Lentäjät yrittivät toistamiseen maahan laskua, kun oikeanpuoleinen moottori sai lintuosuman.
Valitettavasti unohtivat laskea laskutelineet alas. Lentäjän selvä virhe.
Lentokenttää ei ole suunniteltu hätälaskupaikaksi koska kiitoradan päässä kasvaa nurmikko ja betoniaita valleineen.
Kyseisessä kiitoradan päädyssä olisi tilaa hätätilanteille. Toivottavasti tästä turmasta oppivat jotain. Pikkutiet voidaan siirtää.
E-Korean lentokoneturma
6
167
Vastaukset
- Anonyymi
Onnettomuusessa ihmeellisyyksiä. Miksi laskutelineet olivat ylhäällä? Telineet viidaan laskea hydrauliviasta huolimatta.
Kone tuli sileänä laskuun ilman laskusiivekkeitä. Vauhti oli kova ja tuskin olisi pysähtynyt edes laskutelineet alhaalla. Mikä hoppu tulla laskuun? Kone pystyy lentämään yhdellä moottorilla ja tätä harjoitellaan simussa säännöllisesti.- Anonyymi
Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.
Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.
Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?
Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.
Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.
Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.Vaan silminnäkijöiden mukaan ennen tätä viimistä laskuyritystä ennen oli sekä laskutelineet että laipat alhaalla, sitten huudettiin torniin mayday ja go around, nostettiin telineet ja laipat ja tultiin tonttiin. Silkkaa ammattitaidottomuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753