http://www.autokulma.fi/
Tuolla myytävissä moottoripyörissä tätä kirjoittaessa on myynnissä nätti mutta vanha Honda VN 600 Shadow vm-93. Onko liian suolainen hinta tuo 5490e vähän yli 16000km ajetulle? Kävin kokeilemassa samanlaista, nuorempaa ja mulle liian kallista viikko sitten joten kaupat tyssäs siihen. Tuossa olis hinta mulle kohdillaan mutta arvelluttaa koska kyseessä 12-vuotta vanha pyörä. On vähän kaukanakin tuo liike mutta jos loppuviikolla vielä myynnissä niin matkustan parisataa kilsaa koeajamaan sitä. Olisko kenelläkään samanmoisen pyörän omistajalla jakaa kokemuksia pyörästä ja mielipidettä tuon em. pyörän hinnan suhteesta ikään.
Honda VN 600 Shadow
22
10341
Vastaukset
- Onko hintansa väärti?
Hallinnassakin oleva pyöräkuume aiheuttaa häiriöitä koordinaatiokyvyssä.
Pyörä on siis Honda VT 600 Shadow -93 eikä VN kuten virheellisesti ylempänä kirjoitin. - ajanut
Joo olen ajanut "kyykky" pyörillä ja Honda vT 600 oli alla kun kävin Ruotsin Anderstorpissa. No ei kiitos enää ,kyllä sillä ajelee stadin katuja mutta pitkällä matkalla ajoasento täysin luonnoton ,hartiat ja ranteet jumissa.Nätti ulkonäkö ei aina hyvä,siinä minun mielipiteeni,hyvää matkaa.
- Arwid
Eikö VT 600 ole Custom pyörä jossa on istua asento? Ei kai siinä pitäisi ranteet ja hartiat väsyä?
- Älä maksa liikaa
Älä osta vanhaa uuden hinnalla. Ei tarvitse laittaa tuohon hintaan paljoa lisää, kun on -00 malli alla. Tai jos vanha innostaa älä mene maksamaan 4000e enempää, tarjontaa on enemmän kuin ottajia. (Honda kyllä kestää km, 16tkm ei ole vielä mitään)
Viime vuonna noita vt 600 myytiin uusia REILUSTI alle ovh hintojen.
Pyörää pidetään alitehoisena etenkin, jos 2 päällä meinaat ajella. Jos hiemankaan ajattelet harrastusta pidemmällä aikavälillä, osta vähintään vt 750 tai kawasaki vn 750. Customit ovat parhaimmillaan yli 1000 kokoluokassa ja niiden kysyntä on kovaa.
Moni ostaisi ison customin, mutta vanhasta pikku customista ei pääse eroon kuin pilkkahinnalla...- hape
mulla -85.. hinnat pyörii 2700,- eli jos toimii aina maksaa.. ei 93 ole vanha.. eipä noita silti ole liikaa tarjolla
mutta pieni on yli 180 centtiselle..
ja matkustajalle. - Shadow 600 -90
Täytyy pikkuisen nokittaa tuohon "Osta Isompi" -kirjoitukseen, jossa toistuu pari aika yleistä ja luuloon perustuvaa myyttiä:
Jos haluat Hondan, itse suosittelen ostamaan mieluiten vuosien 1988 - 1991 välillä valmistetun vt600:n, joita saa edelleen todella hyväkuntoisina Saksan tuonteina noin 4000 eskoon. Ovat tehokkaampia (41-43 hv) ja selvästi parempisoundisia kuin uudemmat; kulkevat yli 150 km/h. Tummansininen on muuten hyvä väri! Ja katso, että 25 kW:n kuristukset on otettu pois, kun ostat!
Itselläni 90-mallinen vt600 kolmatta kesää. Kokeilin kaksi päällä viime kesänä(75 kg 65 kg matkatavarat) huippuja: ottaa tasaisella 150 km/h (mittarinopeus karvan alle 160 km/h. Eli customille ihan riittävästi... Tosin tarvitsee näissä vauhdeissa sopivan kokoisen ja näköisen pleksin, josta aerodynamiikka vain paranee... Kappalla yksi todella hyvä malli tuohon pyörään.
Takaisin tehoihin: 91- jälkeen tehdyissä vt600:ssa tehoa enää 37-39 hv, huiput vain 135 km/h, johtuen melumääräyksien vuoksi stumpatuista putkista ja myöhemmin vain yhdestä kaasuttimesta.
Käsitys, että Honda VT750 olisi parempikulkuinen, on yleinen luulo, joka ei pidä paikkaansa; ainakin jos puhutaan vuosien 88-91 vt600:sta. Kaverillani on hyvässä kunnossa oleva vt750 vm -98. Otimme seisovan lähdön ja vt750 joutui itsellenikin yllätykseksi antautumaan vt600:lle. Syynä ehkä vt600:n parempi tehopainosuhde ja avarammat vakioputket. Tehothan ovat 43 hv vs. 45 hv, painoeroa 36 kg.
Kun vaihdoimme pyöriä reissulla, huomasin senkin, että vt600 on mutkatiellä parempi ajaa kuin vt750, jota ei voi kovasti kehua ajo-ominaisuuksiltaan. Vt600:n 19 tuumainen ja vähemmän pullea eturengas toimii vakaammin, ehkä osansa on myös monojousituksella, jonka olen omassa pyörässäni säätänyt aika tiukaksi. Lisäksi paremmat kallistusvarat.
Eli oma käsitykseni molempia pyöriä ajaneena on, että tehojen ja ajettavuuden puolesta vt600 on parempi kuin vt750. Ulkonäön osalta puolestaan vt750 on vähän uskottavampi pulleamman muotonsa takia...
Mitä muuten tulee isojen yli 1000 kuutioisten vääntöön, niin eivät kaikki yli 1000 kuutioiset kustomit kovin kaksisia ole. Verrattuna esim. XV 1100 Viragoon pikku-Hondalla ei ole häpeämistä - päinvastoin. Käyhän vertaamassa...
Lisää tietoa eri vuosimallien Shadowien eroista löydät linkistä http://www.mcpoolen.se/ (etsi toiminnolla ja hakusanalla Honda VT 600). - Onko hintansa väärti?
Shadow 600 -90 kirjoitti:
Täytyy pikkuisen nokittaa tuohon "Osta Isompi" -kirjoitukseen, jossa toistuu pari aika yleistä ja luuloon perustuvaa myyttiä:
Jos haluat Hondan, itse suosittelen ostamaan mieluiten vuosien 1988 - 1991 välillä valmistetun vt600:n, joita saa edelleen todella hyväkuntoisina Saksan tuonteina noin 4000 eskoon. Ovat tehokkaampia (41-43 hv) ja selvästi parempisoundisia kuin uudemmat; kulkevat yli 150 km/h. Tummansininen on muuten hyvä väri! Ja katso, että 25 kW:n kuristukset on otettu pois, kun ostat!
Itselläni 90-mallinen vt600 kolmatta kesää. Kokeilin kaksi päällä viime kesänä(75 kg 65 kg matkatavarat) huippuja: ottaa tasaisella 150 km/h (mittarinopeus karvan alle 160 km/h. Eli customille ihan riittävästi... Tosin tarvitsee näissä vauhdeissa sopivan kokoisen ja näköisen pleksin, josta aerodynamiikka vain paranee... Kappalla yksi todella hyvä malli tuohon pyörään.
Takaisin tehoihin: 91- jälkeen tehdyissä vt600:ssa tehoa enää 37-39 hv, huiput vain 135 km/h, johtuen melumääräyksien vuoksi stumpatuista putkista ja myöhemmin vain yhdestä kaasuttimesta.
Käsitys, että Honda VT750 olisi parempikulkuinen, on yleinen luulo, joka ei pidä paikkaansa; ainakin jos puhutaan vuosien 88-91 vt600:sta. Kaverillani on hyvässä kunnossa oleva vt750 vm -98. Otimme seisovan lähdön ja vt750 joutui itsellenikin yllätykseksi antautumaan vt600:lle. Syynä ehkä vt600:n parempi tehopainosuhde ja avarammat vakioputket. Tehothan ovat 43 hv vs. 45 hv, painoeroa 36 kg.
Kun vaihdoimme pyöriä reissulla, huomasin senkin, että vt600 on mutkatiellä parempi ajaa kuin vt750, jota ei voi kovasti kehua ajo-ominaisuuksiltaan. Vt600:n 19 tuumainen ja vähemmän pullea eturengas toimii vakaammin, ehkä osansa on myös monojousituksella, jonka olen omassa pyörässäni säätänyt aika tiukaksi. Lisäksi paremmat kallistusvarat.
Eli oma käsitykseni molempia pyöriä ajaneena on, että tehojen ja ajettavuuden puolesta vt600 on parempi kuin vt750. Ulkonäön osalta puolestaan vt750 on vähän uskottavampi pulleamman muotonsa takia...
Mitä muuten tulee isojen yli 1000 kuutioisten vääntöön, niin eivät kaikki yli 1000 kuutioiset kustomit kovin kaksisia ole. Verrattuna esim. XV 1100 Viragoon pikku-Hondalla ei ole häpeämistä - päinvastoin. Käyhän vertaamassa...
Lisää tietoa eri vuosimallien Shadowien eroista löydät linkistä http://www.mcpoolen.se/ (etsi toiminnolla ja hakusanalla Honda VT 600).Kiitos hyvästä kirjoituksesta. Juuri tämäntapaista omakohtaiseen kokemukseen perustuvaa mielipidettä Shadowista kaipasin.
Hyvä oli tuo linkkikin. - Shadow 600 -90
Onko hintansa väärti? kirjoitti:
Kiitos hyvästä kirjoituksesta. Juuri tämäntapaista omakohtaiseen kokemukseen perustuvaa mielipidettä Shadowista kaipasin.
Hyvä oli tuo linkkikin.Kiitokset kiitoksista!
Käyhän vielä katsomassa jonkun Shadow vt600-harrastajan tekemät hyvät suomenkieliset sivut http://kotisivu.mtv3.fi/shadow sekä kansainvälisiä www.vt600.net -sivuja. Amerikassakin on oma vt600 -kerho, mutta en nyt tältä istumalta muista sivujen osoitetta; löytynee kuukkelin avulla.
Parhaiten saatat löytää oikean hintaisia vt600:ia www.nettimoto.com -sivuilta, jotka saatat jo tietääkin. Katso tosiaan mieluiten siistejä alkuvuosien malleja, niin et hevillä jää jalkoihin isommille kustomeille eikä tarvitse myöskään vaihdella putkia tanakampiin. - Osta isompi
Shadow 600 -90 kirjoitti:
Täytyy pikkuisen nokittaa tuohon "Osta Isompi" -kirjoitukseen, jossa toistuu pari aika yleistä ja luuloon perustuvaa myyttiä:
Jos haluat Hondan, itse suosittelen ostamaan mieluiten vuosien 1988 - 1991 välillä valmistetun vt600:n, joita saa edelleen todella hyväkuntoisina Saksan tuonteina noin 4000 eskoon. Ovat tehokkaampia (41-43 hv) ja selvästi parempisoundisia kuin uudemmat; kulkevat yli 150 km/h. Tummansininen on muuten hyvä väri! Ja katso, että 25 kW:n kuristukset on otettu pois, kun ostat!
Itselläni 90-mallinen vt600 kolmatta kesää. Kokeilin kaksi päällä viime kesänä(75 kg 65 kg matkatavarat) huippuja: ottaa tasaisella 150 km/h (mittarinopeus karvan alle 160 km/h. Eli customille ihan riittävästi... Tosin tarvitsee näissä vauhdeissa sopivan kokoisen ja näköisen pleksin, josta aerodynamiikka vain paranee... Kappalla yksi todella hyvä malli tuohon pyörään.
Takaisin tehoihin: 91- jälkeen tehdyissä vt600:ssa tehoa enää 37-39 hv, huiput vain 135 km/h, johtuen melumääräyksien vuoksi stumpatuista putkista ja myöhemmin vain yhdestä kaasuttimesta.
Käsitys, että Honda VT750 olisi parempikulkuinen, on yleinen luulo, joka ei pidä paikkaansa; ainakin jos puhutaan vuosien 88-91 vt600:sta. Kaverillani on hyvässä kunnossa oleva vt750 vm -98. Otimme seisovan lähdön ja vt750 joutui itsellenikin yllätykseksi antautumaan vt600:lle. Syynä ehkä vt600:n parempi tehopainosuhde ja avarammat vakioputket. Tehothan ovat 43 hv vs. 45 hv, painoeroa 36 kg.
Kun vaihdoimme pyöriä reissulla, huomasin senkin, että vt600 on mutkatiellä parempi ajaa kuin vt750, jota ei voi kovasti kehua ajo-ominaisuuksiltaan. Vt600:n 19 tuumainen ja vähemmän pullea eturengas toimii vakaammin, ehkä osansa on myös monojousituksella, jonka olen omassa pyörässäni säätänyt aika tiukaksi. Lisäksi paremmat kallistusvarat.
Eli oma käsitykseni molempia pyöriä ajaneena on, että tehojen ja ajettavuuden puolesta vt600 on parempi kuin vt750. Ulkonäön osalta puolestaan vt750 on vähän uskottavampi pulleamman muotonsa takia...
Mitä muuten tulee isojen yli 1000 kuutioisten vääntöön, niin eivät kaikki yli 1000 kuutioiset kustomit kovin kaksisia ole. Verrattuna esim. XV 1100 Viragoon pikku-Hondalla ei ole häpeämistä - päinvastoin. Käyhän vertaamassa...
Lisää tietoa eri vuosimallien Shadowien eroista löydät linkistä http://www.mcpoolen.se/ (etsi toiminnolla ja hakusanalla Honda VT 600).Jos otetaan saman ikäiset 650 ja 750 vt honda niin kyllä peli on selvä 750 hyväksi. Ja on aika turha vertailla hieman piristettyä pyörää vakiopyörään, jne...
750 kokoluokassa 90 luvun alkuvuosien tehokkain v2 custom taitaa olla Kawasaki vn 750. Tarjolla paljon ja hinnat sopivia.
1400 intruder ja 1500 vn kawasaki ovat kokeilemisen arvoisia. Vääntöä löytyy kuin pienestä kylästä. Ajamisen nautinto saa uuden sisällön. Hinnat eivät välttämättä ole 90-luvun alun malleilla aivan sietämättömiä. Nämä vertailukohdiksi, kun japsi pyöristä puhutaan ei mitkään viragot.
Voihan se 650 tuntua hienolta, jos vertailkohtia ei ole ja sattuu semmoisen omistamaan. Vaan kovin onnettomia ovat, jos vähänkään on käsitystä pyöristä ja on vertailukohtia isompiin.
Sanon edelleen, koittakaapa myydä se 650 sieltä tallin nurkasta. Onko ottajia? Kyseenaliastetaanko pyörän tehot? Ostetaanko mielummin suurempi?
Myytyä toki saa puoli-ilman tai tietämättömäle ensipyörän ostajalle. Mahtaa monia kaduttaa myöhemmin. - VT600 -90
Osta isompi kirjoitti:
Jos otetaan saman ikäiset 650 ja 750 vt honda niin kyllä peli on selvä 750 hyväksi. Ja on aika turha vertailla hieman piristettyä pyörää vakiopyörään, jne...
750 kokoluokassa 90 luvun alkuvuosien tehokkain v2 custom taitaa olla Kawasaki vn 750. Tarjolla paljon ja hinnat sopivia.
1400 intruder ja 1500 vn kawasaki ovat kokeilemisen arvoisia. Vääntöä löytyy kuin pienestä kylästä. Ajamisen nautinto saa uuden sisällön. Hinnat eivät välttämättä ole 90-luvun alun malleilla aivan sietämättömiä. Nämä vertailukohdiksi, kun japsi pyöristä puhutaan ei mitkään viragot.
Voihan se 650 tuntua hienolta, jos vertailkohtia ei ole ja sattuu semmoisen omistamaan. Vaan kovin onnettomia ovat, jos vähänkään on käsitystä pyöristä ja on vertailukohtia isompiin.
Sanon edelleen, koittakaapa myydä se 650 sieltä tallin nurkasta. Onko ottajia? Kyseenaliastetaanko pyörän tehot? Ostetaanko mielummin suurempi?
Myytyä toki saa puoli-ilman tai tietämättömäle ensipyörän ostajalle. Mahtaa monia kaduttaa myöhemmin.Tuossa tuli sen verran asian vierestä jos vähän asiaakin, että pakko vielä hieman kommentoida...
Ensinnäkin, pyöräni on vakio 90-mallinen, eikä tilavuus ole 650 vaan 600 cc. Honda vt650 Shadow -mallia ei ole olemassakaan. Et ilmeisesti oikein tunne pyörää, josta nyt puhumme; sekoitat luultavasti Yamahan Dragstariin, joka on kuusipuolikas mutta laiskempi.
Pointtini oli, jos sen ymmärsit, että vt600:ssa on vuosimallieroja tehoissa. Toinen pointti oli, että vt750 ei oman kokemukseni mukaan kulje ainakaan paremmin kuin alkuvuosien ei-stumpattu vt600, vaikka moni aloittava kustomisti niin luulee.
Olen omistanut elämäni aikana toistakymmentä pyörää ja ajanut miltei kaikkia japsikustomeja, myös isoa (1400) ja pientä (800)intikkaa satoja kilometrejä. Kivoja pyöriä molemmat. Tätä voi olla monen vaikea myöntää, mutta kulkuero ei ole käytännössä niin kummoinen vt600:een kuin saattaisi äkkipoika luulla; harvoin kustomilla yli 150 km/h kuitenkaan ajetaan. Tai sitten kannattaa hankkia kyykky ja umpikypärä.
Mukien koko itseisarvona voi olla eri juttu uskottavuuden kannalta, mutta jätän nuo pullisteluasiat nyt tästä jutusta pois, kun kaveri kerran kyselee vt600:sta. Toteanpa vain, että vääntö on vanhemmissa vt600:ssa ällistyttävän hyvä pieneksi koneeksi. Toki ymmärrän intikoidenkin viehätyksen enkä vähättele ollenkaan, vaikka runko saisi kyllä olla hieman vähemmän notkea.
Kawaa sen sijaan en viitsisi vanhana ostaa; liian moni on saanut pelin, johon joutuu lisäämään jopa litran öljyä satasella. Tarkoitan siis 90-luvun alun VN1500:sta, joiden koneet ovat luvattoman usein väljiä, jäähdyttimet vuotavat ja kampiakselikin on laakeroitu avuttomasti suoraan lohkoon. Seiskapuolikas VN voi olla vähän laadukkaampi, mutta sen puolikustomimainen tyyli ei oikein miellytä ainakaan minua. Mutta jos haluaa keulia kustomilla, siihen se sopii hyvin...
VN 800 on Kawoista jo enemmän minun makuuni.
Se, että vt600 Shadow on jo kolmatta kesää allani, ei johdu siitä, että "en tiedä paremmasta", vaan siitä, että tässä elämänvaiheessa se on minulle yhdellä sanalla sanoen: riittävä. - Korjaus korjauksen korjaukseen
VT600 -90 kirjoitti:
Tuossa tuli sen verran asian vierestä jos vähän asiaakin, että pakko vielä hieman kommentoida...
Ensinnäkin, pyöräni on vakio 90-mallinen, eikä tilavuus ole 650 vaan 600 cc. Honda vt650 Shadow -mallia ei ole olemassakaan. Et ilmeisesti oikein tunne pyörää, josta nyt puhumme; sekoitat luultavasti Yamahan Dragstariin, joka on kuusipuolikas mutta laiskempi.
Pointtini oli, jos sen ymmärsit, että vt600:ssa on vuosimallieroja tehoissa. Toinen pointti oli, että vt750 ei oman kokemukseni mukaan kulje ainakaan paremmin kuin alkuvuosien ei-stumpattu vt600, vaikka moni aloittava kustomisti niin luulee.
Olen omistanut elämäni aikana toistakymmentä pyörää ja ajanut miltei kaikkia japsikustomeja, myös isoa (1400) ja pientä (800)intikkaa satoja kilometrejä. Kivoja pyöriä molemmat. Tätä voi olla monen vaikea myöntää, mutta kulkuero ei ole käytännössä niin kummoinen vt600:een kuin saattaisi äkkipoika luulla; harvoin kustomilla yli 150 km/h kuitenkaan ajetaan. Tai sitten kannattaa hankkia kyykky ja umpikypärä.
Mukien koko itseisarvona voi olla eri juttu uskottavuuden kannalta, mutta jätän nuo pullisteluasiat nyt tästä jutusta pois, kun kaveri kerran kyselee vt600:sta. Toteanpa vain, että vääntö on vanhemmissa vt600:ssa ällistyttävän hyvä pieneksi koneeksi. Toki ymmärrän intikoidenkin viehätyksen enkä vähättele ollenkaan, vaikka runko saisi kyllä olla hieman vähemmän notkea.
Kawaa sen sijaan en viitsisi vanhana ostaa; liian moni on saanut pelin, johon joutuu lisäämään jopa litran öljyä satasella. Tarkoitan siis 90-luvun alun VN1500:sta, joiden koneet ovat luvattoman usein väljiä, jäähdyttimet vuotavat ja kampiakselikin on laakeroitu avuttomasti suoraan lohkoon. Seiskapuolikas VN voi olla vähän laadukkaampi, mutta sen puolikustomimainen tyyli ei oikein miellytä ainakaan minua. Mutta jos haluaa keulia kustomilla, siihen se sopii hyvin...
VN 800 on Kawoista jo enemmän minun makuuni.
Se, että vt600 Shadow on jo kolmatta kesää allani, ei johdu siitä, että "en tiedä paremmasta", vaan siitä, että tässä elämänvaiheessa se on minulle yhdellä sanalla sanoen: riittävä.Yamahan 650 tiedän kyllä laiskaksi. Hondaa sanoin 650 aivan vahingossa.
Mitä vn 1500 vikoihin tule niin koneen luonteeseen kuuluu pienoinen öljyn kulutus. Se, että pyörä syö öljyä ei niissä tarkoita koneen olevan väljä. Männän rengastuksessa ja rakenteessa oli aluvuosien pyörien kohdalla heikkouksia. Myöhemmin rakennetta muutettiin (tulikohan yksi rengas lisää per mäntä) ja moni vanhempi pyörä on korjatu uudemilla osilla. Samoin kytkimessä oli joku heikkous 87 ~92?, tämäkin korjaantui hieman uudemmissa.
Isoissa ja vääntävissä pyörissä on aika tavallista, että kytkin luistaa, jne...
Kyse ei ole pelkästään mukien koosta vaan suorituskyvystä ja yleensä myös pyörän fyysisestä koosta. Mikä tahansa pyörä kulkee sen 110km/h, mutta on eri asia miten ne siihen kiihtyy, kuinka ohitukset sujuu, kuinka paljon vaihteita räplätään ajossa, jaksaako 2 päällä, jne.
Ei isoissa customeissa ole välttämättä suuri huipputeho, mutta vääntöä löyty valtavasti tyhjäkäynniltä lähtien. Ajettavuus aivan eri maailmasta kuin pikku customilla vaihteita sotkiessa. Ero on valtava esim. vanhalla vn 1500 ja uudemmalla vn 800:lla.
Ei minua haittaa, jos joku kokee riittäväksi 600 hondan.
Mielestäni nyt ostamassa olevan tulee ymmärtää, että on ostamassa pyörää:
- 600 ei ole halutuimpia vaihtopyöriä: hinta voi tippua paljon...
- 2 päällä liian tehoton
- Pienellä lisäsijoituksella tai samaan hintaan saisi 750 = lisätehoa ja vääntöä.
Jos kehtaa tarjota riittävän vähän, saa hyvän nakkikioski pyörän pienellä rahalla. - VT600 -90
Korjaus korjauksen korjaukseen kirjoitti:
Yamahan 650 tiedän kyllä laiskaksi. Hondaa sanoin 650 aivan vahingossa.
Mitä vn 1500 vikoihin tule niin koneen luonteeseen kuuluu pienoinen öljyn kulutus. Se, että pyörä syö öljyä ei niissä tarkoita koneen olevan väljä. Männän rengastuksessa ja rakenteessa oli aluvuosien pyörien kohdalla heikkouksia. Myöhemmin rakennetta muutettiin (tulikohan yksi rengas lisää per mäntä) ja moni vanhempi pyörä on korjatu uudemilla osilla. Samoin kytkimessä oli joku heikkous 87 ~92?, tämäkin korjaantui hieman uudemmissa.
Isoissa ja vääntävissä pyörissä on aika tavallista, että kytkin luistaa, jne...
Kyse ei ole pelkästään mukien koosta vaan suorituskyvystä ja yleensä myös pyörän fyysisestä koosta. Mikä tahansa pyörä kulkee sen 110km/h, mutta on eri asia miten ne siihen kiihtyy, kuinka ohitukset sujuu, kuinka paljon vaihteita räplätään ajossa, jaksaako 2 päällä, jne.
Ei isoissa customeissa ole välttämättä suuri huipputeho, mutta vääntöä löyty valtavasti tyhjäkäynniltä lähtien. Ajettavuus aivan eri maailmasta kuin pikku customilla vaihteita sotkiessa. Ero on valtava esim. vanhalla vn 1500 ja uudemmalla vn 800:lla.
Ei minua haittaa, jos joku kokee riittäväksi 600 hondan.
Mielestäni nyt ostamassa olevan tulee ymmärtää, että on ostamassa pyörää:
- 600 ei ole halutuimpia vaihtopyöriä: hinta voi tippua paljon...
- 2 päällä liian tehoton
- Pienellä lisäsijoituksella tai samaan hintaan saisi 750 = lisätehoa ja vääntöä.
Jos kehtaa tarjota riittävän vähän, saa hyvän nakkikioski pyörän pienellä rahalla.Eipä taida kannattaa tuosta kinata; kummankaan omalta kannaltaan järkevät argumentit kun eivät näissä ikuisuuskysymyksissä välttämättä paljon paina. Emmehän nyt sentään puhuneet pikku-Viragosta, vaan paremmista pyöristä...
Mutta käy itse kokeilemassa noita eri vaihtoehtoja ennen kuin hankit, sittenhän tiedät parhaiten, mistä on kyse ja mikä miellyttää. Itse lasken aika paljon luotettavuuden ja siedettävän ajettavuuden päälle, vaikka kustomilla tykkäänkin ajaa - myös kaksi päällä. Sen sijaan en anna paljon arvoa luulotteluille, isotteluille tai ennakkoasenteille.
Harrikkamiehet varmaan hymähtäisivät tälle meidän väittelyllemme kiinanpyöristä... Kiitos kuitenkin hyvästä kädenväännöstä! - Vt 600
Shadow 600 -90 kirjoitti:
Täytyy pikkuisen nokittaa tuohon "Osta Isompi" -kirjoitukseen, jossa toistuu pari aika yleistä ja luuloon perustuvaa myyttiä:
Jos haluat Hondan, itse suosittelen ostamaan mieluiten vuosien 1988 - 1991 välillä valmistetun vt600:n, joita saa edelleen todella hyväkuntoisina Saksan tuonteina noin 4000 eskoon. Ovat tehokkaampia (41-43 hv) ja selvästi parempisoundisia kuin uudemmat; kulkevat yli 150 km/h. Tummansininen on muuten hyvä väri! Ja katso, että 25 kW:n kuristukset on otettu pois, kun ostat!
Itselläni 90-mallinen vt600 kolmatta kesää. Kokeilin kaksi päällä viime kesänä(75 kg 65 kg matkatavarat) huippuja: ottaa tasaisella 150 km/h (mittarinopeus karvan alle 160 km/h. Eli customille ihan riittävästi... Tosin tarvitsee näissä vauhdeissa sopivan kokoisen ja näköisen pleksin, josta aerodynamiikka vain paranee... Kappalla yksi todella hyvä malli tuohon pyörään.
Takaisin tehoihin: 91- jälkeen tehdyissä vt600:ssa tehoa enää 37-39 hv, huiput vain 135 km/h, johtuen melumääräyksien vuoksi stumpatuista putkista ja myöhemmin vain yhdestä kaasuttimesta.
Käsitys, että Honda VT750 olisi parempikulkuinen, on yleinen luulo, joka ei pidä paikkaansa; ainakin jos puhutaan vuosien 88-91 vt600:sta. Kaverillani on hyvässä kunnossa oleva vt750 vm -98. Otimme seisovan lähdön ja vt750 joutui itsellenikin yllätykseksi antautumaan vt600:lle. Syynä ehkä vt600:n parempi tehopainosuhde ja avarammat vakioputket. Tehothan ovat 43 hv vs. 45 hv, painoeroa 36 kg.
Kun vaihdoimme pyöriä reissulla, huomasin senkin, että vt600 on mutkatiellä parempi ajaa kuin vt750, jota ei voi kovasti kehua ajo-ominaisuuksiltaan. Vt600:n 19 tuumainen ja vähemmän pullea eturengas toimii vakaammin, ehkä osansa on myös monojousituksella, jonka olen omassa pyörässäni säätänyt aika tiukaksi. Lisäksi paremmat kallistusvarat.
Eli oma käsitykseni molempia pyöriä ajaneena on, että tehojen ja ajettavuuden puolesta vt600 on parempi kuin vt750. Ulkonäön osalta puolestaan vt750 on vähän uskottavampi pulleamman muotonsa takia...
Mitä muuten tulee isojen yli 1000 kuutioisten vääntöön, niin eivät kaikki yli 1000 kuutioiset kustomit kovin kaksisia ole. Verrattuna esim. XV 1100 Viragoon pikku-Hondalla ei ole häpeämistä - päinvastoin. Käyhän vertaamassa...
Lisää tietoa eri vuosimallien Shadowien eroista löydät linkistä http://www.mcpoolen.se/ (etsi toiminnolla ja hakusanalla Honda VT 600).Missäs on ne 25 kw kuristukset?
Kurkuissa lukee 25 kw.Pitääkö ne vaihtaa vai onko sisällä jotain poistettavaa? - muistaakseni
Vt 600 kirjoitti:
Missäs on ne 25 kw kuristukset?
Kurkuissa lukee 25 kw.Pitääkö ne vaihtaa vai onko sisällä jotain poistettavaa?aika kattava keskustelu www.moottoripyora.org -sivujen keskustelupalstalla, olisiko ollut kohdassa merkkikohtaista keskustelua ja edelleen Honda -osio. Kun aikasi haet, sieltä löytyy hyvä info aiheesta.
Muista myös muun tilpehöörin ohella poistaa ilmanputsarista "tukko", joka toiseen kanavaan on asennettu.
Terv. vt600 -90 - markkinat
Shadow 600 -90 kirjoitti:
Täytyy pikkuisen nokittaa tuohon "Osta Isompi" -kirjoitukseen, jossa toistuu pari aika yleistä ja luuloon perustuvaa myyttiä:
Jos haluat Hondan, itse suosittelen ostamaan mieluiten vuosien 1988 - 1991 välillä valmistetun vt600:n, joita saa edelleen todella hyväkuntoisina Saksan tuonteina noin 4000 eskoon. Ovat tehokkaampia (41-43 hv) ja selvästi parempisoundisia kuin uudemmat; kulkevat yli 150 km/h. Tummansininen on muuten hyvä väri! Ja katso, että 25 kW:n kuristukset on otettu pois, kun ostat!
Itselläni 90-mallinen vt600 kolmatta kesää. Kokeilin kaksi päällä viime kesänä(75 kg 65 kg matkatavarat) huippuja: ottaa tasaisella 150 km/h (mittarinopeus karvan alle 160 km/h. Eli customille ihan riittävästi... Tosin tarvitsee näissä vauhdeissa sopivan kokoisen ja näköisen pleksin, josta aerodynamiikka vain paranee... Kappalla yksi todella hyvä malli tuohon pyörään.
Takaisin tehoihin: 91- jälkeen tehdyissä vt600:ssa tehoa enää 37-39 hv, huiput vain 135 km/h, johtuen melumääräyksien vuoksi stumpatuista putkista ja myöhemmin vain yhdestä kaasuttimesta.
Käsitys, että Honda VT750 olisi parempikulkuinen, on yleinen luulo, joka ei pidä paikkaansa; ainakin jos puhutaan vuosien 88-91 vt600:sta. Kaverillani on hyvässä kunnossa oleva vt750 vm -98. Otimme seisovan lähdön ja vt750 joutui itsellenikin yllätykseksi antautumaan vt600:lle. Syynä ehkä vt600:n parempi tehopainosuhde ja avarammat vakioputket. Tehothan ovat 43 hv vs. 45 hv, painoeroa 36 kg.
Kun vaihdoimme pyöriä reissulla, huomasin senkin, että vt600 on mutkatiellä parempi ajaa kuin vt750, jota ei voi kovasti kehua ajo-ominaisuuksiltaan. Vt600:n 19 tuumainen ja vähemmän pullea eturengas toimii vakaammin, ehkä osansa on myös monojousituksella, jonka olen omassa pyörässäni säätänyt aika tiukaksi. Lisäksi paremmat kallistusvarat.
Eli oma käsitykseni molempia pyöriä ajaneena on, että tehojen ja ajettavuuden puolesta vt600 on parempi kuin vt750. Ulkonäön osalta puolestaan vt750 on vähän uskottavampi pulleamman muotonsa takia...
Mitä muuten tulee isojen yli 1000 kuutioisten vääntöön, niin eivät kaikki yli 1000 kuutioiset kustomit kovin kaksisia ole. Verrattuna esim. XV 1100 Viragoon pikku-Hondalla ei ole häpeämistä - päinvastoin. Käyhän vertaamassa...
Lisää tietoa eri vuosimallien Shadowien eroista löydät linkistä http://www.mcpoolen.se/ (etsi toiminnolla ja hakusanalla Honda VT 600).Olen samaa mieltä, että se mikä riittää itselle ja tulee toimeen on koko mopoilun pointti. Rahallahan saa ja kyllä varmaan jokainen ottaisi isolohkoisen autonkin, jos se vain sopisi lompakolle? Mutta yllättävän kalliita tuppavat olemaan 90-luvun alun isot intikat ja VT:t, joten jostain on lähdettävä ja kyllä se raha lopultaan kaiken ratkaisee..
Mitä tulee tehoihin, on yksin ajellessa 600:n teho riittävä. Eihän se tietenkään riitä millekään kyykylle, mutta nyt puhutaan "moottoripyöristä" eikä mistään muovivehkeistä! Kakspäällä on tietysti eri juttu, mutta jos ei jatkuvasti ajele niin, niin kyllä sen muutaman kerran sietää mennä hiukan alitehoisenakin? Ja sitä paitsi liikenne on Suomessa niin säännöstelty, että missä sitä järjetöntä tehoa oikein tarvitsee? Ei missään! Vaikka vääntöä olisi hyvä olla reservissä, niin kyllä se pienempikin mopo liikkuu, kun vaihtaa pari pykälää alaspäin ja siinä se.
Kiinnitin huomiota huippunopeus mainintaan ja en kylläkään ymmärrä missä ylipäätään voi 150km/h ajaa Suomessa? Kaiken lisäksi jokainen custom on aikas tuulinen noissa nopeuksissa, joten kun 100 kulkee niin se riittää, kun suurin osa ajelee vielä avopotalla...
Minulla on toisenlainen näkemys pienten customien markkinoista ja niiden haluttavuudesta. Niitähän ei osta "tosimiehet", eli niille pitää olla kuutiota yli tonni jne. Ja kun me tässä puhutaan japsicustomeista, niin niitähän ei "tosimiehet" osta. Mutta ketkä sitten ovat näiden pienikuutioisten ostajia? Ensipyörän ostajat ja kyllä ne jotka eivät halua sijoittaa rahaa mielettömästi pyörään. Kaikille kun ei tarvitse olla kylän suurin mopo ja rahaa menee muuhunkin elämiseen. Itse sijoitan mieluummin ne "ylimääräiset" eurot kunnolliseen autoon, kuin helvetin kalliiseen moottoripyörään. Autoa kun tarvitsee Suomessa paljon enemmän, kuin kaksipyöräistä.
Yksi ryhmä näille pienemmille customeille on naiset. Vaikka Vt600 (ja jammun 535) ovat "pikkucustomeja" ovat ne nättejä pyöriä ja naisille sopivia. Lähes jokainen nainen on pitänyt em. pyöriä komeimpina, kuin jotain uutta möhköä leveinen lokarineen... Taitaa 535 olla yksi yleisimmistä customeista ja niinhän se on Corollakin autopuolella ja ei kovin paljoa sitä(kään) vaihdossa hyljeksitä. Tietysti joku vääräleuka saa tuosta mainion aasinsillan mainita, että nehän on naisten pyöriä :) So what... - hape...
Osta isompi kirjoitti:
Jos otetaan saman ikäiset 650 ja 750 vt honda niin kyllä peli on selvä 750 hyväksi. Ja on aika turha vertailla hieman piristettyä pyörää vakiopyörään, jne...
750 kokoluokassa 90 luvun alkuvuosien tehokkain v2 custom taitaa olla Kawasaki vn 750. Tarjolla paljon ja hinnat sopivia.
1400 intruder ja 1500 vn kawasaki ovat kokeilemisen arvoisia. Vääntöä löytyy kuin pienestä kylästä. Ajamisen nautinto saa uuden sisällön. Hinnat eivät välttämättä ole 90-luvun alun malleilla aivan sietämättömiä. Nämä vertailukohdiksi, kun japsi pyöristä puhutaan ei mitkään viragot.
Voihan se 650 tuntua hienolta, jos vertailkohtia ei ole ja sattuu semmoisen omistamaan. Vaan kovin onnettomia ovat, jos vähänkään on käsitystä pyöristä ja on vertailukohtia isompiin.
Sanon edelleen, koittakaapa myydä se 650 sieltä tallin nurkasta. Onko ottajia? Kyseenaliastetaanko pyörän tehot? Ostetaanko mielummin suurempi?
Myytyä toki saa puoli-ilman tai tietämättömäle ensipyörän ostajalle. Mahtaa monia kaduttaa myöhemmin.Pääosin asiallista keskustelua...
en tiennytkään et uudemmat vt on kesympiä..
90 kilonen kuski saa aivan sopivaa kyytiä..kun ei ole tarkotuskaan ajaa yli 100 km yhdellä istumalla..
mitoiltaan toki hieman pieni isommalle kuskille..
Hyvin olisi kelvannut magnaan tai int 1400 vaihdosaa.. näyttivät niin möhköiltä markkiajoon etten vielä vaihtanut,hinnat pyörii 2400-3200 välillä, omastani maksoin 2700.. sis. laukut ja pleksi. Mieli tekee toki hieman isompaa..
mutta järki kädessä tässä katselen..
yksi vakuuttaa toisen ja toinen toisen paremmuutta. Mutta kardaanivetonen ja custom sen ollapitää.. ketjukoneet on semmosia rällättäjiä eivät kuulosta ollenkaan koneelta.. - hape
VT600 -90 kirjoitti:
Tuossa tuli sen verran asian vierestä jos vähän asiaakin, että pakko vielä hieman kommentoida...
Ensinnäkin, pyöräni on vakio 90-mallinen, eikä tilavuus ole 650 vaan 600 cc. Honda vt650 Shadow -mallia ei ole olemassakaan. Et ilmeisesti oikein tunne pyörää, josta nyt puhumme; sekoitat luultavasti Yamahan Dragstariin, joka on kuusipuolikas mutta laiskempi.
Pointtini oli, jos sen ymmärsit, että vt600:ssa on vuosimallieroja tehoissa. Toinen pointti oli, että vt750 ei oman kokemukseni mukaan kulje ainakaan paremmin kuin alkuvuosien ei-stumpattu vt600, vaikka moni aloittava kustomisti niin luulee.
Olen omistanut elämäni aikana toistakymmentä pyörää ja ajanut miltei kaikkia japsikustomeja, myös isoa (1400) ja pientä (800)intikkaa satoja kilometrejä. Kivoja pyöriä molemmat. Tätä voi olla monen vaikea myöntää, mutta kulkuero ei ole käytännössä niin kummoinen vt600:een kuin saattaisi äkkipoika luulla; harvoin kustomilla yli 150 km/h kuitenkaan ajetaan. Tai sitten kannattaa hankkia kyykky ja umpikypärä.
Mukien koko itseisarvona voi olla eri juttu uskottavuuden kannalta, mutta jätän nuo pullisteluasiat nyt tästä jutusta pois, kun kaveri kerran kyselee vt600:sta. Toteanpa vain, että vääntö on vanhemmissa vt600:ssa ällistyttävän hyvä pieneksi koneeksi. Toki ymmärrän intikoidenkin viehätyksen enkä vähättele ollenkaan, vaikka runko saisi kyllä olla hieman vähemmän notkea.
Kawaa sen sijaan en viitsisi vanhana ostaa; liian moni on saanut pelin, johon joutuu lisäämään jopa litran öljyä satasella. Tarkoitan siis 90-luvun alun VN1500:sta, joiden koneet ovat luvattoman usein väljiä, jäähdyttimet vuotavat ja kampiakselikin on laakeroitu avuttomasti suoraan lohkoon. Seiskapuolikas VN voi olla vähän laadukkaampi, mutta sen puolikustomimainen tyyli ei oikein miellytä ainakaan minua. Mutta jos haluaa keulia kustomilla, siihen se sopii hyvin...
VN 800 on Kawoista jo enemmän minun makuuni.
Se, että vt600 Shadow on jo kolmatta kesää allani, ei johdu siitä, että "en tiedä paremmasta", vaan siitä, että tässä elämänvaiheessa se on minulle yhdellä sanalla sanoen: riittävä.Noin on.. minäkin yritän ymmärtää et yksi tykkää äitestä jne..
enkä moiti muiden mopoja..
vaikka olenkin 50:nen ..hieman enee ääntä saisi lähteä.. ymmärrän ettei pienistä pytyistä lähde..
Ajo nopeuksista..tosiaan eipä juuri yli 100 ole tarvetta koskaan.. avokypärässä jo mukavasti repii poskia korville.. - Kale
markkinat kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että se mikä riittää itselle ja tulee toimeen on koko mopoilun pointti. Rahallahan saa ja kyllä varmaan jokainen ottaisi isolohkoisen autonkin, jos se vain sopisi lompakolle? Mutta yllättävän kalliita tuppavat olemaan 90-luvun alun isot intikat ja VT:t, joten jostain on lähdettävä ja kyllä se raha lopultaan kaiken ratkaisee..
Mitä tulee tehoihin, on yksin ajellessa 600:n teho riittävä. Eihän se tietenkään riitä millekään kyykylle, mutta nyt puhutaan "moottoripyöristä" eikä mistään muovivehkeistä! Kakspäällä on tietysti eri juttu, mutta jos ei jatkuvasti ajele niin, niin kyllä sen muutaman kerran sietää mennä hiukan alitehoisenakin? Ja sitä paitsi liikenne on Suomessa niin säännöstelty, että missä sitä järjetöntä tehoa oikein tarvitsee? Ei missään! Vaikka vääntöä olisi hyvä olla reservissä, niin kyllä se pienempikin mopo liikkuu, kun vaihtaa pari pykälää alaspäin ja siinä se.
Kiinnitin huomiota huippunopeus mainintaan ja en kylläkään ymmärrä missä ylipäätään voi 150km/h ajaa Suomessa? Kaiken lisäksi jokainen custom on aikas tuulinen noissa nopeuksissa, joten kun 100 kulkee niin se riittää, kun suurin osa ajelee vielä avopotalla...
Minulla on toisenlainen näkemys pienten customien markkinoista ja niiden haluttavuudesta. Niitähän ei osta "tosimiehet", eli niille pitää olla kuutiota yli tonni jne. Ja kun me tässä puhutaan japsicustomeista, niin niitähän ei "tosimiehet" osta. Mutta ketkä sitten ovat näiden pienikuutioisten ostajia? Ensipyörän ostajat ja kyllä ne jotka eivät halua sijoittaa rahaa mielettömästi pyörään. Kaikille kun ei tarvitse olla kylän suurin mopo ja rahaa menee muuhunkin elämiseen. Itse sijoitan mieluummin ne "ylimääräiset" eurot kunnolliseen autoon, kuin helvetin kalliiseen moottoripyörään. Autoa kun tarvitsee Suomessa paljon enemmän, kuin kaksipyöräistä.
Yksi ryhmä näille pienemmille customeille on naiset. Vaikka Vt600 (ja jammun 535) ovat "pikkucustomeja" ovat ne nättejä pyöriä ja naisille sopivia. Lähes jokainen nainen on pitänyt em. pyöriä komeimpina, kuin jotain uutta möhköä leveinen lokarineen... Taitaa 535 olla yksi yleisimmistä customeista ja niinhän se on Corollakin autopuolella ja ei kovin paljoa sitä(kään) vaihdossa hyljeksitä. Tietysti joku vääräleuka saa tuosta mainion aasinsillan mainita, että nehän on naisten pyöriä :) So what...Ihan ekaks tuosta kaks päällä ajosta. Eli kyllä riippuu paljon tuo kulkupuoli takana istujan koostakin. Jos hirmu iso emäntä takana, silloin 600:nen voi tietysti olla tiukoillakin.
535 Virago oli mun eka pyörä, nyt VT 600. Ero on kuutioeroon nähden yllättävänkin iso. Virago oli semmoinen singer-masiina, vääntöä ei oikein yhtään, pelkkä kierroskone, nätti kieltämättä. VT 600 vääntää siihen nähden aika yllättävän paljon paremmin. Muutenkin tanakampi, äänet myös. Näitä kahta ei kannata verrata suoraan toisiinsa.
Siitä oon samaa mieltä kun toi aiempi kirjoittaja, että VT 750 ei tuo mitään ratkaisevaa edistystä 600:een, jollei nyt arvosta sitä, että pyörässä on enemmän peltiä.
- shadow
Mielestäni olis vähä ylihintaa ite maksoin viime syksynä 02 mallista ja 5000km ajetusta 6200€. Toki syyshinnat on halvempia.Eka pyöräksi olen ollu tosi tyytyväinen,helppo ajettava ja pieniruokainen.Liikenteen rytmissä pysyy hyvin mukana-eihän customin tyyliin kuulu YLINOPEUS!Hyviä ajokelejä vaan kaikille,moikataan kun nähdään.
- JOMI
Multa löytyisi 97 malli 16000km ajettu.
Väri viininpunainen,sivulaukut ja paljon
cromiosia. Pyörä on hienossakunnosa.
Hinta 6000-5500€
Pyörä on Haminassa. - tace
Minulla on vuoden - 96, kuussatanen tuonti Shadow.Virittivät sen liikkeessä: "kuristukset" poistettiin, suuttimet vaihdettiin, putket vaihdettiin (type:laser custom )ja tietty säädettiin.Nyt saundit on jykevät ja huiput auton mittarin mukaan: 180 km / h ! Hyviä ajokelejä ja turvallista matkaa kaikille pyörämiehille ja naisille !
- kuussatanen
Honda Shadow. Ei uskoisi, ennen kuin on kokeillut. Aivan eri maata kuin jotkut viragot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760