Moi. Jaan tämän nyt tännekin, jos vaikka vastauksia tulisi nopeammin. (Tämä löytyy siis myös opiskelupalstalla). Jos olet peruskoululainen, voit lopettaa lukemisen tähän.
Minulla on aika akwardi tilanne lukion suhteen. Jos jollain teistä muista lukiolaisista on heittää neuvoa, pienintäkään, niin arvostan(🙏). Eli siis:
Käyn tällä hetkellä lukion ensimmäistä luokkaa suht. suuressa lukiossa. Tarkemmin erästä mielenkiinnon kohdettani vastaavalla linjalla. Rimat ovat tällä linjalla aika kovat, (pääsy ka. on yli 9.) jonka vuoksi otin opiskeluun panostamisen tosissaan jo lukion alettua. Vaikka olenkin saanutkin hyviä numeroita, en nauti opiskelusta juurikaan terveydentilani takia (mielenterveyden häiriöt, vaikea kotitilanne jne.) enkä varsinkaan sen takia, ettei minulla ole yhtään kaveria- tai edes ketään, kenen kanssa sanaa voisi vaihtaa edes joskus. Pelkään tämän johtuvan mahdollisesti siitä, että olen panostanut liikaa opiskeluuni ja ollut omissa oloissani niin paljon, että muut ehkä luulevat minun haluavan olla yksin. Olen myös todella ujo toisten nuorten seurassa ja vaikutan ehkä jopa totiselta. Tutustuttuani juttua kuitenkin riittää ja olen hyvin nauravainen. Tällaiselta linjalta luulisi vielä kenen tahansa löytävän varmasti kavereita, kun muut ovat vielä samanhenkisiä. Näin ei kuitenkaan ole minun kohdallani käynyt(😕).
Lukiota on ehtinyt olla jo muutenkin niin monta kuukautta, että valtaosa ykkösistä on löytänyt jo varmasti omat porukkansa. Onko siis mitenkään mahdollista, että saisin enää edes kavereita/kaveria lukiosta? Onko se liian myöhäistä jopa? Jääkö minusta ns. syrjäläinen? Muut varmaan pitäisivät minua porukkaan änkijänä, jos menisin vain yhtäkkiä juttelemaan jollekkin. Onko jollain teistä ollut saman tyylinen tilanne? (Jos) on edes mahdollista saada näin myöhään kavereita lukiosta, niin kaipaisin neuvoja, miten minun kannattaisi asiassa edetä. Ja niin- jos jollain teistä on toimiviksi huomattuja kaverinsaantikeinoja, niin otan niitä mielelläni vastaan!
(ps. pahoittelen, kun tekstiä tuli näin paljon. )
Onko liian myöhäistä saada kavereita?
Anonyymi-ap
2
114
Vastaukset
- Anonyymi
Luulisin, että ei ole liian myöhäistä. Ujona kavereiden saaminen on hankalampaa mutta voit yrittää tutustua muihin vähitellen. Kannattaa kokeilla vaikka istua jonkun viereen ja kysyä siltä esimerkiksi jostain koulutehtävästä, jos et keksi muuta. Toki myös jossain ryhmätöissä voi yrittää alkaa jutella muiden kanssa.
Muista paras ystäväsi olet sinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647