ABS- vikavalo palaa

Tenttu

Polo -97 1.4, vikavalo syttyi (ABS), pystyykö sammuttamaan itse vai vaatiiko testerin? Onko näissä jotain tyyppivikaa aiheen tiimoilta?
T. Juuri Polon ostanut

10

13873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autossa

      esiintyy juuri tuota vikaa syy voi olla vaikka vesi, lumi, lika, anturinjohto poikki, anturiviallinen. Ei siis mikään merkkikohtainen vaan yleinen vika/häiriö!

    • poloiset viat

      Meikäläisen polosta (-03, 1.4) oli palanut abs:n pääsulake (50A), merkkivalo temppuili alussa syttyen ja sammuen kunnes viimein jäi palamaan jatkuvasti. Syy sulakkeen palamiseen jäi mysteeriksi. Ajankohta tälle vialle oli kun alkoi pakkaskelit. Voisiko jossain päin olla niin suuri jännitehäviö (= huono kontakti) että virta kasvaa yli sietorajan, mene ja tiedä.

      • Peräkärryn johdot

        Omassa syttyy myös kun käytän yhtä peräkärryä, kerran kun jarruttaa niin suleke palaa, silloin ei jarruvalot myöskään pala.


    • Minulla -03 Polossa palaa myös ABS valo. Missähän päin tuo 50 ampeerin sulake on ???

    • Sulake löytyi, sijainti akun päällä olevassa kannessa. Sulake on 40 A.
      Sulake oli palanut, vaihdoin sen ja sen jälkeen ABSit ovat toimineet, eikä valo ole enää vaivannut. Vaasassa on muuten paja joka korjaa ABS yksiköitä hinta 160,-

    • kalehi

      Epäily sulakkeen palamiseen on että se asennustavasta johtuen jää jännitykseen, ja sitten aikanaan lämpölaajenemisen /-supistumisen seurauksena katkeaa huomattavasti nimellisvirtaa pienemmällä virralla. Meittinkin Polosesta sai nollatuksi vikakoodin sulakkeen vaihdon jälkeen ja ABS alkoi pelittää.
      Kiitos vinkistä.

    • 3 t euroa säästetty

      Kiitos yllä kirjoitetuista vinkeistä!
      juuri korjasin tinaamalla "abs" sulakkeen akkukotelon kannesta.
      Korjauksen jälkeen otin akun kengät hetkeksi irti ja sitten takaisin kiinni. Ensimmäisen hiekalla jarrutuksen jälkeen abs valo sammui ja abs toimi taas normaalisti ruksutellen.
      Korjaamon esitys oli vikakoodin perusteella abs pumpun vaihto. Kustannusarvio töineen noin 3000 e.
      Auto Polo -04, 1,4 bensa.
      Ja painotan vielä, että minulla kyse ei ollut normaalista muovi/metalli lattasulakkeesta, joita myös on akkukotelon kannessa, vaan alumiinisesta liuskasta liittimien välissä.

    • Hensu79

      Kyllä oli tästä vanhasta keskustelusta hyötyä, kun VW Polossani paloi abs valo. Vikamittaus näytti vikaa abs hydraulipumpussa ja korjaamo olisi sen tilannut.
      Aloin lueskelemaan asiasta netissä ja tämä ketju oli rahallinen pelastus. Etsin akkukotelosta 40A sulakkeen ja kävin ostaa samantapaisen vähän eri näköisen 0,25e hintaan, vaihdoin itse ja valo sammui parin metrin ajon jälkeen.
      Näin hameväen edustajana oon tyytyväinen ohjeisiinne ja itseeni, kun korjaamollakaan ei löydetty edes pääsulakkeita :O

    • Mittarimies

      Itsekin löysin saman vinkin oman 2003 Fabian "ABS-vian" korjaamiseen. Kaverini korjasi oman Seat Ibizan ABS:t samalla tavalla ohjeillani. Näissä tapauksissa akkukotelon kannen sulakerasiassa oleva 50 A litteä sulake (metalliliuska) ei ollut palanut, vaan murtunut mekaanisesti! Olisikohan syynä muovin ja metallin erilaiset lämpölaajenemiset laajalla lämpöalueella tuolla moottoritilassa. Uutta sulaketta piti hieman viilata sivuiltaan kiinnitysruuvien kohdalta, jotta se mahtui koloonsa.

    • Anonyymi

      Paljon kiitos avusta. Myös minulla Polo vm 2007 ABS-valo paloi jatkuvasti. Tarkistin akun päältä sulakkeet ja sieltähän vika löytyi. Halpa korjaus. Näköjään tyyppivika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4325
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2679
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2431
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      435
      1669
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      169
      1537
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1534
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      101
      1338
    9. 79
      1291
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1249
    Aihe