Olen harkitsemassa ostaa sijoitusasunnon. Rahoitan kohteen kokonaan lainarahalla. Etsin asuntoja, joiden velattomat hinnat ovat alle 30 000€. Jos taloyhtiöllä on lainaa, kannattaako asuntosijoittajan maksaa se kaupantekohetkellä pois?
Yhtiölainan maksu?
3
269
Vastaukset
- Anonyymi
Saat sillä kapisen yksiön jostain perämettästä jos sieltäkään. Herää !!!
- Anonyymi
Lienet pk seudulta. Kyllä täällä maakunnissa monissa kaupungeissa löytyy tuolla rahalla kohtuu kuntoisia kaksioitakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lienet pk seudulta. Kyllä täällä maakunnissa monissa kaupungeissa löytyy tuolla rahalla kohtuu kuntoisia kaksioitakin.
Saa ehkä kohtuukuntoisen, mutta pitää myös varautua siihen, ettei ao kämpöllä 10 vuoden kuluttua ole enää arvoa.
Kas kun hintatason ollessa tuollainen talon kunnossapito on mahdotonta. Ei saa pankista lainaa remontteihin, vaikka halua olisi. Ja harvemmin on halua alkaa upottamaan 500-1000 €/m² remonttieihin talossa, jonka arvo on alle 1000 €/m². Koska ihan varmaa tällöin, ettei niitä remonttirahoja ikinä saa pois.
Vaan se todellinen riski... kun hintataso on näin halpa, moni sijoittaja ostaa kun halvalla saa. Ja jättää vastikkeet maksamatta. Saa muut osakkaat luvat kattaa heidänkin osansa lämmitys ym kuluista. Tosin aika pian loppuu muiltakin maksuhalu ja kohta on koko as oy maksukuvytön, lämmöt katkaistu jne. Näitä tapauksia on jo ollut ympäri valtakuntaa, jopa kaupungeissa.
En oikein ymmärrä mikä logiikka tuossa vastikkeiden rästiinjätössä on. Tietysti alkuun se helpottaa, kun kaikki maksukykyiset osakkaat lukevat ajan merkit ja muuttavat pois = saa sijoittaja ostettua lisää asuntoja alehintaan. Mutta lopulta korttitalo sortuu, kun ei enää ole muita maksamassa laskuja sijoittajan puolesta.... no, ehkä kuvittelevat ehtivänsä tätä ennen tekemään tilin asuntoja vuokraamalla. Veloistahan ei sijoittajan tarvi piitata, kun on pöytälaatikkofirma, mikä pistetään tarpeen tullen nurin.
Kuulostaako edelleen loistoidealta ostella asuntoja, "kun halvalla saa"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371639
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510