E-Korean lentokoneturma

Anonyymi-ap

Lentäjät yrittivät toistamiseen maahan laskua, kun oikeanpuoleinen moottori sai lintuosuman.

Valitettavasti unohtivat laskea laskutelineet alas. Lentäjän selvä virhe.

Lentokenttää ei ole suunniteltu hätälaskupaikaksi koska kiitoradan päässä kasvaa nurmikko ja betoniaita valleineen.

Kyseisessä kiitoradan päädyssä olisi tilaa hätätilanteille. Toivottavasti tästä turmasta oppivat jotain. Pikkutiet voidaan siirtää.

6

248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnettomuusessa ihmeellisyyksiä. Miksi laskutelineet olivat ylhäällä? Telineet viidaan laskea hydrauliviasta huolimatta.

      Kone tuli sileänä laskuun ilman laskusiivekkeitä. Vauhti oli kova ja tuskin olisi pysähtynyt edes laskutelineet alhaalla. Mikä hoppu tulla laskuun? Kone pystyy lentämään yhdellä moottorilla ja tätä harjoitellaan simussa säännöllisesti.

      • Anonyymi

        Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
        Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
        Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?

        Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.

        Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.

        Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???

        Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?

        Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.

        Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.

        Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.

        Vaan silminnäkijöiden mukaan ennen tätä viimistä laskuyritystä ennen oli sekä laskutelineet että laipat alhaalla, sitten huudettiin torniin mayday ja go around, nostettiin telineet ja laipat ja tultiin tonttiin. Silkkaa ammattitaidottomuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      318
      6874
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      69
      3976
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3115
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2827
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1932
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1702
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1692
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1418
    Aihe