Onko liian myöhäistä saada kavereita?

Anonyymi-ap

Moi. Jaan tämän nyt tännekin, jos vaikka vastauksia tulisi nopeammin. (Tämä löytyy siis myös opiskelupalstalla). Jos olet peruskoululainen, voit lopettaa lukemisen tähän.

Minulla on aika akwardi tilanne lukion suhteen. Jos jollain teistä muista lukiolaisista on heittää neuvoa, pienintäkään, niin arvostan(🙏). Eli siis:

Käyn tällä hetkellä lukion ensimmäistä luokkaa suht. suuressa lukiossa. Tarkemmin erästä mielenkiinnon kohdettani vastaavalla linjalla. Rimat ovat tällä linjalla aika kovat, (pääsy ka. on yli 9.) jonka vuoksi otin opiskeluun panostamisen tosissaan jo lukion alettua. Vaikka olenkin saanutkin hyviä numeroita, en nauti opiskelusta juurikaan terveydentilani takia (mielenterveyden häiriöt, vaikea kotitilanne jne.) enkä varsinkaan sen takia, ettei minulla ole yhtään kaveria- tai edes ketään, kenen kanssa sanaa voisi vaihtaa edes joskus. Pelkään tämän johtuvan mahdollisesti siitä, että olen panostanut liikaa opiskeluuni ja ollut omissa oloissani niin paljon, että muut ehkä luulevat minun haluavan olla yksin. Olen myös todella ujo toisten nuorten seurassa ja vaikutan ehkä jopa totiselta. Tutustuttuani juttua kuitenkin riittää ja olen hyvin nauravainen. Tällaiselta linjalta luulisi vielä kenen tahansa löytävän varmasti kavereita, kun muut ovat vielä samanhenkisiä. Näin ei kuitenkaan ole minun kohdallani käynyt(😕).

Lukiota on ehtinyt olla jo muutenkin niin monta kuukautta, että valtaosa ykkösistä on löytänyt jo varmasti omat porukkansa. Onko siis mitenkään mahdollista, että saisin enää edes kavereita/kaveria lukiosta? Onko se liian myöhäistä jopa? Jääkö minusta ns. syrjäläinen? Muut varmaan pitäisivät minua porukkaan änkijänä, jos menisin vain yhtäkkiä juttelemaan jollekkin. Onko jollain teistä ollut saman tyylinen tilanne? (Jos) on edes mahdollista saada näin myöhään kavereita lukiosta, niin kaipaisin neuvoja, miten minun kannattaisi asiassa edetä. Ja niin- jos jollain teistä on toimiviksi huomattuja kaverinsaantikeinoja, niin otan niitä mielelläni vastaan!

(ps. pahoittelen, kun tekstiä tuli näin paljon. )

2

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luulisin, että ei ole liian myöhäistä. Ujona kavereiden saaminen on hankalampaa mutta voit yrittää tutustua muihin vähitellen. Kannattaa kokeilla vaikka istua jonkun viereen ja kysyä siltä esimerkiksi jostain koulutehtävästä, jos et keksi muuta. Toki myös jossain ryhmätöissä voi yrittää alkaa jutella muiden kanssa.

• Muista paras ystäväsi olet sinä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      228
      3743
    2. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      3
      2677
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      2324
    4. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      41
      1753
    5. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      65
      1633
    6. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1387
    7. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1265
    8. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      10
      1216
    9. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      51
      1094
    10. LIEKSA - LUOVUIN JUORUILUSTA NÄIN SIINÄ KÄVI, KARU TOTUUS ÄÄNESTÄJÄN KOVA KOHTALO

Uusi vuosi ei olisi kukaan voinut ennustaa, maastamuuttoa ennustin, ei kuitenkaan massit riittäneet, jouduin tulemaan K
      Lieksa
      66
      1047
    Aihe