Miten omaishoitajaksi?

Anonyymi-ap

Kuinka päästä omaishoitajaksi?
Hoidan 83 vuotiasta äitiäni .Olen epävirallinen omaishoitaja.Saan pienen määrän rahaa.Nyt tilanne on sellainen, että omaishoitajaksi mun pääsy on jo todella tarpeen.Kertokaa kokemuksianne.Esim. jos sairastun ja joudun olemaan sairaalassa jonkin aikaa,niin ei ole ketään ,joka olis mun äidin kanssa.Onneksi äitini pääsee muisti testiin tällä viikolla.Koska se on todella tarpeen.

5

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saat pienen määrän rahaa. Mitä se tarkoittaa? Jos saat pienenkin määrän omaishoitajatukea, olet ihan virallisesti omaishoitaja.

Omaishoitaja-asiat hoidetaan kotikunnan vanhustenhuollossa tai vastaavassa. Yritäpä löytää sinne!

• Anonyymi

Omaishoitaja asia hoitajat eivät välttämättä ole kunnan tai kaupungin työntekijöitä ,jotta luotettavuus ei ole 1oo.

Kotikäynnillä jo "yrittävät"ottaa jo ohjat käsiin ja määräillen.
        Lukevat Omakantaa ja vielä paljastavat hölmöydessään, että et ole vastannut sille ja tälle hoitajalle puhelimeen ja luettelevat lääkärikäynnnit ja kyselevät vielä asioita mitä eivät ymmärrä.Tuskinpa tälläisellä tädillä on lupa mennä asiakkaan Omakantaa vaikka saisikin sen auki.

• Anonyymi

Vai tarkoitatko tuolla pienellä määrällä rahaa, että äitisi maksaa sen epävirallisesti? Mistä saat sen pienen määrän rahaa?

• Anonyymi

Olet vaikeassa tilanteessa. Omaishoitaja itse ei saisi sairastua koskaan,
      jos ei ole ketään pyytää apuun.
      Minulla ei ollut ketään "sijaista", kun sairastuin. Joskus jaksoin tuskin
      pitää huolta itsestäni, mutta silti oli pidettävä huolta omaisestaan.
      Uuvuin parissa vuodessa loppuun ja pesti kesti noin 10 vuotta.

• Anonyymi
      UUSI

Ei pitäisi olla ihmeellinen juttu. Mä tiedän sellanen jossa selalnen puolikeva on suunnilleen saman ikäisen äidin omaishoitaja, joka on ilkeä ja paha suustaan (ollu niin kauan kuin itse muistan) mut ei ole dementoitunut, käy välillä abc:lla syömässä, pääsee vessaan. Rollaattori ollu lonkkaleikkauksen jälkeen. Leikkaus meni hyvin eli pistikö läskiksi kuntoututuksen...? OLis kyllä kuulostaa onmiin korviin uskomattomalta, kun on neur. vikaa ts. jos toimintakyky olisi vain kuntoutuksesta kiinni, ei tulis mieleenkään toimia noin. Masennusta noissa on aina mutta se ei taatusti estä kuntousta näissä

Mikä peruste mahtaa olla omaishoidolle heillä...? Pankkitilikin on ns. kunnossa enemmän kuin hyviin: veikkaanb saldoa löytyvän 6nron ja varoja 7nron verran - kyl rahaa on konkurssikypsällä valtiollakin! Käytännössä poika kantaa äidille ruokaa sänkyyn, kun tämä ei viitsi kävellä keittiöön ja palkkio muutaman satasen!
      Omaishoitajalla olisi oikeus lepopäiviin, mutta niitä ei ole käytetty. Ja luulis sijaisen saavan jo lain puitteissa tai sitten hoidettava siirretään laitokseen siksi aikaa.

lajijasuris

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      90
      4085
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1852
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      124
      1203
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      101
      1133
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      75
      1023
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      169
      913
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      856
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      821
    9. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      791
    10. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      790
    Aihe