E-Korean lentokoneturma

Anonyymi-ap

Lentäjät yrittivät toistamiseen maahan laskua, kun oikeanpuoleinen moottori sai lintuosuman.

Valitettavasti unohtivat laskea laskutelineet alas. Lentäjän selvä virhe.

Lentokenttää ei ole suunniteltu hätälaskupaikaksi koska kiitoradan päässä kasvaa nurmikko ja betoniaita valleineen.

Kyseisessä kiitoradan päädyssä olisi tilaa hätätilanteille. Toivottavasti tästä turmasta oppivat jotain. Pikkutiet voidaan siirtää.

6

271

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnettomuusessa ihmeellisyyksiä. Miksi laskutelineet olivat ylhäällä? Telineet viidaan laskea hydrauliviasta huolimatta.

      Kone tuli sileänä laskuun ilman laskusiivekkeitä. Vauhti oli kova ja tuskin olisi pysähtynyt edes laskutelineet alhaalla. Mikä hoppu tulla laskuun? Kone pystyy lentämään yhdellä moottorilla ja tätä harjoitellaan simussa säännöllisesti.

      • Anonyymi

        Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
        Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
        Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?

        Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.

        Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.

        Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???

        Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?

        Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.

        Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.

        Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.

        Vaan silminnäkijöiden mukaan ennen tätä viimistä laskuyritystä ennen oli sekä laskutelineet että laipat alhaalla, sitten huudettiin torniin mayday ja go around, nostettiin telineet ja laipat ja tultiin tonttiin. Silkkaa ammattitaidottomuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2584
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      77
      2506
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      69
      2340
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      23
      2090
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Naisille
      Ikävä
      84
      1779
    6. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1589
    7. Kun ei numeroa

      niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      31
      1392
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      19
      1357
    9. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      4
      1143
    10. Se on siinä

      Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna
      Lappajärvi
      34
      973
    Aihe