Lentäjät yrittivät toistamiseen maahan laskua, kun oikeanpuoleinen moottori sai lintuosuman.
Valitettavasti unohtivat laskea laskutelineet alas. Lentäjän selvä virhe.
Lentokenttää ei ole suunniteltu hätälaskupaikaksi koska kiitoradan päässä kasvaa nurmikko ja betoniaita valleineen.
Kyseisessä kiitoradan päädyssä olisi tilaa hätätilanteille. Toivottavasti tästä turmasta oppivat jotain. Pikkutiet voidaan siirtää.
E-Korean lentokoneturma
6
248
Vastaukset
- Anonyymi
Onnettomuusessa ihmeellisyyksiä. Miksi laskutelineet olivat ylhäällä? Telineet viidaan laskea hydrauliviasta huolimatta.
Kone tuli sileänä laskuun ilman laskusiivekkeitä. Vauhti oli kova ja tuskin olisi pysähtynyt edes laskutelineet alhaalla. Mikä hoppu tulla laskuun? Kone pystyy lentämään yhdellä moottorilla ja tätä harjoitellaan simussa säännöllisesti.- Anonyymi
Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.
Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.
Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?
Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.
Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.
Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.Vaan silminnäkijöiden mukaan ennen tätä viimistä laskuyritystä ennen oli sekä laskutelineet että laipat alhaalla, sitten huudettiin torniin mayday ja go around, nostettiin telineet ja laipat ja tultiin tonttiin. Silkkaa ammattitaidottomuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3186874Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss693976- 2083115
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242827- 741932
- 1461702
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101692Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891418