Onko liian myöhäistä saada kavereita?

Anonyymi-ap

Hei. Minulla on aika akwardi tilanne lukion suhteen. Jos jollain teistä muista lukiolaisista on heittää neuvoa, pienintäkään, niin arvostan(🙏). Eli siis:

Käyn tällä hetkellä lukion ensimmäistä luokkaa suht. suuressa lukiossa. Tarkemmin erästä mielenkiinnon kohdettani vastaavalla linjalla. Rimat ovat tällä linjalla aika kovat, (pääsy ka. on yli 9.) jonka vuoksi otin opiskeluun panostamisen tosissaan jo lukion alettua. Vaikka olenkin saanutkin hyviä numeroita, en nauti opiskelusta juurikaan terveydentilani takia (mielenterveyden häiriöt, vaikea kotitilanne jne.) enkä varsinkaan sen takia, ettei minulla ole yhtään kaveria- tai edes ketään, kenen kanssa sanaa voisi vaihtaa edes joskus. Pelkään tämän johtuvan mahdollisesti siitä, että olen panostanut liikaa opiskeluuni ja ollut omissa oloissani niin paljon, että muut ehkä luulevat minun haluavan olla yksin. Olen myös todella ujo toisten nuorten seurassa ja vaikutan ehkä jopa totiselta. Tutustuttuani juttua kuitenkin riittää ja olen hyvin nauravainen. Tällaiselta linjalta luulisi vielä kenen tahansa löytävän varmasti kavereita, kun muut ovat vielä samanhenkisiä. Näin ei kuitenkaan ole minun kohdallani käynyt(😕).

Lukiota on ehtinyt olla jo muutenkin niin monta kuukautta, että valtaosa ykkösistä on löytänyt jo varmasti omat porukkansa. Onko siis mitenkään mahdollista, että saisin enää edes kavereita/kaveria lukiosta? Onko se liian myöhäistä jopa? Jääkö minusta ns. syrjäläinen? Muut varmaan pitäisivät minua porukkaan änkijänä, jos menisin vain yhtäkkiä juttelemaan jollekkin. Onko jollain teistä ollut saman tyylinen tilanne? (Jos) on edes mahdollista saada näin myöhään kavereita lukiosta, niin kaipaisin neuvoja, miten minun kannattaisi asiassa edetä. Ja niin- jos jollain teistä on toimiviksi huomattuja kaverinsaantikeinoja, niin otan niitä mielelläni vastaan!

(ps. pahoittelen, kun tekstiä tuli näin paljon. )

1

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lukion 3. vuosi menossa ja voin sanoa, että kyllä niitä kavereita saa muulloinkin kuin vain 1. vuodella. Esimerkiksi kurssien ryhmätöissä tulee työskenneltyä muiden kanssa, ja siinä pystyy myös helposti tutustua muihin. Varmasti on monia muitakin samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe