Kysyin kaupassa kassalta löytyykö heiltä vanhoille paristoilleni kierrätyslaatikkoa. Tyttö totesi että minun paristot ei kelpaa koska eivät ole teipattu.
On kuulemma palovaarallisia jos navat koskettavat metallia.
Katsoin netistä kierrätysohjeita ja tosiaankin oli kuvakin AA-paristosta joka oli peitelty teipillä. Miten se virtapiiri syntyy AA-paristosta jos toinen napa kohtaa johtavan metallin.
Akut tai 9v-paristo on hyvä teipata mutta AA-paristot ihan turhaa.
Ihmiset vie paristot sekajätteeseen kun "sääntösuomi" taas on keksinyt uuden direktiivin.
Käytetyt paristo ja akut kierrätykseen
3
223
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa olen minäkin miettinyt. Vaan tunnollisena suomalaisena olen teipannut aina ne plus-navat peittoon. Ei pääse virtapiiriä syntymään.
- Anonyymi
Paristojen kierrätyslaatikoihin kertyy satoja paristoja, jolloin kasvaa riski, että syntyy tulipalon aiheuttava virtapiiri. Vaikka paristolla ei enää jokin sähkölaite enää toimikaan, paristo saattaa edelleen antaa tarpeeksi virtaa oikosulkutilanteessa niin paljon, että paristo kuumetessaan sytyttää tulipalon.
- Anonyymi
Onhan tuo virtapiirin syntyminen sormiparistoilla kai aika epätodennäköistä. Yleensä itselläni on ollut vanha tyhjentynyt pakkaus tallella, joten olen täyttänyt sen käytetyillä sormiparistoilla ja teipannut paketin kiinni ja laittanut paristojen keräykseen.
Sen olen huomannut, että halvat kiinalaiset paristot taitaa olla huonolaatuisia ja epäluotettavia: 20 pariston paketista jäljellä olevat (noin puolet) meni pilalle, kun alkoivat vuotamaan parasta ennen päiväyksen tienoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 474621
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on184479Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h643533Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443513En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143397Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai913356Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1682886Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?52660- 252499
Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta252105