Hei
Olen yhdistyksen uusi puheenjohtaja. Yhdistyksellä on pankissa muutama tonni, josta puolet on taseen vastattavaa puolella siirretty korvamerkittynä "juhlarahastoon" eli juhlien järjestämiseen ja historiikin tekemiseen. Rahat on luultavasti aikaisempien vuosien voittoa (juhla-arpajaisista) ja pieniä lahjoituksia. Miten kirjanpidossa merkitään, kun rahastosta on nyt maksettu varausmaksu esiintyjälle? Pitäisi pienentää pankkitiliä ja rahastoa molempia ja olla menona juhlien menot -tilillä..
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Yhdistyksen rahasto?!
Anonyymi-ap
3
125
Vastaukset
- Anonyymi
Rahastolle oma pankkitili!
- Anonyymi
Etukäteen maksetut kulut vähennetään vastattavasta ja merkitään memoiksi tuloslaskelmaan. Mikäli juhlaa ei pidetä 2025, on esiintyjä saanut rahansa ennakkoon ja tilipäätössiirroin meno kirjataan esiintyjän velaksi siirtosaataviin.
- Anonyymi
Niin siis merkitään siirtomenoihin, menoihin, mitkä on jo maksettu, mutta mistä ei ole saatu vielä suoritusta eli esiintymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086