Kysyin kaupassa kassalta löytyykö heiltä vanhoille paristoilleni kierrätyslaatikkoa. Tyttö totesi että minun paristot ei kelpaa koska eivät ole teipattu.
On kuulemma palovaarallisia jos navat koskettavat metallia.
Katsoin netistä kierrätysohjeita ja tosiaankin oli kuvakin AA-paristosta joka oli peitelty teipillä. Miten se virtapiiri syntyy AA-paristosta jos toinen napa kohtaa johtavan metallin.
Akut tai 9v-paristo on hyvä teipata mutta AA-paristot ihan turhaa.
Ihmiset vie paristot sekajätteeseen kun "sääntösuomi" taas on keksinyt uuden direktiivin.
Käytetyt paristo ja akut kierrätykseen
3
96
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa olen minäkin miettinyt. Vaan tunnollisena suomalaisena olen teipannut aina ne plus-navat peittoon. Ei pääse virtapiiriä syntymään.
- Anonyymi
Paristojen kierrätyslaatikoihin kertyy satoja paristoja, jolloin kasvaa riski, että syntyy tulipalon aiheuttava virtapiiri. Vaikka paristolla ei enää jokin sähkölaite enää toimikaan, paristo saattaa edelleen antaa tarpeeksi virtaa oikosulkutilanteessa niin paljon, että paristo kuumetessaan sytyttää tulipalon.
- Anonyymi
Onhan tuo virtapiirin syntyminen sormiparistoilla kai aika epätodennäköistä. Yleensä itselläni on ollut vanha tyhjentynyt pakkaus tallella, joten olen täyttänyt sen käytetyillä sormiparistoilla ja teipannut paketin kiinni ja laittanut paristojen keräykseen.
Sen olen huomannut, että halvat kiinalaiset paristot taitaa olla huonolaatuisia ja epäluotettavia: 20 pariston paketista jäljellä olevat (noin puolet) meni pilalle, kun alkoivat vuotamaan parasta ennen päiväyksen tienoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1941735- 941411
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421219- 1151128
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351060Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70904
- 250886