15v ja mulla on vaipat

Anonyymi-ap

Kuten otsikko sanoo olen 15v poika ja amikseen menossa.
Oon aina ollut aika ujo ja siihen liittyy paljon se että mulla on vaipat. En viitsi puhua siitä miksi (se on vähän karu juttu. Ette haluu kuulla) mutta liittyy munuaisten toimintaan. Mulla ei oikein oo ollut kavereita ja pelottaa lähteä tutustumaan kehenkään. Oon käyttänyt näitä nyt ehkä puoltoista vuotta ja huomasin että kun käyttö alkoi, väheni myös sosiaalinen elämä. En uskalla mennä yöksi mihinkään tai päästää ketään meille. Käyn vaan koulussa jotta kukaan ei huomaa mitään.
Vanhemmat tietty tukee ja on mulla isoveli joka aika paljon mua vanhempi ja siks varmaan tosi kiltti mulle asiasta. Mietin miten pääsen mun peloista ja voisin saada kavereita. Haluais kuulua johonkin porukkaan. Mietin myös kaikkia juttuja kuten liikuntaa. Nyt oon saanu vähän vapautuksia sisäliikunnassa ja etenkin uinnista jne missä ihan mahdoton vaihtaa vaatteita ilman että jää kiinni. En varmaan muutenkaan vois uida? Vaippa jossain uimahallissa on aika ehdoton ei. En oikeastaan oo käynyt edes rannalla vaikka haluaisin.
Miten ootte amiksessa piilottaneet vaipat? Onko siellä jo porukka niin järkeviä että hyväksyy tommosen asian?
Voisin vielä mainita mutta oon jutellu discordissa yhden mun ikäisen tytön kanssa ja olis niin kiva tavata se joskus. Turhauttaa. Tuntuu ettei pysty.

45

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käytin ite vaippoja amiskassa ollessani. Ei niitä kukaa huomannu tai sitten eivät sanoneet asiasta mitään. Nuorena oli myös just sosiaalista eristäytymistä kun vaippojen käyttö mietitytti ja miten muut siitä ajattelee. Nykyään liikun kavereide seurassa vaipat housussa

• Anonyymi

amiksessa osa oppilaista on aika lapsellisia, kannattaa suhtautua ainakin aluksi varovasti. Kyllä kesällä kannattaa käydä uimarannoilla, pienemmillä hiljasemmilla rannoilla tuskin kukaa huomaa vaikka pissa tulis uikkareihin. tai uimaboksujen kanssa voi hyvin käyttää vaippaa

• Anonyymi

Veteen voi varmaan hyvin päästää. Uimashortseissa kyllä varmaan vaippa hörppää jonkin verran vettä ja turpoaa sitten siitä?
        Vai meinaatko ihan perus uimahousuja?

• Anonyymi

shortsien sisään löytyy turpoamattomia uimavaippoja tai sitten virtsankarkailuun löytyy siihen soveltuvia uikkareita

• Anonyymi

tuleeko kaikki pissa vaippaan hallitsemattomasti, varmaan pidät vaippaa 24/7 ?

• Anonyymi

Pidän juu 24/7 paitsi välillä kotona. Käyn vessassa aina kun pystyy mutta noita teippejä ei oikein voi availla ja muutenkin niistä tulee aika kova ääni jos vaikka koulussa koittaa avata että pääsee vessaan.
        Eli joo. Vois sanoa 24/7. Kun tulee niin ei voi pidättää ja voi tulla yllättäen kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän juu 24/7 paitsi välillä kotona. Käyn vessassa aina kun pystyy mutta noita teippejä ei oikein voi availla ja muutenkin niistä tulee aika kova ääni jos vaikka koulussa koittaa avata että pääsee vessaan.
        Eli joo. Vois sanoa 24/7. Kun tulee niin ei voi pidättää ja voi tulla yllättäen kaikki.

Yleensä ammattikouluilta löytyy inva-vessa. Minä kävin aina inva-vessassa vaihtamassa tai vessassa. Mitä vaippoja käytät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä ammattikouluilta löytyy inva-vessa. Minä kävin aina inva-vessassa vaihtamassa tai vessassa. Mitä vaippoja käytät?

Okei! Se kyllä auttais :) nää on nimellä molicare.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei! Se kyllä auttais :) nää on nimellä molicare.

Molicare ja tena on kyllä hyvät vaihtoehdot. Ite käytin tenoja kun amiksessa olin. Ja edelleen tenoja käytän

• Anonyymi

tuleeko sulla yöllä unessa huomaamatta pissat?

• Anonyymi

Joo saattaa tulla _:D siks mulla on nämä

• Anonyymi

Kusiprunni

• Anonyymi

Oon itte amikse 2 sanon sen että ykkös vuosi on vähä semmone että jotku on aika lapsellisia mutta vuoden varrella suurin osa oppii aikuistumaan. Mutta kannattaa olla silti varovaine kenen kanssa liikkuu.

• Anonyymi

Monta vaippaa sulla päivässä menee?

• Anonyymi

mulla noin kolme

• Anonyymi

3-4 yleensä! Koulussa ei oikein pysty vaihtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3-4 yleensä! Koulussa ei oikein pysty vaihtaan.

Miten toimit jos tulee tarve vaihtaa koulussa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten toimit jos tulee tarve vaihtaa koulussa?

Siis kyllä mä pystyn vaihtaan. Meillä on inva-wc mutta sit tulee se et miten saa vaihtovaipan mukaan sinne, miettiikö muut miks käytän inva-wc ja yleensä ei tuu niin märäks et ois ihan PAKKO vaihtaa niin voi olla etten ees viitti ellei tuu tosi hyvä mahku.
        Oon kyllä saanu luvan mennä ihan terv. hoitajallekin vaihtaan vaipan mutta ihankuin jengi ei alkais vähän kattoon että miks ravaan siellä :D oon kerran vaihtanu siellä mutta olin terkkarilla sillon muutenkin. Se kyseleminen ei ollu kivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kyllä mä pystyn vaihtaan. Meillä on inva-wc mutta sit tulee se et miten saa vaihtovaipan mukaan sinne, miettiikö muut miks käytän inva-wc ja yleensä ei tuu niin märäks et ois ihan PAKKO vaihtaa niin voi olla etten ees viitti ellei tuu tosi hyvä mahku.
        Oon kyllä saanu luvan mennä ihan terv. hoitajallekin vaihtaan vaipan mutta ihankuin jengi ei alkais vähän kattoon että miks ravaan siellä :D oon kerran vaihtanu siellä mutta olin terkkarilla sillon muutenkin. Se kyseleminen ei ollu kivaa.

tuo on ihan ymmärrättevää et joku kiinnittäis huomioo terkalla tai invawc käyttöön. Lisä imuja voi myös harkita, jos tarvii käyttöaikaa pidentää, Ne aika edullisii, eikä juuri paksunna vaippaa.

• Anonyymi

Mikset pysty tapaa kivaa tyttöö, ei vaipoista tarvii heti kertoo.. jos teillä menee hyvin ja ihastutte, vaipat on pikku seikka ja hän hyväksyy ne. jollei, ongelma on hänellä itsellä eikä sinussa

• Anonyymi

No me ollaan nyt juteltu, että nähtäis. Varmaan käydään jossain. Fiilistelen eka että miten me tullaan toimeen ennen kun pudotan tämmösen pommin _:D vasta jos se on oikeesti kiva ja se joka on sanonu olevansa. Koskaan ei tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No me ollaan nyt juteltu, että nähtäis. Varmaan käydään jossain. Fiilistelen eka että miten me tullaan toimeen ennen kun pudotan tämmösen pommin _:D vasta jos se on oikeesti kiva ja se joka on sanonu olevansa. Koskaan ei tiedä.

Toivottavasti tapaaminen menee hyvin, kerro sitten täälä, kuinka kävi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti tapaaminen menee hyvin, kerro sitten täälä, kuinka kävi.

Joo varmaan nyt viikonloppuna

• Anonyymi

No ei menny kummoisesti. Ärsyttää ja masentaa. Rupeen tänään käymään salilla. Saa ajatukset muualle.

• Anonyymi

Mikä meni pieleen tapaamisessa?

• Anonyymi

Oliko puhe vaippailusta? Ei aina livetapaaminen muutenkaa ole sama, minkä kuvan somessa toisesta saa. Siis täytyy olla hyvä tsäkä et todellisen sielunkumppanin löytää. Älä kumminkaa masennu vaikka tilanne potuttaa. Hienoo et haet muuta ajateltavaa vaikka salilta, nyt vaa tsemppiä..

• Anonyymi

Otettiin pari kaljaa yhdessä ja juteltiin ja tutustuttiin. Se oli tosi kivan oloinen ja tultiin juttuun. En viitsi kuvailla liikaa kun haluun kunnioittaa silti.
      Mutta mulla kalja pisti kusettamaan ja oli sit vaan lopulta pakko päästä vaihtaan vaippaa johonkin ja ei oikein ollu mahdollisuutta siinä. Sanoin että pitää kusta ja se ihmetteli miks menee niin vaikeaksi niin jouduin sit selittään.
      Se nauro, mutta pyysi anteeks ja sanoi että luuli mun vitsailleen. Lähdettiin siitä sit yhdessä ja aika kauhealta tuntui kun koko matkan vaan mietti että toinen tietää et mulla on aika märkä vaippa päällä ja tässä pitäs olla jotain romanttista.
      Menin vielä valehtelemaan että tää on vain hetkellistä ja yleensä en käytä.
      Jäin yöksi kun en kehdannut hiipiä kotiin ja sekin oli vaan noloa.
      Pussattiin ja oli siinä vähän jotain mutta musta tuntuu että se oli aamulla snäppäilly kavereilleen ja kertonu musta. Se vielä aamulla sano jotenkin lässyttävällä äänellä jotn 'noh onko vielä kuiva vaippa'
      Muijat osaa olla tosi ilkeitä tai ainakin oletan että halus olla ilkeä

• Anonyymi

Mun mielestä toi meni ihan hyvin, eli hän hyväksyi vaipat ja pääsit yökylää. Pidä suhdetta yllä, se muotoutuu pikkuhiljaa ja paranee kun opitte tuntee lähemmin. Älä luovuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä toi meni ihan hyvin, eli hän hyväksyi vaipat ja pääsit yökylää. Pidä suhdetta yllä, se muotoutuu pikkuhiljaa ja paranee kun opitte tuntee lähemmin. Älä luovuta.

Niin no ehkä... pitää miettii ja kai sit vaan jotain kiusaamistraumoi taustal

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no ehkä... pitää miettii ja kai sit vaan jotain kiusaamistraumoi taustal

Juu ja olihan tilanne myös tytölle hämmentävä. mun mielestä hän kumminki suhtautu ihan hyvin. Näkikö tyttö kun vaihdoit kuivan vaipan.? Missä pääsit vaihtaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja olihan tilanne myös tytölle hämmentävä. mun mielestä hän kumminki suhtautu ihan hyvin. Näkikö tyttö kun vaihdoit kuivan vaipan.? Missä pääsit vaihtaa?

Ei nähnyt. En olis pystynyt sen edessä. Mentiin abclle ja siellä pääsin vaihtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nähnyt. En olis pystynyt sen edessä. Mentiin abclle ja siellä pääsin vaihtaan.

Jouduitko siis vaippoihin äkillisesti vai paheniko tilanne jostainsyystä? Tapahtuko sulla housuvahinkoja jo ennen vaippailua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jouduitko siis vaippoihin äkillisesti vai paheniko tilanne jostainsyystä? Tapahtuko sulla housuvahinkoja jo ennen vaippailua?

Paheni pikkuhiljaa, mutta oli odotettavissa. Munuaisissa vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paheni pikkuhiljaa, mutta oli odotettavissa. Munuaisissa vikaa.

Oliko outoo alkaa käyttää vaippoja. Aloitko pitää mielellää, toisalta varmaa helpotti vahinkojen hallintaa..?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko outoo alkaa käyttää vaippoja. Aloitko pitää mielellää, toisalta varmaa helpotti vahinkojen hallintaa..?

Oli aluks outoa. Aika pitkään sai olla ilman kun vasta kotona tuli vahinkoja. Sanottiin sitten että jos olis vaippa vaan yöllä eikä muiden tarvii nähdä kun mun. Niitä tuotiin mulle kaappiin ja laitoin yöks ja aamul heitin pois märän ja toimi ihan hyvin vaik oli tosi epämukavat ja tuntu kyl et asiat ei ikinä parane.
        Lisäks sit kun jouduttiin vaihtaan vaippa merkkiä kun ekat vuosi sivusta ja uudet tuntu heti jotenkin tosi paksulta ja oli vaikea unohtaa yöllä ja nukkua.
        Pahempi oli ku joutu hyväksyy päiväl vaipan käytön. Siit tuli riitaa jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli aluks outoa. Aika pitkään sai olla ilman kun vasta kotona tuli vahinkoja. Sanottiin sitten että jos olis vaippa vaan yöllä eikä muiden tarvii nähdä kun mun. Niitä tuotiin mulle kaappiin ja laitoin yöks ja aamul heitin pois märän ja toimi ihan hyvin vaik oli tosi epämukavat ja tuntu kyl et asiat ei ikinä parane.
        Lisäks sit kun jouduttiin vaihtaan vaippa merkkiä kun ekat vuosi sivusta ja uudet tuntu heti jotenkin tosi paksulta ja oli vaikea unohtaa yöllä ja nukkua.

Kiva kumminki et olet pikkuhiljaa hyväksyny vaipat. Minkälaista riitaa se aiheutti? Pystytkö kotona olee pelkissä vaipoissa vai hävettääkö liikaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon joutunut käyttämään vaippoja 16-vuotiaasta asti. Niiden kanssa pärjää hyvin, vaikka varmastiv välillä tuntuu että elämä on pilalla vaippojen takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva kumminki et olet pikkuhiljaa hyväksyny vaipat. Minkälaista riitaa se aiheutti? Pystytkö kotona olee pelkissä vaipoissa vai hävettääkö liikaa?

No en mä tiedä oonko hyväksyny mutta kun on pidettävä niin ei sille mitään voi.
        Mutta sitä just että oli luvattu kaikkea että ne on vaan yöksi ja käyttö on salassa eikä kuulu muille. Sitten noita rupes sattumaan päivällä ja olin tietty aika rikki siitä.
        En halunnu mennä enää kouluun tai käydä missään ja koitin jo selvittää voiko vaan opiskella kotoota. Ilmeisesti se ei oo juttu.
        Mutsin kans lähinnä sovittu näitä juttuja. Se rupes ensiks aamuisin ottamaan mun kaapista vaipan ja tuomaan sen mun yöpöydälle. Ei oikein kyselly vaan jos olin hereillä niin sano vaan että muista pistää ja että hyvin se menee.
        Joskus se lähtiessä kysyi muistinko ottaa vaihtovaipan. Sillon tuli riitaa koska en tykkää muistuttelusta tai että multa ei kysytä tai siitä tehdään numeroa. Joskus suutuin pahastikin ja oon heittäny vaippapaketin tai kuivan vaipan roskiin.
        En oo kotona yleensä pelkillä vaipoilla eli joo se hävettää kyllä liikaa. Voi olla etten kotona päivällä pidä niitä.
        Ulkona sitä ei kuule mutta kotona on hiljasta niin kuuluu se rapina vaikka pidän vaatteita päällä. Ehkä max yksin huoneessa oon pelkillä kun meen nukkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en mä tiedä oonko hyväksyny mutta kun on pidettävä niin ei sille mitään voi.
        Mutta sitä just että oli luvattu kaikkea että ne on vaan yöksi ja käyttö on salassa eikä kuulu muille. Sitten noita rupes sattumaan päivällä ja olin tietty aika rikki siitä.
        En halunnu mennä enää kouluun tai käydä missään ja koitin jo selvittää voiko vaan opiskella kotoota. Ilmeisesti se ei oo juttu.
        Mutsin kans lähinnä sovittu näitä juttuja. Se rupes ensiks aamuisin ottamaan mun kaapista vaipan ja tuomaan sen mun yöpöydälle. Ei oikein kyselly vaan jos olin hereillä niin sano vaan että muista pistää ja että hyvin se menee.
        Joskus se lähtiessä kysyi muistinko ottaa vaihtovaipan. Sillon tuli riitaa koska en tykkää muistuttelusta tai että multa ei kysytä tai siitä tehdään numeroa. Joskus suutuin pahastikin ja oon heittäny vaippapaketin tai kuivan vaipan roskiin.
        En oo kotona yleensä pelkillä vaipoilla eli joo se hävettää kyllä liikaa. Voi olla etten kotona päivällä pidä niitä.
        Ulkona sitä ei kuule mutta kotona on hiljasta niin kuuluu se rapina vaikka pidän vaatteita päällä. Ehkä max yksin huoneessa oon pelkillä kun meen nukkuun.

Nii joo ja siitä tuli kyl juttu kun aluksi kun se halas mua kun lähdin kouluun se kokeili peppua tai kysy onko. Tosin vaan kerran tai kaks koska pyysin ettei se tekis niin vaan laitan sen kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii joo ja siitä tuli kyl juttu kun aluksi kun se halas mua kun lähdin kouluun se kokeili peppua tai kysy onko. Tosin vaan kerran tai kaks koska pyysin ettei se tekis niin vaan laitan sen kyllä.

Huh, sulla on ainakin alussa ollu aika taistelua sopeutua tilanteeseen. Sanoit et sulla on kiusaustraumoja, onko ne vaipoista tai kastelusta? Oletkos sen tytön kanssa ollu yhteyksissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huh, sulla on ainakin alussa ollu aika taistelua sopeutua tilanteeseen. Sanoit et sulla on kiusaustraumoja, onko ne vaipoista tai kastelusta? Oletkos sen tytön kanssa ollu yhteyksissä?

Ei oo vaipoista tai kastelusta vaan koska mulla on kai vähän eri mielenkiinnon kohteet tai jotn? En oo aina ollu vaipoissa.
        Ja ollaan juu! Ei tosin olla ehditty näkeen. Tästä on pieni junamatka sinne. Se saattaa tosin tulla käymään mun luona

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei oo vaipoista tai kastelusta vaan koska mulla on kai vähän eri mielenkiinnon kohteet tai jotn? En oo aina ollu vaipoissa.
        Ja ollaan juu! Ei tosin olla ehditty näkeen. Tästä on pieni junamatka sinne. Se saattaa tosin tulla käymään mun luona

Tosi hienoo et jatkatte tytyn kanssa jutteluu, kuullostaa hienolle et hän tulis sulle kylää, sehän tarkottaa et hyväksyy vaipat täysin, kenties haluu vielä joskus vaihtaa sulle. Kerro sitten miten teil menee...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hienoo et jatkatte tytyn kanssa jutteluu, kuullostaa hienolle et hän tulis sulle kylää, sehän tarkottaa et hyväksyy vaipat täysin, kenties haluu vielä joskus vaihtaa sulle. Kerro sitten miten teil menee...

Nähtäis ehkä taas vklp. Ollaan varmaan vaan meillä himassa ja ehkä keksitään jotain menoo. Kerroin porukoille tosta mitä tapahtu sillo mutta en alkoholista. En todellakaa sais juoda yhtään.
        Ne koitti miettii kans miten vois tehdä vaippojen kans että on mahd vähän suhteen tiellä. Et esmes jos tulee joku tommonen tilanne et hävettää se vaihtaminen ja muutenki koulussa et jos pidemmät päivät ja se vaihtaminen stressaa et voiko välttää et tarvii. Et onks nykynen vaippa sit enää hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nähtäis ehkä taas vklp. Ollaan varmaan vaan meillä himassa ja ehkä keksitään jotain menoo. Kerroin porukoille tosta mitä tapahtu sillo mutta en alkoholista. En todellakaa sais juoda yhtään.
        Ne koitti miettii kans miten vois tehdä vaippojen kans että on mahd vähän suhteen tiellä. Et esmes jos tulee joku tommonen tilanne et hävettää se vaihtaminen ja muutenki koulussa et jos pidemmät päivät ja se vaihtaminen stressaa et voiko välttää et tarvii. Et onks nykynen vaippa sit enää hyvä.

Kyllä kannattaa erilaisia vaippoja kokeilla. Niitähän löytyy myös tosi isolla imulla, käy katsoo care2play tarjonta. Ainakin sellasiin tilanteisiin , kun ei pääse heti vaihtaa. Myös lisäimu on varteenotettava vaihtoehto. Märän lisäimun saa nykästyy helposti vaipan sisältä pois ja jatkaa teipparilla. Ei tarvii välttämättä riisuu teipparia

• Anonyymi

kyllä ne hyvin suojaa antaa ja tarvii vaa ensin harjotella, sitten oppii pitää ihan luonnostaa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      428
      3667
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      73
      2970
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      130
      1883
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      120
      1608
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1430
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1387
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      160
      1317
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      75
      1225
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1224
    10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      18
      1145
    Aihe