Tällaisen kysymyksen esittää normipainoinen, lihavalle henkilölle.
Jospa siihen vastaisi, että ei ole tullut mieleenikään.
Olen ihan tyytyväinen näihin kiloihini.
Todellisuudessa kukaan ei vastaa noin, vaan nieleskelee kyyneleitä.
Kuinka ahdistavaa on olla ylipainoinen ja yrittää karsia kiloja, tuloksetta.
Vaatteet kiristävät mitkä saa mahtumaan päälle.
Koko senkun suurenee.
Dieettiä, dieetin perään.
Nyt on taas uudenvuoden lupausten aika.
Kyllä nyt lähtee. Tipaton kuukausi vielä päälle.
Ja pettymys, jos ei onnistukaan.
Miksi kaikki hyvänmakuinen lihottaa?
Oletko ajatellut laihduttaa
79
519
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi on nyky hallitus. Orpon hallitukselta löytyy laihdutuslääkkeet nyt jokaiselle kansalaiselle. Elintarvikkeista tehdään ylellisyystuotteita tavalliselle kuluttajalle, kyllä siinä ylimääräiset läskit tulee saamaan kyytiä.
- Anonyymi
Ei se ainakaan auta, kun ylipainoa vatvotaan, ylipainoinen itse tietää tilanteensa ja mitä vähemmän puututaan sen paremmin paino laskee. Kokemusta on. Kukaan ei puuttunut omaan ylipainooni ja vuodet ovat tehneet hyvää, paino kuin itellään pudonnut, muutama kilo vielä ja jos ei putoa niin näinkin on hyvä.
- Anonyymi
Tuli mieleen.
Olen viisikymmentä vuotta kuunnellut nalkutusta tupakin polttamisesta. Siis aina terkkarissa jne. Pitäis kuulemma lopettaa...
Ikinä en ole kuullut kenenkään lopettaneen tupakin polttamista nalkutuksen takia.
Ollut kyllä paino-ongelmiakin, siitä sitä vasta on saanutkin kuulla. Ikinä en ole kuullut kenenkään laihduttaneen siitäkään nalkutuksesta johtuen.
Noh, olen kyllä lopettanut tupakoinnin. Yhden kerran. Silloin päätin, toista kertaa en lopeta. Se lopetus oli ihan itsestä lähtöisin. Ei se kovin kauaa kestänyt, olen poltellut muutamia kymmeniä vuosia sen jälkeenkin. Mutta toista kertaa en ole lopettanut.
Laihduttanut olen useinkin. Sekin tietysti omasta aloitteesta. Tätä nykyä tilanne muuttunut, pitäis koittaa lihottaa nykyisin. Olen kyllä yrittänyt jo pitemmän aikaa tehdä sitä. Omasta tahdostani. Vaikkei ikinä kukaan ole siitä nalkuttanut.
Lyhyesti. Ei nalkuttaminen vaikuta tollasiin juttuihin. Paitsi joskus ehkä käänteisesti, haitallisesti asian suhteen. Mulla kun vähän fiilis, en lopeta miksikään tupakointia, koska jotenkin haluan olla itsenäinen, en komenneltavissa.
Pitääkin lähteä siggelle, alkoi jostain syystä tehdä näin ruuan päälle mieli :D
=DW=- Anonyymi
Tupakoinnin aiheuttama keuhkoahtaumatauti laihduttaa. Ei siis tarvitse itse vaivautua.
Siili4
- Anonyymi
Vanha vitsi
Tupakoimaton nalkuttaa tupakoivalle:
"Jos lopettaisit tupakanpolton säästäisit niin paljon, että
sinulla voisi olla kivitalo !"
- No, onko sinulla ? kysyy tupakoiva.En ole koskaan tupakoinut ja viinat kaadoin vessapyttyyn 13 vuotta sitten.
Nyt asun kivitalossa, vuokralla kaupungin asunnossa.
Että hyvin ovat rahat säästyneet.
- Anonyymi
"Miksi kaikki hyvänmakuinen lihottaa?"
Mikä on sinusta hyvänmakuista ?
Minusta hyvä ruoka eikä se lihota.Siinäpä se onkin.
Kun tukee naposteltua kaikenlaista päivän ja illan mittaan.
Lämmin ruoka jää syömättä tai ostaa valmiin annoksen kaupasta.
Nyt olen pyrkinyt tekemään kotiruokaa.
- Anonyymi
Olen usein ajatellut laihduttaa......vain ajatellut:)))
Mitä hittoa, ei näitä elinvuosia enään paljoa ole, miksi kiusata itseään.
Syön, juon ja poltan tupakkaa, nautin elämästä:)Olen myöskin useimmiten ajatellut.
Oli pakko ostaa hautajaisvaatteet, eikä mikään tahtonut sopia päälle.
Se on raivostuttavaa.- Anonyymi
Minäkin lopetin viinanjuonnin, tupakoimisen ja kiroilun.
Mutta nyt vituttaa, kun unohdin tupakka-askin viinakaupan tiskille.
- Anonyymi
Minä olen jokaiselle sanonut että: itse läskini kannan et sinä, aina kun joku on painoani arvostellut. Se on kumma kun isomahaisella tuntemattomalla ukollakin varaa arvostella naisen painoa vaikka naisella sitä ylipainoa ei olisi kuin se 5 kiloa .
Tuota sanontaa joskus itsekin käytin.
Omaiseni oli reippaasti ylipainoinen kun hän halvaantui ja pääsi hoivakotiin.
Hän ei enää koskaan kävellyt.
Kaksi hoitajaa tarvittiin aina jokaiseen hoitotoimenpiteeseen.
Yli 7 vuotta.- Anonyymi
Kaikki kantavat painonsa itse. Nuorena liikakilot kulkevat helposti mukana, mutta kun ikää tulee, niiin lihava ihminen ei kulje enää juuri minnekään.
Kyllä nalkuttaminen auttaa, jos sen tekee oikea henkilö. Mies lopetti tupakanpolton 6 kk. sitten, lääkärit nalkuttivat tarpeeksi kauan.
Minun ei tarvitse laihduttaa, olen ihannepainossa. Ozempic piti siitä huolen, koska tahdonvoimaahan minulla ei ole.Kun lopettaa tupakanpolton, joillekin se lisää ruokahalua.
Tai ruoka alkaa maistumaan.
Isäni aikoinaan ihmetteli, miten paljon hän oli käyttänyt suolaa kun tupakoi.
Hän poltti 50 vuotta, ennenkuin lopetti.
Olisinpa minäkin ihannepainossa.
Kadehdin.
Tuosta lääkkeestä olen lukenut.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Kun lopettaa tupakanpolton, joillekin se lisää ruokahalua.
Tai ruoka alkaa maistumaan.
Isäni aikoinaan ihmetteli, miten paljon hän oli käyttänyt suolaa kun tupakoi.
Hän poltti 50 vuotta, ennenkuin lopetti.
Olisinpa minäkin ihannepainossa.
Kadehdin.
Tuosta lääkkeestä olen lukenut.Tupakoivat pysyy helpommin hoikkana kun tupakka lisää aineenvaihduntaa. Itse poltin 49 vuotta ja söin enemmän , tosin olin liikkuvassa työssäkin jossa kävelin päivässä reilusti kilometrejä joten pysyin helposti normaalipainossa. Kerran työssäollessa oli tupakointi katkolla 7 kuukautta ja sinä aikana paino nousi 15 kiloa kun en vähentänyt syömistä, sitten kun aloin taas polttamaan paino putosi puolessa vuodessa ennalleen tekemättä mitään . Tupakoinnin kun pistin uudestaan katkolle eläkkeelle jäätyäni paino nousi heti vaikka syön vähemmän ja siitä asti olen saanut säännöstellä syömisiäni kun en salaattikuurille pysty. Liikkua pitäisi joka päivä kilometritolkulla ettei paino yhtään nousisi, mutta sateessa ja tuiskussa kävelyt ei enää oikein houkuttele. Jos ei lapsenlapsia olisi tullut polttaisin edelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Tupakoivat pysyy helpommin hoikkana kun tupakka lisää aineenvaihduntaa. Itse poltin 49 vuotta ja söin enemmän , tosin olin liikkuvassa työssäkin jossa kävelin päivässä reilusti kilometrejä joten pysyin helposti normaalipainossa. Kerran työssäollessa oli tupakointi katkolla 7 kuukautta ja sinä aikana paino nousi 15 kiloa kun en vähentänyt syömistä, sitten kun aloin taas polttamaan paino putosi puolessa vuodessa ennalleen tekemättä mitään . Tupakoinnin kun pistin uudestaan katkolle eläkkeelle jäätyäni paino nousi heti vaikka syön vähemmän ja siitä asti olen saanut säännöstellä syömisiäni kun en salaattikuurille pysty. Liikkua pitäisi joka päivä kilometritolkulla ettei paino yhtään nousisi, mutta sateessa ja tuiskussa kävelyt ei enää oikein houkuttele. Jos ei lapsenlapsia olisi tullut polttaisin edelleen.
Tunnen muutaman hoikan naisen.
He tupakoivat ja sanovat, että eivät uskalla lopettaa lihoamisen tähden.
Kahdella heistä on todettu paha osteoporoosi.
On hoikkien, tupakoivien, keski-iän ylittäneiden naisten sairaus.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
On hoikkien, tupakoivien, keski-iän ylittäneiden naisten sairaus.Mitä hoitoa he saavat osteoporosiinsa?
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Mitä hoitoa he saavat osteoporosiinsa?
kylmätotuus" On olemassa suoneen tiputuksella annosteltava valmiste tsoledronihappo, jota annetaan vain kerran vuodessa"
Tämä oli yksi.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
On hoikkien, tupakoivien, keski-iän ylittäneiden naisten sairaus.Minullekin sisko saarnaa kun en ole osteoporoosi tutkimuksissa käynyt, mutta en ole kokenut tarvetta kun kalsiumini saanti on ollut reilua koko ikäni eikä koskaan ole mitään murtunut, vaikka on sattunut ja tapahtunut sellaista missä olisi voinut hyvinkin murtua tai jopa katketa. Työterveydessä eikä sen jälkeen terveyskeskuksessakaan ole kertaakaan asiaan puututtu , on olleet sitä mieltä että saan kalsiumia ihan riittävästi.
Anonyymi
2025-01-04 11:49:41 - Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
On hoikkien, tupakoivien, keski-iän ylittäneiden naisten sairaus.Millaisia oireita heillä oli ennen taudin toteamista ja mikä/mitkä syyt osteoporoosin aiheuttivat?
kylmätotuus
- Anonyymi
Painoni on pysynyt melkein samana vuosikymmeniä.
Pari kiloa on tippunut kahden kuukauden aikana, vaikka en ole pystynyt liikkumaan sinä aikana tapaturman takia.
Mutta nyt viime aikoina olen huomannut, että nahkani on käynyt liian isoksi minulle.
Saisikohan vielä lisättyä lihaksia nahkani alle.Kuulut siihen ihmisryhmään, joka ei liho yhtään.
Yksi sukulaiseni on sellainen ja hän aina näkee vaivaa muiden ylipainosta.
Hän kattaa notkuvat herkkupöydät vieraille mökillään ja kotona.
Mutta itse ei syö niitä ollenkaan.
Ja on loukkaantunut, jos tarjoilut ei vieraille kelpaa.
- Anonyymi
Mitä hupajat,kun rahasi laitat syömiseen niin kenen kiloistaan kannattaa luopua.
Ei ruoka ole kallista.
Vertaan sitä aikaisempaan elämän kuvioon.
13 vuotta sitten.
Kun kotona joimme olutta ja väkeviä.
Siitä baariin taxilla.
Se kuvio jos mikä on kahdelle ihmiselle todella kallista.
Ja mitkä kaikki ongelmat siitä elämän tyylistä tuli.
- Anonyymi
Ei laihduttaminen niin vaikeaa ole. Naposteluvälipalat pois
ja terveellistä ruokaa tilalle. Kun on ruuasta kylläinen ei tee mieli napostella.Olen nuorempana laihduttanut muutamia kertoja.
40-vuotiaana koin pahimman ikäkriisin.
Laihdutin itseni anorektikoksi.
Olo oli sairaampi kuin koskaan.
Minulla on aina ollut hyvä veri ja menin Sprn verenluovutukseen.
Hoitaja laittoi minut vaa'alle.
Painoin 48 kg, enkä kelvannut luovuttajaksi.
Olen äärimmäisyyksien tyyppi.
En osaa kulkea keskitietä.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Olen nuorempana laihduttanut muutamia kertoja.
40-vuotiaana koin pahimman ikäkriisin.
Laihdutin itseni anorektikoksi.
Olo oli sairaampi kuin koskaan.
Minulla on aina ollut hyvä veri ja menin Sprn verenluovutukseen.
Hoitaja laittoi minut vaa'alle.
Painoin 48 kg, enkä kelvannut luovuttajaksi.
Olen äärimmäisyyksien tyyppi.
En osaa kulkea keskitietä.Minulla menee aina joskus paino ihan itsestään 48 kiloon niin on ollut koko elämän ajan sellaista jojo linjaa jotenkin riippuen aineenvaihdunnan viasta . Ei kyllä oikein hyvä olo ole laihana olla. Juuri nyt on menossa taas ylöspäin painossa heitot ovat aina siinä 10 kg molempiin suuntiin.
- Anonyymi
Ei ruuan ole pakko olla aina itsetehtyä. Kaupan eineksetkin ovat kelvollisia
kunhan vain syöää ruokaa eikä erilaisia epäterveellisiä välipaloja.
Aika nopeasti tottuu uuteen ruokavalioon, siihen kunnolliseen.- Anonyymi
''Kaupan eineksetkin ovat kelvollisia....''
Minä ostin mikroaaltouunin vuonna 1984. Sittemmin en ole edes yrittänyt valmistaa ruokaa itse.
Einesteollisuus on naisvaltainen ala, joten jonkun äiti nekin on tehnyt:) En syö lihaa enkä makkaroita ollenkaan.
Se asettaa omat vaatimukset kaupan tarjontaan.
Kasvislasagne on yksi mitä ostan.Anonyymi kirjoitti:
''Kaupan eineksetkin ovat kelvollisia....''
Minä ostin mikroaaltouunin vuonna 1984. Sittemmin en ole edes yrittänyt valmistaa ruokaa itse.
Einesteollisuus on naisvaltainen ala, joten jonkun äiti nekin on tehnyt:)Muutin tähän asuntoon loka/24.
Joulun aikaan vilkaisin uuniin, missä kunnossa se on.
Ällistynyt, kun se on täysin käyttämätön.
En ole vielä keksinyt mitä minä sillä teen.
Mikroa käytän päivittäin.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
En syö lihaa enkä makkaroita ollenkaan.
Se asettaa omat vaatimukset kaupan tarjontaan.
Kasvislasagne on yksi mitä ostan.Minäkään en syö lihaa missään muodossa, kalaa syön usein, valmiskalapihvejä.
Syön Jalostajan kasvishernekeittoa lähes joka päivä. Se pitää nälkää,
koska siitä saa hyvin proteiinia ja siinä on hitusen porkkanaa seassa,
enkä kyllästy siihen ja vatsanikin kestää hernekeittoa ihme kyllä hyvin,
Toisena ruokana minulla on aina jääkaapissa Hätälän "Onkimiehen kalapihvejä".
Niitten seuraksi valmistan mikrossa Apetit perunamuusia.
Valmiskalapihvit eivät mitään gourmeeta ole, mutta täyttävät tehtävänsä,
niistä saa kalsiumia ym.
Nämä kaksi ovat vakioruokani ja välillä syön jotain muutakin esimerkiksi
tomaatti-linssikeittoa (mikrossa lämmitettävä).
Ruokavalioni on hyvin rajallinen, koska en voi syödä maitoa missään muodossa
ja melkein kaikissa valmiseineksissä on maitoa, kermaa tai maitoproteiinia.
Juon Kotimaista kauramaitoa, siitä saa hyvin kalsiumia. Se maksaa vähän yli
euron litra ja on neutraali maultaan. Se käy maidosta, jos maidon tyyppisestä tykkää
ruokajuomana. Sitä voi juoda janoonkin.
Kokeilin kookosmaitoa ja mantelimaitokin, mutta maut ei napanneet. - Anonyymi
Minä jos ostaisin kaupan eineksiä olisi ruokavalioni hyvin yksipuolinen. Jokaikinen valmisruoka on tutkittava ja otettava sisältö tarkasti selville valmistajalta eräiden hyvin yleisten mausteiden allergian takia. Helpommalla pääsen kun teen itse niin kauan kun siihen kykenen.
Anonyymi kirjoitti:
Minä jos ostaisin kaupan eineksiä olisi ruokavalioni hyvin yksipuolinen. Jokaikinen valmisruoka on tutkittava ja otettava sisältö tarkasti selville valmistajalta eräiden hyvin yleisten mausteiden allergian takia. Helpommalla pääsen kun teen itse niin kauan kun siihen kykenen.
Niin se on.
Olen joutunut heittämään pois jotain valmiskeitto tuotteita.
Ihme makuja, sitä teollista.
Tänään teen linssikeittoa.
Juurekset kävin ostamassa tänään.
Kiersin kaukaa paistopisteen- Anonyymi
Kukaan, joka tahtoo syödä terveellisesti, ei syö kaupan valmisruoka-annoksia.
- Anonyymi
Hyvä laihtumistahti on 250 grammaa viikossa. Se tekee 12 kiloa vuodessa.
- Anonyymi
Milloin ihmiset ovat tulleet niin röyhkeäksi että mennään jopa kysymään toiselta onko hän ajatellut laihduttaa eikö sille kysyjälle ole opetettu sivistystä sen vertaa että pitäisi suunsa kiinni ja antaisi neuvoja vasta sitten kun. Niitä kysytään .
Jokaisen ihan oma asia miten paljon painaa ja vaikka hän alkaisikin laihduttamaan niin ei varmana kertoisi sitä tälle moukalle . Minulla on tuttavia kaiken kokoisia eikä kukaan koskaan porukassa huomauttele mitään. Eikä ystävyys meidän välillä rlåoiku kenenkään painosta ainoastaa ihmisestä jolla on ihana luonne .Meille sanottiin se jo kotona.
Äiti oli usein laikkarilla, ja ehkä malli tulee sieltä. Myös Isäni saattoi huomauttaa painosta.
Tuntui,että ei kelpaa mihinkään, jos ei ole laiha.
- Anonyymi
Jätä dieetit. Muuta elämäntapasi. Hyvät hiiteen, niiin oikeaa, ravitsevaa ruokaa saa syödä aivan rauhassa ja tarpeeksi.
- Anonyymi
Nyt kun ei ole mitään tarvetta lähteä kotoa mihinkään, olen viihtynyt täällä uudessa asunnossa.
Pengon kirppikseltä verhoja ja muutakin.
Ei mitään huolta ja stressiä kenestäkään.
En oikein tahdo uskoa sitä.
Kaupasta tulee ostettua sitä sun tätä.
Pitäisi tehdä itselleen päivittäin sitä terveellistä ruokaa.
Lenkillä käyn, mutta kroppani vaatisi jumppaa ja paljon liikettä.
Ohjeet ovat olemassa, mutta ei viitsi aloittaa.
Puuttuu motivaatio. Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun ei ole mitään tarvetta lähteä kotoa mihinkään, olen viihtynyt täällä uudessa asunnossa.
Puuttuu motivaatio.Tuo edellinen 20:38 on kirjoittamani.
Ei huolinut kirjautumista
Leskel70- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puuttuu motivaatio.Eikö oma fyysinen- ja psyykkinen hyvinvointi riitä motiiviksi?
Eikö oma fyysinen- ja psyykkinen hyvinvointi riitä motiiviksi?
kylmätotuusEi näköjään riitä.
- Anonyymi
En ole koskaan ottanut puheeksi toisen ihmisen ylipainoa. Jotain myötäillyt jos itse on asiasta puhunut.
Itse pitelen suhtkoht normaalipainoisena itseäni terveydellisistä syistä. No miten sen nyt ottaa tuon terveellisyyden, katsoitteko 100 vuoden sankareita. Muutama on puska joten ei ole ylipaino heitä kaatanut.Sinä pystyt pitämään itsesi normaalipainoisena, mutta minä en.
Olen liian mukavuudenhaluinen ja makean ystävä.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Sinä pystyt pitämään itsesi normaalipainoisena, mutta minä en.
Olen liian mukavuudenhaluinen ja makean ystävä."Sokeriaddiktiosta" voi päästä eroon. Vaatii se vähän itsekuria.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Olen liian mukavuudenhaluinen ja makean ystävä.Makeanhimon taustalla voi olla tunnesyömistä tai jokin syömishäiriö. Esimerkiksi makeiden herkkujen ahmiminen saattaa silloin liittyä pikemminkin ongelmiin syömisen hallinnassa.
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Olen liian mukavuudenhaluinen ja makean ystävä.Luin tällaiset rivit ja kopioin ne tänne:
"Yleensä makeanhimoa aiheuttavat verensokerin heilahtelut ja nälän tunne.
Elimistö tietää, että sokerilla saa nopeasti tilanteen korjattua, ja siksi makea himottaa. Joskus makeanhimo voi johtua myös janosta, sillä elimistö ei aina erota, mikä tunne on kyseessä.
Myös stressi ja väsymys saa kaipaamaan makeaa, sillä hetkellinen verensokeripiikki tuntuu nostavan hetkeksi energiatasoa.
Makea maku tuo monelle myös mielihyvää ja lohtua. Tällöin kysymys voikin olla tunnesyömisestä."
Omalla kohdallani on tuttua se, etten aina tiedä onko minulla nälkä vai mikä
vaivaa. Kun juon vettä asia korjaantuu, oloni normalisoituu. En aina muista juoda tarpeeksi. Ei minulla olekaan nälkä, vaan nestevajaus. Anonyymi kirjoitti:
"Sokeriaddiktiosta" voi päästä eroon. Vaatii se vähän itsekuria.
Pääsee eroon helpostikin.
Ei osta kaupasta mitään makeaa.Anonyymi kirjoitti:
Makeanhimon taustalla voi olla tunnesyömistä tai jokin syömishäiriö. Esimerkiksi makeiden herkkujen ahmiminen saattaa silloin liittyä pikemminkin ongelmiin syömisen hallinnassa.
Kaupassa sen valinnan teen.
Ihan itse ja vain itselleni ostan.
Ostanko paistopisteestä kahvipullan tai jotain muuta.
Jäätelön kohdalla valinta.
Jugurtit, kaikenmaailman kreikkalaiset herkut ym.
Keksit
Nämä siis Lidlissä.
Nämä on herkkujani.
Lihottavat sokeripommit
En välittäisi mistään peruna salaattilinjasta.
Tiedän ihan tarkalleen, että syön väärin.
Jouluna söin ainoastaan perunalaatikkoa ja italiansalaattia.
Lihaa, kalaa,kanaa en voi syödä.
On se vaikeeta, kun on liikaa tarjolla.Anonyymi kirjoitti:
Luin tällaiset rivit ja kopioin ne tänne:
"Yleensä makeanhimoa aiheuttavat verensokerin heilahtelut ja nälän tunne.
Elimistö tietää, että sokerilla saa nopeasti tilanteen korjattua, ja siksi makea himottaa. Joskus makeanhimo voi johtua myös janosta, sillä elimistö ei aina erota, mikä tunne on kyseessä.
Myös stressi ja väsymys saa kaipaamaan makeaa, sillä hetkellinen verensokeripiikki tuntuu nostavan hetkeksi energiatasoa.
Makea maku tuo monelle myös mielihyvää ja lohtua. Tällöin kysymys voikin olla tunnesyömisestä."
Omalla kohdallani on tuttua se, etten aina tiedä onko minulla nälkä vai mikä
vaivaa. Kun juon vettä asia korjaantuu, oloni normalisoituu. En aina muista juoda tarpeeksi. Ei minulla olekaan nälkä, vaan nestevajaus.Edesmennyt mieheni oli diabeetikko.
Tuo sokerin heilahtelu ja yleensä diabetekseen kaikki liittyvä, iskostui päähäni 20 vuoden aikana hyvin.
Kun olin vielä hänen omaishoitajansa, mittasin sokeriarvot, laitoin insuliinit, pidin seurantakirjaa tarkasti.
Ruoka oli sitten oma projektinsa ja välipalat.
Opin näkemään, koska sokeri on alhaalla ja jeesimään tilanteissa, myös öisin- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ei osta kaupasta mitään makeaa.Jätä siis ostamatta makeat tuotteet, kun se sinulta helposti onnistuu. Painokin alkaa silloin pudota ja keho kiittää.
kylmätotuus - Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ei osta kaupasta mitään makeaa.Etkö kertonut, että syöt makeaa usein ? Kuka ne ostaa sinulle ?
- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Kaupassa sen valinnan teen.
Ihan itse ja vain itselleni ostan.
Ostanko paistopisteestä kahvipullan tai jotain muuta.
Jäätelön kohdalla valinta.
Jugurtit, kaikenmaailman kreikkalaiset herkut ym.
Keksit
Nämä siis Lidlissä.
Nämä on herkkujani.
Lihottavat sokeripommit
En välittäisi mistään peruna salaattilinjasta.
Tiedän ihan tarkalleen, että syön väärin.
Jouluna söin ainoastaan perunalaatikkoa ja italiansalaattia.
Lihaa, kalaa,kanaa en voi syödä.
On se vaikeeta, kun on liikaa tarjolla.Liikaa tarjolla makeaa .... ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makeanhimon taustalla voi olla tunnesyömistä tai jokin syömishäiriö. Esimerkiksi makeiden herkkujen ahmiminen saattaa silloin liittyä pikemminkin ongelmiin syömisen hallinnassa.
Makeitten herkkujen syöjän elimistö on täynnä hiivaa, joka vaatii lisää ja lisää ja lisää ... sokeria elääkseen. Kun elimistö puhdistuu - esim. Detox-kuurilla - niiin makeanhimokin häipyy.
- Anonyymi
Joo, ajatellut olen monta kertaa.
- Anonyymi
No en ole ajatellut laihduttaa, koska samaa pituus 165cm ja paino 60kg on ollut jo vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Huono puheenaihe se.
- Anonyymi
Minäkin kamppailin monet vuodet pienen ylipainon kanssa, muutama kilo vain, mutta sitten lopetin tupakanpolton ja paino nousi lisää, juuri nuo 15 kg kahden vuoden sisällä. Kun sokeritautini tuli ilmi ja sain diagnoosin, niin lääkitys alkoi heti vaikuttamaan painoon, joka aleni, mutta ei tarpeeksi nopeasti ja sokeriarvot eivät olleet optimissa, ennen kuin aloitin Ozempicin, ja nyt painoindeksini on normaali ja koko gaarderoobi mennyt uusiksi, olen kaksi-kolme kokoa pienempi raamiltani ja voin hyvin.
Ruuan kanssa en ole enää kaveri ja etenkin laitetun ruuan hajukin tökkii. Kalaruuat, vihannekset, hedelmät ja leipä maistuu, vaikka leipää voin syödä vain sellaisia sortteja, jotka eivät nosta pahemmin sokeria.
Mies taas saa syödä ihan mitä sitä huvittaa, eikä edes tupakanpolton lopettaminen ole vaikuttanut sen painoon. Samaa kokoa farkut sitten nuoruudesta, 32/32 tuumaa. Tasan ei käy onnenlahjat.Paloma.se01 kirjoitti:
kuittaan edellisen
Ei olisi tarvinnut kuitata.
Kun tarpeeksi usein saman asian kirjoittaa, niin sen haistaa jo ilman kuittaamistakin kenen kommentti se on."Ozempicia ja muita samankaltaisia laihdutuslääkkeitä käyttäneet ovat aiemmin raportoineet "Ozempic-naamasta"
Jolla tarkoitetaan löysää ja roikkuvaa ihoa sekä näkyvämpiä juonteita kasvojen alueella.
Laihtuessa myös kasvoista poistuu rasvaa"
Pitääkö tämä paikkansa?Leskel70 kirjoitti:
"Ozempicia ja muita samankaltaisia laihdutuslääkkeitä käyttäneet ovat aiemmin raportoineet "Ozempic-naamasta"
Jolla tarkoitetaan löysää ja roikkuvaa ihoa sekä näkyvämpiä juonteita kasvojen alueella.
Laihtuessa myös kasvoista poistuu rasvaa"
Pitääkö tämä paikkansa?Minulla ei ole "Ozempic-naamaa" poskeni ovat ihan yhtä sileät kuin ennenkin, mutta kaulasta on lähtenyt rasvaa ja kakikki kasoiisleuan poimut ovat hävinneet, mutta kaulani on selkeästi ryppyisempi, samoin käsivarret.
Luulen , että koska painoni on pudonnut pitkällä aikavälillä (ozempic-annostukseni on pieni), olen säästynyt roikkuvalta nahalta ja lommoposkilta. Ne jotka haluavat laihduttaa Ozempicilla ottavat suurempia annoksia.Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla ei ole "Ozempic-naamaa" poskeni ovat ihan yhtä sileät kuin ennenkin, mutta kaulasta on lähtenyt rasvaa ja kakikki kasoiisleuan poimut ovat hävinneet, mutta kaulani on selkeästi ryppyisempi, samoin käsivarret.
Luulen , että koska painoni on pudonnut pitkällä aikavälillä (ozempic-annostukseni on pieni), olen säästynyt roikkuvalta nahalta ja lommoposkilta. Ne jotka haluavat laihduttaa Ozempicilla ottavat suurempia annoksia.Ozempicin kuukausiannos maksaa noin 115 euroa. Pistos otetaan kerran viikossa.
Kelan korvattava.Leskel70 kirjoitti:
Ozempicin kuukausiannos maksaa noin 115 euroa. Pistos otetaan kerran viikossa.
Kelan korvattava.Kyllä, mutta Ozempicia on kolmena eri vahvuutena. 0.5 mg, jota käytin kolmisen vuotta ja nyt muutama kuukausi sittem siirryin 1,0 mg viikossa.
Diabeteksen hoitoon määrättynä meilläkin sairasvakuutus korvaa.
Pngelmana on ollut saatavuus: suurin osa NovoNordicin tuotannosta menee maihin, jossa lääke ei ole korvattavien listalla ja sitä käytetään ninmenomaan laihduttamiseen, kuten USA.
Lääketehdas tekee suurempaa voittoa siellä.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Ozempicin kuukausiannos maksaa noin 115 euroa. Pistos otetaan kerran viikossa.
Kelan korvattava.Kela- korvauksen saa, jos lääkettä käytetään diabeteksen hoitoon. Korvausta ei saa, jos sitä käytetään laihduttamiseen.
Lääkkeen saatavuudessa on ongelmia, joten lääkärit eivät todennäköisesti kirjoita lääkereseptiä laihduttamiseen.
Kela- korvauksen saa, jos lääkettä käytetään diabeteksen hoitoon. Korvausta ei saa, jos sitä käytetään laihduttamiseen.
Lääkkeen saatavuudessa on ongelmia, joten lääkärit eivät todennäköisesti kirjoita lääkereseptiä laihduttamiseen.
kylmätotuusNäin myös meillä, vaikka väitetään että varsinkin nettitohtorit kirjoittavat helpolla myös laihduttamiseen.
Semaglutidia, joka on lääkkeen vaikuttava aine, saa myös tablettimuodossa, mutta sen imeytyminen on heikompaa.
- Anonyymi
En todellakaan. Pikemminkin olen huolissani tahattomasta painon
putoamisesta. Olen lukenut että vanhemmiten massaa katoaa, ja
kuitenkin ikääntyneillä olisi suotavaa olla vähän pyöreyttä.
Joten syömään!
Syödä pitäisi monipuolisesti ja terveellisesti. Hah!
Joka tuutista tulee ravitsemussuosituksia jotka vain kuihduttaa
entisestään, ja väkisinsyöminen on vastenmielistä.
Oliko tämä tässä?- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Olemme kaikki niin erillaisia persoonia.
Geenit vaikuttavat myös paljon.Geenejä on aivan turha vetää esille, jos liikakilot ovat tulleet hyvien / makeiden syömisestä.
- Anonyymi
Se, että ihmisen on aivan pakko ymmärtää tahallaan kaikki väärin tai jotenkin päin honkia, on kyllä maailman isoin ja vaikein arvoitus.
Syö suositusten mukaisesti, niiin saat syödä niiin paljon kuin tahdot ja jaksat ja pysyt silti normaalipainoisena ja terveenä. "Väkisinsyöminen"? Miksi ruokaongelmaisia(kin) on niiin hlvt:n paljon?
- Anonyymi
Turhaa syyttää geenejä jos syö itsensä läskiksi.
- Anonyymi
Elämän arpajaisissa useimmat ovat saaneet käteensä kivikirveen, jonka tylsällä terällä on vaikea pärjätä tämän päivän ruokaviidakossa. Onnekkaammilla on Fiskarsin superkirves, jolla he kykenevät puolustautumaan päälle tunkevilta kaloreilta.
- Anonyymi
Se on henkistä velttoutta jos itsensä läskiksi syö eikä läskeistä pääse
eroon kuin lääkkeillä. Jos ei muuten kykene ei tarvitse kuin liikkua hiukan
enemmän kuin syö niin ei tule ylipainoa - tai edes sen edestä kuin syö
niin ei paino karkaa.
Jos heti aamusta mättää 12 sortin brunssin tai syö joka päivä makeaa
läskiä siitä kertyy, sen sanoo arkijärkikin. - Anonyymi
Syntyperäisten ja varhaislapsuuden runsaiden rasvasolujen ansioista on hyötysuhteeni ollut hyvä.
176cm mittaisena miehenä oli painoni 38 vuotisena 96kg. Osa lihasta mutta runsaasti laardia joka näkyi pukeissakin.
Kukaan ei koskaan edes sivunnut aihetta.
Täydellä Atkinsilla pudotin 6:ssa viikossa painon 80 kiloon. Sen jälkeen joku totesi takkini tulleen väljäksi. Kuteet menivät uusiksi!Kun tulee kevät ja kesä, otan rusketusta parvekkeella, Kirjurinluodolla ja Yyterissä.
Ruskea läski on nätimpää kuin valkoinen.
Ja syön jätskiä.- Anonyymi
Leskel70 kirjoitti:
Kun tulee kevät ja kesä, otan rusketusta parvekkeella, Kirjurinluodolla ja Yyterissä.
Ruskea läski on nätimpää kuin valkoinen.
Ja syön jätskiä.Ota messiin myös kahvia termariin ja pari pullaa. Karkkipussikaan ei vie paljon tilaa, joten ota sekin mukaan.
Takuuvarmasti laihdut, melkein näkymättömäksi haihdut.
kylmätotuus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133171
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172911Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3761641Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271518- 961362
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531279- 991257
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1861157Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1841154Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1451000