Oletan että Numba kirjoitti anonyyminä tähän aloitukseen lainaamani viestin.
Mielestäni Numba havainnollisti hyvin tuon makumieltymys eron, mitä tulee meihin suomalaisiin ja thaimaalaisiin, yleistäen.
"Väärin syön thairuokaa siinä kuin vaimonikin, mutta se pitää maustaa vähemmillä mausteilla kuin hänellä, jos vaimo tilaa tai tekee ruuan viidellä chilillä minä pyydän kahdella tai kolmella. Tiitäkö tahvo, eilen näin tuossa hesan keskustassa viian nimisessä aasiaruoka kaupassa, massaman curryä, arvaa missä se oli tehty, ei thaimaassa vaan intiassa."
Tuossa tuo Numban kirjoitus ja otsikossa oikeastaan olikin jo kysymys.
Oletan että keskustelu tulee rönsyilemään, mutta toivoisin, että te tasapuolisesti, arvoiset keskustelijat, pyrkisitte pysyttäytymään tässä ruoka-aiheessa sen sijaan, että alatte vääntämään esim. viemärien sukituksista.
Leikkimielinen tahvottelu sallittakoon, mutta itse kunkin kannattaisi muistaa, että siinä missä tahvottelee toista, paljastaakin itse olevansa tahvo.
- X -
Kuinka monella chilillä syöt thairuokasi verrattuna thaimaalaiseen rakkaaseesi
62
321
Vastaukset
- Anonyymi
Nämä lahkolaiset eivät edes tiedä mitä tarvitaan hyvältä ravintolalta, kun me farangit syömme thaikkuruokaa, siinä voi tulla eteen liian maustettu, joka on lähes mahdoton tietää miten toimia, jos olet saanut liian isonannoksen chiliä, tai jotain muuta meille huonosti sopivaa maustetta... En viitsi tässä kertoa miten tuo chili neutraloidaan jos se polttaa perkeleesti suussa, tämä tulee helposti nauttimalla vaikkapa tom yam keittoa.
By NumBall 64v. Vantaa (kotona vaimon kanssa)- Anonyymi
Kyllähän se polttelee, varsinkin jos tissiposki on tottunut rintaruokintaan!
- Anonyymi
Leipä, ei vettä.
> ? < - Anonyymi
"En viitsi tässä kertoa miten tuo chili neutraloidaan jos se polttaa perkeleesti suussa, tämä tulee helposti nauttimalla vaikkapa tom yam keittoa."
Noh ja miksi et viiksi?
- X- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En viitsi tässä kertoa miten tuo chili neutraloidaan jos se polttaa perkeleesti suussa, tämä tulee helposti nauttimalla vaikkapa tom yam keittoa."
Noh ja miksi et viiksi?
- X-Anteeksi, viitsi.
- X - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh ja miksi et viiksi?
- X-Siksi että tarkoitus oli ainoastaan aktivoida sinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh ja miksi et viiksi?
- X-Vetää kuivat kämmenelle ja nuolasee, kyllä se siitä loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että tarkoitus oli ainoastaan aktivoida sinut.
Okkei ja kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että tarkoitus oli ainoastaan aktivoida sinut.
Kummalla persoonalla vastasit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh ja miksi et viiksi?
- X-Tuo kuuluu thaimaan perusasioihin, jotka on syytä tietää, eikö google auta.
- Anonyymi
Tykkään kuin hullu hyvästä puurosta, etenkin aamulla.
Hyvin lukumääräisesti vähän olen tavannut Thaimaassa tai Suomessa thaimaalaisia henkilöitä, jotka esimerkiksi salmiakin mausta pitäisivät. Sama kuin sinihomejuustoja maistellaan. Minun suomijuntin herkkuja, mutta eivät vaan edes thaimaalaisten
ns. Hi-Sociality henkilöiden suussa, edes.- Anonyymi
Suomijuntin herkku .... https://www.castellocheese.com/en/cheese-types/blue-mould-cheese/roquefort/
Tosin herkkuhan se on mutta en minäkään ole tavannut kovin montaa thaimaalaista missään jotka oli kovin tietäväisiä ranskalaisista herkuista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomijuntin herkku .... https://www.castellocheese.com/en/cheese-types/blue-mould-cheese/roquefort/
Tosin herkkuhan se on mutta en minäkään ole tavannut kovin montaa thaimaalaista missään jotka oli kovin tietäväisiä ranskalaisista herkuista.Asiaa kirjoitat, osittain.
Minun suomijuntin yksi tykkäämistä sinihomejuustoista on juurikin tuo, ja muistaakseni maistan tuon herkun laadun sokkotestissä maistelemalla katsomatta toimittajaa tai erää.
Niin ja sattuneista syistä johtuen minä tutuksi olen tullut muutaman thaimaalaisen kanssa, jotka ovat tutustuneet ranskalaiseen-, italialaiseen- itävaltalaiseen- ja jopa englantialaiseen keittiöön. Heistä ei monikaan pidä sinihomejuustoista yleensäkään itse, vaikka ymmärtävät mistä kyse on.
Valion Aura sinihomejuusto on minulla kivi sandaalissa. En tiedä miksi, mutta se ei minulle sillään, tai piparinpäällä tarjoiltuna maistu.
- X - - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asiaa kirjoitat, osittain.
Minun suomijuntin yksi tykkäämistä sinihomejuustoista on juurikin tuo, ja muistaakseni maistan tuon herkun laadun sokkotestissä maistelemalla katsomatta toimittajaa tai erää.
Niin ja sattuneista syistä johtuen minä tutuksi olen tullut muutaman thaimaalaisen kanssa, jotka ovat tutustuneet ranskalaiseen-, italialaiseen- itävaltalaiseen- ja jopa englantialaiseen keittiöön. Heistä ei monikaan pidä sinihomejuustoista yleensäkään itse, vaikka ymmärtävät mistä kyse on.
Valion Aura sinihomejuusto on minulla kivi sandaalissa. En tiedä miksi, mutta se ei minulle sillään, tai piparinpäällä tarjoiltuna maistu.
- X -Meillä Suomessa syödään sinihomejuusto liian tuoreena, mä ostan esim joulunherkun 3-4 viikkoa ennen. Kun juusto pehmenee ja homeen väri muuttuu niin sitten on sopivaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asiaa kirjoitat, osittain.
- X -Tuota castellon valmistamia tuotteita löytyy ainakin hua hinistä, 125g sinihome juustoa maksaa 120-150 bahtia. Big C ainakin juusto hyllystä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meillä Suomessa syödään sinihomejuusto liian tuoreena, mä ostan esim joulunherkun 3-4 viikkoa ennen. Kun juusto pehmenee ja homeen väri muuttuu niin sitten on sopivaa.
Hyvä pointti.
Olen huomannut, että jotkut sinihomejuustot kylmiössäni, tai jääkaapin oven hyllyssä, unohduttuaan hetkeksi, vain paranevat, kun kuvailemallasi tavalla, juusto pehmenee hieman ja homeen väri hieman tummuu.
- X - - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuota castellon valmistamia tuotteita löytyy ainakin hua hinistä, 125g sinihome juustoa maksaa 120-150 bahtia. Big C ainakin juusto hyllystä.
Herkkukaupoista Thaimaassa (Bangkokissa etenkin) löytyy myös, erittäinkin laadukkaita, erinäisiä sinihomejuustoja. Nyt en saata muistaa kilohintojaan verrattuna esim. Castellon tuotteisiin.
Aiemmin kirjoittelin, että thaimaalaisten makumieltymykset havaintojeni mukaan, vaihtelevat verrattuna suomalaisten makumieltymyksiin.
Tapaamistani thaimaalaisista hyvin monet eivät pidä sinihomejuustoista, mutta pitävät -Camembert de Normadie - tyyppisistä valkohomejuustoista.
- X -
- Anonyymi
"Nämä lahkolaiset eivät edes tiedä mitä tarvitaan hyvältä ravintolalta"
Mainitse yksi hyvä ravintola, jossa olet vieraillut viimeisen kymmenen vuoden aikana? Hyvän ravintolan määritelmä pitäisi ensin selvittää.
Onko kategoriana perus thairavintolat? Perus huoltoaseman ruokalat? Lounasravintolat ilman seiniä? Hotellien ravintolat?
Thaimaalaisten suosimat ravintolat / ruokalat? Farangien suosimat ravintolat? Kansainväliset ketjuravintolat? (usein ostarien yhteydessä) vaiko Bangkokin huippuravintolat ja fine dining ravintolat?
En ole ikinä syönyt parhaissa ravintoloissa missään päin maailmaa. En periaatteesta maksa edes mahtavasta illallismenusta 350 euroa per lärvi, vaikka olisi tsiljoona Michelin- tähteä.
Sen sijaan olen maksanut pilubaarissa muutaman kerran yli 1000 euroa siitä että kaikilla on ollut kivaa ja juomaa on ollut kaikille riittävästi.
Kallein maksullinen nainen oli aikoinaan Mikadosta, joka pyysi ja sai 500 euroa yöstä ja annoin vielä satasen tippiä. Se nainen oli jokaisen sentin arvoinen ja vähän enemmänkin.
Olen syönyt kaikissa ravintolaluokissa, joita tuossa mainitsin. Itse asiassa kaikkein harvinaisimpia on ne ravintolat, joita kutsun "hyviksi ravintoloiksi".
Nykyäänkään ei käydä montaa kertaa vuodessa hyvissä ravintoloissa, vaan perusravintoloissa, ja nekin jääneet varsin vähiin. En luokittele ravintolaksi paikkaa, jossa ohimennen syön / syömme riisikana- annoksen ja jatkamme matkaa. Se on ruokala.
Se ei tarkoita että se ruokalan annos olisi pahaa tai en tykkäisi siitä, vaan se tarkoittaa vain sitä että se on hinta-laadultaan ja ravintosisällöltään riittävän hyvä ajamaan asiansa.
Chiliä on niin montaa eri sorttia. Tässä vähän siitä infoa:
"Puhdas kapsaisiini saa arvoksi 16 miljoonaa scovillea, kun taas makea ruokapaprika 0 scovillea. Tällä hetkellä tulisimpana chilinä pidetään Trinidad Moruga Scorpion -lajiketta, jonka tulisuus on noin 2 miljoonaa scovillea"
Minulla on pullo kastiketta, jossa on 1,2 miljoonaa scovillea ja esimerkkinä sen tulisuudesta on se että kaksi tippaa sitä riittää tekemään neljän litran keitosta tulisen keiton. Yksi pullo riittää kahdeksi vuodeksi.
On myös kuivattua chiliä, jossa yksi nelisenttinen chilipalko on maksimi esimerkiksi Papaya- salaattiin, joka on erittäin yksinkertainen valmistaa ja siinä ei voi epäonnistua kukaan.
Vuoden sisällä olen syönyt kahdessa hyvässä oikeassa ravintolassa ja ne molemmat oli pihvipaikkoja, joista saa myös thairuokaa. Muut ihan ok.
Sytytin kynttilän Nurmijärven onnettomuuden nuorille uhreille.
https://ibb.co/FgD9Lxm
2010- Anonyymi
Kympiltä hyvä ja rehellinen kirjoitus. Senssu Pasaselta säälittävä kopiopiipitys sen johdosta jossa Sensukka suree sitä kuinka ihmiset eivät ajattele häntä, vaan nuorena kuolleita onnettomuuden uhreja. Nurmijärvi on naapurikylä ja meidän tytär tuntee yhden uhrin perheen. Hiljaista on ollut illalla. Vanhemmat tuntee sen tuskan jo ajatustasolla.
- Anonyymi
Melko tyypillinen on taas kurttauksesi, mutta et ottanut kantaa siihen mikä on hyvän ravintolan merkki, väitän että khun toy on nimenomaan sellainen, etkä ottanut kantaa siihen mikä auttaa jos saat vahingossa liikaa chiliä kuonoosi, asiaa ei kannata vähätellä, yksi kaverini sai gm epilepsia kohtauksen kun sitä söi, vaikka hänellä ei ollut epilepsiaa, se laukesi vasta kun ambulanssi tuli paikalle, ja adrenaliinilla sai sen loppumaan, suomessa jo 20 vuotta sitten, kun olimme syömässä thaikkuravintolassa jyväskylässä, gm epilepsiaan voi kuolla.
- Anonyymi
"En ole ikinä syönyt parhaissa ravintoloissa missään päin maailmaa. En periaatteesta maksa edes mahtavasta illallismenusta 350 euroa per lärvi, vaikka olisi tsiljoona Michelin- tähteä."
Pakkohan se on, tasapuolisesti, tätäkin kommentoida.
Minä olen syönyt parhaissa ravintoloissa ympäri maailmaa.
Minä saatan periaatteessa maksaa illallismenusta 350 euroa per lärvi.
Minä saatan, vieläkin, päästä nauttimaan tällaisen illallisen jonkun muun piikkiin.
Kysyisinkin nyt, kertomatta, mikä on minun, mikä on sinun 2010 paras nauttimasi ateria? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En ole ikinä syönyt parhaissa ravintoloissa missään päin maailmaa. En periaatteesta maksa edes mahtavasta illallismenusta 350 euroa per lärvi, vaikka olisi tsiljoona Michelin- tähteä."
Minä saatan, vieläkin, päästä nauttimaan tällaisen illallisen jonkun muun piikkiin.
Kysyisinkin nyt, kertomatta, mikä on minun, mikä on sinun 2010 paras nauttimasi ateria?Anteeksi, minulta tuo, kysymys.
- X - - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisinkin nyt, kertomatta, mikä on minun, mikä on sinun 2010 paras nauttimasi ateria?Minäkin olen syönyt parhaissa Michelin ravintoloissa.
Tässä niistä muutama https://www.youtube.com/watch?v=ifEK87ZOt8w
- Anonyymi
"Tiitäkö tahvo, eilen näin tuossa hesan keskustassa viian nimisessä aasiaruoka kaupassa, massaman curryä, arvaa missä se oli tehty, ei thaimaassa vaan intiassa."
Tiitäkö Simonkylän Sulttaani ensinnäkin että hesan keskustassa ei ole viian nimistä aasiaruoka kauppaa.
Toiseksi Simonkylän Sulttaani päästelee taas pelkkää pasasta siitä, kuinka mielikuvitus kaupassaan olisi ollut ei Thaimaassa, vaan Intiassa tehtyä massaman currya. Ei varmasti ollut, Thaimaan tietäjämme olisi aijannut siitä kuvan jos sellainen mielikuvitustuote olisi kädessään ollut. Voin lyödä vetoa, että kuvaa Sulttaanin Intialaisesta massaman currysta emme tule näkemään siinä missä emme tule näkemään sensukan kuvaa kuksasta Chiang Maissa.- Anonyymi
Voi minua reppanaa olinko kirjoittanut nimen väärin, siinä Hämeentie Kaisaniemessä se on ollut jo 30 vuotta sama kauppa, joka myy aasialaisia elintarvikkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi minua reppanaa olinko kirjoittanut nimen väärin, siinä Hämeentie Kaisaniemessä se on ollut jo 30 vuotta sama kauppa, joka myy aasialaisia elintarvikkeita.
Voi minua onko se sittenkin hakaniemi ei kaisaniemi ?
- Anonyymi
Numba tarkoittanee tätä Vii-Voan nimistä legendaarista kauppaa:
https://www.facebook.com/pages/Vii-Voan/114293381985134
Hämeentie 3 osoitteessa sijaitsevaa?
Tuttu, hyvin tuttu kauppa minulle jo jostain vuodesta 2000 alkaen, ainakin.
Silti, hokasin vasta nyt, että mitähän tuon kaupan nimi tarkoittaa?
Numballa on varmaankin käynyt pikku virhe, tai oikeastaan aika isokin viehe, tuonkin suhteen, että ko. kaupassa myytäviin tuotteisiin kuuluisi Intiassa valmistettua thaimaalainen massaman curry?
Numba joviaalina Miehenä varmaankin lähettää kuvan tuosta tuotteesta tänne palstalle. Onhan hän, muistaakseni, lähettänyt kuvan tänne Mama-nuudeli pussistaankin.
Minua kiinnostaisi kovin maistella ja vertailla tätä tuotetta, minkä Numba bongasi, muihin vastaaviin.
- X - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numballa on varmaankin käynyt pikku virhe, tai oikeastaan aika isokin viehe, tuonkin suhteen, että ko. kaupassa myytäviin tuotteisiin kuuluisi Intiassa valmistettua thaimaalainen massaman curry?
Numba joviaalina Miehenä varmaankin lähettää kuvan tuosta tuotteesta tänne palstalle. Onhan hän, muistaakseni, lähettänyt kuvan tänne Mama-nuudeli pussistaankin.
Minua kiinnostaisi kovin maistella ja vertailla tätä tuotetta, minkä Numba bongasi, muihin vastaaviin.
- X -Jatkaisin vielä yhdestä legendaarisesta ruokakaupasta, mikä sijaitsee muutaman askeleen päässä tuosta tuosta Vii-Voan kaupasta.
Kuka arvannee mikä tuo kauppa ollen?
- X- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkaisin vielä yhdestä legendaarisesta ruokakaupasta, mikä sijaitsee muutaman askeleen päässä tuosta tuosta Vii-Voan kaupasta.
- X-Pitänee ottaa kuva kun menen seuraavan kerran, siinä tien toisella puolella on uff se second hand kauppa, sitä lienet tarkoittaneen, sekä linjoilla on yksi vanha thai ravintola jos ei ole mennyt jo nurin jokin no di nimeltään linja viisi muistaakseni... tuolla kävimme vaimon kanssa syömässä kun se avattiin samana päivänä... vaimoni piti safkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitänee ottaa kuva kun menen seuraavan kerran, siinä tien toisella puolella on uff se second hand kauppa, sitä lienet tarkoittaneen, sekä linjoilla on yksi vanha thai ravintola jos ei ole mennyt jo nurin jokin no di nimeltään linja viisi muistaakseni... tuolla kävimme vaimon kanssa syömässä kun se avattiin samana päivänä... vaimoni piti safkasta.
Muita ruokakauppoja ei sitten muistaakseni ole, siinä torin vieressä on yksi, mutta muuta en muista, ja tuossa torin vieressä huomasin viime kerralla kun skodalla sinne kurvasin, meinasin mennä kauppahalliin, mutta ei ollu parkkipaikkaa lähellä, tosin olisi voinut jättää auton, vii-voan asiakaspaikalle, sillä on neljä asiakaspaikkaa siellä parkkihallissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
- X -Vai on NumBalli joviaali Mies... ja oikein isolla ämmällä 55555
Joviaali = hilpeä, veikeä, iloluontoinen, iloinen, eläväinen, riemukas, ylevä, ystävällinen, ylevämielinen, hyväntahtoinen, lupsakka, leppoisa, rauhallinen, joviaalisuus. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pitänee ottaa kuva kun menen seuraavan kerran, siinä tien toisella puolella on uff se second hand kauppa, sitä lienet tarkoittaneen, sekä linjoilla on yksi vanha thai ravintola jos ei ole mennyt jo nurin jokin no di nimeltään linja viisi muistaakseni... tuolla kävimme vaimon kanssa syömässä kun se avattiin samana päivänä... vaimoni piti safkasta.
Miksi ravaat kirppareilla ja second hand kaupoissa, onko niin huono rahatilanne??
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ravaat kirppareilla ja second hand kaupoissa, onko niin huono rahatilanne??
Joo, ruokaliput veti tilin miinukselle!
By NumBall 64v. Vantaa (ei latin latia lompakossa) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jatkaisin vielä yhdestä legendaarisesta ruokakaupasta, mikä sijaitsee muutaman askeleen päässä tuosta tuosta Vii-Voan kaupasta.
- X-No voehan pitsin hitsi tai hitsin pitsi sentöön... eikö kukkaan hiffannut mikä tuo kauppa ollen voisi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voehan pitsin hitsi tai hitsin pitsi sentöön... eikö kukkaan hiffannut mikä tuo kauppa ollen voisi?
Anteeksi, vahingossa huutelin puskista.
- X - - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No voehan pitsin hitsi tai hitsin pitsi sentöön... eikö kukkaan hiffannut mikä tuo kauppa ollen voisi?
Kauppahan... tai yksi kaupoista, kauppahallista, ruokakauppa, Hakaniemessä...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kauppahan... tai yksi kaupoista, kauppahallista, ruokakauppa, Hakaniemessä...
Mix kukaan, ees Numba, ei veikannut https://hakaniemenkauppahalli.fi/ tätä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mix kukaan, ees Numba, ei veikannut https://hakaniemenkauppahalli.fi/ tätä?
Kävelymatkan päässä.
- X -
- Anonyymi
En nyt viitsi kartasta katsoa mutta siinä viivongin lähellä poikkeavalla sivukadulla on thaikauppa ja myös itäkeskuksessa, jossa autolla pääsee parkkihallissa hyvin lähelle ovea.
Miksi viisastella tästäkin asiasta .... Hesassa.- Anonyymi
Viisasella miten niin, aasia kauppoja on paljon, olen käynyt itiksessä, myyrmäessä, ja varmasti kymmeniä muitakin, mitä ihmeellistä siinä hesassa sitten on, ja siinä ihan vieressä samalla puolella lähellä hallia on omansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisasella miten niin, aasia kauppoja on paljon, olen käynyt itiksessä, myyrmäessä, ja varmasti kymmeniä muitakin, mitä ihmeellistä siinä hesassa sitten on, ja siinä ihan vieressä samalla puolella lähellä hallia on omansa.
Lisäksi aasia kauppoja on ainakin varistolla, tammistossa, ja vielä kymmenissä paikoissa, tuskin puhtaasti thairuokaan erikoistuneita on yhtään.
- AnonyymiUUSI
Possolaisen lukihäiriö on ME- tasoa.
Pohjois-Afrikan maissa on suosittu perinneherkku "Msemen". Se on rapea pannukakku.
Sitä tarjotaan etnisissä ravintoloissa jälkiruokana kaikkialla maailmassa, varsinkin marokkolaisissa ravintoloissa. Olisikohan Possolaisella osunut silmämuniin tuo nimi ja hänen aivoissaan se on sitten muuttunut Massamaniksi?
Tosin epäilen ettei hän ole koskaan käynyt marokkolaisissa taikka tunisialaisissa ravintoloissa, koska niissä ei käy ruokakupongit ja niiden menu on Possukalle hankala, koska siellä ei ole spagettia eikä nuudelia lillumassa muovilautasella.
Mutta Possukka on suuri humoristi ja nyt vielä joviaalikin. Mitenhän se toimii tuo joviaalisuus sen rinnalla kun mies on julistautunut vittumaiseksi mieheksi?
Kertoi käyneensä Thaimaassa sadoissa ravintoloissa, mutta jostakin kumman syystä kaikki kuvansa olivat Hua Hinin Food Courtista taikka Khun Toy- miniravintolasta, jossa muovikipot vaan kolisee ja vanha riisi lämmitetään uudelleen mikrossa.
2010- AnonyymiUUSI
Khun Toy on Thaimaan ja melkein maailman paras ravintola. Parempi on vain suomalainen Amica.
By NumBall 64v. Vantaa (nytkin Amicassa herkuttelemassa) - AnonyymiUUSI
Ei kuten sanoin olin intiassa, ja sillä ostin evästä, joka on massaman kanaa, se on erinomaista mutta poikkeaa thaimaalaisesta versiosta, siinä että thaimaassa se syödään, riisin kanssa, intiassa pita tyyppisen leivän kanssa.
EI kannata jauhaa paskaa tuosta khun toysta kuten sanoin se on erittäin hyvä ravintola, miten voit päätyä toisenlaiseen kuvaan, kun et ole koskaan edes käynytkään, mene käymään kun käyt hua hinissä voit laittaa minulta terveisiä, mene tuossa kuuden aikaan, silloin se alkaa täyttymään, kahdeksalta et enää saa pöytää ne on kaikki varattu... tietääkseni riisiä ei missään lämmitetä mikrossa muutakuin meillä kotona, jos ei viitsi itse keittää ja jääkaappiin on jäänyt eilistä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuten sanoin olin intiassa, ja sillä ostin evästä, joka on massaman kanaa, se on erinomaista mutta poikkeaa thaimaalaisesta versiosta, siinä että thaimaassa se syödään, riisin kanssa, intiassa pita tyyppisen leivän kanssa.
EI kannata jauhaa paskaa tuosta khun toysta kuten sanoin se on erittäin hyvä ravintola, miten voit päätyä toisenlaiseen kuvaan, kun et ole koskaan edes käynytkään, mene käymään kun käyt hua hinissä voit laittaa minulta terveisiä, mene tuossa kuuden aikaan, silloin se alkaa täyttymään, kahdeksalta et enää saa pöytää ne on kaikki varattu... tietääkseni riisiä ei missään lämmitetä mikrossa muutakuin meillä kotona, jos ei viitsi itse keittää ja jääkaappiin on jäänyt eilistä.Tuo Amica herja on lapsellinen tänään ei ole ruokaa tarjolla koska on loppiainen, huomenna menemme varmasti syömään sinne, tosin en vielä tiedä minne, sillä on muutama sata ruokapaikkaa ympäri suomea, joten kyllä sieltä ruokani saan, ihan kelvollisena.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Amica herja on lapsellinen tänään ei ole ruokaa tarjolla koska on loppiainen, huomenna menemme varmasti syömään sinne, tosin en vielä tiedä minne, sillä on muutama sata ruokapaikkaa ympäri suomea, joten kyllä sieltä ruokani saan, ihan kelvollisena.
Ai niin, unohdin ettei se ole ravintola, vaan työpaikkaruokala. Amicassahan sinä ilmeisesti ruokailit koko olemattoman työurasi, sitten Khun Toyssa, ja nyt kun piti päästä Kelan maksamaan hoitoon Suomessa, niin taas Amicassa. Samaa gourmeta saat varmaan Meilahdessa, jos sinusta on enää syöjäksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin, unohdin ettei se ole ravintola, vaan työpaikkaruokala. Amicassahan sinä ilmeisesti ruokailit koko olemattoman työurasi, sitten Khun Toyssa, ja nyt kun piti päästä Kelan maksamaan hoitoon Suomessa, niin taas Amicassa. Samaa gourmeta saat varmaan Meilahdessa, jos sinusta on enää syöjäksi.
En ole kiinnostunut gourmeesta pätkän vertaa, vaan laadukkaasta hyvin tehdystä kotiruuasta, niin suomessa kuin thaimassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole kiinnostunut gourmeesta pätkän vertaa, vaan laadukkaasta hyvin tehdystä kotiruuasta, niin suomessa kuin thaimassa.
Tiedätkö miten sitä saa? Opettelee käyttämään sitä asunnon iduktioliettä! Ja unohtaa Saarioisten makaronilaatikon getsubilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miten sitä saa? Opettelee käyttämään sitä asunnon iduktioliettä! Ja unohtaa Saarioisten makaronilaatikon getsubilla.
Voi rakas mitä jos hoidat omat asiasi, minä omani. Laiffila olet palstan heikoin, takuulla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas mitä jos hoidat omat asiasi, minä omani. Laiffila olet palstan heikoin, takuulla.
Voutiko vei induktion, vai miksi Äreä Vanha Äijä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voutiko vei induktion, vai miksi Äreä Vanha Äijä?
Mittari ei ole koskaan vienyt yhtään mitään, entä sinulta, palstan heikoin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mittari ei ole koskaan vienyt yhtään mitään, entä sinulta, palstan heikoin.
Älä valehtele, luulen että vouti vei sulta ensimmäisen vaimonkin, ei jaksanut köyhäilyä ja laskujen kanssa säveltämistä koko aikaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole laiffila kirjoitellut muutamaan päivään mitään. Nyt alkoi iltavuorot tänään.
En ymmärrä kyllä minäkään että mikä siinä on niin vaikeaa joutilaille eläkeläisille opetella laittamaan kotiruokaa? 2kg pussi hyvää yleisperunaa maksaa kaksi euroa. Keitetään usein se kaikki kerralla ja kuoritaan vain huonot kohdat pois. Ruokailusta ylijäänyt osa viipaloidaan ja laitetaan uunivuokaan, kipataan 2dl kermaa päälle ja viipaloidaan sekaan pari sipulia. Siinä on sitten seuraavalle päivälle uunikermaperunat ja jos haluaa niin voi laittaa sinne valkosipuliakin ja pippuria joukkoon.
Kastikkeet on erittäin helppo tehdä itse sen mukaan mitä on pääruokana. Lihat tai makkarat tai fisut siihen sitten ja kasvikset höyrytettynä suoraan pakkasesta, päälle vain ripaus suolaa. Jos kokkeja on kaksi, tuohon koko duuniin kuluu 15 minuuttia aktiivista aikaa kun uunin aikana ei tarvi mitään tehdä muuta kuin odottaa vesi kielellä.
Alaskan seitistä tein kalakeiton toissapäivänä, siitä syötiin koko poppoo kaksi kertaa eli kahdeksan annosta. Annokselle tuli hintaa nopeasti laskettuna 1,80 euroa. Jos lasketaan ruisleivät ja maito siihen päälle niin annoksen hinta oli 2,50 euroa ja takuulla on vähintään yhtä hyvää kuin Amicassa, joka aivan varmasti tinkii raaka-aineiden laadusta, koska kyseessä on laitosruoka eikä ravintolaruoka.
Ruoanlaitto on laatuaikaa yksinkin. Laitan musiikkia soimaan tai radion päälle. Yhdessä se on sosiaalinen tapahtuma jossa vaihdellaan kuulumisia.
Ei tarvitse esanssiruokaan koskea kun edes vähän näkee vaivaa. Siinä ajassa missä te matkustatte sinne Amicaan, niin meillä on jo pöperöt pöydässä.
laiffila - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele, luulen että vouti vei sulta ensimmäisen vaimonkin, ei jaksanut köyhäilyä ja laskujen kanssa säveltämistä koko aikaa.
Luulenpa että nämä tapahtumat liittyvät sinun elämääsi, eivät minun mitenkään, olen aina ollut huolellinen talousasioissa, ja elänyt tulojeni mukaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luulenpa että nämä tapahtumat liittyvät sinun elämääsi, eivät minun mitenkään, olen aina ollut huolellinen talousasioissa, ja elänyt tulojeni mukaan.
Kuponkiruokaloita en menisi elämäksi sanomaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten tuloni ovat aina olleet hyvin tasaisia, olen hoitanut kaikki maksut ajallaan, ennen eräpäivää silloin ei tule mittarilla koskaan mitään asiaan...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuponkiruokaloita en menisi elämäksi sanomaan!
Luulenpa että sinulla laiffila on varsin heikot resurssit yhtään mihinkään, ainoa saavutuksesi tällä palstalla on paskanpuhuminen ja kattilat, jotka kuvaavat tekemisiäsi todellakin...
Mittarit on enemmänkin konkurssin tehneen yrittäjän ongelmia, ja ne konkurssit johtuvat poikkeuksetta heikosta ammattitaidosta, yrittämisessä on sellainen ongelma että pitäisi osata ammatti riittävän hyvin vielä mutta sekään ei läheskään riitä pitää vielä osat varsinainen yrittäminen, joka on jo puhtaasti oma ammattinsa...
Voi rakas lapsi, sinun on aika turhaa kertoa kuponkiruokaloista yhtään mitään kun ostan kerran kuukaudessa 60 ruoka lippua, jotka riittävät noin viisi viikkoa, ne maksavat hieman yli 600 euroa, ja ruokala on Compass Groupin omistama, ja voin käydä missä tahansa paikassa missä tuo tekee lounas buffetteja, vantaalta olen löytänyt jo viisi ruokapaikkaa, hesasta kuusi... espoota en tiedä kun en ole siellä juurikaan nyt ainakaan aikaani viettänyt otaniemessä on ainakin kaksi paikkaa. Compass Group on euroopan toiseksi suurin työantaja heti VW groupin jälkeen... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luulenpa että sinulla laiffila on varsin heikot resurssit yhtään mihinkään, ainoa saavutuksesi tällä palstalla on paskanpuhuminen ja kattilat, jotka kuvaavat tekemisiäsi todellakin...
Mittarit on enemmänkin konkurssin tehneen yrittäjän ongelmia, ja ne konkurssit johtuvat poikkeuksetta heikosta ammattitaidosta, yrittämisessä on sellainen ongelma että pitäisi osata ammatti riittävän hyvin vielä mutta sekään ei läheskään riitä pitää vielä osat varsinainen yrittäminen, joka on jo puhtaasti oma ammattinsa...
Voi rakas lapsi, sinun on aika turhaa kertoa kuponkiruokaloista yhtään mitään kun ostan kerran kuukaudessa 60 ruoka lippua, jotka riittävät noin viisi viikkoa, ne maksavat hieman yli 600 euroa, ja ruokala on Compass Groupin omistama, ja voin käydä missä tahansa paikassa missä tuo tekee lounas buffetteja, vantaalta olen löytänyt jo viisi ruokapaikkaa, hesasta kuusi... espoota en tiedä kun en ole siellä juurikaan nyt ainakaan aikaani viettänyt otaniemessä on ainakin kaksi paikkaa. Compass Group on euroopan toiseksi suurin työantaja heti VW groupin jälkeen...Liikevaihto suomen officella on yli 200 miljoonaa, ja työntekijöitä 3000, ei ihan nappikauppaa, etkö sinä resupekka ollut juuri fazerilla töissä, sehän just myi siis fazer, amica ravintolat Compassille vuonna 2019, siis todennäköisesti syöt saman tekijän safkaa kuin minäkin.
555555 olet sinä laiffila melkoinen pelle. Vai tekeekö akkasi sinulle töihin eväät mukaan... 55555 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten tuloni ovat aina olleet hyvin tasaisia, olen hoitanut kaikki maksut ajallaan, ennen eräpäivää silloin ei tule mittarilla koskaan mitään asiaan...
Tulot tasaiset? Tasan nolla, jollei sairaseläkettä oteta lukuun! Pullakuskista DBA:ksi samoilla ansioilla?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tulot tasaiset? Tasan nolla, jollei sairaseläkettä oteta lukuun! Pullakuskista DBA:ksi samoilla ansioilla?
Voi rakas katsohan vain omaa tasettasi....
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EI kannata jauhaa paskaa tuosta khun toysta kuten sanoin se on erittäin hyvä ravintola, miten voit päätyä toisenlaiseen kuvaan, kun et ole koskaan edes käynytkään, mene käymään kun käyt hua hinissä voit laittaa minulta terveisiä, mene tuossa kuuden aikaan, silloin se alkaa täyttymään, kahdeksalta et enää saa pöytää ne on kaikki varattu... tietääkseni riisiä ei missään lämmitetä mikrossa muutakuin meillä kotona, jos ei viitsi itse keittää ja jääkaappiin on jäänyt eilistä.Khun toy ei ole ravintola, on ruokala.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EI kannata jauhaa paskaa tuosta khun toysta kuten sanoin se on erittäin hyvä ravintola, miten voit päätyä toisenlaiseen kuvaan, kun et ole koskaan edes käynytkään, mene käymään kun käyt hua hinissä voit laittaa minulta terveisiä, mene tuossa kuuden aikaan, silloin se alkaa täyttymään, kahdeksalta et enää saa pöytää ne on kaikki varattu... tietääkseni riisiä ei missään lämmitetä mikrossa muutakuin meillä kotona, jos ei viitsi itse keittää ja jääkaappiin on jäänyt eilistä.Et ole ollut missään intiassa ja jos Intiassa on tarjottu Massaman kanaa se tarkoittaa että kana on maustettu thaimaalaisen reseptin mukaisella Massaman-tahnalla. On olemassa vain yksi massaman tahna ja se on thaimaalaisen reseptin mukaista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082989
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142582Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3611371Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess191298- 901274
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531189- 951151
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681011Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1601008- 131942