selkäsauna

mari_15

Vanhempani ovat eronneet ja äidillä on ollut uusi miesystävä (joka asuu meillä) viimeiset pari vuotta. On aika kiree luonne kun sen tuntee, mutta välit on ollut tähän asti ihan ok.

Juhannuksena menin sitten ilman lupaa kavereiden kanssa ulos, vaikka äiti ja isäpuoli vaativat että mun pitäis olla kotona. Siitä tuli vaan riitaa ja mä lähdin kostoksi, jos ne ois kauniisti pyytäneet niin oisin voinut jäädäkin kotiin.

Aamupäivällä kun tulin takaisin kotiin väsyneenä äiti oli lenkillä mut sen miesystävä oli yksin kotona. Se katto vähän pahasti kun olin ollut omilla teilläni, mut ajattelin että tämä jää tähän ja menin huoneeseeni. Hetken kuluttua kuulinkin sen tulevan rappusia ylös mun huoneeseen. Piti aika vihaisen puhuttelun talon säännöistä ja mä sanoin ettei vähempää kiinnosta....

Oli aikamoinen yllätys kun se sitten suuttui niin paljon, komensi multa housut alas ja otti remminsä ja antoi aika kovan selkäsaunan. Nolotti tosi paljon, enhän mä enää mikään pikkulapsi ole enää ja kyllä se sattuikin.

Pitäiskö mun kertoa tästä äidille? Se ei oo koskaan antanut mulle piiskaa enkä tiedä hyväksyykö se sitä. Luulen ettei sen mieskään kertonut mitä meillä tapahtui koska äitikin piti mulle puhuttelun myöhemmin. En kuitenkaan haluis pilata mun vanhempien välejä kantelemalla, eikä se varmaan enää toistu.

44

28795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on varma juttu

      Kerro äitillesi ja heti mitä isäpuolesi teki sulle!

    • äiti34

      ja mitä pikimmin. Näytät jäljetkin. Tuollaset miehet sietäis saada itse remmistä. Luultavasti turvautuu samaan konstiin toistekin ja se on ehdottomasti kiellettyä.
      Mutta pakko on myös lisätä ettei ollut sinultakaan fiksua uhmata selkeää kieltoa.

      • Heh!

        Heh, kyllä huvittaa miten sinisilmäisiä vastaajia täällä on...ja myös surettaa että aikuiset ihmiset todella voivat olla noin naiveja ja helposti jymäytettävissä!? Ettekö todellakaan huomaa että tämä mari_15 on feikkipelle??????? Kato niitä on muutamilla ihmisillä (miehillä) tällaisia fantasioita, tulla kuritetuksi tai antaa remmiä 15v tytärpuolelle..., JOS tällaista olisi oikeasti tapahtunut ei 15-v tyttö tulisi asiasta TUOHON sävyyn (yksityiskohtaisesti ja seikkaperäisesti) tänne kertomaan...

        Typeriä ootte.


    • isäpuoli kuriin

      Voi jestas sentään!

      Ehdottomasti kerrot äidillesi mitä ISÄPUOLESI teki sinulle. Et todellakaan ole enää pieni lapsi (pikemminki jo lähempänä nuorta aikuista) ja toisekseen väkivaltainen kurittaminen ei ole sallittua missään muodossa - oli lapsi pieni tai iso.

      Millä oikeudella hän teki noin? Pistää todella vihaksi!

    • äippä3

      ei noin saa tehdä, vaikka äitinä sanon, että ymmärrän hänen suuttumuksensa. Silti aikuisen on hillittävä itsensä, vaikka sinä et osaakaan käyttäytyä. Jos olisit lapseni, kuriin pistäisin. Remmmiä en kuitenkaan harrasta.

    • roosamuori

      Äitisi KUULUU tietää, että isäpuoli rankaisi sinua fyysisesti, ikäsi huomioon ottaen, epäsiveellisellä tavalla.
      Kaikki, mitä sinussa on rintojen ja alushousujen alueella, täytyy olla isäpuolellesi tabu. Hänellä ei ole lupa koskea näihin alueisiin!
      Teit itse kyllä väärin karkaamalla omille teillesi, mutta asiallinen keskustelu ja sopiminen YHDESSÄ äitisi ja isäpuolesi kanssa olisi Roosa-muorin mielestä riittänyt.
      Vastaisuuden varalle annettu rankaisuvaroitus olisi riittänyt. Rankaisuksi käy kotiaresti, tai jokin työ, esim. ikkunoiden pesu.
      Ehdottomasti sinun on kerrottava tapaus äidillesi!
      Eikä sinun tehtäväsi ole sen enempää pönkittää kuin tuhota heidän parisuhdettaan. He kantavat itse taas siitä vastuunsa, et sinä.

    • mä.

      Ei se muuten lopu. Kyseessä on sitäpaitsi pahoinpitely, joka on rikos.

      Vähimmilläänkin tiedtä, hyväksyisikö äitisi tämänkaltaisen pahoinpitelyn kasvatusmetodina. Tuskin.

    • Elvi

      Sinun paljas takapuolesi ei kuulu sitten millään lailla isäpuolellesi, kerro HETI äidillesi.
      Näpit irti sinusta, jos ei usko, sano että kerrot lastensuojeluihmisille.
      Kerrassaan ällöttävää!

    • ei ollut

      oikein mutta muuten mielestäni isäpuolesi teki aivan oikein.
      Remmiä vaan sellaselle joka ei sanaa usko!

      • remelie

        se on väkivaltaa, se remmillä hakkaaminen, ja väkivalta on rikos Suomen lakien mukaan. Hakkaatko sinä siis lapsiasi? Toivottavasti jäät kiinni siitä ja saat rangaistuksen.
        Ketjun aloittajalle: heti lääkäriin kertomaan! On sitten mustaa valkoisella.
        Soita myös nuorten auttavaan puhelimeen.
        Se mies teki niin väärin kuin vaan voi tehdä. Mikään ei oikeuta hakkaamaan lasta, saati sitten vierasta, ei omaa.


      • Tunnetko olevasi kuningas?

        Olet itse tainnut lapsena saada remmiä oikein olan takaa kun aivot ovat sinne peppuun siirtyneet?


      • Nimetön
        Tunnetko olevasi kuningas? kirjoitti:

        Olet itse tainnut lapsena saada remmiä oikein olan takaa kun aivot ovat sinne peppuun siirtyneet?

        mikset vastannut näihin? Outoa!
        Siltä näyttää, että tiesit saavasi ko.kaipaamiasi vastauksia. Tuttu juttu minulle, en mene lankaan!
        Kyllä 15-vuotias tietää mitä tekee! Miksi antaisi isäpuolen rankaista noin vain? Outoa! Sanoit menneesi ulos kostoksi heille. Siltä näyttää, että yrität pelata semmoista peliä. Manipulointia!


      • remelie
        Tunnetko olevasi kuningas? kirjoitti:

        Olet itse tainnut lapsena saada remmiä oikein olan takaa kun aivot ovat sinne peppuun siirtyneet?

        tuolla viestilläsi? Toivottavasti et. Kaikenlainen hakkaaminen ja pahoinpitely on rikos ja siitä saa tuomion kun/jos jää kiinni.
        Varsinkaan lapsia ei saa hakata, ovat puolustuskyvyttömiä ja siitä jää ikuiset arvet sieluun ja joskus myös ruumiiseen.
        Ihan muuten vaan tiedoksi, puolustan aina pienempiäni, lapsia ja kiusattuja vaimoja. Ja ei, minua ei ole hakattu lapsena, ei remmillä eikä risulla.
        Satun vaan olemaan työni takia kiusattujen puolestapuhuja.


      • ***
        remelie kirjoitti:

        tuolla viestilläsi? Toivottavasti et. Kaikenlainen hakkaaminen ja pahoinpitely on rikos ja siitä saa tuomion kun/jos jää kiinni.
        Varsinkaan lapsia ei saa hakata, ovat puolustuskyvyttömiä ja siitä jää ikuiset arvet sieluun ja joskus myös ruumiiseen.
        Ihan muuten vaan tiedoksi, puolustan aina pienempiäni, lapsia ja kiusattuja vaimoja. Ja ei, minua ei ole hakattu lapsena, ei remmillä eikä risulla.
        Satun vaan olemaan työni takia kiusattujen puolestapuhuja.

        Jos katsot viestiketjua tarkemmin, huomaat että kysymykseni on otsikon "Paljas Pylly" alla ja siten osoitettu sen kirjoittajalle (nimim."ei ollut"). Ihan samaa mieltä olen siis kanssasi tuollaisesta aivottomasta väkivallasta..


      • omia lapsia
        remelie kirjoitti:

        se on väkivaltaa, se remmillä hakkaaminen, ja väkivalta on rikos Suomen lakien mukaan. Hakkaatko sinä siis lapsiasi? Toivottavasti jäät kiinni siitä ja saat rangaistuksen.
        Ketjun aloittajalle: heti lääkäriin kertomaan! On sitten mustaa valkoisella.
        Soita myös nuorten auttavaan puhelimeen.
        Se mies teki niin väärin kuin vaan voi tehdä. Mikään ei oikeuta hakkaamaan lasta, saati sitten vierasta, ei omaa.

        varmaankaa


    • tytti

      itseäni isäpuoli "piiskasi" kun oli 15 v. en kehdannut kertoa kenellekkään. Huomasin kyllä miten isäpuoli katui tekoaan. Ihan hyvä oli etten kertonut. Nimittäin kaikki muuttui täysin tuon teon jälkeen. Isäpuoli osti kaikkea, jutteli kaikesta ja todella yritti olla oikea, hyvä isä! Varmaan yritti hyvittää tekoaan. Olen miettinyt että mitä olisi tapahtunut jos olisin äidille kertonut. En tiedä. Mutta kuitenkaan en kertonut. Hyvä näin, minun tapauksessa.

      • majorica1961

        jos itse olet "hyväksynyt" asian ja teillä kaikilla on suhteet kunnossa niin kertoisin. Sittenhän olis niinkuin puhdas mieli kaikilla. Tuskin isäpuolesikaan on tätä unohtanut. Asia vaan kalvaa hänen mieltään ja pelkää milloin tulee ilmi.


    • misty

      Isäpuolesi on rikkonut Suomen lakia, joka takaa fyysisen koskemattomuuden ja rankaisee kivun tuottamisesta toiselle. Tämä on vakavampi asiat kuin monet luulevat, ja kun olet jo 15-vuotias, kelpaat oikeuteen asianomistajaksi. Tässä voidaan katsoa tapahtuneen paitsi ruumiillisen kurituksen kieltävän lain rikkomisen, myös siveellisyysrikoksen, joka saattaa olla seksuaalisen kieroutuman, pedofilian ilmentymä. Asia on todellakin vakava ja vaikka et haluaisi kertoa äidillesi, jollekin aikuiselle se on kerrottava, mielellään esim. terveyskeskuslääkärille tai sosiaaliviranomaisille. He tekevät tarvittaessa rikosilmoituksen. Älä paina tätä tapausta villaisella, se saattaa toistua, sinua vastaan on tehty pahoinpitelyrikos, joka on väärin ja vastenmielinen, häpäisevä ja traumatisoiva tuossa iässä. Kerro, kerro, kerro!!!!

    • .....

      Oletko ajatellut millainen itse olit?Et ole tarpeeksi vanha hillumaan pihalla, jos häviät omille teillesi vastoin kieltoa noinkin pitkäksi aikaa. Äitisi ja isäpuolesi oli varmasti huolissaan katoamistempustasi, ETKÄ EDES ANTEEKSI PYYTÄNYT!

      Isäpuolesi ei kuitenkaan oikein tehnyt.Paljas pylly on nöyryyttävää ja selkäsauna laitonta. Millainen olisi mielestäsi ollut oikeanlainen rankaisu,kun arestissakaan et pysyisi?Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa lapsillesi?

      kirjotappa tapahtumat tarkasti muistiin ja lue kymmenen vuoden kuluttua, tai sitten kun sinulla on 15-vuotias lapsi.

    • majorica1961

      vaikea sanoa. Joskus voi olla parempi olla hiljaa. Koskaanhan ei lasta saa lyödä, ei vanhempi taikka vieras. Mutta aika provosoivasti itsekkin käyttäydyit. Sitten kun hän halusi puhua niin sanoit "ei vähempää vois kiinnostaa".
      Jos hän yrittää olla hyvä äidillesi ja kantaa myöskin huolta sinusta, niin voin ymmärtää että pinna palaa.Ei se sitä lyömistä kyllä oikeuta.
      Minun neuvo olis että puhuisit vakavasti äitisi kanssa. Kerro mitä tunnet. Luulisin että äitisi ehkä ymmärtää tilanteen ja ehkä antaa anteeksi isäpuolellesi jos sanot että sinäkin annat. Luulisin että teidän kaikkien tilanne paranee kun olette rehellisiä. Tunnut niin järkevältä nuorelta että varmaankin osaat tilanteen selvittää. Uskon siis että isäpuolesi myös kantaa huolta tapahtuneesta.

      • kulti

        Etkö tiedä, miten nuoret puhuvat? Ei vähempää voisi kiinnostaa... on ihan tavallista puhetta, ja nuoren nöyryyttäminen tuolla tavoin on inhottavaa. En tuollaisesta huolenpidosta välittäisi. Kyllä taisi suuttuminen olla tekosyy nuoren naisen paljaan takapuolen tirkistelyyn. Miksi vanhemmat eivät kunnioita nuoria, vaan vaativat alistumaan? Tuollaisilla pakkokeinoilla kasvattaminen on halveksittavaa. Nuorten rakkaus ja kunnioitus on ansaittava omalla esimerkillä ja itsensä likoon panemisella, ei heidän puheidensa ja tekojensa arvostelulla, eikä ikinä lyömisellä. Niin vähän aikaa 15-vuotias on enää kotona, ja tällaisten tapausten jälkeen päätös häipyä omille teille mahdollisimman pian varmasti vain vahvistuu.


      • majorica1961
        kulti kirjoitti:

        Etkö tiedä, miten nuoret puhuvat? Ei vähempää voisi kiinnostaa... on ihan tavallista puhetta, ja nuoren nöyryyttäminen tuolla tavoin on inhottavaa. En tuollaisesta huolenpidosta välittäisi. Kyllä taisi suuttuminen olla tekosyy nuoren naisen paljaan takapuolen tirkistelyyn. Miksi vanhemmat eivät kunnioita nuoria, vaan vaativat alistumaan? Tuollaisilla pakkokeinoilla kasvattaminen on halveksittavaa. Nuorten rakkaus ja kunnioitus on ansaittava omalla esimerkillä ja itsensä likoon panemisella, ei heidän puheidensa ja tekojensa arvostelulla, eikä ikinä lyömisellä. Niin vähän aikaa 15-vuotias on enää kotona, ja tällaisten tapausten jälkeen päätös häipyä omille teille mahdollisimman pian varmasti vain vahvistuu.

        ainakin mulle ei lapset saa vastailla näin. Tai tekeehän ne joskus mutta sit alan kyselee siis miks mun mielipiteet ei kiinnosta? Enkä nyt puolusta tätä isäpuolta asiassa. Kuitenkin ap. lapsen mielestä hän itsekkin provosoi isäpuolta.
        Ehkä he valvo puoli yötä oottaessa neitiä kotiin.Kauhea huoli ?(no tässäkin kyllä epäilyttää se että eivät hakeneet neitiä kotiin) Ehkä ei tiennyt missä oli. Olis kannattanut antaa neidin mennä sinne ja hakea vaikka kl.12.
        Tällä isäpuolella nyt meni liian pitkälle. Eikö kuitenkin paras olis puhua äidin kanssa ja selvittää tilanne? Vai minkälaista ratkaisua sinä tilanteeseen ehdottaisit?


      • kulti
        majorica1961 kirjoitti:

        ainakin mulle ei lapset saa vastailla näin. Tai tekeehän ne joskus mutta sit alan kyselee siis miks mun mielipiteet ei kiinnosta? Enkä nyt puolusta tätä isäpuolta asiassa. Kuitenkin ap. lapsen mielestä hän itsekkin provosoi isäpuolta.
        Ehkä he valvo puoli yötä oottaessa neitiä kotiin.Kauhea huoli ?(no tässäkin kyllä epäilyttää se että eivät hakeneet neitiä kotiin) Ehkä ei tiennyt missä oli. Olis kannattanut antaa neidin mennä sinne ja hakea vaikka kl.12.
        Tällä isäpuolella nyt meni liian pitkälle. Eikö kuitenkin paras olis puhua äidin kanssa ja selvittää tilanne? Vai minkälaista ratkaisua sinä tilanteeseen ehdottaisit?

        Alkuperäisen kirjoituksen, siitä saa aika hyvän kuvan tilanteesta. Äiti ei ollut kovin huolestunut, hänhän oli lenkillä eikä poliisiasemalla, kun tyttö tuli kotiin. Kännykät on nykyisin kaikilla, joten yhteyden saa yölläkin. Tytär ei myöskään ole enää lapsi, 15-vuotias on jo aivan neiti. Mielestäni hän voisi ottaa yhteyttä omaan isäänsä, josta äiti on eronnut, tämä ei varmasti katsoisi moista pedofiliaa sormien läpi, jos on kunnon mies. Siis tosi kiero juttu.


      • majorica1961
        kulti kirjoitti:

        Alkuperäisen kirjoituksen, siitä saa aika hyvän kuvan tilanteesta. Äiti ei ollut kovin huolestunut, hänhän oli lenkillä eikä poliisiasemalla, kun tyttö tuli kotiin. Kännykät on nykyisin kaikilla, joten yhteyden saa yölläkin. Tytär ei myöskään ole enää lapsi, 15-vuotias on jo aivan neiti. Mielestäni hän voisi ottaa yhteyttä omaan isäänsä, josta äiti on eronnut, tämä ei varmasti katsoisi moista pedofiliaa sormien läpi, jos on kunnon mies. Siis tosi kiero juttu.

        on kyllä. Ap. kirjoittaja ei kyllä puhunut omasta isästään. Ehkä ei edes ole tekemisissä oman isän kanssa. Äiti oli lenkillä ja no silloin ei luulis olevan huolissaan lapsesta. Taikka sitten juoksi hulluna purkaakseen huoltaan. Lapsen kurittaminen lyömällä paljaalle pyllylle on vanha tapa, ei välttämättä tarkoita mitään seksuaalista. Ei kylläkään hyväksyttävää. Siksi toivoinkin että ap. kertoisi äidilleen tapahtumasta.


      • aaaarrrggh
        majorica1961 kirjoitti:

        on kyllä. Ap. kirjoittaja ei kyllä puhunut omasta isästään. Ehkä ei edes ole tekemisissä oman isän kanssa. Äiti oli lenkillä ja no silloin ei luulis olevan huolissaan lapsesta. Taikka sitten juoksi hulluna purkaakseen huoltaan. Lapsen kurittaminen lyömällä paljaalle pyllylle on vanha tapa, ei välttämättä tarkoita mitään seksuaalista. Ei kylläkään hyväksyttävää. Siksi toivoinkin että ap. kertoisi äidilleen tapahtumasta.

        en suosittele pienempienkää kurittamista ruumiillisesti, mutta itselläni sattuu olemaan 15-vuotias lapsi eli nuori enkä todellakaan voisi edes kuvitella käyväni käsiksi saati sitten antaisin remmiä paljaalle persiille.

        Miltäs itsestäsi tuntuisi moinen?

        Ei ihan normaalia.


      • majorica1961
        aaaarrrggh kirjoitti:

        en suosittele pienempienkää kurittamista ruumiillisesti, mutta itselläni sattuu olemaan 15-vuotias lapsi eli nuori enkä todellakaan voisi edes kuvitella käyväni käsiksi saati sitten antaisin remmiä paljaalle persiille.

        Miltäs itsestäsi tuntuisi moinen?

        Ei ihan normaalia.

        yritin nyt vaan sanoo että siinä ei tarvitse mistään seksuaalisesta olla kyse.


    • Ihmetteleväinen

      Mikset tapellut vastaan? Iso ihminen, suostut tuollaiseen? Onko tuo edes mahdollista? Ja sitten vain nolotti? Kuinka et raivostunut silmittömästi? Mikset rynnännyt kimppuun? Olisit varmasti päässyt karkuunkin.
      Mene itsepuolustuskurssille. Opit puolustautumaan ennen kuin seuraava konflikti tulee.

      • Annu

        "Mikset rynnännyt kimppuun?"
        Ai 15-vuotias teinityttö ryntää aikuisen miehen kimppuun? Sen haluaisinkin nähdä... Eihän siinä ole tytöllä mitään mahiksia, kun mies lyö takaisin.


    • kulti

      Olet ilmeisesti kiltti ja melko arka tyttö, joka yleensä tottelee vanhempiaan. Juhannuksenakin olisit jäänyt kotiin, jos olisivat kauniisti pyytäneet, mutta kun huusivat, lähdit "kostoksi" kavereiden kanssa. Olet saanut paljon myötätuntoa ja vastauksia, joista selviää, että isäpuolesi teki väärin, suorastaan rikkoi Suomen lakia. Kyllä sinun todellakin on kerrottava asia äidillesi, ettei tästä tule tapaa isäpuolelle, ja sinulle jää häpeä kalvamaan tapahtuneesta. Joskus lapset eivät kerro insestiäkään, kun luulevat sen olevan jotenkin oma vikansa ja ajattelevat ettei heitä uskota. Ei tämä mikään pikku juttu ole, vaan ehdottomasti äidin tietoon kuuluva asia.

      • mari_15

        en ole kertonut asiasta (ainakaan vielä). Aika moni on täällä sanonut että selkäsauna tuskin jää viimeiseksi. Ehkä minun siksi kannattaa olla varovainen ja jättää kertomatta, en uskalla jos isäpuoli suuttuu siitä toden teolla. Tämä piiskaus olikin sitten ilmeisesti lievä rangaistus, en halua mitään pahempaa. En tiennyt että se on niin yleistä.


      • hm....
        mari_15 kirjoitti:

        en ole kertonut asiasta (ainakaan vielä). Aika moni on täällä sanonut että selkäsauna tuskin jää viimeiseksi. Ehkä minun siksi kannattaa olla varovainen ja jättää kertomatta, en uskalla jos isäpuoli suuttuu siitä toden teolla. Tämä piiskaus olikin sitten ilmeisesti lievä rangaistus, en halua mitään pahempaa. En tiennyt että se on niin yleistä.

        Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että isäpuolesi toimi väärin, jopa rikollisesti jos lakia aletaan tulkita. Sellainen asia on kerrottava äidillesi, senkin uhalla että isäpuoli suuttuisi. Vai aiotko koko lopun kotona asumisaikasi pelätä isäpuoltasi. Kerro heti!!!!


      • netti: tyhmien leikkikenttä
        mari_15 kirjoitti:

        en ole kertonut asiasta (ainakaan vielä). Aika moni on täällä sanonut että selkäsauna tuskin jää viimeiseksi. Ehkä minun siksi kannattaa olla varovainen ja jättää kertomatta, en uskalla jos isäpuoli suuttuu siitä toden teolla. Tämä piiskaus olikin sitten ilmeisesti lievä rangaistus, en halua mitään pahempaa. En tiennyt että se on niin yleistä.

        Kyllä olette typeriä te kaikki vastaajat ja jotenkin liikuttavaa miten tästä samasta aiheesta (siis näihin provoaloituksiin) jaksetaan säännöllisin väliajoin jauhaa ja käydä tätä kädenvääntöä ja jakaa "empatiaa". Ja tiedättekö mitä tekee "mari" ? "marin" esinahka viuhuu, on varmaan saanut jo useammankin siemensyöksyn...


      • yksi kerta
        netti: tyhmien leikkikenttä kirjoitti:

        Kyllä olette typeriä te kaikki vastaajat ja jotenkin liikuttavaa miten tästä samasta aiheesta (siis näihin provoaloituksiin) jaksetaan säännöllisin väliajoin jauhaa ja käydä tätä kädenvääntöä ja jakaa "empatiaa". Ja tiedättekö mitä tekee "mari" ? "marin" esinahka viuhuu, on varmaan saanut jo useammankin siemensyöksyn...

        olisi riittänyt?


      • m-42
        mari_15 kirjoitti:

        en ole kertonut asiasta (ainakaan vielä). Aika moni on täällä sanonut että selkäsauna tuskin jää viimeiseksi. Ehkä minun siksi kannattaa olla varovainen ja jättää kertomatta, en uskalla jos isäpuoli suuttuu siitä toden teolla. Tämä piiskaus olikin sitten ilmeisesti lievä rangaistus, en halua mitään pahempaa. En tiennyt että se on niin yleistä.

        meillä annettiin vitsaa 14v tyttärelle kun jäi kiinni myymälävarkaudesta.


    • vai sait oikee isän

      kädestä.se oli iha oikee sulle jos ei oo kuria nii ei oo rakkauttakaa ei se enää sua lyö jos oot vaa säntillinen.on muaki piiskattu mutta se vaa lujittaa yläpäätä ja tekee ihmise rauhallisemmaksi.

    • isä-35v

      vähän kevein perustein sait selkääsi. äitisi kuuluu tietää, mutta kertomalla voit tuhota ihmissuhteen... jos toistuu ja et tunne ansainneesi piiskaa ota puheeksi. ruumiillinen kuritun on kielletty lailla ja housujen alas laskettaminen voidaan tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi/hyväksikäytöksi.

      • ahdistelua

        monessakin paikassa varmaan saavat jotain kiksejä lastensa piiskaamisesta.
        pedofiilistä. ja pitää omaa lasta niin tyhmänä että ei puhetta ymmärrä. junttien touhua


    • timppa19

      no siis kerrot ihmeessä ei tuommoinen peli vetele, tuo on sairasta.

    • älytöntä

      saitko hyvät sävärit kirjoittaessasi tätä? antoiko ihan paljaalle pepulle

    • Tellu-2

      Minullla nelisen vuotta sitten oli aivan vastaava tilanne, kun isäpuoli piiskasi minut tupakan poltosta ollessani jo 16- kesäinen. Äiskä ei silloin asiasta tiennyt. Pari päivää myöhemmin menin äijän juttusille ja kerroin että hänen täytyy tunnustaa tekonsa äidilleni sekä hyvittää kipurahoina tonni (mk), taikka kävelen poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen. Äijä hermostui täysin, uhkasi uudella selkäsaunalla jne.En mä niistä äijän uhkailuista välittänyt, vaan ilmoitin, että hänellä on vuorokausi aikaa taikka...
      Muuta ei tarvinnut, äijä meni kalpeeks ja lähti ulos käppälemään. Tonni tuli ja illalla äiskä lohduttamaan. Sen jälkeen ei ole äijä minuun koskenut ja niin hyvä.

    • nahka remeli

      isäpuoles teki kyllä ihan oiken ku anto oikeen kunnolla selkää.... mun mielestä se oli ihan oikein... älä kerro äitilles saat piaa uudestaa selkääs...

    • asdf

      Vieraalla aikuisella ei ole oikeutta käydä sinuun ruumiillisesti käsiksi. Oman vanhemman suorittamanakin se on rikos, mutta noin jopa seksuaalista ahdistelua. Kerro ehdottomasti äidillesi ja vaadi jättämään tämä mies tai keskustelemaan hänen kanssaan asiasta vakavasti.

    • juniori_X

      Vaikeehan tähän on sanoa mitään, kun ei tunne taustoja ja osapuolia, mutta... Tuosta tulee ensinnä mieleen, että aika heppoinen syy noinkin radikaaliin rangaistukseen. Eri asia, jos olisit lukuisia kertoja aiemmin epäkunnioittanut nimenomaista isäpuoltasi.

      Ja joka tapauksessa mielestäni tuohon rangaistukseen ryhtyminen vaatisi pohjalle aidon isä-lapsi -suhteen henkisesti. Minusta ainakin olisi aika traumaattista, jos joku itselleni henkisesti vieras/etäinen isäpuoli tulisi ja tekisi noin. Toivottavasti teillä on edes sellainen.

      Ja pääpointtini, minkä haluan tähän ilmaista on, että vaikken sanokaan, että tuo nyt välttämättä olisi ollut periaatteessa väärin - mielestäni se osa tuosta on väärin, että hän käski sinulta housut alas. Mielestäni teini-ikäiseltä lapselle ei koskaan saisi antaa sellaista selkäsaunaa. Koska vaikka se ei rankaisijan puolesta olisikaan millään asteella seksuaalista, se hyvin todennäköisesti jollain tasolla rangaistavasta ikävästi siltä tuntuisi ja se ei ole hyvä juttu. Sitä paitsi, remmin luulisi tuntuvan ihan tarpeeksi kipeästi ihan farkkujenkin/tms. läpikin. Silloinkin se on teini-ikäiselle noloa ja nöyryyttävää, mutta tuskin traumaattista tai muutoinkaan vaarallista. Kaikessa lähinnä tehokasta. Eipä todennäköisesti tule toistettua kämmäystään ihan ehdoin tahdoin.

      Toivottavasti olet kertonut äidillesi tapahtuneesta. Hänen kuuluu tietää - olet kuitenkin hänen tyttönsä ja hänellä pitäisi olla ensisijainen oikeus päättää miten ja kuka sinua kurittaa ja muutenkin olla tietoinen siitä. Uskoisin "kantelemisen" seurausten riippuvan paljolti siitä, millä tavalla ja asenteella asiasi äidillesi esität ja siitä, siis miten itse siihen suhtaudut. Voisin jopa suositella ihan kunnon perhepalaveria - kaikki kolme vaan asian ääreen asiallisesti keskustelemaan. (:

      • Anonyymi

        Olet oikeassa


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe