Helsingin Sanomissa julkaistiin 31.12.2024 artikkeli ”Vasemmistoliiton ehdokas syytti Suomea Venäjän mustamaalaamisesta – Puheenjohtaja ei ota kantaa ehdokkuuden jatkoon”
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010935068.html
Lehden toimittajat ottavat siinä kantaa kihniöläisen alue- ja kunnallisvaaliehdokkaan Hannu Tiaisen mielipidekirjoitukseen Aamulehdessä. Tiainen arvosteli kyseisessä kirjoituksessa Suomen ulkopoliittisesta johtoa Venäjä-suhteiden tahallisesta huonontamisesta. Hän myös vetosi toisen maailmansodan jälkeiseen aikaan, jolloin suomi sai 80 vuoden kokemuksen siitä, että ”olemalla liittoutumaton ja puolueeton tulemme mainiosti toimeen.”
Lehden toimittajat Joona Aaltonen ja Teija Sutinen olivat ottaneet yhteyttä Vasemmistoliiton puheenjohtajaan Minja Koskiseen ja tivanneet häneltä, tuleeko puolue puuttumaan Tiaisen toimintaan ja vaaliehdokkuuteen.
Helsingin Sanomien linja suhteessa sanavapauteen näyttää olevan, ettei Suomen nykyistä ulkopoliittista linjaa kritisoiva puhe kuu sananvapauden piiriin. Tähän syyllistyneet tullaa ilmiantamaan ja heidän taustaorganisaatioiltaan tullaan vaatimaan toimenpiteitä heitä kohtaan, tai muuten on uhkana, että myös nämä organisaatiot joutuvat Sanomien maalittamisen kohteeksi.
Hesari maalittaa ulkopolitiikan toisinajattelijoita
3
176
Vastaukset
- Anonyymi
Meininki on sama, jolla 70-luvulla vainottiin vallitsevaan ulkopolitiikkaan kriittisesti suhtautuvia.
- Anonyymi
No tämähän on ollut Hesarin ja maan tapa keväästä 2022 alkaen.
Aiheesta tulossa kirja, jos kaksikin. Ja toki varmaan myös joku puhdistautumisaikakausi, jossa kuullaan onnahtelevia selityksiä ”ajan hengestä”. - Anonyymi
Sokea täytyy olla, ellei ole huomannut Suomen poliittisen johdon harjoittamaa Venäjän mustamaalaamista.
Suhteiden huononeminen maiden välillä on suomalaisten aiheuttamaa, siitä ei ole mitään epäselvää.
Myös osa kansalaisista on saatu mukaan osatotuuksien ja disinformaation avulla, minkä voi aistia some-viesteistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306332Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144764Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413314IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601770Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111598- 721418
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 841244