Laitan tästä oman aloituksen, koska muutoin Saaristomerisairas olisi vääntänyt tästä oman aloituksen uuteen ketjuun.
Saariston lahjakkain soolokitaristi ja hanuristi Spede Clapton Hankasalmelta mainitsi taas kirpparikitaransa joka näytti siltä kuin sitä olisi säilytetty tunkiossa ja soitettu viimeksi Pertti Pasasen rippijuhlissa.
Lahjakkaana kitaristina hän mainitsi että duuri kuulostaa kivemmalta kuin molli.
Hoitelin parit videopuhelut Suomeen videohuoneessa ja pistin muutaman halvan kitarani näytille. https://ibb.co/FsH0fR4
Käytännössä soitan vain akustista Fenderiä, joka on Viron vanha tuliainen. Se on ainoa paksukaulainen kitarani johon sormet mahtuu hankaliinkin sointuihin.
Pasasen läskeillä grillimakkaroilla ei soiteta yhtikäs mitään soitinta. Lukihäiriöisillä ei myöskään ole sävelkorvaa eikä rytmitajua, ja sanoituksien oppiminen on mahdotonta.
Voin kokemuksesta kertoa asiasta, sillä meillä oli eka Punk- henkinen orkesteri jo vuonna 1979 ja soittelin lukion bändissäkin vielä. Monenlaista kokeilijaa oli jo silloin soittajaksi tai vokalistiksi.
Kävi selväksi että lukihäiriöisistä ei ole laulamaan eikä soittamaan. Oikeat bändit tuli sitten tutuiksi managerikaverin kautta, joka värväsi firmani juhliin ihan nimekkäitäkin bändejä ja lahjakkaita soittajia, kuten Dave Lindholmin.
Varsin moni bändeistä oli melkoisen kosteita, kuten esim Yölintu. Marko Haavisto Poutahaukoista on kaveri muistakin kuvioista. Pepe Ahlqvist kävi veivaamassa bluesia eri kokoonpanoissa.
Kerran oli Jean S koko poppoolla esiintymässä meille Sokos hotellin yökerhossa ja myös edesmennyt Kikka, joka veti punaisessa nahkamekossaan pojat tiiviiksi rintamaksi stagen eteen.
Kosteimmasta päästä oli Irwinin Lapset, jotka joi Blues Brothers- tyyliin enemmän kuin tienasi.
Aloin soittelemaan uudelleen itse tuossa 1994, kun harjoittelin vaimolle serenadin häihin. Kitaristia minusta ei tullut eikä tule koskaan, mutta säestämään pystyn biisin kuin biisin ja tunnistan soinnut korvakuulolta. Minulla kun ei ole luki, kuulo- eikä ymmärryshäiriöitä.
2010
PS: Saariorvokki voi tähän sitten vastata MINÄ...MINÄ...MINÄÄÄÄÄ.... ja vielä vaikka TUUT TUUT.
Sunnuntain aloituspiipitys vaihteen vuoksi 24/7.
Anonyymi-ap
1
78
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan, juuri näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes994310Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743591082- 1861022
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47881- 64871
- 64826
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna78811Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10807Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64796