Mulla on vanha SE (1. sukupolvi). Toiminut näihin päiviin moitteettomasti, ja toimii edelleen muuten, paitsi että akku alkanut mennä tyhjäksi itsekseen, ilman että edes kosken kännykkään.
Tuossa ennen joulua tätä tapahtui muutaman kerran, että akku meni tyhjäksi yön aikana, tai lenkillä käydessä kun oli vain taskussa, enkä siihen muuten kajonnut. Sitten taas toisina päivinä (ja öinä) virta pysynyt akussa muuten, mutta kun akun lataa vaikkapa sinne 90-100%, se kuluttaa virtaa aluksi ihan hurjaa vauhtia jonnekin 40-60% paikkeille vaikka en juuri koskisi kännykkään, ja esim. jonkun sääsovelluksen avaaminen kuluttaa virtaa sen 2-4%. Sen jälkeen kun virtaa on noin 60% jäljellä, kulutus tuntuu jotenkin hidastuvan, eikä akku mene tyhjäksi, vaikka käyttäisinkin kännykkää.
Viime yönä akku oli taas tyhjentynyt, vaikka latasin sen ennen nukkumaan menoa. Kun katson tuolta akun tiedoista, niin siinä vaiheessa aamuyöllä / varhain aamulla ei ole ollut mitään "toimintaa" - joten kännykkä ei ole kai omiaankaan touhuillut, ja minä olen ollut unten mailla enkä ole koko vempeleeseen koskenut, mutta niin vain on muutaman tunnin aikana mennyt akku tyhjäksi ihan itsekseen.
Akun kunto sanoo, että huippukapasiteetti on 80%, eli ei kai tuon akun vielä pitäis olla ihan lopussakaan tuon mukaan, vai onko muka?
Akku menee tyhjäksi itsekseen
Anonyymi-ap
2
90
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä joku lataamasi sovellus temppuilee / on alkanut temppuilla uusimman päivityksen jälkeen ja kuluttaa tarpeettomasti virtaa.
Voisit laittaa puhelimessasi päälle vikasietotilan (safe mode / recovery mode), niin asia selviää - siis jos akku ei kulu vikasietotilassa miten sattuu, niin virrankulutushäiriön syy on jossain itse ladatussa ohjelmassa.
https://www.quora.com/How-do-I-enable-safe-mode-on-an-iPhone-SE-that-is-running-with-the-software-version-12-1-How-will-I-know-it-booted-up-in-safe-mode-properly- Anonyymi
Ok. Kiitos sinulle. Pitääpä kokeilla tuota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865327- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032106- 351921
- 331854
- 461813
- 571714
- 191663
- 191627