Loppiaista@
Tähti, totuuskomissio ja historiantuntijat.
Kaikki alkoi...
Eturivin Eetlasta ja takarivin Tyynestä.
Jatkui..
Totuuskomissio - anokomitea
Jatkui..
Eliitti, valiojoukkoa, parhaimmistoa, hienostoa, ylintä valtaa käyttävää joukko.
Eliitti-luokka sanaa käyttävä vahvistaa kuulumattomuuttaan eliittiin.
Takaisin alkuun...
Tykkään alkuperäisestä ryhmäjaosta,
Eturivin Eetlat ja Takarivin Tyynet.
Jaottelu taisi alkaa demeterin aloitteesta. Nyt Demeter on lisännyt jaotteluun historian tuntijat ja tuon itseasiassa varhaisimmen eterivin Eetlan nimityksen. - tähti.
Tähti
Asteri, asteriski, tähtimerkki, kiintotähti, ässä, mestari, virtuoosi, nero, huippu, supertähti, velho, huippu-, taitaja, taituri, taitoniekka, ekspertti, pääesiintyjä, pääosan esittäjä. (wiki)
No, tyttö olet tähti; )
Nimimerkkien selvennykset historian tutkijiille.
Demeter nimimerkki johtaa kreikkalaiseen mytologiaan sadonkorjuun, viljan ja kaikkien elävien kasvien jumalatareen.
Takarivin Tyyne.
Korpikirjailija nimimerkki johtaa korpikirjailijaa Ilmari Kiantoon, korven kasvattiin Suomussalmelta.
Eturivin Eetla
Pitänee alkaa siivoamaan joulua, ottaa tähti kuusesta ja kääriä silkkipaperiin ja nostaa komeron hyllylle odottamaan nousua uudelleen tikun nokkaan.
Jakautunut palsta
168
857
Vastaukset
- Anonyymi
Kateellinen vuodatus jyrääjä mörssäriltä jonka kyvyt ei yllä kirjan lukemiseen. Ei pelkoa että tuollaista mihinkään eliittiin luultaisiin kuuluvan.
- Anonyymi
Huoh. Onnistuisiko edes yksi ketju, jossa kommenteissa ei syytettäisi muita kirjoittajia kateellisiksi tai katkeriksi. Millaista ponnistusta se vaatisi?
Kannattaisiko kokeilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoh. Onnistuisiko edes yksi ketju, jossa kommenteissa ei syytettäisi muita kirjoittajia kateellisiksi tai katkeriksi. Millaista ponnistusta se vaatisi?
Kannattaisiko kokeilla?Hohhhoijjaaaa. Kannattaisi kokeilla olla ilmaisematts tuota kateutta ensin. Pelkästään riidan haastamisen yritystä ja kateellisen mielen myrkkyä koko aloitus.
- Anonyymi
Koita nyt ihmispolo saada jostain ammattiapua tuohon kateuteesi .
- AnonyymiUUSI
Ketä täällä olisi aihetta kadehtia ? Ei ainakaan aloittajaressukkaa,
joka herättää sääliä.
- Anonyymi
Kateellinen kerkesi valittaa moittimaan, oikeus siihen.
- Anonyymi
Voi poloista korven kyynelehtijää.
No, tämä vastausten samankaltaisuus todistaa ainakin yhden mielipiteen ja mitä hän aloituksesta ymmärsi.
Mielestäni kahtiajako pitää loppua. Sen voivat lopettaa Demeter ja Korpikirjailija.
Olen valmis edistämään palstarauhaa. Jätetään vihjailut ja ilkeydet.- Anonyymi
Oletko siis sitä mieltä korpikirjailija, että tuo Nojatuolissa käyty kina tai miksi sitä sanotaankaan johtuu sinun ja demeterin väleistä? Te kaksi siis aiheutatte kahtiajaon?
Kysyn, kun en tunne teidän historiaa.
Suunnitelma olisi myös kaikkien hyvä tietää. Anonyymi kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä korpikirjailija, että tuo Nojatuolissa käyty kina tai miksi sitä sanotaankaan johtuu sinun ja demeterin väleistä? Te kaksi siis aiheutatte kahtiajaon?
Kysyn, kun en tunne teidän historiaa.
Suunnitelma olisi myös kaikkien hyvä tietää.Myöhäisiltaa Korvesta@
Kyllä se niin menee olen ollut joskus alkuaikoina privaatisti kirjeenvaihdossa hänen kanssaan. En nyt muista mihin ystävyytemme loppu. Hän on syyttänyt minua mm. stalkkauksesta. Johtuneen siitä, että kysyin hänen parisuhteen kaatumisesta. Ehkä käytin sanamuotoja, samantyyppisiä kuin puskat nyt minun parisuhteesta. Hänen kommenttinsa nojatuolissa sisältää suoraa ja piilovittuilua, mitä muut eivät ehkä huomaa tai ymmärrä kuten viimeksi vihjailu
-tähteydestä, totuuskomissiota ja historiantuntijoita...)) Eli jatkumoa entiseen.
Tässä syy tämän ketjun aloitukseen.
Häntä kannustaa ihailijat, jotka eivät osaa pukea sanojaan yhtä hienotunteisiksi kuin hän.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Myöhäisiltaa Korvesta@
Kyllä se niin menee olen ollut joskus alkuaikoina privaatisti kirjeenvaihdossa hänen kanssaan. En nyt muista mihin ystävyytemme loppu. Hän on syyttänyt minua mm. stalkkauksesta. Johtuneen siitä, että kysyin hänen parisuhteen kaatumisesta. Ehkä käytin sanamuotoja, samantyyppisiä kuin puskat nyt minun parisuhteesta. Hänen kommenttinsa nojatuolissa sisältää suoraa ja piilovittuilua, mitä muut eivät ehkä huomaa tai ymmärrä kuten viimeksi vihjailu
-tähteydestä, totuuskomissiota ja historiantuntijoita...)) Eli jatkumoa entiseen.
Tässä syy tämän ketjun aloitukseen.
Häntä kannustaa ihailijat, jotka eivät osaa pukea sanojaan yhtä hienotunteisiksi kuin hän.Kiitos vastauksestasi. Se on siis sitä rivienväkirjoitusta.
Outoa, että kahden kirjoittajan välit saa noin suuren vallan.
Jotkut toivoivat kovasti, että Korppis tekisi oman aloituksen.
Nythän tuo toive toteutui.
Onko nyt sukset hyvin rasvattuna.
https://www.youtube.com/watch?v=xLkU6-aE7Jc- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Laulu tuli eri kun aioin, mutta hyvähän se tuokin on.
Laittamastasi linkistä innostuin kuuntelemaan ihailemani Rautavaaran tuotantoa. Löysinkin laulun, jota en ole aiemmin kuullut. Sen viimeinen säkeistö sopii tännekin oikein hyvin.
Tapio Rautavaara: Minkä vuoksi
https://www.youtube.com/watch?v=G9GWqhH-j5A
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Laittamastasi linkistä innostuin kuuntelemaan ihailemani Rautavaaran tuotantoa. Löysinkin laulun, jota en ole aiemmin kuullut. Sen viimeinen säkeistö sopii tännekin oikein hyvin.
Tapio Rautavaara: Minkä vuoksi
https://www.youtube.com/watch?v=G9GWqhH-j5A
kylmätotuusHyvin kuvaa tätä päivää ja meidän ihmispoloisten ongelmia, mitättömiä, turhia mistä mitään ei jälkeen jää.
- Anonyymi
Mitä tuokin aloitus tarkoittaa ???
- Anonyymi
Aloittaja haluaa kaivaa esiin aloittamansa riidat ?
- Anonyymi
Pinnassa tunteet on kaikilla. Ei niitä kaivaa tarvitse.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pinnassa tunteet on kaikilla. Ei niitä kaivaa tarvitse.
Mkr.Mukset makriina myönnå että korppis taas riitaa hakemassa kateuden tunteensa pohjalta. Miksi sanot etää KAIKILLA tunteet pinnassa? Olet epäoikeudenmukainen ja edistät vaan riitoja tuolla asenteella.
- Anonyymi
Kaivakaa sotakirveet esiin!
- Anonyymi
Lastentarhatasoinen aloitus.
- Anonyymi
Jyrääjä hakee taas huomiota itselleen.
- Anonyymi
Ihminen, joka on itse aloittanut kaiken ilkeilyn ja manipuloinnin
ruosu-kaverisinsa tukemana ja harrastanut sitä vuosikausia
tuskin kiinnostaa enää ketään. Ihan sama mitä haluaa. En tarkoittanut heittää aloitusta muistelijoille vaan odotan demeteriä antamaan oman näkemyksensä aloitukseen. Onko hän samaa mieltä, että viha ja vihjailut pitää loppua.
- Anonyymi
Korppis, Senkun häivyt sen vihasi kanssa niin palsta rauhoittuu. Näin on monasti ennenkin toivottu!
- Anonyymi
Demeäkö sinä nyt syyttelet?
Aina joku on syytöksiesi kohteena .
Ainahan näillä palstoilla on ollut kahtiajakoa; hyvikset ja pahikset.
Mikähän se oli aikoinaan 60+ palstalla se Sisäpiiri, josta puhuttiin. Ketä siihen sisäpiiriin kuului ja millä kritereillä siihen pääsi mukaan? Jäi minulle epäselväksi alusta loppuun.En muista, että 60-palstalla olisi ollut näin sekavaa tilannetta. Ei kahdeksankymppiset ole sekoilun takana, kyllä nämä pakan sekoittajat tulevat nuoremmista ikäryhmistä. Muistaakseni 60-palstalla oli vahva reķkautuneiden porukka. Oliko se jopa niin, että piti olla nimimerkki eli ei rekattu mutta jotka käyttivät tunnistetta.
Sen tiedän, että täällä on vain pari törkeää , he pitävät isoa ääntä.
Haluaisin demeterin ottavan kantaa. Esim. 70-palstalla siili/lusiina/ja demeter olivat hyvää pataa.
Siilen tunnistaa kirjoitusvirheistä ja rumasta kielenkäytöstä.- Anonyymi
En muista, että 60-palstalla olisi ollut näin sekavaa tilannetta. Ei kahdeksankymppiset ole sekoilun takana, kyllä nämä pakan sekoittajat tulevat nuoremmista ikäryhmistä. Muistaakseni 60-palstalla oli vahva reķkautuneiden porukka. Oliko se jopa niin, että piti olla nimimerkki eli ei rekattu mutta jotka käyttivät tunnistetta.
Haluaisin demeterin ottavan kantaa. Esim. 70-palstalla siili/lusiina/ja demeter olivat hyvää pataa.
Siilen tunnistaa kirjoitusvirheistä ja rumasta kielenkäytöstä.Aivan niin, tulevat nuoremmista ikäryhmistä, kuten sinäkin…sekoilemaan.
- Anonyymi
En muista, että 60-palstalla olisi ollut näin sekavaa tilannetta. Ei kahdeksankymppiset ole sekoilun takana, kyllä nämä pakan sekoittajat tulevat nuoremmista ikäryhmistä. Muistaakseni 60-palstalla oli vahva reķkautuneiden porukka. Oliko se jopa niin, että piti olla nimimerkki eli ei rekattu mutta jotka käyttivät tunnistetta.
Siilen tunnistaa kirjoitusvirheistä ja rumasta kielenkäytöstä.Luulen että muinoin palstalla oli tärkeileviä ei- internetkauden porukoita jotka luulivat että näillä kirjoituksilla saadaan jotain sikaan
Nyt on sika paljon erilaista pskasakkia joista erottuu pari häirikköä valepukki muista palstoista pskaansa kopioita suoltava ja mikkelinjuntti joka suoltaa mediaa ymmärtämättä, molemmat kuusipäisiä häirikköprovoja panetteluineen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että muinoin palstalla oli tärkeileviä ei- internetkauden porukoita jotka luulivat että näillä kirjoituksilla saadaan jotain sikaan
Nyt on sika paljon erilaista pskasakkia joista erottuu pari häirikköä valepukki muista palstoista pskaansa kopioita suoltava ja mikkelinjuntti joka suoltaa mediaa ymmärtämättä, molemmat kuusipäisiä häirikköprovoja panetteluineenJatkan,
Muistan vielä joskus 1998 paikkeilla kun kirjoitti Suomesta BBClle niin TOIMITTAJA VASTASI koska Suomi oli eksoottinen porojen ja karhujen maa outo paikka heidän mielestään
Nyt kaikki ovat samaa internetmössöporukkaa vaikka asuisi Vanuatulla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että muinoin palstalla oli tärkeileviä ei- internetkauden porukoita jotka luulivat että näillä kirjoituksilla saadaan jotain sikaan
Nyt on sika paljon erilaista pskasakkia joista erottuu pari häirikköä valepukki muista palstoista pskaansa kopioita suoltava ja mikkelinjuntti joka suoltaa mediaa ymmärtämättä, molemmat kuusipäisiä häirikköprovoja panetteluineenSinä kirjoitat aina niin kauniisti ja positiivisesti palstalaisista sekä 80-plus että 70-plus palstoilla.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kirjoitat aina niin kauniisti ja positiivisesti palstalaisista sekä 80-plus että 70-plus palstoilla.
kylmätotuusNiin siis keskustelu geneerisiä väitteitä se on hyvä se on huono
- esittävien kanssa ei ole kovin värikästä vaan siinä sikaa kuluu
Sitten on nämä noin kaksi törkyhäirikköä eihän apukaulutasoisen kanssa kukaan keskustele joka nimittelee toisia natseiksi tietämättä mitään natseista Saksasta tms - Anonyymi
Siilen tunnistaa kirjoitusvirheistä ja rumasta kielenkäytöstä.60-plus palstalla oli nimimerkit, jopa kertakäyttöiset, vuoteen 2017-2018 saakka.
Sitten ylläpito muutti systeemiä ja käytöön tulivat Anonyymit koko suomi24:ssä.
Tuon systeemin myötä alkoivat Anojen kommentit pikkuhiljaa muuttua röyhkeämmiksi ja ala-arvoisemmiksi. Nyt meno on niin villiä, että on viisainta olla vastaamatta noihin kirjoituksiin. Osa kommenteista lähentelee jo kunnianloukkausta.
Vanhojen asioiden vatvomisesta on tullut "muotia", vaikka jokaisen täysijärkisen luulisi ymmärtävän, etteivät menneet muuksi muutu vatvomalla. Tarkoitushan onkin kylvää epäsopua palstalle.
Jos kukaan ei noita kommentteja noteeraisi, niin ne loppuisivat aikaa myöten.
Meidän jokaisen on syytä miettiä hetkinen tai kaksi ja painaa vasta sitten Lähetä "nappia".
60-plus palstalla oli nimimerkit, jopa kertakäyttöiset, vuoteen 2017-2018 saakka.
Tuon systeemin myötä alkoivat Anojen kommentit pikkuhiljaa muuttua röyhkeämmiksi ja ala-arvoisemmiksi. Nyt meno on niin villiä, että on viisainta olla vastaamatta noihin kirjoituksiin. Osa kommenteista lähentelee jo kunnianloukkausta.
Vanhojen asioiden vatvomisesta on tullut "muotia", vaikka jokaisen täysijärkisen luulisi ymmärtävän, etteivät menneet muuksi muutu vatvomalla. Tarkoitushan onkin kylvää epäsopua palstalle.
Meidän jokaisen on syytä miettiä hetkinen tai kaksi ja painaa vasta sitten Lähetä "nappia".
kylmätotuusKyllä se meno osasi olla yhtä villiä jo ennen mustien nikkien Anonyymeiksi muuttumista.
Oikeastaan vielä pahemmin, kun kuka vain pystyi kirjoittelemaan hävyttömyyksiä jonkun toisen mustalla nikillä ja vaihtelemaan nikkiä kesken ketjun.- Anonyymi
Ei siellä mitään todellista sisäpiiriä tainnut ollakaan. Parin rekatun nimimerkin keskinäistä kehumista se vaan taisi olla.
Enemmän siellä käytiin polemiikkia sinisten rekattujen ja mustien rekkaamattomien "luotettavuudesta". Olihan siellä yksi rekattu nimimerkki, joka meni kohtuuttoman pitkälle tuossa kiistassa. Hänen "ansiostaan" sinäkin rekisteröidyit, mutta minä en.
60-plus palstalla oli nimimerkit, jopa kertakäyttöiset, vuoteen 2017-2018 saakka.
kylmätotuusMuistan kun aloitin plus 50 palstalla galleriat olivat ystävyyssuhteille kivaa aikaa. Minulla oli paljon kavereita gallerian välityksellä.
Ystäväporukkaan kuului kavereita plus 50-60-70-palstoilta. Alku oli upeaa, olin löytänyt hyvän yhteisön. Ikävä kyllä siitä ei ole enää mitään jäljellä.Anonyymi kirjoitti:
Aivan niin, tulevat nuoremmista ikäryhmistä, kuten sinäkin…sekoilemaan.
Olen 77-vuotias mieheni 90-vuotias. Uskon olevani elämää kokeneiden ikäisteni palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä mitään todellista sisäpiiriä tainnut ollakaan. Parin rekatun nimimerkin keskinäistä kehumista se vaan taisi olla.
Enemmän siellä käytiin polemiikkia sinisten rekattujen ja mustien rekkaamattomien "luotettavuudesta". Olihan siellä yksi rekattu nimimerkki, joka meni kohtuuttoman pitkälle tuossa kiistassa. Hänen "ansiostaan" sinäkin rekisteröidyit, mutta minä en.
kylmätotuusKukakohan se olisi ollut.
Minä otin käyttöön rekisteröidyn nimimerkkini (joka minulla oli tosin jo ennestäänkin) siksi, että joku alkoi silloin tällöin lainaamaan samaa mustaa nikkiä ent.siivoojaparka, jota minäkin käytin. Kai hänen mielestään kommenttini olivat niin hyviä, että halusi samaistua niihin.korpikirjailija kirjoitti:
Muistan kun aloitin plus 50 palstalla galleriat olivat ystävyyssuhteille kivaa aikaa. Minulla oli paljon kavereita gallerian välityksellä.
Ystäväporukkaan kuului kavereita plus 50-60-70-palstoilta. Alku oli upeaa, olin löytänyt hyvän yhteisön. Ikävä kyllä siitä ei ole enää mitään jäljellä.Galleria menetti merkityksensä, kun Facebook sai enemmän jalansijaa Suomessakin.
Sitten on tullut Twitteriä, Instagrammia, Tiktokkia ... ja mitä niitä lieneekään.
Tällaisen Suomi24:n galleria jäi turhaksi.Tellukka kirjoitti:
Galleria menetti merkityksensä, kun Facebook sai enemmän jalansijaa Suomessakin.
Sitten on tullut Twitteriä, Instagrammia, Tiktokkia ... ja mitä niitä lieneekään.
Tällaisen Suomi24:n galleria jäi turhaksi.Niinpä, minulla on instahram, face book tänään liityin threads-ryhmään. En ole vielä siihen reakoinut, lueskelin vain.
Nyt unimaan ja lopuksi Aki Palsanmäeltä lainattu ohje.
Katso taaksesi ja kiitä. Katso eteenpäin ja luota. Katso ylöspäin ja usko. Katso ympärillesi ja rakasta.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kyllä se meno osasi olla yhtä villiä jo ennen mustien nikkien Anonyymeiksi muuttumista.
Oikeastaan vielä pahemmin, kun kuka vain pystyi kirjoittelemaan hävyttömyyksiä jonkun toisen mustalla nikillä ja vaihtelemaan nikkiä kesken ketjun.Tulin 60+ palstalle v.2014 ja siitä saakka olen tällä samalla nimimerkillä kirjoittanut.
Vain yhtenä vuonna pari rekattua kirjoittivat nimimerkilläni muutaman kommentin, mutta eivät ne mitään hävyttömyyksiä sisältäneet. Molemmat tyypit tunnustivat jälkeenpäin käyttäneensä nikkiäni. Samat tyypit sinunkin nikilläsi kirjoittivat ja senkin tunnustivat tehneensä.
Ei silloin sellaisia törkykommentteja ollut, mitä täällä nykyään näkee päivittäin.
kylmätotuus - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kukakohan se olisi ollut.
Minä otin käyttöön rekisteröidyn nimimerkkini (joka minulla oli tosin jo ennestäänkin) siksi, että joku alkoi silloin tällöin lainaamaan samaa mustaa nikkiä ent.siivoojaparka, jota minäkin käytin. Kai hänen mielestään kommenttini olivat niin hyviä, että halusi samaistua niihin.Eipä sillä ole enää mitään merkitystä, kuka hän oli.
Tulin 60 palstalle v.2014 ja siitä saakka olen tällä samalla nimimerkillä kirjoittanut.
Vain yhtenä vuonna pari rekattua kirjoittivat nimimerkilläni muutaman kommentin, mutta eivät ne mitään hävyttömyyksiä sisältäneet. Molemmat tyypit tunnustivat jälkeenpäin käyttäneensä nikkiäni. Samat tyypit sinunkin nikilläsi kirjoittivat ja senkin tunnustivat tehneensä.
Ei silloin sellaisia törkykommentteja ollut, mitä täällä nykyään näkee päivittäin.
kylmätotuusEi minun nikilläni kukaan muut pysty kirjoittamaan, koska se on rekisteröity.
Sitä ent.siivoojaparka nikkiä alkoi käyttämään joko yksi ja toinenkin tai sitten aika usein se toinenkin. Mutta sitähän ei voinut minun nikikseni sanoa mitenkään, koska se oli kenen vain käytettävissä niinkuin Anonyymikin on.- Anonyymi
Muistan kun aloitin plus 50 palstalla galleriat olivat ystävyyssuhteille kivaa aikaa. Minulla oli paljon kavereita gallerian välityksellä.
Ystäväporukkaan kuului kavereita plus 50-60-70-palstoilta. Alku oli upeaa, olin löytänyt hyvän yhteisön. Ikävä kyllä siitä ei ole enää mitään jäljellä.Surullista kuulla että sinun yhteisösi on ollut ihan vieraat ohmiset palstoilla. Ei ole siis todellisia live elämän läheisiä eikä ystäviä, siksi roikut täällä ja tämä palstanäkyvyys on sinulle elämää suurempaa. Nyt olet puilla paljailla ja haet syyllistä tuhjään ja pahaan oloosi. Ei tämä ilkeämielinen aloitus tule oloasi parantamaan .
- AnonyymiUUSI
Olen 77-vuotias mieheni 90-vuotias. Uskon olevani elämää kokeneiden ikäisteni palstalla.
Mitä merkitystä tässä on miehen iällä?
Olen lukenut, että täällä on ainakin kaksi kirjoittaa, joiden luoda asuu aikamiespoika eli
sillä perustella he voisivat kirjoittaa tuolla nuoremmissa osioissa eli näinkö se menisi?
Minullekin alkaa kohta tulla kaksikymmentä vuotta täyteen täällä pyöriskelyä, tulin alunperin 50 plussiin, mutta tarkaa aikaa en muista.
Paljonhan täällä on tapahtunut muutoksia, mutta keskustelukulttuurissa ei mitään järisyttävää.
Jossain vaiheessa tuli kirjautumiset, rekisteröinnit ja valokuvagalleriat: palstan parasta aikaa, jolloin verkostui, pystyi muodostamaan virtuaalisia kaverisuhteita toisiin palstalaisiin, lähettämään privaattiviestejä jne. Satsattin muutamat vuodet yhteisöllisyyteen, vaikka rekisteröintipakkoa ei ollutkaan.
Kaikkina näinä vuosina on ollut kahtia jakautuminen: ne jotka haluavat jutella rauhassa omista asioistaan tai kommentoida maaliman menoa, aihe vapaa ja ne jotka haluavat kommentoida niiden edellämainittujen asioita ja elämää, jotkut mahdollisimman epäedullisessa valossa. Nämä jälkimmäiset eivät avaa mitään itsestään, heillä on tarjolla vain vahvoja mielipiteitä muista ihmisistä.. Tulee mieleen roskamedian julkkisjuorujen lukijakaarti ja ihan vanhanaikaiset pikkukylien juoruakat.
Sitten täällä oli reilujen kerho, joissa ei ollut mitään reilua, olivatpahan vain joukko nettihäiriköitä, trolleja jotka riehuivat milloin missäkin, usein ikäryhmissä. Nytkin täällä on muutama tällainen häirikkö sekoittamassa soppaa, tarkuiteksan vain ja ainoastaan häiritä keskusteluja ilkeydellä, letkautuksilla ja omalla "nokkeluudellaan"
Muuten palstalla ei ole mitään varsinaista sisäpiiriä: Suomi24-keskusteluformaatti on täysin skitso ja mahdoton yhteisöllisyyden ja palstasovun kannalta, mutta ehkä sitä sopua ei ole tarkoituskaan saada aikaan.
On henkilöitä jotka luonteenlaatunsa perusteella klikkaavat yhteen ja löytävät yhteisiä keskustelunaiheita, mutta se ei tarkoita sitä että olisi mitään selvää kahteenjakoa: monet, kuten minäkin, emme edes etsi tällaista jakautumista, vaan rupattelemme sekä eetlojen että tyynien kanssa, riippuen aiheesta.
Aidalla istujat ammutaan kyllä ensimmäisinä alas.
Mutta olen ehdottomasti palstasovun ja kirjoitusrauhan kannalla.
Loppiasta ja lopettamisen juhlaa kaikille,- Anonyymi
paloma.Hohhoijjaa. Ihan sama mitä löpiset, uskottavuutesi in mennyt lopullisesti.,Sama koskee korppista.
- Anonyymi
"Mutta olen ehdottomasti palstasovun ja kirjoitusrauhan kannalla."
Ei uskoisi. Te kaksi ylimielistä "kaikentietävää" ette ole mitään rauhankyyhkyjä. """Muuten palstalla ei ole mitään varsinaista sisäpiiriä: Suomi24-keskusteluformaatti on täysin skitso ..."""
Häh????
Mites sinäkin näin skitsolla keskusteluformaatilla?
Muuten ni, ei sinua niihin sisäpiiriläisiin katsottu lukeutuvan, ei silloin noin 10 vuotta sitten, eikä nytkään.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""Muuten palstalla ei ole mitään varsinaista sisäpiiriä: Suomi24-keskusteluformaatti on täysin skitso ..."""
Häh????
Mites sinäkin näin skitsolla keskusteluformaatilla?
Muuten ni, ei sinua niihin sisäpiiriläisiin katsottu lukeutuvan, ei silloin noin 10 vuotta sitten, eikä nytkään.Kovin negatiivinen kirjoitus palomalta ja silti 20 v tällä skitsolla foorumilla asustat.
- AnonyymiUUSI
Olet kova arvostelemaan palstaa ja sen kirjoittajia ja antamaan ohjeita mitä on nettietiketti.
Kerrohan nyt, täyttääkö tämä aloitus nyt sinut kriteerisi siitä, miten täällä pitää kirjoittaa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta olen ehdottomasti palstasovun ja kirjoitusrauhan kannalla."
Ei uskoisi. Te kaksi ylimielistä "kaikentietävää" ette ole mitään rauhankyyhkyjä.Oma alemmuuskompleksia tekee sen että kuvittelet jonkun olevan ylimielinen vaikka ihan tavallisesti kirjoittavat asiat asioina. Mitä ylimielistä siinä on jos sanovat hekin sen miten näkevät palstan ilmapiirin. Niin kauan kun kirjoittelet noita ns kuvauksiasi et ole ymmärtänyt edes miksi palstalla on kahtiajako
Hellitä hieman. Niitä omia näkemyksiäsi ihmisistä Niin kauan kun sinunlaisesi kommentteja näkyy niin tilanne ei muutu miksikään . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kovin negatiivinen kirjoitus palomalta ja silti 20 v tällä skitsolla foorumilla asustat.
Negatiivinen ?
Minusta se oli ainoastaan realistinen. Näkemys, eikä siten tarkoita mitään negatiivista vaan ihan vaan asia asiana on kirjoittanut. Siis eroita asiat ihmisistä jos kykenet , sillä jokaisella on sentään oma kokemus palstasta ja sen huomaa oikein hyvin sinunlaisesi tekstistä .
Jotain puuttuu ihmisiltä silloin kun on aina ymmärtänyt väärin asiat , vai ymmärtääkö tahallaan niin että saa aikaan riitaa taas mielensä virikkeeksi. .
- Anonyymi
Telaketjumörssäri itse luokittelee porukkaa:
"Demeter nimimerkki johtaa kreikkalaiseen mytologiaan sadonkorjuun, viljan ja kaikkien elävien kasvien jumalatareen.
Takarivin Tyyne."Niin ja Korpikirjailija viittaa Korpikirjailija Ilmari Kiantoon korven mieheen...eturivin Eetla
- Anonyymi
Aloittajan "jakautunut" mieli sai aikaan sen mitä halusi. Riitaa ja toraa.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa
-tähti
Tähti
No, tyttö olet tähti:)- Anonyymi
Juuri sitäkin sain kuulla.
Sinussa korppis ei ole mitään tähteen viittaavaa, kyllä se jyrä mörssäri parhaiten sinua kuvaa etk ole missään asiassa eturiviinkään päässyt. vaikkamiten olet yrittänyt keulia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa korppis ei ole mitään tähteen viittaavaa, kyllä se jyrä mörssäri parhaiten sinua kuvaa etk ole missään asiassa eturiviinkään päässyt. vaikkamiten olet yrittänyt keulia.
Katoppas taas sai Korppis sellaisen mielipiteen jota ainoastaan teini-ikäisen käyttää koska ovat epäkypsiä vielä.
Korppis on jollekkin kivi kengässä joka hankaa , ja on vielä niin avuton ettei ota kiveä pois niin hankaus loppuu . Siis ilkeys taas esillä tuossakin .
- Anonyymi
No , ei huolta, minä ole hyvis joka tapauksessa. Minkäs sille voit ,kun hyvä itsetunto on tullut jo äidinmaidossa.
- Anonyymi
Eturivin ihmisiksi sanotaan yhteiskunnassa merkittävillä paikoilla toimivia , tunnustusta ja arvostusta saavia, kuten tärkeimmät poliitikot, pääjohtajat ja alansahuiput. Iso koko ja jyräävä käytös eikä palstanäkyvyys suoli24:llä tee ihmistä eturivin ihmiseksi.Eturivin ihmisillä ei ole edes aikaa eikä mielenkiintoa tällaisella palstalla roikkua.
- Anonyymi
Valtakunnan vaikuttajien joukossa, ja kanssa asuvana ja elävänä ihmettelen, sekä joiden politikoiden, että tämän palstan käyttäjien ylimielisyyttä ja paremmuuden halua, ja suosion hakua.
Jokainen luo itse oman suosittu tai epäsuosittu kuvansa, huolimatta kirjautuneena, tai tuntemattomana palstoilla mukana ollen.
Molemmissa ilmenee suosion hakua, oman itsensä korottaminen muiden yläpuolelle, kommentoimalla, tai ylimielisellä asenteellansa.
Jotkut ylpeilevät osaavansa lukea rivien välitkin, sepät ovat seppiä, takovat sanoja sinne missä niitä ei ole.
Vertaa poliitikon puhe, kuullaan ja luetaan muutakin kuin se sisältää. Vääristelyä, joka osoitetaan ja huomautetaan, täällä sitä ilmenee tavallista enemmän.
Yksittäisen kirjoittajan sanomaan voi tulla useita viittauksia, sanoit näin, miksi eilen sanoit noin, ei pidä paikkaansa, valehtelet jne. loputonta jauhamista.
Anteeksi tyhmyyteni ja vain ohimennen taas täällä viestejä lukien, yksi näistä turhuuksista, oman nimimerkkinsä paremmuudesta ja tärkeydestä on tämän otsikon kirjoittaja.
Aloittaja, alkuperä, tai kuinka siitä täällä puhutaan.
Eri palstoja, ryhmiä ja aiheita suomi24 palvelussa käyn vilkaisemassa melko tiheään, mutta näitä ikäryhmiä ei ole tullut kovin usein luettua eikä jää tavaksi.
Niin kielteinen ilmapiiri vallitsee, joten kysyn; Miksi?- Anonyymi
Ihan totta kielteistä on ilmapiiri näilä palstoilla.
Ja koska en ole kauaa ollut katselemassa näit palstoja niin sen huomaa ketkä haluavat ainoastaan riidellä ja purkaa kiukkuansa muihin
Ensin kun löysin palstan niin naivisti kuvittelin että nyt saa keskustella oman ikäisten kanssa . Vaan niin ei ollut kuten minä niin naivisti kuvittelin . Siis riitaa riidan jälkeen , olen huomannut että ne ihmiset joista pidän palstoilla ovat aina haukkumisen kohteena . Ja syytkin huomaa aika
Äkkiä. Joten olihan se pettymys sinänsä kun näki miten lapsellisellisista asioista saatiin kiusaamisen aihetta jotakin oman ikäistä kohtaan jota mielellään vielä väärin tulkittiin joka asiassa. Se ei ole mitään asiallista kritiikkiä vaan ainoastaan ilkeilyä toista kohtaan,ja syytkin ovat aika helposti tunnistettavissa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja koska en ole kauaa ollut katselemassa näit palstoja niin sen huomaa ketkä haluavat ainoastaan riidellä ja purkaa kiukkuansa muihin
Ensin kun löysin palstan niin naivisti kuvittelin että nyt saa keskustella oman ikäisten kanssa . Vaan niin ei ollut kuten minä niin naivisti kuvittelin . Siis riitaa riidan jälkeen , olen huomannut että ne ihmiset joista pidän palstoilla ovat aina haukkumisen kohteena . Ja syytkin huomaa aika
Äkkiä. Joten olihan se pettymys sinänsä kun näki miten lapsellisellisista asioista saatiin kiusaamisen aihetta jotakin oman ikäistä kohtaan jota mielellään vielä väärin tulkittiin joka asiassa. Se ei ole mitään asiallista kritiikkiä vaan ainoastaan ilkeilyä toista kohtaan,ja syytkin ovat aika helposti tunnistettavissa .Sinulle naivisti hyvät ihmiset pahoista erotteleva 8:28.
Heti siis löysit ihan sattumalta täältä ne ihanat ihmiset joista tykkäät ja arvostat ja oi kauhistus, he ovatkin kiusattuja ja vainottuja uhreja. Tunnistat syytkin hetkessä, joten sinä voitkin ottaa nyt ohjat käsiisi ja eheyttää hetkessä koko palstan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äkkiä. Joten olihan se pettymys sinänsä kun näki miten lapsellisellisista asioista saatiin kiusaamisen aihetta jotakin oman ikäistä kohtaan jota mielellään vielä väärin tulkittiin joka asiassa. Se ei ole mitään asiallista kritiikkiä vaan ainoastaan ilkeilyä toista kohtaan,ja syytkin ovat aika helposti tunnistettavissa .Kuvaile syyt! En ole päässyt perille, mikä on saanut aikaan, että suomalainen ikäihminen muuttuu happamaksi ja ikäväksi vanhukseksi, joka saa tyydytyksen solvaamalla muita.
"Syytkin ovat aika helposti tunnistettavissa."
Ei ole, Kerro. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle naivisti hyvät ihmiset pahoista erotteleva 8:28.
Heti siis löysit ihan sattumalta täältä ne ihanat ihmiset joista tykkäät ja arvostat ja oi kauhistus, he ovatkin kiusattuja ja vainottuja uhreja. Tunnistat syytkin hetkessä, joten sinä voitkin ottaa nyt ohjat käsiisi ja eheyttää hetkessä koko palstan.No niin siitähän se taas lähti käyntiin ! Ihan vaan vilpittömästi kerroin miten minä olen kokenut palstan . Siis se miten ihmiset kirjoittavat muodostuu mielipiteeni, ei ole kysymys ihanista ihmisistä vaan ihan vaan ihmisistä joiden teksteissä on aina jotain minkä ymmärrän .
Tietysti arvostan ihmisiä joilla on hyviä mielipiteitä ja josta tunnistan sen hengen mikä minulle on se mitä ymmärrän.
Juuri tuo tyyli että ” voit ottaa ohjat käsiisi ja eheyttää hetkessä koko palstan” on juuri sitä sitä tyyliä mistä kirjoitin. Siis ei mitenkään ymmärrystä että joku vaan kertoo miten on kokenut asiat palstalla .
En ole itse riitelevää tyyppiä , ja olen ihan hyvin pärjännyt elämässä ilman että minun olisi riideltävä jonkun kanssa.
Eikä niissä piireissä missä minä olen livenä ole koskaan kukaan ilkeillyt toisia kohtaan. Asiat on keskusteltu asioina , eikä henkilökohtaisina mollaamisena joissa on ainoastaan tarkoitus alentaa toista ihmistä. Ilkeillä huomautuksilla .
Oppinut todella sen verran tästä palstalla käymisestä että vaikka ihmisillä on ikää niin siltikin mollataan toisia viimeiseen hengen vetoon , olin kuvitellut ehkä että ikä on se tekijä joka yhdistää palstalaisia , vaan niin ei ole, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No niin siitähän se taas lähti käyntiin ! Ihan vaan vilpittömästi kerroin miten minä olen kokenut palstan . Siis se miten ihmiset kirjoittavat muodostuu mielipiteeni, ei ole kysymys ihanista ihmisistä vaan ihan vaan ihmisistä joiden teksteissä on aina jotain minkä ymmärrän .
Tietysti arvostan ihmisiä joilla on hyviä mielipiteitä ja josta tunnistan sen hengen mikä minulle on se mitä ymmärrän.
Juuri tuo tyyli että ” voit ottaa ohjat käsiisi ja eheyttää hetkessä koko palstan” on juuri sitä sitä tyyliä mistä kirjoitin. Siis ei mitenkään ymmärrystä että joku vaan kertoo miten on kokenut asiat palstalla .
En ole itse riitelevää tyyppiä , ja olen ihan hyvin pärjännyt elämässä ilman että minun olisi riideltävä jonkun kanssa.
Eikä niissä piireissä missä minä olen livenä ole koskaan kukaan ilkeillyt toisia kohtaan. Asiat on keskusteltu asioina , eikä henkilökohtaisina mollaamisena joissa on ainoastaan tarkoitus alentaa toista ihmistä. Ilkeillä huomautuksilla .
Oppinut todella sen verran tästä palstalla käymisestä että vaikka ihmisillä on ikää niin siltikin mollataan toisia viimeiseen hengen vetoon , olin kuvitellut ehkä että ikä on se tekijä joka yhdistää palstalaisia , vaan niin ei ole,Täytyyhän sinulla olla hyvä vaikutus ympäristöön , osaat rauhoittaa kaikki tilanteet koska kerrot ettei missään live piireissäsi ole koskaan kukaan ilkeillyt etkä ole kenenkään kanssa riidellyt. Ihan vilpittömästi minäkin ehdotan sinua palstan eheyttäjäksi. Voisit nimetä myös nuo esimerkilliset joiden viestit ymmärrät ja joista pidät, niin voitaisiin me muutkin ottaa heistä oppia. Ja oma nikkisi olisi mukava myös tietää, olet paremmin selvillä palstan tilasts ja historiasta kuin kukaan muu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äkkiä. Joten olihan se pettymys sinänsä kun näki miten lapsellisellisista asioista saatiin kiusaamisen aihetta jotakin oman ikäistä kohtaan jota mielellään vielä väärin tulkittiin joka asiassa. Se ei ole mitään asiallista kritiikkiä vaan ainoastaan ilkeilyä toista kohtaan,ja syytkin ovat aika helposti tunnistettavissa .Eikö se ole vähän outoa , että juuri ne ihmiset joista pidät, joutuvat palstoilla kiusatuiksi ja naurun alaisiksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän sinulla olla hyvä vaikutus ympäristöön , osaat rauhoittaa kaikki tilanteet koska kerrot ettei missään live piireissäsi ole koskaan kukaan ilkeillyt etkä ole kenenkään kanssa riidellyt. Ihan vilpittömästi minäkin ehdotan sinua palstan eheyttäjäksi. Voisit nimetä myös nuo esimerkilliset joiden viestit ymmärrät ja joista pidät, niin voitaisiin me muutkin ottaa heistä oppia. Ja oma nikkisi olisi mukava myös tietää, olet paremmin selvillä palstan tilasts ja historiasta kuin kukaan muu.
Ihan niin , aikuiset ihmiset eivät ilkeile turhista asioista . Olen tehnyt työtä ihmisten parissa koko elämäni joten silloin on oppinut näkemään paljon sellaisia asoita mistä monella ei ole aavistustakaan . Totta on ettei minulla ole tarvetta riitelyyn , en edes lapsena ollut riitelevää tyyppiä , opetettiin kotona että ihmisiä on pyrittävä ymmärtämään , sillä se auttaa monessa tilanteessa. Mutta ilkeilyä en jaksa ymmärtää vaikka siihenkin on syynsä ,sillä aikuisen ihmisen tulisi itse ymmärtää se ettei kohtele toisia ilkeästi vaan siksi että sillä toisella ihmisellä on usein erilaiset olosuhteet, kulutus ja työ jotka muokkaavat ihmistä .
Joten miksi mollata jotain vaan siksi ettei hän ole kuten mollaaja ajatuksiltaan tai teholtaan monella in ollut ammatti missä on viihtynyt ja oppinut paljon asioita, toisilla taas ammatti jossa ainoa päämäärä on tili eikä viihtyminen ammatissa. Joitakin koti rouviakin on ollut meidän ikäluokissa , ja silloin on jotenkin ollut sivussa siitä miten työtätekevät ovat kokeneet elämänsä . Kaikista näistä tekijöistä muokkaantuu ihminen , ajatukset ja arvomaailma . Siis ihminen joka on tehnyt työtä joka ei anna henkiseti mitään , on usein se joka on eniten katkera ja kohdistaa. Ilkeytensä toisiin jopa aliarvioi toisia ihmisiä .
Kun taas ihminen jolla on ollut miellyttävä työ jossa on viihtynyt kaikki työvuotensa , näkee maailman ihan toisin silmin , joten miksi eräiden on ilkeiltävä , riippuu ihan tausta tekijöistä
Valitettavasti .
Mutta onhan palstalla muutamia sentään joiden tekstejä on mukava lukea , kiitos heille niistä teksteistä . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin , aikuiset ihmiset eivät ilkeile turhista asioista . Olen tehnyt työtä ihmisten parissa koko elämäni joten silloin on oppinut näkemään paljon sellaisia asoita mistä monella ei ole aavistustakaan . Totta on ettei minulla ole tarvetta riitelyyn , en edes lapsena ollut riitelevää tyyppiä , opetettiin kotona että ihmisiä on pyrittävä ymmärtämään , sillä se auttaa monessa tilanteessa. Mutta ilkeilyä en jaksa ymmärtää vaikka siihenkin on syynsä ,sillä aikuisen ihmisen tulisi itse ymmärtää se ettei kohtele toisia ilkeästi vaan siksi että sillä toisella ihmisellä on usein erilaiset olosuhteet, kulutus ja työ jotka muokkaavat ihmistä .
Joten miksi mollata jotain vaan siksi ettei hän ole kuten mollaaja ajatuksiltaan tai teholtaan monella in ollut ammatti missä on viihtynyt ja oppinut paljon asioita, toisilla taas ammatti jossa ainoa päämäärä on tili eikä viihtyminen ammatissa. Joitakin koti rouviakin on ollut meidän ikäluokissa , ja silloin on jotenkin ollut sivussa siitä miten työtätekevät ovat kokeneet elämänsä . Kaikista näistä tekijöistä muokkaantuu ihminen , ajatukset ja arvomaailma . Siis ihminen joka on tehnyt työtä joka ei anna henkiseti mitään , on usein se joka on eniten katkera ja kohdistaa. Ilkeytensä toisiin jopa aliarvioi toisia ihmisiä .
Kun taas ihminen jolla on ollut miellyttävä työ jossa on viihtynyt kaikki työvuotensa , näkee maailman ihan toisin silmin , joten miksi eräiden on ilkeiltävä , riippuu ihan tausta tekijöistä
Valitettavasti .
Mutta onhan palstalla muutamia sentään joiden tekstejä on mukava lukea , kiitos heille niistä teksteistä .Suuri osa ihmisistä joutuu tyytymään työhön, joka on pelkkä leipäpuu, siitä saa palkkaa elantoon, mutta ei henkistä virikettä. Tehdastyö ja tietokoneella istuminen ovat yksitoikkoisia, samoin kaupan kassa jne. Hoitotyö on raskasta ja kiireistä. Mutta ihmiset voi kehittää itseään vapaa aikana, tavta ystäviä ja viettää perhe elämää, ei työ ole koko elämä. Kotiäiti tekee arvokasta työtä lapsia hoitaessaan, eikä hänestä tule ilkeilijää.Kyllä se on oma ikävä luonne ja kateus joka tekee ilkeän.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa ihmisistä joutuu tyytymään työhön, joka on pelkkä leipäpuu, siitä saa palkkaa elantoon, mutta ei henkistä virikettä. Tehdastyö ja tietokoneella istuminen ovat yksitoikkoisia, samoin kaupan kassa jne. Hoitotyö on raskasta ja kiireistä. Mutta ihmiset voi kehittää itseään vapaa aikana, tavta ystäviä ja viettää perhe elämää, ei työ ole koko elämä. Kotiäiti tekee arvokasta työtä lapsia hoitaessaan, eikä hänestä tule ilkeilijää.Kyllä se on oma ikävä luonne ja kateus joka tekee ilkeän.
Hoitotyö ei ole keholle raskasta ainoastaan. Psyykkisesti kun Åke asioita joihin ei mikään apu riitä ja on vaan hyväksyttävä vaikka sydän sanoo muuta. Sillä tavalla hoitotyö on raskasta , ei ruumiillisesti.
Kaikki kunnia kotiäidille , mutta nykyaikana se on harvinaisuus. Esikoulut ovat sentään hyviä olemassa siellä lapset oppivat paljon asioita jo hyvin pienenä , ja sopeutuu siten paremmin sosiaalisesti kun oikea koulu alkaa . Koti äidit eivät useinkaan opeta lapsille niitä tärkeitä asioita .joilla lapsi kykenee olemaan yksi joukosta omana itsenään . Ja sen huomaa jo koulun alkaessa lapsista jotka ovat olleet kotona ja niistä jotka ovat olet esikoulussa
Ja äitienkin on yritettävä olla töissä että tienaavat oman eläkkeensä , joten näissä asioissa on monta monessa
, ihan vaan noin niinkuin asiakannalla siis sanoit että suurin osa joutuu työhön joka on pelkkä leipäpuu , eikö jokaisella ole ollut mahdollisuus valita se ammatti mikä miellyttää , siis koulutus jonka kautta saa ammatin missä viihtyy. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän sinulla olla hyvä vaikutus ympäristöön , osaat rauhoittaa kaikki tilanteet koska kerrot ettei missään live piireissäsi ole koskaan kukaan ilkeillyt etkä ole kenenkään kanssa riidellyt. Ihan vilpittömästi minäkin ehdotan sinua palstan eheyttäjäksi. Voisit nimetä myös nuo esimerkilliset joiden viestit ymmärrät ja joista pidät, niin voitaisiin me muutkin ottaa heistä oppia. Ja oma nikkisi olisi mukava myös tietää, olet paremmin selvillä palstan tilasts ja historiasta kuin kukaan muu.
Mitä on " riita"? Ymmärrän erimielisyyden, suuttumuksen ja kiivaan puheen, mutta ovatko ne riitelyä?
Miten aikuiset ihmiset riitelevät.
Lapset riitelevät.
- AnonyymiUUSI
Ketjun luettuani jäin miettimään miten te eri leirit kommunikoitte keskenään palstan ulkopuolella?
Korppiksen mainitseman totuuskomission ymmärrän hänen joukkueeksi ja anoryhmän demeterin joukkueeksi.
Miten te sovitte taktiikkanne esimerkiksi viimeisen Nojatuolin massaviesteihin?
Eikö ole pelkoa taktiikan valumisesta toiseen joukkueeseen, jos onkin molempien leirien pelaajia
Miten joukkueet on valittu? Ymmärrän, että Korppiksella on se 4-5 hänen mainitsemaansa. Onko siis demeter kasannut myös joukkueensa menneisyydestä, siili mainittu ja fanit jotka eivät osaa kirjoittaa?
Yksinkertaisena kirjoittajana näen vain faktat ja tekstit ruudulla, en menneisyyttä, en tulevaa.
Otaksun tämän aloituksen hajoittavan palstaa entisestään.
Miten ja mihin ulkopuolinen voi kirjoittaa ettei leimautuisi tahattomasti jompaan kumpaan joukkueeseen?- AnonyymiUUSI
En näe mitään muuta joukkuetta kuin totuuskomissio johon kuuluu korp , pal, kylmät ja makr. Lisäksi korp ja pal ovat livessä sielun siskot. Dem on vaan niin fiksu ja ystävällinen kaikille, ei hän mitään puoluetta edusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En näe mitään muuta joukkuetta kuin totuuskomissio johon kuuluu korp , pal, kylmät ja makr. Lisäksi korp ja pal ovat livessä sielun siskot. Dem on vaan niin fiksu ja ystävällinen kaikille, ei hän mitään puoluetta edusta.
Pyydän sinua ystävällisesti valottamaan osuuttani totuuskomissiosi, johon olet minut liittänyt.
Mkr. - AnonyymiUUSI
Sehän siinä onkin kun muodostetaan joukkueita , sillä palstalla ei niitä tarvittaisi, mutta luonnollisesti niitä muodostuu silloin kun ihmiset tuleva eri maailman ka5somuksekla varustettuina palstalle. .
Tekstit mitä kukin kirjoittaa ovat lukijalle mieleen. Niin sittenkö olisi jotenkin puolueellinen . Letkautus tekstejä en lue , sillä ne vaan jätetään omaan arvoonsa Anonyymi kirjoitti:
Pyydän sinua ystävällisesti valottamaan osuuttani totuuskomissiosi, johon olet minut liittänyt.
Mkr.Samoin. En ole koskaan ollut mukana missään "komissiossa" tai edes "piirissä". Se että olemme korppiksen kanssa privaatisti kavereita ei tarkoita sitä että ajattelemme kaikista asioista samalla tavalla.
En ole ikimaailmassa ollut mukana missään hankkeessa kiristämässä totuutta keneltäkään. Ainoastaan toivoisin että minua jahtaavat ja loukkaavat anot lentäisivät parvena vaikka hornan tuuttiin, että saisi rauhassa rupatella asiallisten kirjoittajien kanssa..Anonyymi kirjoitti:
Mkr.Huomenta Korvesta@
Siniharmaataivas ilmoitti päivän alkaneen. Josko jättäisi joulunteeman purkamisen Nuuttiin. Sain idean lukiessani Paakin jäälyhduistä tehda jäälyhdyn omalle takapihalle. Se olisi nyt päivän kaunis teko.
Näistä ryhmänimittelyistä pitää kysyä niiden laatijoilta. Kylmätotuus nimimerkillään ja oikeuden mukaisuudellaan kirvoitti vastapuolta luomaan totuuskomission. Korpilla, palomalla, makriinalla ja kylmätotuudella ei ole mitään tekemistä sen luomisessa. Kuten jo olen kertonut sen nimityksen arkkitehti löytyy Demeterin ja anojen ryhmästä.- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Samoin. En ole koskaan ollut mukana missään "komissiossa" tai edes "piirissä". Se että olemme korppiksen kanssa privaatisti kavereita ei tarkoita sitä että ajattelemme kaikista asioista samalla tavalla.
En ole ikimaailmassa ollut mukana missään hankkeessa kiristämässä totuutta keneltäkään. Ainoastaan toivoisin että minua jahtaavat ja loukkaavat anot lentäisivät parvena vaikka hornan tuuttiin, että saisi rauhassa rupatella asiallisten kirjoittajien kanssa..Jospa itse noudattaisit ohjettasi ja lentäisit hornan tuuttiin. Ja kun samanhekisellä ystävälläsikin on siivet , lentäkää sinne yhdessä eikä takaisin ole kiirettä!
- AnonyymiUUSI
Huomenta Korvesta@
Siniharmaataivas ilmoitti päivän alkaneen. Josko jättäisi joulunteeman purkamisen Nuuttiin. Sain idean lukiessani Paakin jäälyhduistä tehda jäälyhdyn omalle takapihalle. Se olisi nyt päivän kaunis teko.
Näistä ryhmänimittelyistä pitää kysyä niiden laatijoilta. Kylmätotuus nimimerkillään ja oikeuden mukaisuudellaan kirvoitti vastapuolta luomaan totuuskomission. Korpilla, palomalla, makriinalla ja kylmätotuudella ei ole mitään tekemistä sen luomisessa. Kuten jo olen kertonut sen nimityksen arkkitehti löytyy Demeterin ja anojen ryhmästä.Minä muistelen, että sinä korppis ilmoitit itse jollekin "uudelle" kirjoittajalle, että palstalla on totuuskomissio ja siihen kuuluu 4-5 henkilöä. Tottakai lukijat alkoivat arvuutella ketkä ne 4-5 totuuskomission jäsentä on.
Mitä tulee kylmätotuuden totuuksiin, voi se totuussa olla vain hänen nimessään, kukaan ei voi tietää. Vai tietääkö komissio? Sehän tarkoittaisi sitä, että jollain jäsenistä on yhteys ylläpitoon. - AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Samoin. En ole koskaan ollut mukana missään "komissiossa" tai edes "piirissä". Se että olemme korppiksen kanssa privaatisti kavereita ei tarkoita sitä että ajattelemme kaikista asioista samalla tavalla.
En ole ikimaailmassa ollut mukana missään hankkeessa kiristämässä totuutta keneltäkään. Ainoastaan toivoisin että minua jahtaavat ja loukkaavat anot lentäisivät parvena vaikka hornan tuuttiin, että saisi rauhassa rupatella asiallisten kirjoittajien kanssa..Tässähän sinulle on nyt tosi laadukas aloitus, jossa voit korppiksen kanssa ruotia aloituksessa mainittua palstalaista. Sen ruotimisen te kyllä osaatte.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän sinulle on nyt tosi laadukas aloitus, jossa voit korppiksen kanssa ruotia aloituksessa mainittua palstalaista. Sen ruotimisen te kyllä osaatte.
Sekä korppis että paloma ovat leimanneet hillalle ja demelle tulleen hyvän palautteen monasti manipuloinniksi. Syynä tietysti kateus, kun ei itse ole suosittu. N yt sama kateus taas nostaa rumia päitään, piti oikein ketju aloittaa sitä varten. Täällä on osattu tehdä johtopäätökset teidän käytöksestä jo ajat sitten edellisilläkin palstoilla. Turha yrittää mustamaalata Demeteriä.Hän on saanut paikkansa mukavana ja fiksuna kirjoittajana omilla ansioillaan, ei muita syyllistämällä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sekä korppis että paloma ovat leimanneet hillalle ja demelle tulleen hyvän palautteen monasti manipuloinniksi. Syynä tietysti kateus, kun ei itse ole suosittu. N yt sama kateus taas nostaa rumia päitään, piti oikein ketju aloittaa sitä varten. Täällä on osattu tehdä johtopäätökset teidän käytöksestä jo ajat sitten edellisilläkin palstoilla. Turha yrittää mustamaalata Demeteriä.Hän on saanut paikkansa mukavana ja fiksuna kirjoittajana omilla ansioillaan, ei muita syyllistämällä.
Juuri noin. Tällainen epärehellinen aloitus, jossa "rauhan pulu" yhtyy maalittamiseen on farssi. Pulu joka meuhkaa ettei saisi maalittaa häntä,maalittaa ja komppaa maalittaja ystäväänsä.
Opettele Korppis olemaan rehellinen, jos haluat edes pientä suosiota komissoon ulkopuolelta. - AnonyymiUUSI
Huomenta Korvesta@
Näistä ryhmänimittelyistä pitää kysyä niiden laatijoilta. Kylmätotuus nimimerkillään ja oikeuden mukaisuudellaan kirvoitti vastapuolta luomaan totuuskomission. Korpilla, palomalla, makriinalla ja kylmätotuudella ei ole mitään tekemistä sen luomisessa. Kuten jo olen kertonut sen nimityksen arkkitehti löytyy Demeterin ja anojen ryhmästä.Yritätkö Sinä profiloitua "JOULUAAMUNA TAIVAS OLI HARMAA"
viestiketjun aloittajana.
Siniharmaa taivas --- yllä
Oletko tosissaan sitä mieltä, että isolla kirjoitettu aloitus on niin hyvää tekstiä, että kelpais sinulle?
Ei ole sinun #korvesta# tuon ketjun tekstit, se on nähty.
Älä metkuile matkimalla, ap. ano ei taida tykätä ? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä muistelen, että sinä korppis ilmoitit itse jollekin "uudelle" kirjoittajalle, että palstalla on totuuskomissio ja siihen kuuluu 4-5 henkilöä. Tottakai lukijat alkoivat arvuutella ketkä ne 4-5 totuuskomission jäsentä on.
Mitä tulee kylmätotuuden totuuksiin, voi se totuussa olla vain hänen nimessään, kukaan ei voi tietää. Vai tietääkö komissio? Sehän tarkoittaisi sitä, että jollain jäsenistä on yhteys ylläpitoon.Totta totta, kyllä Kirppis tuon komission lipsautti palstalle. Paloma ja Korppis sitten kiirehtivät korjaamaan, että se oli "läppä".
Valetta valheen perään täällä päästelevät TOTUUSkomission jäsenet. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yritätkö Sinä profiloitua "JOULUAAMUNA TAIVAS OLI HARMAA"
viestiketjun aloittajana.
Siniharmaa taivas --- yllä
Oletko tosissaan sitä mieltä, että isolla kirjoitettu aloitus on niin hyvää tekstiä, että kelpais sinulle?
Ei ole sinun #korvesta# tuon ketjun tekstit, se on nähty.
Älä metkuile matkimalla, ap. ano ei taida tykätä ?korjaus "Jouluaattona taivas oli harmaa." ketjusta tarkoitin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta totta, kyllä Kirppis tuon komission lipsautti palstalle. Paloma ja Korppis sitten kiirehtivät korjaamaan, että se oli "läppä".
Valetta valheen perään täällä päästelevät TOTUUSkomission jäsenet.Kirppis Korppis ihan sama
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän sinulle on nyt tosi laadukas aloitus, jossa voit korppiksen kanssa ruotia aloituksessa mainittua palstalaista. Sen ruotimisen te kyllä osaatte.
Itse en olisi tehnyt tätä aloitusta, mutta en ihmettele että korppis sen teki. Ajojahti on ollut ympärivuotista.
Minä en ole koskaan ruotinut "aloituksessa mainittua palstalaista", enkä ketään muutakaan, En tapaa mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta lipsahdan joskus, jos minuun kohdistetaan ilkeyksiä tai loukkauksia rekattun ja kirjatun nimimerkin taholta.
Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa ketään kohtaan, mutta häritseehän tuo alituinen hyökkäily sen verran, että sekottaa asiallisen keskustelun kuviot.- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Itse en olisi tehnyt tätä aloitusta, mutta en ihmettele että korppis sen teki. Ajojahti on ollut ympärivuotista.
Minä en ole koskaan ruotinut "aloituksessa mainittua palstalaista", enkä ketään muutakaan, En tapaa mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta lipsahdan joskus, jos minuun kohdistetaan ilkeyksiä tai loukkauksia rekattun ja kirjatun nimimerkin taholta.
Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa ketään kohtaan, mutta häritseehän tuo alituinen hyökkäily sen verran, että sekottaa asiallisen keskustelun kuviot.Mikä ihmeen ajojahti? Hän itse tuputtaa ja tyrkyttää raborttejaan kaiken aikaa.Ostin munkin. Söin buranaa. Kolasin lumet. Söin buranaa. Keitin potut. Söin buranaa. Kävin paskalla. Söin buranaa. Haukuin demeterin. Söin kaksi buranaa.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa ketään kohtaan, mutta häritseehän tuo alituinen hyökkäily sen verran, että sekottaa asiallisen keskustelun kuviot.Suonet anteeksi tylyn vastaukseni, mutta tuo kirjoituksesi oli tekopyhää lässytystä ja siinä myös ilmeni taas kerran se sinun huono muistisi siitä, mitä olet kirjoittanut tänne ja mitä et.
Ei tästä sen enempää. Anonyymi kirjoitti:
Tähän vielä on pakko kommentoida, enne kuin poistun päivän muille askareille:
manipulointia ja vilpitöntä myönteistä palautetta on joskus vaikea erottaa , ellei ole herkkäkorvainen tai ellei omista ns. bullshit-sensoria, joka erottaa liehittelyn ja manipuloinnin tavallisesta, terveestä ystävällisyydestä.
Molempia esiintyy Hil-lalle ja Demeterille osoitetuissa viesteissä.
Molemmat tekevät oikein, kun eivät edes yritä erotella niitä, vaan ottavat kaiken vastaan vilpittömänä ystävällisyytenä ja fanituksena. Ylitsevuotava fanitus ja kehuskelu, samalla kun kohdistaa hyytävää ilkeyttä muita rekattuja kohtaan, on aina epäilyttävää.
Käräjät loppuvat osaltani tähän.- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa ketään kohtaan, mutta häritseehän tuo alituinen hyökkäily sen verran, että sekottaa asiallisen keskustelun kuviot.Paloma. Olet takuulla ruotinut Demeteriä esimerkiksi siitä, että hän on liian sinisilmäinen anojen kehujen suhteen ja leimannut ne manipuloinniksi. Siis olet kateellinen hänelle ja kyllä se näkyy usein ja monessa. Härskisti vaan kiellät sanomisesi, se on sinulla tavaramerkkinä.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
manipulointia ja vilpitöntä myönteistä palautetta on joskus vaikea erottaa , ellei ole herkkäkorvainen tai ellei omista ns. bullshit-sensoria, joka erottaa liehittelyn ja manipuloinnin tavallisesta, terveestä ystävällisyydestä.
Molemmat tekevät oikein, kun eivät edes yritä erotella niitä, vaan ottavat kaiken vastaan vilpittömänä ystävällisyytenä ja fanituksena. Ylitsevuotava fanitus ja kehuskelu, samalla kun kohdistaa hyytävää ilkeyttä muita rekattuja kohtaan, on aina epäilyttävää.
Käräjät loppuvat osaltani tähän."ellei ole herkkäkorvainen tai ellei omista ns. bullshit-sensoria, joka erottaa liehittelyn ja manipuloinnin tavallisesta, terveestä ystävällisyydestä."
Hahaa ja sinäkö omistat nuo.
Minun ei edes tarvitse omistaa mitään "korvaa", kun näen sinun valheitasi tällä palstalla. - AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Käräjät loppuvat osaltani tähän.Sitä samaa fanitustako Kylmätotuus (ja jokunen ano)osoittaa teihin Paloma ja Korppis. Bullshittiä sitten muille. Joopa joo, eihän sitä malkaa omasta silmästä.
Sehän on vain sitä "totuutta". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen ajojahti? Hän itse tuputtaa ja tyrkyttää raborttejaan kaiken aikaa.Ostin munkin. Söin buranaa. Kolasin lumet. Söin buranaa. Keitin potut. Söin buranaa. Kävin paskalla. Söin buranaa. Haukuin demeterin. Söin kaksi buranaa.
Minä ihan totta ihmettelen.
Onko 11;59 välttämätön kirjoitus? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen ajojahti? Hän itse tuputtaa ja tyrkyttää raborttejaan kaiken aikaa.Ostin munkin. Söin buranaa. Kolasin lumet. Söin buranaa. Keitin potut. Söin buranaa. Kävin paskalla. Söin buranaa. Haukuin demeterin. Söin kaksi buranaa.
Pitäisköhän sinunkin ottaa buranaa tai jotain rauhottavaa. Tunnut käyvän pahasti ylikierroksilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä muistelen, että sinä korppis ilmoitit itse jollekin "uudelle" kirjoittajalle, että palstalla on totuuskomissio ja siihen kuuluu 4-5 henkilöä. Tottakai lukijat alkoivat arvuutella ketkä ne 4-5 totuuskomission jäsentä on.
Mitä tulee kylmätotuuden totuuksiin, voi se totuussa olla vain hänen nimessään, kukaan ei voi tietää. Vai tietääkö komissio? Sehän tarkoittaisi sitä, että jollain jäsenistä on yhteys ylläpitoon.Voi että , miten voi edes olla mahdollista että tälläisiä juttuja edes aikuiset ihmiset jauhaa.
Siinähän se ero näkyykin selvästi. Joku pieni kommentti on jollekkin jäänyt suurena asiana mieleen , jota ihminen ei varmaan edes itse ole noteerannut miksikään . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta totta, kyllä Kirppis tuon komission lipsautti palstalle. Paloma ja Korppis sitten kiirehtivät korjaamaan, että se oli "läppä".
Valetta valheen perään täällä päästelevät TOTUUSkomission jäsenet.Voi kauheeta että oikein riensivät korjaamaan .
Onko sellaiset asiat niin merkityksellistä joillekin että ovat mielessä vuosikausia , siis silloin ei sellaisella ihmisellä ole paljon Tekemistä
Hieman enemmän ehkä odotetaan vanhoilta ihmisiltä kun pikkuasioista naljailu . Raukkamaista touhua. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valetta valheen perään täällä päästelevät TOTUUSkomission jäsenet.Miksi sinä itse valehtelet? Ja kuka on Kirppis?
kylmätotuus - AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa ketään kohtaan, mutta häritseehän tuo alituinen hyökkäily sen verran, että sekottaa asiallisen keskustelun kuviot.Ihmiset jotka eivät omassa elämässään ole olleet osana missään asiallisessa keskustelussa mukana eivät kykene roikkumaan sellaisessa mukana kun sotkevat usein asian ja ihmisen .
Siinäkin huomaa eron tyypeistä
. Asiallisuus ei ole heidä vahvimpia puolia . Siksi sotkevat - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisköhän sinunkin ottaa buranaa tai jotain rauhottavaa. Tunnut käyvän pahasti ylikierroksilla.
Joku käykin ylinierroksilla, mutta ei tunnu buranatkaan auttavan,
- AnonyymiUUSI
Huomenta Korvesta@
Näistä ryhmänimittelyistä pitää kysyä niiden laatijoilta. Kylmätotuus nimimerkillään ja oikeuden mukaisuudellaan kirvoitti vastapuolta luomaan totuuskomission. Korpilla, palomalla, makriinalla ja kylmätotuudella ei ole mitään tekemistä sen luomisessa. Kuten jo olen kertonut sen nimityksen arkkitehti löytyy Demeterin ja anojen ryhmästä.Totuuskomissio nimitys syntyi erään Anon päässä, kun en yhtynyt kuoroon, joka sinua höykytti, vaan esitin eriävän melipiteeni asiaan. Lisää löylyä Ano sai, kun tivasin perusteluja eräältä rekatulta nimimerkiltä hänen esittämäänsä väittämään.
Noiden tekojeni jälkeen Ano alkoi kirjoittaa totuuskomissiosta ja sen jäsenistä.
Siis minun kirjoituksistani tuo ko. nimitys johtui, eikä kenelläkään muulla nimimerkillä ole siihen osaa eikä arpaa. Johan tuo nimityksen alkuosakin viittaa nimimerkkiini.
Mitään totuuskomissiota ei ole todellisuudessa ollut koskaan olemassakaan, vaan se on Anon mielikuvituksen tuote. Saahan siitäkin aineksia riitaan.
Anonyymi kirjoitti:
Mielistelee kaikkia.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Käräjät loppuvat osaltani tähän.Voi hyvänen aika sentään. Koetko olevasi hän joka erottaa manipuloinnin vilpittömästä ystävällisyydestä ja komppaamisesta? Oletko mielestäsi oikea henkilö kirjoittamaan demeterin puolesta mikä on hänen taholtaan "oikein". Tietenkin se on mielekkäämpää tulkita toisen kirjoittajan saama positiivinen palaute manipuloinniksi toisia kirjoittajia kohtaan kuin että olisi esim iloinen toisen saamasta palautteesta. Mutta kateus on katkera kalkki.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasia on, että Nojatuoli-ketjuissa ihmiset kirjoittavat päivittäisistä puuhistaan. Joku kertoo siivoamisestaan, joku toinen lukemisestaan ja joku leipomisestaan. Kirjoittelu sujuu mallikkaasti sulassa sovussa.
Tilanne muuttuu hetkessä, kun korppis tulee kirjoittamaan esim. maalaamisestaan. Silloin puskissa käy kuhina ja sieltä hyökkää Ano tai Anolauma naljailemaan hänen harrastuksestaan ja muistakin asioista, mitkä eivät liity aloitukseen mitenkään.Kaikkein törkeimmät tyypit vetävät mukaan myös korppiksen omaisia.
Tuo sama ilmiö toistuu kerta kerran jälkeen. Jos se ei ole ajojahtia, niin mikä sitten on?
Kirjoittamani teksti on totta, ja joka muuta väittää lyököön faktoja pöytään.
Tosiasia on, että Nojatuoli-ketjuissa ihmiset kirjoittavat päivittäisistä puuhistaan. Joku kertoo siivoamisestaan, joku toinen lukemisestaan ja joku leipomisestaan. Kirjoittelu sujuu mallikkaasti sulassa sovussa.
Tilanne muuttuu hetkessä, kun korppis tulee kirjoittamaan esim. maalaamisestaan. Silloin puskissa käy kuhina ja sieltä hyökkää Ano tai Anolauma naljailemaan hänen harrastuksestaan ja muistakin asioista, mitkä eivät liity aloitukseen mitenkään.Kaikkein törkeimmät tyypit vetävät mukaan myös korppiksen omaisia.
Tuo sama ilmiö toistuu kerta kerran jälkeen. Jos se ei ole ajojahtia, niin mikä sitten on?
Kirjoittamani teksti on totta, ja joka muuta väittää lyököön faktoja pöytään.
kylmätotuusKirjoitat totta. Kiitos, että jaksat.
Yötä; )- AnonyymiUUSI
Kirjoitat totta. Kiitos, että jaksat.
Yötä; )Minä inhoan valehtelua yli kaiken ja tulen jatkossakin puuttumaan siihen, olipa valehtelija kuka tahansa.
kylmätotuus
Pilvinen loppiaisaamu, pakkanen on hellittämässä. Vieraat lähteneet kotiinsa ja huomenna aloitan joulun purkamisen. Lunta on luvassa illemmalla ja huomennsa, joten lumitöitä riittää täälläkin.
Hyvää loppiaista korpeen ja
kaikille muille palstalaisille myös, ihan tasapuolisesti!- AnonyymiUUSI
Minun osuuden terveisistä saat kääntää sinne korven masentuneelle yksinäiselle.
- AnonyymiUUSI
Aamupäivää ! "Kyll mä nyt olen kun klavull päähän lyöty" - Hietasen selän taakse on nyt pakko piiloutua kun luin aloituksen, mistä en ymmärtänyt tuon taivaallista..))
Ettet nyt korpikirjailija olisi taas kehittelemässä jotakin arvoituksellista "keissiä", salaliittoteoriaa, jossa "ulkopuoliset" ovat täällä sekoittamassa pakkaa ja aiheuttamassa häslinkiä - siili/lusiaanan mainitseminen sai epäilemään tätä ja tietysti palstahistorian muistelu muutenkin.
Itse en tähän yritykseen jaksa/viitsi osallistua, enkä katso olevani edes osapuoli palstan "kahtiajakautumisessa". Sellaista en edes näe, tavallista isompaa sekametelisoppaa vain ja harmistukseni siitä ilmaisin, en kuitenkin mielestäni ketään maalittaen vaan tyytyen siihen, että tätä tämä meno nyt on ja tästä kai "enemmistö" sitten tykkää. Ota tai jätä.
Niin että itse jätän nyt nämä käräjät väliin. Jatketaan entiseen malliin. Tai sitten ei.
demeter1- AnonyymiUUSI
Provokatiivinen aloitus.
Odotinkin tällaista kommenttia sinulta demeter1. Arvostan. Olen aina pitänyt maltillisesta ja viisaasta tyylistäsi kommentoida ja tuoda esiin ajatuksiasi ja kokemuksiasi eri yhteyksissä.
Hyvää uutta Vuotta 2025, terveyttä ja iloa! Korppis 2024-09-25 12:13:44
Olen elänyt värikkään elämän....jne
Ano 2024-09-25 16:11:39
Useimmat arvostaa turvallista ja vakaata elämää, ei mitään epämääräistä värikkyyttä.jne..
2024-09-25 16:26:17
Demeter..Samaa mieltä kanssasti, Ano 16.11. Elämyshakuisuus, "värikkyyden" arvostaminen merkitsee minulla aina sitä, että ihminen ei ole tyytyväinen itseensä tai vallitseviin oloihin, hänellä on tarve saada "enemmän".
Otin esimerkin siitä, miten sinä demeter tulkitset minua.- AnonyymiUUSI
Korppis 2024-09-25 12:13:44
Olen elänyt värikkään elämän....jne
Ano 2024-09-25 16:11:39
Useimmat arvostaa turvallista ja vakaata elämää, ei mitään epämääräistä värikkyyttä.jne..
2024-09-25 16:26:17
Demeter..Samaa mieltä kanssasti, Ano 16.11. Elämyshakuisuus, "värikkyyden" arvostaminen merkitsee minulla aina sitä, että ihminen ei ole tyytyväinen itseensä tai vallitseviin oloihin, hänellä on tarve saada "enemmän".
Otin esimerkin siitä, miten sinä demeter tulkitset minua.Voi sinua ressukkaa rankan yksin huoltajuutesi kanssa ja nyt kielitaidottoman vanhuksen hoitajana. Väriä haet täällä palstalla elämöidessäsi. Kukamitenkin värikkyyden tulkitsee. Useimmat nauttii harmoniasta värienkin suhteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Provokatiivinen aloitus.
Odotinkin tällaista kommenttia sinulta demeter1. Arvostan. Olen aina pitänyt maltillisesta ja viisaasta tyylistäsi kommentoida ja tuoda esiin ajatuksiasi ja kokemuksiasi eri yhteyksissä.
Hyvää uutta Vuotta 2025, terveyttä ja iloa!Imelää, niin imelää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua ressukkaa rankan yksin huoltajuutesi kanssa ja nyt kielitaidottoman vanhuksen hoitajana. Väriä haet täällä palstalla elämöidessäsi. Kukamitenkin värikkyyden tulkitsee. Useimmat nauttii harmoniasta värienkin suhteen.
Musta, harmaa ja valkoinen. Värien ilotulitusta: punainen pilkku.
Kuin Suomen kaunein koti.
Muuten olen ulkopuolella näistä kuvioista.
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua ressukkaa rankan yksin huoltajuutesi kanssa ja nyt kielitaidottoman vanhuksen hoitajana. Väriä haet täällä palstalla elämöidessäsi. Kukamitenkin värikkyyden tulkitsee. Useimmat nauttii harmoniasta värienkin suhteen.
Ei elämäni ollut rankkaa kuten yleisesti yksinhuoltajan elämää sisäistetään. Olihan minulla x-mies, joka hoiti velvollisuutensa.
Ostin esim. kiinteistöjä yksinhuoltaja aikoinani.
Puhumme mieheni kanssa englantia. Olemme olleet pian 19-vuotta yhdessä. Maailman eri kolkat ovat tulleet tutuiksi. Jahka selviän lonkkaleikkauksesta suuntaamme taas keväiseen Hollannissa.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Provokatiivinen aloitus.
Hyvää uutta Vuotta 2025, terveyttä ja iloa!Unohdit allekirjoituksen brinkkala.
- AnonyymiUUSI
Ei elämäni ollut rankkaa kuten yleisesti yksinhuoltajan elämää sisäistetään. Olihan minulla x-mies, joka hoiti velvollisuutensa.
Ostin esim. kiinteistöjä yksinhuoltaja aikoinani.
Puhumme mieheni kanssa englantia. Olemme olleet pian 19-vuotta yhdessä. Maailman eri kolkat ovat tulleet tutuiksi. Jahka selviän lonkkaleikkauksesta suuntaamme taas keväiseen Hollannissa.Hän ei kuitenkaan pärjää suomella edes kaupassa kuten juuri kerroit eikä kaupassa ilmeisesti niim vanhanaikaista englantia enää ymmärretä . Englantinne on kaukana oikeasta nyky englannin kielestä, koska käytätte sitä vain puhekielenä ja molemmille se on vieras kieli. Leuhkimasi kiinteistöt taisivat huveta kertomasi mukaan konkkaan , koska nyt on vain alkeellinen mökki.
Tarvitaanko vanhus sponsoriksi, että näkee maailmaa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit allekirjoituksen brinkkala.
hyvä harhautusyritys kylmätotuus. olisit vain laittanut oman allekirjoituksesi joskus vastapuolen kirjoituksiin kerrankin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Imelää, niin imelää.
Niinpä tietenkin. Aito vilpitön positiivinen palautehan se imelää on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei kuitenkaan pärjää suomella edes kaupassa kuten juuri kerroit eikä kaupassa ilmeisesti niim vanhanaikaista englantia enää ymmärretä . Englantinne on kaukana oikeasta nyky englannin kielestä, koska käytätte sitä vain puhekielenä ja molemmille se on vieras kieli. Leuhkimasi kiinteistöt taisivat huveta kertomasi mukaan konkkaan , koska nyt on vain alkeellinen mökki.
Tarvitaanko vanhus sponsoriksi, että näkee maailmaa?Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Suomi on täynnä ihmisiä, jotka eivät pärjää suomen kielellä kaupassa. Myyjien ja kassojen on opeteltava selviytymään kuitenkin omista tehtävistään, ja kyllä se onnistuukin. Harva asiakas poistuu kauppakassi tyhjänä.
Asiakkaat ovat monenlaisia, esim. liikuntaesteisiä, kuulovammaisia tai huononäköisiä. Keskinäinen avunanto toimii kuitenkin, sen olen huonosti liikkuvana ja huonontuneen kuuloni vaivaamana huomannut. Apua saa.
Mutta Helsingissä on useita ravitsemusliikkeitä, joiden henkilökunta on englannin kielistä. Se on tällaisille ikäihmisille ongelma, sillä sekin vähä kielitaito, joka koulun penkillä on meikäläisiin tarttunut, ei riitä yksinkertaisten kysymysten esittämiseen pitserian tiskillä.
Käsimerkein tilattu annos ei ehkä aina ole juuri se. minkä olisi halunnut.
Mutta pian olemme varmasti kasainvälisesti kielitaitoinen maa, niin että Pihtputtaan mummokin selviytyy Helsingin ravintoloissa sujuvasti.
Mkr.
- AnonyymiUUSI
Sekavalle aloittajalle toteaisin että totuuskomissio vaikutti aikanaan Etelä- Afrikan tasavallassa. Se on se valtio missä eräs Mandela sai Nobelin rauhanpalkinnon vaikka olikin pitkään väkivaltaisen toiminnan kannattaja...
- AnonyymiUUSI
EAfrikassa tehdään asukasta kohden mur hiaverrattuna useimpiin Euroopan maihin määrältään
noin
A. viisinkertainen
B. 10 - kertainen
C. 20- kertainen
D. 50 - kertainen
Haluatko biljardööriksi - testi
Velvollisuudet kutsuvat, toivottavasti kaikki ovat saaneet sanoa mielipiteensä palstan kahtiajaosta.
Hyvikset /pahikset
Empaattiset/tunteettomat jne.
Kommentoin taas kun ehdin.🫠- AnonyymiUUSI
Älä pidä kiirettä.
Korven taivas on harmaa sellainen vaalean harmaa. Ei näy pilviä, ei yhtään tähteä.
Korven taivas on kuin etelän taivaskin kun se on harmaa, sellainen siniharmaa.
Jostain kuuluu musiikkia, englanninkielistä, ei oikeeta englantia vaan vanhan aikaista sellaista mitä puhutaan ei sellaista oikeeta nuorten englantia.
Revontulia yöksi lupasivat, värikkäitä ja leijuvia, vihreää, punaista ja keltaista, liekehtivää.
Jotkut eivät nauti väreistä, värittömäksi kasvaneet, heille värikäs on turhuutta korostavaa, heidän mielestään värikäs elämäkin on henkisten kykyjen puutteen korvaamista väreillä.
Sivistys ei välttämättä ole koulusivistystä. Koulukirjojen lukeminen ei oikeuta mainintaa, lukenut.
Lukenut on lukenut Sinuhe egyptiläisen ja muuta kultturellia.
Olemme jäättäneet työelämän se on menneisyyttä, ei se mitä teimme ole enää tärkeää. Tärkeää on elää ja olla onnellinen.
Olen harrastanut ikäni kirjoittamista ja maalaamista, omaan luovuutta.
Olette inspiroineet minua kommenteillanne, otan pensselin käteeni ja alan maalaamaan.
Lierihattuinen nainen, kesähelteellä lehdettömän puun alla.
Söimme paneroitua kuhafilettä, ihanan "imelää".
Nuuttina puran kuusen, kuusessamme ei ole tähteä.- AnonyymiUUSI
Oletko tosissaan sitä mieltä että tämä
Aloitettu
24.12.2024 20:57
""""Jouluaattona taivas oli harmaa"""
Oli harmaa taivas, pakkanen yritti sinnitellä korkeissa lukemissa, mutta ken ymmärtää luonnon merkkejä, voi jo aavistaa,...
Default user icon
Aloitettu
aloitus on niin hyvää tekstiä, että kelpais sinulle?
Ei ole KAINUUN KORVESTA
tuon ketjun tekstit, se on nähty.
Älä metkuile matkimalla, ap. ano ei taida tykätä ?
Joku osaa kirjoittaa ja maalata, eikä kuulu tuttavapiiriisi.
Ei myöskään riitele
Minä kysyn, mutta tiedän tuo et ole SINÄ! - AnonyymiUUSI
Korven ressukka on kateellinen muiden taivaan väreistäkin ja kyvyistä kirjoittaa persoonallisesti. Pysy sinä vaan niissä värikkäissä savipytyissäsi.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tosissaan sitä mieltä että tämä
Aloitettu
""""Jouluaattona taivas oli harmaa"""
Oli harmaa taivas, pakkanen yritti sinnitellä korkeissa lukemissa, mutta ken ymmärtää luonnon merkkejä, voi jo aavistaa,...
Default user icon
Aloitettu
aloitus on niin hyvää tekstiä, että kelpais sinulle?
Ei ole KAINUUN KORVESTA
tuon ketjun tekstit, se on nähty.
Älä metkuile matkimalla, ap. ano ei taida tykätä ?
Joku osaa kirjoittaa ja maalata, eikä kuulu tuttavapiiriisi.
Ei myöskään riitele
Minä kysyn, mutta tiedän tuo et ole SINÄ!Minulla ei todellakaan ole mitään tekemistä tuon tekstin kanssa. Huvitti, sain monta hassua kommenttia, ne inspiroivat tähän hassutteluun. Muista, että taivas voi olla harmaa esim. Amsterdamissa ja Lontoossakin ;)
- AnonyymiUUSI
Minulla ei todellakaan ole mitään tekemistä tuon tekstin kanssa. Huvitti, sain monta hassua kommenttia, ne inspiroivat tähän hassutteluun. Muista, että taivas voi olla harmaa esim. Amsterdamissa ja Lontoossakin ;)
Huvinsa kullakin. Kiva sulle että olet tästä palstasta saanut puuttuvan kodin ja perheen korvikkeen. Kyllä me ymmärretään.
- AnonyymiUUSI
Leppoisa mukava fiilis minulla on taas tänään. Valtava kiitollisuuden mieli, kun ei ole mitään murehdittavaa. Rukoilen mielessäni hyvää tätä vuotta.
Hyvää ja onnellista vuotta, minäkin ristin käteni joka ilta pyytäen voimia ja terveyttä elämäämme mieheni kanssa.
- AnonyymiUUSI
Hyvää ja onnellista vuotta, minäkin ristin käteni joka ilta pyytäen voimia ja terveyttä elämäämme mieheni kanssa.
Paino sanalla MIEHENI.
- AnonyymiUUSI
"José Arcadio ja Prudencio Aguilar kävelivät käsi kädessä vihreän oven läpi mustaan yötaivaaseen joka oli täynnä tähtiä. Vähitellen heidän silutettinsa sulautuivat tähtien joukkoon. Tähdet alkoivat tuikkia ja ne muuttuivat keltaisiksi kukiksi, jotka satoivat koko yön Macondon ylle. Aamulla niitä oli niin paljon, että asukkaat joutuivat lapioimaan niitä pois saadakseen ovensa auki."
Voiko kuolemaa hienommin kuvailla?
Pal
Ps. lukekaa hyviä kirjoja, katselkaa hyviä elokuvia. Turhanpäiväinen inttäminen ja jankuttaminen tuhoaa sielun ja myrkyttää muidenkin mielen)- AnonyymiUUSI
Kyllä me muut paitsi korppis luetaankin hyviä kirjoja. Osataan itse valita ne mistä pidetään, ei tarvitse tulla tuputtamaan kuolemankuvauksia tänne! Tuohan vaikuttaa ihan huumetripiltä.
Sinähän tuon jankkaamisen vaikutuksen tiedät, mutta et onnistu sentään näin ruudun välityksellä myrkyttämään. - AnonyymiUUSI
Pysy siellä kirjojesi parisi sitten, äläkä tule tänne muita käskyttämään ja neuvomaan.
En jaksa edes katsoa elokuvia. Kirjoja olen lukenut vinot pinot, ei jaksa enää innostaa. Toisaalta en halua tuhlata elämääni kirjojen maailmaan. Tekemistä riittää, mistä repisin ajat lukemiseen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me muut paitsi korppis luetaankin hyviä kirjoja. Osataan itse valita ne mistä pidetään, ei tarvitse tulla tuputtamaan kuolemankuvauksia tänne! Tuohan vaikuttaa ihan huumetripiltä.
Sinähän tuon jankkaamisen vaikutuksen tiedät, mutta et onnistu sentään näin ruudun välityksellä myrkyttämään.Et siis tunnistanut maagista realismia etkä nobelkirjailijan kuvausta kuolemasta? Pahimmat viholliset ylittävät rajan käsi kädessä ja toivon leltaiset kukat peittävät maan.
Ok, rest my case :)
Pal - AnonyymiUUSI
En jaksa edes katsoa elokuvia. Kirjoja olen lukenut vinot pinot, ei jaksa enää innostaa. Toisaalta en halua tuhlata elämääni kirjojen maailmaan. Tekemistä riittää, mistä repisin ajat lukemiseen.
Virtahevosta tuleekin vino pino pakollisten koulukirjojen kanssa. Aikaasi eniten kulutat somen moniin muotoihin kuten olet kertonut, jo tämä 80+ vie sinulla monta tuntia päivässä. Et tietenkään tuhlaa live elämääsi koska sitä sinulla ei ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tunnistanut maagista realismia etkä nobelkirjailijan kuvausta kuolemasta? Pahimmat viholliset ylittävät rajan käsi kädessä ja toivon leltaiset kukat peittävät maan.
PalVoi tuuteli sentään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tunnistanut maagista realismia etkä nobelkirjailijan kuvausta kuolemasta? Pahimmat viholliset ylittävät rajan käsi kädessä ja toivon leltaiset kukat peittävät maan.
PalVoi, unohdit mainita Kolumbialaisen……,
Hahaaaa - AnonyymiUUSI
Si pero cuando los gitanos al final llegan a Macondo, habia una gitana que ve a Jose Arcadio desnudo y afirma que tiene los genitales mas grandes que mujer alguna vez haya visto
- AnonyymiUUSI
Vaikka tekemistä riittää, niin musiikin kuuntelulle löytyy aina aikaa.
https://www.aivoliitto.fi/aivoterveys/mieli/musiikki-antaa-aivoille-siivet#40a0e01e
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka tekemistä riittää, niin musiikin kuuntelulle löytyy aina aikaa.
https://www.aivoliitto.fi/aivoterveys/mieli/musiikki-antaa-aivoille-siivet#40a0e01e
kylmätotuusLaitanpa linkin yhteen kauniiseen kappaleeseen, jota kuunnellessa sieluni lepää.
John Sokoleff: Valleys
Anonyymi kirjoitti:
Laitanpa linkin yhteen kauniiseen kappaleeseen, jota kuunnellessa sieluni lepää.
John Sokoleff: Valleys
kylmätotuusLinkki tietenkin jäi pois.
https://www.youtube.com/watch?v=W8ajKwbdNJM
"Toisaalta en halua tuhlata elämääni kirjojen maailmaan"
Olisit tuhlannut enemmän kuin yhden kirjan verran.
Kirjoista saa hyödyllisiä ajatuksia elämään.
Nukeilla leikkimisestä eläkeläisenä ei saa.
Leikki kehittää eniten lapsia. Lukeminen eniten aikuisia. - AnonyymiUUSI
Sano se sydänystävällesi korpeen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Si pero cuando los gitanos al final llegan a Macondo, habia una gitana que ve a Jose Arcadio desnudo y afirma que tiene los genitales mas grandes que mujer alguna vez haya visto
Viestisi pitää laittaa ylläpitoo.
Rikot foorumin sääntöjä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Toisaalta en halua tuhlata elämääni kirjojen maailmaan"
Olisit tuhlannut enemmän kuin yhden kirjan verran.
Kirjoista saa hyödyllisiä ajatuksia elämään.
Nukeilla leikkimisestä eläkeläisenä ei saa.
Leikki kehittää eniten lapsia. Lukeminen eniten aikuisia.höpöhöpöpööö. Satujen maailmaanko halajat?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
höpöhöpöpööö. Satujen maailmaanko halajat?
Satujen ? On olemassa myös tietokirjoja, eläkeläisen ei tarvitse tyhmentyä
nukkeleikeissä. On olemassa myös laadukkaita romaaneja, joista saa
"elämäneväitä". Jos ei lue koskaan mitään ei voi tietenkään tietää,
mitä kirjallisuus antaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mitä kirjallisuus antaa.Mitä eväitä muka kirjoista? Syön sojerimunkkeja romantiikan nälkään ja paneerattuja kuhafileitä hellyyden kipeyteen. Kaikilla mahdollisilla lisuilla tietty,
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
José Arcadio hijo, que bárbaro!
Odotellaan toista sesonkia.
https://www.youtube.com/watch?v=7nKR2Y-BgMA&t=47s Anonyymi kirjoitti:
mitä kirjallisuus antaa.Nukketaloni taiteilijoiden tuvassa on saanut monen pikkutytön silmät loistamaan. Haen sen pois vasta loppuviikolla sillä näyttelyn organisoija on kutsunut päiväkotilapsia vierailulle tällä viikolla. Miniatyyriharrastelijat harrastavat, lapset leikkivät.
Onko sinulla lapsenlapsia? Pelkäätkö tyhmentyä leikkiessäsi heidän kanssaan?
Uskoisin, että tälläikää elämän eväät on saatu.
Kuuntelin Elämänibiisiä, upeita klassisen musiikin helmia.
Hyvää yötä- AnonyymiUUSI
Nukketaloni taiteilijoiden tuvassa on saanut monen pikkutytön silmät loistamaan. Haen sen pois vasta loppuviikolla sillä näyttelyn organisoija on kutsunut päiväkotilapsia vierailulle tällä viikolla. Miniatyyriharrastelijat harrastavat, lapset leikkivät.
Hyvää yötäMeidänikäisten lastenlapsilla on jo omat lapset. Ihan kva sulle että voit noita nukketaloja pitää lastenlasten ja lastenlastenlasten korvikkeina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sano se sydänystävällesi korpeen.
Kamuni korvessa ei tarvitse minun neuvojani. Hän pärjää hienosti omillaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä eväitä muka kirjoista? Syön sojerimunkkeja romantiikan nälkään ja paneerattuja kuhafileitä hellyyden kipeyteen. Kaikilla mahdollisilla lisuilla tietty,
Niinhän se korvessa on tapana.
- AnonyymiUUSI
Nukketaloni taiteilijoiden tuvassa on saanut monen pikkutytön silmät loistamaan. Haen sen pois vasta loppuviikolla sillä näyttelyn organisoija on kutsunut päiväkotilapsia vierailulle tällä viikolla. Miniatyyriharrastelijat harrastavat, lapset leikkivät.
Hyvää yötäVähään on eväät jääneet.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan tämän aloituksen perusteella.
Anonyymi kirjoitti:
Meidänikäisten lastenlapsilla on jo omat lapset. Ihan kva sulle että voit noita nukketaloja pitää lastenlasten ja lastenlastenlasten korvikkeina.
No, luet sitten tietokirjoja ja opettelet romaaneista elämän eväitä. Ne ovatkin isoisoisomummille tarpeen ; )
- AnonyymiUUSI
No, luet sitten tietokirjoja ja opettelet romaaneista elämän eväitä. Ne ovatkin isoisoisomummille tarpeen ; )
Voivoi yksinäistä korven ressukkaa ! Hanki elämä vaikka se taitaa olla jo myöhäistä,.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida omillaan edes asua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Linkki tietenkin jäi pois.
https://www.youtube.com/watch?v=W8ajKwbdNJM
kylmätotuusOlipa todella kaunis kappale. Tallensin suosikkeihin.
Mira - AnonyymiUUSI
Lukeminen on paljon hedelmällisempää kuin yrittää saada aikaan riitaa jakamalla
ihmisiä kasteihin ja ihmisten jyrääminen ja manipuloiminen palstoilla.
- AnonyymiUUSI
Miten musiikkikappaleet, joita tungetaan kesken kaiken aloituksiin
liittyvät asiaan ?
Ei sillä tässä ketjussa tosin ole mitään väliä .... päinvastoin - nostaa tasoa.- AnonyymiUUSI
Anteeksi, jos pahoitin mielesi!
Kun täällä puhuttiin kirjallisuudesta, niin ajattelin, että musiikistakin ja sen vaikutuksesta ihmiseen voi kirjoittaa. Paras tapa siihen on laittaa linkki hyvään musiikkiin.
Suosittelen musiikin kuuntelemista jokaiselle palstalaiselle.
kylmätotuus
- AnonyymiUUSI
Tyhjiin hetkiisi, jolloin yrität saada itsesi esiin ja kuultavaksi netissä, ojennan videon. Miehesi kanssa yhteistä seurattavaa
Sääksi pesii ei valita tuulesta että se on jonkun syy ja se syyllinen on asetettava vastuiseen vaikka hintana on oma suosio
https://www.youtube.com/watch?v=7V7yTxe5rNQ
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133171
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172921Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3801677Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271528- 961362
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531279- 991257
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1871168Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1881162Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1451010