen vanhoja LP- ja CD-levyjäni. Mielestäni se on paljon vahvempi tunne kunnella sittä kuin kuunnella pienistä kuulokkeista tai kaiuttimistan mitä on kytkettynä tietokoneeseen.

Vielä silloin 90-luvulla se oli enemmän tai vähemmän jokaisen miehen kodissa. Monet kehuivat hankkineensa parhaimman tehopaketin, jossa oli paras vahvistin taajuuskorjain, CD-vaihtaja, suuret kolmitiekaiuttimet, bassolaatikot jne. ja he yrittivät usein kilpaila toisiaan vastan sillä kenellä oli isoin stereo ja tehokkaimmat kaiuttimet.

Kaikki tämä näyttää hävinen tänään, lukuun ottamatta muutamia nostalgioita, jotka suosivat edelleen stereojärjestelmää, kuten minä. Hifi-järjestelmiä myyviä liikkeitä on vain muutama koko maassa. Niitä ei ole myyty tavallisissa TV-radio- elektronikka kaupoissa moneen vuoteen. Viime vuosina he myivät vain ministereoja ja "kompakteja paketteja" eli pieniä paketteja, joissa kaikki oli koottu pieniin latikkoin ja kaiuttimiin, joissa oli vielä hyvä soundi, ennen kuin ne katosivat kokonaan valtavirran markkinoilta.

Voivatko nykyiset nuoremmat sukupolvet edes samaistua siihen aikaan ja mikä on mielestäsi niin paljon parempaa nykypäivänä verrattuna siihen aikaan, jos jätät huomioimatta sen tosiasian, että siitä on tullut paljon sujuvampaa ja helpompaa, jossa voit käyttää kaikkea musiikkia ilman, että sinun tarvitsee ostaa CD- ja LP-levyjä levyjä?

Ja te vanhemmat ihmiset, jotka olitte noina aikoina, ikävöittekö hifijärjestelmää?

13

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on aika hyvä kokoelma vinyylilevyjä ja CD-levyjä. On sanottava, että en ole kerännyt levyjä, vaan musiikkia, josta pidän. Kuuntelen niitä usein, langattomilla kuulokkeilla kylläkin, mutta stereoiden avulla. Monet ovat hylänneet tallennetun musiikin ja striimaavat mitä striimaavat, mutta oma levykirjasto on ihan muuta kuin joku spotify - tai mitä-niitä-nyt-on. Se on kiireisen ihmisen nykyaikaa, mutta en ole koskaan lähtenyt siihen, nykyään olen onnellinen boomeri.

• Anonyymi

Itse kopioin CD levyt koneelle flac muotoon ja tein oman musiikkistriimauspalvelun+myin CD levyt pois. Näin saan parempaa laatua kuin mitä nämä kaupalliset palvelut tarjoaa.

• Anonyymi

Ysärin alussa hommattu 2-kanavainen viritinvahvistin älytv:n jatkeena. Langattomasti sille tulee äänet tietokoneesta. Vinyylejä on, mutta ei soitinta tällä hetkellä.

• Anonyymi

Mulla on täysi stereosetti, vahvariin kytkettynä lisäksi läppäri. Huippupöntöt kasarilta a' 50 kg. Sekaisin vanhaa ja nykyaikaa.

• Anonyymi

Onko Bowers & Wilkinson 15" 50 kg.

• Anonyymi

50 kg kaiutin oletko ihan tosissaan eihän Cerwin Vega paina kuin 42 kg Bowers & Wilkinson on se matrix kehikko kaiuttimen sisällä niin ne voi paina 50 kg kpl mutta ethän sinä tietenkään voi sanoa mitkä pöntöt on kyseessä kun et laittanut tosissaan vain vitsillä mutta Bowers & Wilkinson ei löydy joka kodista kun pitä sada raha torjua terroristeja ja jättä ne torjumatta ja mielummin torjua tavallisia matti meikäläisiä että olis vaara osta sellaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Bowers & Wilkinson 15" 50 kg.

B&W oikein arvattu.

• Anonyymi

Tärkeintä on kuunnella musiikkia laadukkaasta kaiutin parista, siis 2-kanavainen stereo ääni pitää olla. Kaiuttimet voi olla myös aktiivi kaiuttimet, jolloin ei tarvita vahvistinta. Olen ihmetellyt kun nuoriso kuuntelee musiikkia monona yhdestä bluetooth kaiuttimesta.

• Anonyymi

Noh nykyajan loudness war musiikki on sellaista ettei se parane edes laadukkailla laitteilla.

• Anonyymi

Pöntöt 50 kg mitkä pöntöt 80-90 luvulla oli Cerwin Vega ne pöntöt mistä kaikki puhui mutta kellän ei ollut halpis merkit kuuten Genexa oli ne pöntöt mihin todellisuudessa oli vaara osta?

Minulla on ollut Cerwin Vega D-9 vuodeltta 1982 eli silloin kun CD soitin tuli ja tykkäsin sittä Digital Series tekstistä.

Ostin ne vuonna 2009 ja vuonna 2013 vaihdoin nihin bassojen o renkat.

• Anonyymi

Jos menee johonkin karaokebaariin, huomaa helposti, että aika monelle äänentoiston laadun täytyy olla samantekevää. Parisenkymmentä vuotta sitten katselin uteliaisuuttani televisiosta Idols-nimistä ohjelmaa kymmenisen minuuttia.

Pitkähiuksinen miestuomari julisti kovalla äänellä "JATKOON" laulajan, joka lauloi yhtä kovalla äänellä sujuvasti nuotin vierestä. Hänen kaltaisensa voivat kuunnella musiikkia vaikka puhelimesta, ja se kuulostaa oikein hyvältä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Pioneer, Technics, Sony, Sharp merkkistä kamaa löytyy itse tehtyjen liimapuutelineiden välistä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      105
      2355
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      105
      1862
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1774
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      96
      1411
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      187
      1359
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      936
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      56
      926
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      124
      913
    10. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      76
      900
    Aihe