Hauska näkökulma tuossa videolla oikean Thaimaan maaseudulta, lienee erilaisia maaseutuja ainakin niille jotka Tyttö Neitisen babloja uskoo.
Todella hauskaa.
https://www.youtube.com/watch?v=LSkhFiiDkT8
Landella vaatimattomissa olosuhteissa.
64
365
Vastaukset
- Anonyymi
Tätä videota mainostaa ja markkinoi aviomies Chiang Maissa, joka grillaa savussa erilaisia sisäfileitä uima-altaan äärellä vaimon loikkiessa hyppytornista nepparit napakkana? Vai oletko tällä hetkellä Phuketin kuuden makuuhuoneen merenrantahuvilanne savusaunassa?
- Anonyymi
Ei kukaan ole mitään MAINOSTANUT, vaan totesi vain, kun Pattayan rakkaat on allergisia viettämään lastensa kanssa aikaa OIKEASSA THAIMAASSA, koska sellainen olisi rääkkäystä, jopa rikollista kun lapset joutuisi tekemisiin ............ jopa ötököiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ole mitään MAINOSTANUT, vaan totesi vain, kun Pattayan rakkaat on allergisia viettämään lastensa kanssa aikaa OIKEASSA THAIMAASSA, koska sellainen olisi rääkkäystä, jopa rikollista kun lapset joutuisi tekemisiin ............ jopa ötököiden kanssa.
Eikös se sinun rakkaasi vietä oikeassa Thaimaassa aikaa lastensa kanssa?
Onkos se sinun rakkaasi valittanut kertaakaan kuinka kurjaa, kamalaa ja pelottavaa on asua maaseudulla? Miten se voi nyt olla "oikeaa Thaimaata" kun Toveri Pasasen mukaan maaseudulla voi vaan odottaa riisipellon laidalla kuolemaa, koska sieltä ei saa lakritsia ja Fazerin suklaata? Et ole paljoa lasten kanssa aikaa viettänyt, jos kuvittelet että he haluavat viettää lapsuutensa isänsä kanssa viidakossa. Kaipaavat kyllä muutakin tekemistä ja asioita joita thaimaalaisetkin lapset kaipaavat ja mukavuutta jota tarjoaa suihku, ilmastointi, telkkari, kännykkä, kaverit, sosiaalinen media, hyvä ruoka, karkit, jätskit, mopot, uima-altaat, extreme iän mukaan tms.
Meillä on lapsilla koulut, omat kaverit ja omat harrastukset. Vähiin alkaa jäädä yhteiset tekemiset paitsi lomilla. Alkaa lähestyä se aika kun tekevät itse omat suunnitelmansa.
Metsäretket onnistuu Suomessa ihan kivasti, yleensä yksi yö teltassa. Karhunkierroksella viimeksi. 50 kilometriä patikointia kahdessa päivässä.
Thaimaassa ei riittäisi meillä tietotaito eikä olisi välineitä siihen eikä uskallustakaan.
laiffila
- Anonyymi
No niin, tuli katsottua tämäkin tekele, kiitoksia!
Kun Simonkylän Posh-Spice herää kylästä simojen, niin todettakoon aluksi että Ihan mukavan oloinen perusjamppari. Tutkitaanpas!
Pieniä on nämä murheensa ja kuulostaa että hemuli on tullut "Thaimaaseen" nukkumaan pois, eikä elämään. Sitä varten olisi ollut Hua Hin.
Muutama kommentti näistä "ongelmista", joissa halveksuu uutta kotimaataan:
Tuo sirkkojen siritys on minulle musiikkia ja rakastan sitä! Minulla on tinnitus ollut lapsesta saakka ja sirkkojen siritys, linnun laulu ja muiden kaskasien elämöinti vie siitä huomion pois ja pidämme ikkunaa raollaan makkarissa (moskiittoverkolla varustettuna)
Liikenteen kanssa minulla ei ole täällä mitään ongelmaa. Rattiraivoon olen törmännyt kerran ja heitin sen farangin auton avaimet pientareelle. Vaimo kysyi kerran yhdeltä tien tukkijalta haluaako hän nyrkkeillä kanssani? -Ei halunnut.
Immigrationin kanssa ei koskaan pienintäkään ongelmaa. Olen ottanut selvää mitä tarvitaan ja toimittanut ne. Jos jotakin puuttuu, toimitan nekin.
Käärmeet, skorpparit ja tuhatjalkaiset; - Ei mitään ongelmaa. Lapset leikkii niillä ja pojalla on terraario. Tuhatjalkainen ei pure kuin kidutettuna. Käärmeet vien nykyisin itse viidakkoon kilometrien päähän. Ei tarvita paikallista siihen.
On erittäin tehokkaita luomu- karkoittimia kaikille näille kuin myös jyrsijöille. Ei tarvi kuin heittää pari biittiä katokseen niin ei ole mistään näistä haittaa.
Meillä on nykyään myös kissoja ja koiralla on serkkupoika. Ne tietää reviirin sentin tarkkuudella ja ilmoittaa asiasta, jos on tarvetta. Kissat vetää rotat ja hiiret naamariin.
Tietyöt? En tiedä mistä junttilasta tämä Turo on kotoisin, mutta olen tehnyt duunia 20 vuotta stadissa ja ikinä ei sinä aikana ole ollut esim Mannerheimintie kokonaan "valmis" kuin pieniä hetkiä. Aina tukkeita.
Tämä Emo-Hoinari kertoo kuinka rekat suihkii väliin ja juuri sitä ennen on suihkinut itse väliin, pelle. Pelle ei ole huomioinut varoaikaa asioinnille.
Tietyöt on kehitystyötä. Esim Pattayalla ruuhkat on helpottaneet valtavasti tietöiden ansiosta, kuin myös tulvavahingot rantatöiden ansiosta.
Viisumien kanssa ei mitään ongelmaa Thaimaassa. Ei koskaan. Suomessa irtolaiset voi hengailla vuosia ennenkuin tulee karkoitus.
Kielimuuri. Hehheh!? Suosittelen opiskelemaan thaimaankielen, jos meinaat jäädä asumaan. Ei kai tämä megaurpo olettanut että Thaimaassa osataan suomenkieltä? Oh my Buddha mikä tampio!
Ei tarvi kenenkään osata englantia. Maapallon väestöstä 4-5% puhuu englantia. Se on ainoastaan tarpeellinen jos olet lentäjä tai asioit työksesi sen 4-5 prosentin kanssa maapallon väestöstä.
Täällä kannattaisi opiskella Kiinaa englannin sijaan, jos meinaat että siitä on tulevissa töissä hyötyä. Tuo resupekka olisi voinut opetella thaita, mutta kun on juntti niin on juntti.
Puhuu "poikamukulasta", vaimonaan suosittelen että laittaa tämän Jarmon kotimatkalle. Kertoo huutavansa pojalle englanniksi ja se riittää kertomaan millainen juntti on kyseessä.
Menepäs Kuitunen takaisin Suomeen välittömästi. Iskä voi maksaa lentolipun, joka hallitsee thaikielen ja on ollut vasta 8 vuotta pysyvästi Thaimaassa.
Se että olet kielitaidoton juntti, sinua huijataan jos et pidä puoliasi. Kukaan ei huijaa sinua jos et mokaa tai anna huijata itseäsi.
Kuumuus on mukava asia. Aine vaihtuu, rasva palaa ja päivään tulee rytmiä vuodenaikojen puuttuessa, kello ei ole tärkeä.. Se on vain asennekysymys.
2010
PS: Voin vastapainoksi kertoa lonkalta 20 asiaa, miksi fiksun suomalaisen kannattaa muuttaa Thaimaahan. Siitä sitten myöhemmin.- Anonyymi
Tuossahan on just ne samat asiat mitä olen esille tuonut, 2010 on oma näkemyksensä ja tällä video maakarilla omansa, 2010 kuva thaimaasta on kovasti ruuusunpunainen.
- Anonyymi
Englanti on maailman puhutuin kieli, sillä kaikkiaan 1 454 miljardia ihmistä osaa englantia. Äidinkielenään englantia puhuu sen sijaan vain 372 miljoonaa ihmistä. Englantia puhutaan äidinkielenä ennen kaikkea Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa ja Isossa-Britanniassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan on just ne samat asiat mitä olen esille tuonut, 2010 on oma näkemyksensä ja tällä video maakarilla omansa, 2010 kuva thaimaasta on kovasti ruuusunpunainen.
Miksi saariurpo edelleen roikut täällä thaimaan matkailupalstalla, sinulle sopisi paljon paremmin kaupungit/ vantaa osasto. Mene sinne itkemään kuinka sinun elämä on kurjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi saariurpo edelleen roikut täällä thaimaan matkailupalstalla, sinulle sopisi paljon paremmin kaupungit/ vantaa osasto. Mene sinne itkemään kuinka sinun elämä on kurjaa.
Samat sinulle etkö sinäkin resu asu vantaalla, mulla on sentään kokemusta Thaimaasta, mitä tulee eng. kieleen se on jokaisen hiemankaan pidemmälle koulutetun de facto kieli, kaikki tieteelliset alat vaihtavat materiaalinsa eng. kielellä, joka on yleiskieli,...
Mitä tulee videoon, siinä on paljon asiaa, thaimaan liikenne on maailman vaarallisinta tai ainakin viiden vaarallisemman joukossa, paljon yritetään tehdä 10 vuodessa minkä siellä asuin tehtiinkin, yleensä ajettiin kolariautot näkyvälle paikalle, mukana kyltti oletko seuraavassa, thaimaassa kuolee tienpäälle noin 12 x enemmän ihmisiä väkilukuun suhteutettuna, kuin suomessa, ja thaimaassa lasketaan vain tielle kuolleet, suomessa myös sairaassa liikenne onnettomuuden uhrit.
Thaimaassa vammautuu vuodessa noin miljoona ihmistä, tämä on karmea luku, joka on todella huolestuttava, thaimaan julkinen terveyden huolto on surkeaa, huonompaa kuin suomessa 60-70 luvulla, eikä varaa parempaan ole.
Laskeppas kuinka moni ihminen löytää itsensä vuoden aikana sairaalasta joka vrk, tuosta paljastuu ongelma suuruus, joka ei ole ihan mitätön... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat sinulle etkö sinäkin resu asu vantaalla, mulla on sentään kokemusta Thaimaasta, mitä tulee eng. kieleen se on jokaisen hiemankaan pidemmälle koulutetun de facto kieli, kaikki tieteelliset alat vaihtavat materiaalinsa eng. kielellä, joka on yleiskieli,...
Mitä tulee videoon, siinä on paljon asiaa, thaimaan liikenne on maailman vaarallisinta tai ainakin viiden vaarallisemman joukossa, paljon yritetään tehdä 10 vuodessa minkä siellä asuin tehtiinkin, yleensä ajettiin kolariautot näkyvälle paikalle, mukana kyltti oletko seuraavassa, thaimaassa kuolee tienpäälle noin 12 x enemmän ihmisiä väkilukuun suhteutettuna, kuin suomessa, ja thaimaassa lasketaan vain tielle kuolleet, suomessa myös sairaassa liikenne onnettomuuden uhrit.
Thaimaassa vammautuu vuodessa noin miljoona ihmistä, tämä on karmea luku, joka on todella huolestuttava, thaimaan julkinen terveyden huolto on surkeaa, huonompaa kuin suomessa 60-70 luvulla, eikä varaa parempaan ole.
Laskeppas kuinka moni ihminen löytää itsensä vuoden aikana sairaalasta joka vrk, tuosta paljastuu ongelma suuruus, joka ei ole ihan mitätön...Voin kertoa etten ole koskaan vantaalla asunut, enkä tule asumaan. Sinä taas tapasi mukaan yhdistelet kaikki yhdeksi. Olet säälittävä tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskeppas kuinka moni ihminen löytää itsensä vuoden aikana sairaalasta joka vrk, tuosta paljastuu ongelma suuruus, joka ei ole ihan mitätön...Koko oleskelulupa on ihan naurettavaa pelleilyä, jos ihminen haluaa asua jossain, eikä hänestä ole mitään haittaa, sen kun vaan tervetuloa, mutta thaimaa on valinnut toisin, tekemisiäsi syynätään kerran vuodessa, onko sinulla varoja olla täällä, tosin tämä on kaksiteräinen miekka, viisumit on vielä enemmän peräpäästä, pitää mennä toiseen maahan että saat jatkaa oleskeluasi paratiisissasi, 90 vrk kerralla korkeitaan...
Mutta tämä ei ole pahin asia, vielä pahempi on paskaisuus, ja ehkäpä korruptio... julkinen jätehuolto on olematonta, ihmiset kippaavat paskansa minne haluavat, laittomia kaatopaikkoja on ihan jokaisen isomman tien varressa.
Ötökät eivät pahemmin haittaa, ei käärmeet, eikä oikeastaan muutkaan, termiitit syövät asuntojen puut huonekalut muutamassa kuukaudessa, rottia tai paremmin oravia on joka paikassa, en edes tiedä mitä ne tarkalleen ottaen on, ihan oravan näköisiä, mutta syövät autojen sähkojohtoja, meiltäkin meni useampi kaapeli parempiin suihin, jotenkin tykkäsivät anteenikaapelista, se vaihdetiin kaksi kertaa, toinen oli syylarin alaletku se oli kanssa purtu muutaman kerran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin kertoa etten ole koskaan vantaalla asunut, enkä tule asumaan. Sinä taas tapasi mukaan yhdistelet kaikki yhdeksi. Olet säälittävä tapaus.
Kiitos samoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko oleskelulupa on ihan naurettavaa pelleilyä, jos ihminen haluaa asua jossain, eikä hänestä ole mitään haittaa, sen kun vaan tervetuloa, mutta thaimaa on valinnut toisin, tekemisiäsi syynätään kerran vuodessa, onko sinulla varoja olla täällä, tosin tämä on kaksiteräinen miekka, viisumit on vielä enemmän peräpäästä, pitää mennä toiseen maahan että saat jatkaa oleskeluasi paratiisissasi, 90 vrk kerralla korkeitaan...
Mutta tämä ei ole pahin asia, vielä pahempi on paskaisuus, ja ehkäpä korruptio... julkinen jätehuolto on olematonta, ihmiset kippaavat paskansa minne haluavat, laittomia kaatopaikkoja on ihan jokaisen isomman tien varressa.
Ötökät eivät pahemmin haittaa, ei käärmeet, eikä oikeastaan muutkaan, termiitit syövät asuntojen puut huonekalut muutamassa kuukaudessa, rottia tai paremmin oravia on joka paikassa, en edes tiedä mitä ne tarkalleen ottaen on, ihan oravan näköisiä, mutta syövät autojen sähkojohtoja, meiltäkin meni useampi kaapeli parempiin suihin, jotenkin tykkäsivät anteenikaapelista, se vaihdetiin kaksi kertaa, toinen oli syylarin alaletku se oli kanssa purtu muutaman kerran.Oliko sulla vielä muuta miten haluaisit purkaa pahaa oloasi. Miten nämä kertomasi asiat liittyy sinuun ?? Sinä olet nyt simonkylässä kelan hellässä huomassa, kela kunstantaa ruokaliput ja bussikortin joten ole hyvä ja poistu valittamaan sinne vantaa osioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sulla vielä muuta miten haluaisit purkaa pahaa oloasi. Miten nämä kertomasi asiat liittyy sinuun ?? Sinä olet nyt simonkylässä kelan hellässä huomassa, kela kunstantaa ruokaliput ja bussikortin joten ole hyvä ja poistu valittamaan sinne vantaa osioon.
Ei minulla ole minkäänlaista pahaa oloa, kerron vain näkemykseni thaimaasta, olisi myös mukava tietää mien thaimaa liittyy sinuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla ole minkäänlaista pahaa oloa, kerron vain näkemykseni thaimaasta, olisi myös mukava tietää mien thaimaa liittyy sinuun.
Sinäkin sulaudut hyvin tuohon massaan, joka Suomessa saa oleskeluluvan taikasanalla "Asylum", te kaikki olette täällä Kela-elätteinä. Thaimaassa ei juttujesi mukaan onnistu näin, varsinkaan kun matkavakuutus ei korvaa avosydänleikkausta eikä 70k€ reumalääkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sulla vielä muuta miten haluaisit purkaa pahaa oloasi. Miten nämä kertomasi asiat liittyy sinuun ?? Sinä olet nyt simonkylässä kelan hellässä huomassa, kela kunstantaa ruokaliput ja bussikortin joten ole hyvä ja poistu valittamaan sinne vantaa osioon.
Ja sinähän tässä häiriintyneelle vaikutat puutut asiaan joka ei millään lailla kuulu sinulle, Suomessa on sanavapaus voit kirjoittaa mitä haluat minne tahansa, sitä ei mitenkään rajoiteta, toki persut sitä haluavat rajoittaa että ns. eliitti saa melskata mielensä mukaan, yrittävät jo ylen osalle, oletko persu, poju.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinähän tässä häiriintyneelle vaikutat puutut asiaan joka ei millään lailla kuulu sinulle, Suomessa on sanavapaus voit kirjoittaa mitä haluat minne tahansa, sitä ei mitenkään rajoiteta, toki persut sitä haluavat rajoittaa että ns. eliitti saa melskata mielensä mukaan, yrittävät jo ylen osalle, oletko persu, poju.
Plösö vanha äijä taas pojuttelee. Oletko varma, ettei HUS:in kirurgi tunne sinua, tai tunnista henkilötunnuksesi kautta?
- Anonyymi
Ei koko maailma, ainoastaan sinun maailmasi!
- Anonyymi
Kävitkö välillä Amicassa, vai lämmittelitkö vain Saarioista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koko maailma, ainoastaan sinun maailmasi!
Sinulla tässä näyttää olevan isoja ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin sulaudut hyvin tuohon massaan, joka Suomessa saa oleskeluluvan taikasanalla "Asylum", te kaikki olette täällä Kela-elätteinä. Thaimaassa ei juttujesi mukaan onnistu näin, varsinkaan kun matkavakuutus ei korvaa avosydänleikkausta eikä 70k€ reumalääkitystä.
Olet täysin oikeassa, juuri noin toimin minulla tosin ei ole tarvetta suomessa oleskelulupaan, olen suomen kansalainen, joten herja on taas täysin turha. Ei thaimaassa mikään vakuutus ei korvaa avosydänleikkausta eikä 70keuron lääkitystä, siksi kansaneläkelaitos on olemassa, että se kompensoi suomalaisen asumis ja lääkekustannuksia, jos ne on tulotasoon nähden liian suuret, asumistukia en saa, mutta lääkkeet kela maksaa käytännössä kokonaan, ja vielä sairaalahoidon, eli minun pitäisi saada eläkettä sellainen 15.000 bruttona kuukaudessa että saisin kaiken thaimaassa maksettua, suomalaisten keskieläke on siinä 1700 euron bruttona, minulla selvästi parempi... siis melkoinen etu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävitkö välillä Amicassa, vai lämmittelitkö vain Saarioista?
Mitä asia elämääsi vaikuttaa missä tänään ruokani nautin, maksan ne kuitenkin ihan omalla rahalla, kelalla ei ole mitään ruokakuponkeja, eikä bussikortti tarjouksia, ne on kustannettava omalla rahalla. näyttää se fazerkin tarjoavan compas groupn ruokaa työntekijöille, olet muuten varmasti, voin vakuuttaa palstan heikoinlenkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin oikeassa, juuri noin toimin minulla tosin ei ole tarvetta suomessa oleskelulupaan, olen suomen kansalainen, joten herja on taas täysin turha. Ei thaimaassa mikään vakuutus ei korvaa avosydänleikkausta eikä 70keuron lääkitystä, siksi kansaneläkelaitos on olemassa, että se kompensoi suomalaisen asumis ja lääkekustannuksia, jos ne on tulotasoon nähden liian suuret, asumistukia en saa, mutta lääkkeet kela maksaa käytännössä kokonaan, ja vielä sairaalahoidon, eli minun pitäisi saada eläkettä sellainen 15.000 bruttona kuukaudessa että saisin kaiken thaimaassa maksettua, suomalaisten keskieläke on siinä 1700 euron bruttona, minulla selvästi parempi... siis melkoinen etu.
Etu ja etu. Kuinka tyytyväisiä nämä pienipalkkaiset suomalaiset ovatkaan, kun heidän taskuistaan revitään sinunkaltaistesi työtävieroksuvien luusereiden lääkkeet ja terveydenhoito.
Kun kerran kaiken muun jo olet kuvilla tänne levittänyt, niin laitapa framelle se juuri postissa tullut eläkeyhtiön ilmoitus tämän vuoden eläkkeestä ja pidätysprosentista. Luulenpa, että toi sun puheesi eläkkeesi määrästä on sitä samaa tuubaa kuin muukin mitä levität. Taitaa olla pikemminkin takuueläke mitä pitkäaikaisvammaiselle maksetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etu ja etu. Kuinka tyytyväisiä nämä pienipalkkaiset suomalaiset ovatkaan, kun heidän taskuistaan revitään sinunkaltaistesi työtävieroksuvien luusereiden lääkkeet ja terveydenhoito.
Kun kerran kaiken muun jo olet kuvilla tänne levittänyt, niin laitapa framelle se juuri postissa tullut eläkeyhtiön ilmoitus tämän vuoden eläkkeestä ja pidätysprosentista. Luulenpa, että toi sun puheesi eläkkeesi määrästä on sitä samaa tuubaa kuin muukin mitä levität. Taitaa olla pikemminkin takuueläke mitä pitkäaikaisvammaiselle maksetaan.Voi rakas lapsi, kun takuueläkettä ei ole maksettu 15v. ulkomaille, eikä enää takuueläkettä, mitä sinä olet huolissasi pienipalkkaisista suomalaisista heidän asia mitä mieltä mistäkin ovat, äänestämällä voi vaikuttaa asiaan äänestä sellaista joka kieltää kaikki sosiaalietuudet, niin pääset tavoitteeseesi, niitä löytyy ainoastaan persuista...
Kyllä eläkkeeni on varsin hyvä kun siihen vielä liitetään 70.000 euron vuosi lääkkeiden hankinta jonka kela maksaa, tai maksanhan minä lääkeomavastuu katon, joka on vajaa 700 euroa vuodessa... sen jälkeen kaikki lääkkeet tulee 4.5 euron omavastuulla...
Minulla on mahdollista olla vain maksimissaan 180 vrk vuodessa suomen ulkopuolella, mutta kela maksaa nyt vain kuukauden lääkkeet kerralla, vuoden päästä kolmekuukauden lääkkeet eli en voi olla poissa suomesta kuin alle kuukauden, kun itse en pysy mitenkään repimään vajaa 8000 euroa joka kuukausi thaimaasta lääkkeisiin, eikä pysty kukaan muukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi, kun takuueläkettä ei ole maksettu 15v. ulkomaille, eikä enää takuueläkettä, mitä sinä olet huolissasi pienipalkkaisista suomalaisista heidän asia mitä mieltä mistäkin ovat, äänestämällä voi vaikuttaa asiaan äänestä sellaista joka kieltää kaikki sosiaalietuudet, niin pääset tavoitteeseesi, niitä löytyy ainoastaan persuista...
Kyllä eläkkeeni on varsin hyvä kun siihen vielä liitetään 70.000 euron vuosi lääkkeiden hankinta jonka kela maksaa, tai maksanhan minä lääkeomavastuu katon, joka on vajaa 700 euroa vuodessa... sen jälkeen kaikki lääkkeet tulee 4.5 euron omavastuulla...
Minulla on mahdollista olla vain maksimissaan 180 vrk vuodessa suomen ulkopuolella, mutta kela maksaa nyt vain kuukauden lääkkeet kerralla, vuoden päästä kolmekuukauden lääkkeet eli en voi olla poissa suomesta kuin alle kuukauden, kun itse en pysy mitenkään repimään vajaa 8000 euroa joka kuukausi thaimaasta lääkkeisiin, eikä pysty kukaan muukaan.Siis kansaneläkettä ei makseta enää suomen ulkopuolelle mutta en ole saanut koskaan kumpaakaan, vaan ainoastaan työeläkettä, vaimoni saa toki takuueläkettä, mutta hän ei ainakaan muutamaan vuoteen halua mennä käymään thaimaassa, katsotaan sitä sitten tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti on maailman puhutuin kieli, sillä kaikkiaan 1 454 miljardia ihmistä osaa englantia. Äidinkielenään englantia puhuu sen sijaan vain 372 miljoonaa ihmistä. Englantia puhutaan äidinkielenä ennen kaikkea Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa ja Isossa-Britanniassa.
Maailman puhutuimmat kielet:
mandariinikiina. 874 milj. ( kiina kaiken kaikkiaan yli 1,2 miljardia)
hindi. 366 milj.
espanja. 358 milj.
englanti. 341 milj.
arabia. 211 milj. ( jos yksi kieli)
bengali. 207 milj.
portugali. 176 milj. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailman puhutuimmat kielet:
mandariinikiina. 874 milj. ( kiina kaiken kaikkiaan yli 1,2 miljardia)
hindi. 366 milj.
espanja. 358 milj.
englanti. 341 milj.
arabia. 211 milj. ( jos yksi kieli)
bengali. 207 milj.
portugali. 176 milj.Jep, ÄIDINKIELENÄ puhutut. Possoa lukuunottamatta liki jokainen suomalainenkin puhuu englantia. Posso vain ranskää.
- Anonyymi
Olen tämän väittelyn aloituksen tekijä.
En ole kaikesta samaa mieltä videon julkaisijan kanssa, mutta en myöskään Buriramin miehen kanssa.
Tiesin varmuudella aloituksen aiheuttavan kädenväännön ja syytökset Numbaa kohden Rakkaiden pärräpäällikön toimesta.
Pattayan rakkailla on sairaaloinen näkemys kaikesta, eivät lainkaan ymmärrä että eri ihmisillä voi olla eri näkemyksiä samoista asioista, eikä vain ainut oikea näkemys ole se mitä mieltä Pattayan rakas on.- Anonyymi
Olisi kiva tietää mitä lääkeitä pitää nauttia että näkee kaiken kehitysmaassa olevan kuten paratiisissa, maassa joka kusee omia kansalaisiaan, rajoittamalla sanavapautta, jmaa ossa on sotilashallinto, sekä maa jossa eläkkeensaaja saa 600 bahtia eläkettä kuukaudessa kun täyttää 60 vuotta, mutta ihmisillä on varaa ostaa autoja joiden hinta on satojatuhansia euroja, käteisellä, jossa kaikki on täysin korruptoitunutta, maksamalla voit tehdä mitä tahansa, edellyttäen että on varaa maksaa, maa jossa vankeja kohdellaan huonommin kuin koiria... tämä on joillekin paratiisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kiva tietää mitä lääkeitä pitää nauttia että näkee kaiken kehitysmaassa olevan kuten paratiisissa, maassa joka kusee omia kansalaisiaan, rajoittamalla sanavapautta, jmaa ossa on sotilashallinto, sekä maa jossa eläkkeensaaja saa 600 bahtia eläkettä kuukaudessa kun täyttää 60 vuotta, mutta ihmisillä on varaa ostaa autoja joiden hinta on satojatuhansia euroja, käteisellä, jossa kaikki on täysin korruptoitunutta, maksamalla voit tehdä mitä tahansa, edellyttäen että on varaa maksaa, maa jossa vankeja kohdellaan huonommin kuin koiria... tämä on joillekin paratiisi.
Lääkkeet varmaan halvemmat kuin työtävieroksuvan työkyvyttömän luuserin reumalääkkeet. Eikö muuten DBA löytänyt €-merkkiä näppäimiltään? Eipä sitä tainnut Commodoressa ollakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeet varmaan halvemmat kuin työtävieroksuvan työkyvyttömän luuserin reumalääkkeet. Eikö muuten DBA löytänyt €-merkkiä näppäimiltään? Eipä sitä tainnut Commodoressa ollakaan.
Voi poika rakas on sinulla murheet, 5555555
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi poika rakas on sinulla murheet, 5555555
Taidat tosiaankin kaivata poikarakkautta, senkö takia Pimpshornyä ei naiseksi tunnista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat tosiaankin kaivata poikarakkautta, senkö takia Pimpshornyä ei naiseksi tunnista?
Kanna sinä resupekka huolta vaan omaista parisuhteistasi, on sinulla poika murheet oikeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanna sinä resupekka huolta vaan omaista parisuhteistasi, on sinulla poika murheet oikeasti.
Sullahan niitä murheita piisaa, selkää särkee ja pumppu nikottelee, eikä rahatkaan riitä kuin Amicaan ja Saarioiseen! Ja Thaimaakin niin paha paikka, ettet enää takaisin pääse, Pimpshorny kylläkin. Mitenkähän tuon leskeneläkkeen käy, kun se sinun jälkeesi palaa kotikonnuilleen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sullahan niitä murheita piisaa, selkää särkee ja pumppu nikottelee, eikä rahatkaan riitä kuin Amicaan ja Saarioiseen! Ja Thaimaakin niin paha paikka, ettet enää takaisin pääse, Pimpshorny kylläkin. Mitenkähän tuon leskeneläkkeen käy, kun se sinun jälkeesi palaa kotikonnuilleen?
Hyvin siinä käy vaimoni perii eläkkeeni, ja saa sitä 65% + oman eläkkeensä, joten toimeentulonsa on turvattu... ensiviikolla katsellaan taas sydäntä hieman tarkemmin, ja kaksi viikkois kontrollia tuosta uudesta lääkkeestä, mietitään nostetaanko annosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin siinä käy vaimoni perii eläkkeeni, ja saa sitä 65% oman eläkkeensä, joten toimeentulonsa on turvattu... ensiviikolla katsellaan taas sydäntä hieman tarkemmin, ja kaksi viikkois kontrollia tuosta uudesta lääkkeestä, mietitään nostetaanko annosta.
Ai, kun Ilmarinen sanoo, että enintään puolet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, kun Ilmarinen sanoo, että enintään puolet?
Oma vakuutusyhtiö 60-65 lopullinen selviää kun sitä anotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma vakuutusyhtiö 60-65 lopullinen selviää kun sitä anotaan.
Sinäkö avitat siinä, Pimpshornyllä muistaakseni kansalaisuus jäi kiinni luku-/kirjoitustaidottomuudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö avitat siinä, Pimpshornyllä muistaakseni kansalaisuus jäi kiinni luku-/kirjoitustaidottomuudesta?
En ymmärrä miten se liittyy kansalaisuuteen, osaa sitten lukea tai kirjoittaa, tiedätkö hänen ikäisistään valtaosa ei osaa lukea eikä kirjoittaa, vaimoni osaa molemmat mutta vain omalla kielellään, vaimoni ei ole koskaan edes hakenut suomen kansalaisuutta, koska jos olet suomen kansalainen et voi olla thaimaan, vaikka olisi suomessa kaksoiskansalainen.
- Anonyymi
Thaimaan kansasta on 92,5 prosenttia buddhalaisia, 5,4 prosenttia muslimeja ja 1,2 prosenttia kristittyjä.
Thaimaan kansalliskieli on thai, jota puhuu noin 53% väestöstä. Monet puhuvat sitä toisena kielenä. Laoa puhuu noin 27 % ja kiinaa 12 %. Malaijia puhuu 4 % ja khmeriä 3%.
Englanninkieli on vähän niin kuin "varakieli" ja kansainvälisesti yhteinen kieli. Meillä puhutaan 98% thaikieltä 2% englantia, ymmärretään laoa, hieman kiinaa joka oli koulutodistuksessani suorittamatta mutta laskutettu, khmeristä ei höykäsen pöläystä.
Niin ja googlasin prosentit, sillä en ole ehtinyt haastattelemaan itse 70 miljoonaa thaimaalaista.
Opetin lapsilleni suomalaisen sanan, jota käytän jos esimerkiksi potkaisen varpaani pöydänjalkaan. -Venytä suupieliäsi pikkurilleillä molempiin suuntiin ja sano sana "Pittu".
2010- Anonyymi
Oikein hyvä että olet alkanut opettamaan Korealaisile omaa kulttuuriasi, koska etenet opettamaan heille invahomottelut ym. normaalit puhetapasi?
Ja huuhaa sun thaikieles. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein hyvä että olet alkanut opettamaan Korealaisile omaa kulttuuriasi, koska etenet opettamaan heille invahomottelut ym. normaalit puhetapasi?
Ja huuhaa sun thaikieles."Ja huuhaa sun thaikieles"
..Totesi muistihäiriöistä kärsivä Possosaurus.
Mutta toinen meistä on kääntänyt puheen, kirjoituksen ja kaiken, mutta toinen meistä ei ole kääntänyt mitään koska vaimo on aina sattumoisin muualla.
Toisella meistä on kielikoulusta esittää jopa lasku. https://aijaa.com/Qd5bR2 Näitä laskuja on yhteensä neljä, kaikki samasta koulusta Nangrongista.
Kumpi näistä henkilöistä sinä olet? Se jolla on kielitaito vai se jolla ei ole? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja huuhaa sun thaikieles"
Mutta toinen meistä on kääntänyt puheen, kirjoituksen ja kaiken, mutta toinen meistä ei ole kääntänyt mitään koska vaimo on aina sattumoisin muualla.
Toisella meistä on kielikoulusta esittää jopa lasku. https://aijaa.com/Qd5bR2 Näitä laskuja on yhteensä neljä, kaikki samasta koulusta Nangrongista.
Kumpi näistä henkilöistä sinä olet? Se jolla on kielitaito vai se jolla ei ole?Hienoa, sinulla varmaankin on myös todistus aijata siitä että olet rakennusteknikko.
Voisiko tuon laskun saada valokuvattua ja aijattua sinun pitäen sitä vyötärölihavan kroppasi navan korkeudella kun seisot kotihotellisi uima-altaan reunalla taustalla ranskalaisen arkkitehdin suunnittelema kotihotellisi.
Kun nyt olet aktivoitu villalangalla koko päiväksi selaamaan failejasi niin pistäppä se foto kun Racing Teamin Busa on alpeilla parkissa mustekalaräpellyksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, sinulla varmaankin on myös todistus aijata siitä että olet rakennusteknikko.
Voisiko tuon laskun saada valokuvattua ja aijattua sinun pitäen sitä vyötärölihavan kroppasi navan korkeudella kun seisot kotihotellisi uima-altaan reunalla taustalla ranskalaisen arkkitehdin suunnittelema kotihotellisi.
Kun nyt olet aktivoitu villalangalla koko päiväksi selaamaan failejasi niin pistäppä se foto kun Racing Teamin Busa on alpeilla parkissa mustekalaräpellyksin.Pasanen meni paniikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja huuhaa sun thaikieles"
Kumpi näistä henkilöistä sinä olet? Se jolla on kielitaito vai se jolla ei ole?Mistä sinä kuvittelit että olisin pitänyt thaimaan kieltä jotenkin itselleni tärkeänä, on minä missään vaiheessa kuvitellut eläväni thaimaassa lopun elämäni, tiesin aina taloudelliset realitteetit että terveyden hoito tulisi maksamaan helvetisti, koska reuma estää vakuutukset, tai ainakin rajoittaa kattavuutta, eikä kenenkään omatalous riitä kattamaan tulevat maksut, tiesin että reumaan on tulossa 2020 luvun puolivälissä myyyntilupa erittäin kalliille lääkkeille... eikä mikään vakuutus thaimaassa edes korvaa tuon hintaluokan lääkkeitä. Olen tyytyväinen että sain siellä olla 10 vuotta, yhdellä kertaa, näin thaimaata paljon, paljon enemmän mitä edes kuvittelet.
Kuten sanoin aikaisemmin näin oli suunnitellut ja näin se toteutui... nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa, sinulla varmaankin on myös todistus aijata siitä että olet rakennusteknikko.
Kun nyt olet aktivoitu villalangalla koko päiväksi selaamaan failejasi niin pistäppä se foto kun Racing Teamin Busa on alpeilla parkissa mustekalaräpellyksin.Minulla on kaikista mainitsemistasi asioista lukuisia valokuvia ja olen tänne jokusen sata niistä postitellut.
Mutta osaatko kertoa miksi sinulla ei ei ole yhtäkään valokuvaa, kuittia tai todistusta mistään? Ei yhtäkään vuodesta 2015. Miksi?
Onko kamerasi ollut aina rikki, vai onko jäänyt todellinen elämä elämättä? Puheistasi päätellen kuvia pitäisi olla tuhansittain.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä kuvittelit että olisin pitänyt thaimaan kieltä jotenkin itselleni tärkeänä, on minä missään vaiheessa kuvitellut eläväni thaimaassa lopun elämäni, tiesin aina taloudelliset realitteetit että terveyden hoito tulisi maksamaan helvetisti, koska reuma estää vakuutukset, tai ainakin rajoittaa kattavuutta, eikä kenenkään omatalous riitä kattamaan tulevat maksut, tiesin että reumaan on tulossa 2020 luvun puolivälissä myyyntilupa erittäin kalliille lääkkeille... eikä mikään vakuutus thaimaassa edes korvaa tuon hintaluokan lääkkeitä. Olen tyytyväinen että sain siellä olla 10 vuotta, yhdellä kertaa, näin thaimaata paljon, paljon enemmän mitä edes kuvittelet.
Kuten sanoin aikaisemmin näin oli suunnitellut ja näin se toteutui... nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä.Kuten olen sinulle rakasystäväni kertonut , ne vakuutukset on hankalia... siis todella, joka kerta kun jotain tapahtui yhtiö pesi kätensä, emme korvaa kun tämä sairaus on reuman liitännäissairaus, oli umppari eivät maksaneet samalla syyllä, umppari johtuu reuma aiheuttamasta tulehduksesta, välitin hävisin.. vein oikeuteen voitiin, aikaa meni kolme vuotta, tai en voittanut vaan vakuutusyhtiö ehdotti sopimusta jos vedän haasteen pois, vedin pois maksoivat kulut, kyllä korkoineen kyllä... jos sinulla on pienikin ongelma tai sairaus ollut mitä et ole ilmoittanut, vakuutus ei korvaa.
Tiesin että näin tulee käymään joka tapauksessa, eläkkeeni riittää thaimaassa erinomaiseen elintasoon, mutta ei lääkemenoihin tässä mittakaavassa, pidin kokoajan massia jemmassa että pystyn palaamaan suomeen, jo tilanne siihen ajautuu, sinulla on ihan samat ongelmat. maksat helvetinmoiset vakuutusmaksut. mitä vanhemmaksi tulet sen enemmän ne maksaa, 55-80 välillä hinta nousee joka vuosi 10-25 prosenttia... jos sinulle sattuu joku syöpä vaikka, vakuutusyhtiösi maksaa vuoden hoitokulut, vuoden kuluttua jättävät vakuutuksen uusimatta, siksi vakuutukset on aina vuoden voimassa, ja meklarisi uusiin sen vuoden välein, mutta kuin sinulla oli syöpä, tai jokin muu... eivät uusikkaaan , tai jos uusivat nostavat kohoneen riskin takia hintaa huomattavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä kuvittelit että olisin pitänyt thaimaan kieltä jotenkin itselleni tärkeänä, on minä missään vaiheessa kuvitellut eläväni thaimaassa lopun elämäni, tiesin aina taloudelliset realitteetit että terveyden hoito tulisi maksamaan helvetisti, koska reuma estää vakuutukset, tai ainakin rajoittaa kattavuutta, eikä kenenkään omatalous riitä kattamaan tulevat maksut, tiesin että reumaan on tulossa 2020 luvun puolivälissä myyyntilupa erittäin kalliille lääkkeille... eikä mikään vakuutus thaimaassa edes korvaa tuon hintaluokan lääkkeitä. Olen tyytyväinen että sain siellä olla 10 vuotta, yhdellä kertaa, näin thaimaata paljon, paljon enemmän mitä edes kuvittelet.
Kuten sanoin aikaisemmin näin oli suunnitellut ja näin se toteutui... nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä."nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä"
Huomasitko että paljastit olevasi juuri kelaeläkeläinen? Kelaeläkeläinen on synonyymi takuueläkeläiselle, koska Kela paikkaa sen mitä työeläkkeen ja takuueläkkeen erotus on.
Lopultakin tunnustit sen miksi palasit Suomeen. Propsit siitä!
Nyt sinun ei tarvi enään höpöttää 3800 euron nettoeläkkeistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin aikaisemmin näin oli suunnitellut ja näin se toteutui... nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä."Mistä sinä kuvittelit että olisin pitänyt thaimaan kieltä jotenkin itselleni tärkeänä"
Kysyi Pasanen.
No tuota olisiko siihen ollut syytä jos aikoo viettää 10 vuotta Thaimaassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä"
Huomasitko että paljastit olevasi juuri kelaeläkeläinen? Kelaeläkeläinen on synonyymi takuueläkeläiselle, koska Kela paikkaa sen mitä työeläkkeen ja takuueläkkeen erotus on.
Nyt sinun ei tarvi enään höpöttää 3800 euron nettoeläkkeistä.Tasaisilla pullakuskin ansioilla 3800€ netto ;-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä"
Nyt sinun ei tarvi enään höpöttää 3800 euron nettoeläkkeistä.Onhan tuo jo ollut selvää, heti kun tuli uutinen että kela lopettaa eläkkeen maksun ulkomaille, pasanen alkoi hommaamaan itseään suomeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo jo ollut selvää, heti kun tuli uutinen että kela lopettaa eläkkeen maksun ulkomaille, pasanen alkoi hommaamaan itseään suomeen.
Ei lisättävää.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sinun ei tarvi enään höpöttää 3800 euron nettoeläkkeistä.Et voi elää ulkomailla 10 vuotta, ne katoavat kuuden kuukauden kulutta, kun olet muuttanut suomesta tai paremmin eta-alueen ulkopuolelle, ainoastaan työeläke maksetaan ulkomaillle ilman aikarajaa, meillä kummallakin on työeläkkeet, vaimoni sai ennen thaimaahan muuttoa takuueläkettä, mutta se loppui jo alkumetreilla... ei ole mitään kela eläkkeitä, on vain kansan ja takuu eläke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi elää ulkomailla 10 vuotta, ne katoavat kuuden kuukauden kulutta, kun olet muuttanut suomesta tai paremmin eta-alueen ulkopuolelle, ainoastaan työeläke maksetaan ulkomaillle ilman aikarajaa, meillä kummallakin on työeläkkeet, vaimoni sai ennen thaimaahan muuttoa takuueläkettä, mutta se loppui jo alkumetreilla... ei ole mitään kela eläkkeitä, on vain kansan ja takuu eläke.
Kun nämä eläkeasiat on vaikeita kertaan hieman, kansan ja takuu eläkettä maksetaan seuraavin perustein, jos sinun eläketulosi on työeläkeyhtiöltä alle, 1449 euroa nettona et ole oikeutettu kansaeläkkeeseen, jos tulosi jää alle, saat erotuksen kansaeläkkeestä, kansan eläkkeen maksimimäärä on 783 euroa kuukaudessa, saat takuueläkkeen saat kansaneläkettä tai eläkkeesi jää alle takuueläkkeen rajan joka on 986 euroa kuukaudessa... tämä yli kela ei maksa eläketurvaa, suurin osa 30 vuotta sitten oli yksinhuoltajat ja perheenäidit jotka ovat hoitaneet lapsia kotona eivätkä olleet juurikaan töissä, nyt suurin takuueläkkeensaajien ryhmä on entiset yrittäjät,
onnea vaan elämään ja asumiseen thaimaassa jos saat eläketurvaa alle tuhat euroa kuukaudessa, ja nyt tämän vuoden alusta sekin on poistunut, eli et saa enää kansa ja takuueläkettä suomen ulkopuolelle, tästä nousi iso häly kun ihmisiä lähti espanjasta kohti suomea, kun tulot loppuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kaikista mainitsemistasi asioista lukuisia valokuvia ja olen tänne jokusen sata niistä postitellut.
Mutta osaatko kertoa miksi sinulla ei ei ole yhtäkään valokuvaa, kuittia tai todistusta mistään? Ei yhtäkään vuodesta 2015. Miksi?
Onko kamerasi ollut aina rikki, vai onko jäänyt todellinen elämä elämättä? Puheistasi päätellen kuvia pitäisi olla tuhansittain.
2010Et ole aijannut mainituista ainuttakaan, ja jatkat tuhansin sanoin illuusioelämääsi koska sinulla ei ole kyseisiä kuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sinun ei tarvi enään höpöttää 3800 euron nettoeläkkeistä.Kyllä kela maksaa kuten sanoin lääkkeeni, sairaanhoitoni mutta missään en kirjoittanut että toimeentuloni, saan kelalta joka tapauksessa noin 70.000 euroa joka vuosi tulonsiirtoja, tosiaankaan 3800 euron nettotuloilla en korvata 70.000 euron lääkehankintoja vuosittain, reppana sinun logiikassa on hieman toivomisen varaa, eikä ihan hiukankaan, kyllä voi sanoa että olen kelaeläkeläinen, mutta rakas niin on moni muukin.
- Anonyymi
"Mistä sinä kuvittelit että olisin pitänyt thaimaan kieltä jotenkin itselleni tärkeänä, on minä missään vaiheessa kuvitellut eläväni thaimaassa lopun elämäni, tiesin aina taloudelliset realitteetit että terveyden hoito tulisi maksamaan helvetisti, koska reuma estää vakuutukset, tai ainakin rajoittaa kattavuutta, eikä kenenkään omatalous riitä kattamaan tulevat maksut, tiesin että reumaan on tulossa 2020 luvun puolivälissä myyyntilupa erittäin kalliille lääkkeille... eikä mikään vakuutus thaimaassa edes korvaa tuon hintaluokan lääkkeitä"
Takuueläkeiläiselle kuponkiruokalamiehelle tuli lähtö Thaimaasta Kelan hoiviin, vaikka kovasti muuta uhosi ja väitti.- Anonyymi
"... ei ole mitään kela eläkkeitä, on vain kansan ja takuu eläke" sanoi Pasanen.
Mutta todellisuudessa molemmat maksaa Kela. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"... ei ole mitään kela eläkkeitä, on vain kansan ja takuu eläke" sanoi Pasanen.
Mutta todellisuudessa molemmat maksaa Kela.Onnea vaan kokeiluun että elellet takuu tai kansaeläkkeellä thaimaassa, rakas lapsi se riitä siellä asumiseen mitenkään, pitää olla työeläke ja sekin tasoltaan minimissään noin 30.000 euroa 800.000 bahtia vuositasolla, kyllä thaimaassa on myös takuu ja kansaneläkkeellä olevia en kuulu siihen sarjaan , nämä ovat yleensä pattayalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea vaan kokeiluun että elellet takuu tai kansaeläkkeellä thaimaassa, rakas lapsi se riitä siellä asumiseen mitenkään, pitää olla työeläke ja sekin tasoltaan minimissään noin 30.000 euroa 800.000 bahtia vuositasolla, kyllä thaimaassa on myös takuu ja kansaneläkkeellä olevia en kuulu siihen sarjaan , nämä ovat yleensä pattayalle.
Ei riitä enää poikarakkaus, aamuyöllä alkaa tehdä mieli jo rakkaita lapsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea vaan kokeiluun että elellet takuu tai kansaeläkkeellä thaimaassa, rakas lapsi se riitä siellä asumiseen mitenkään, pitää olla työeläke ja sekin tasoltaan minimissään noin 30.000 euroa 800.000 bahtia vuositasolla, kyllä thaimaassa on myös takuu ja kansaneläkkeellä olevia en kuulu siihen sarjaan , nämä ovat yleensä pattayalle.
Pysyvän eläkeläisviisumin saa, jos eläketulo on vähintään 65000 THB/kk tai käyttötilille on se 800 000 tbb, todistus ei saa olla yli kuukautta vanhempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysyvän eläkeläisviisumin saa, jos eläketulo on vähintään 65000 THB/kk tai käyttötilille on se 800 000 tbb, todistus ei saa olla yli kuukautta vanhempi.
Kerrataanpa nyt jälleen kerran, viisumi on lupa tulla maahan, se myönnetään thaimaan ulkopuolella, voit sillä olla maassa yleensä 90 vrk maksimissaan, ennen tuota 90 vrk tarvitset extension of stay Thailand, sen saa jos maassa olon edellytykset on kunnossa, eli siis sinulla on suomen suurlähetystön vahvistama eläketodistus, valuutta kurssit vaihtuu päivittäin 65.000 bahtia tai enemmän , tai kolmea kuukautta ennen tehty pankkitalletus tilillesi 800.000, todistus ei saa olla kuukautta vanhempi. Sitten sinulla pitää olla vakuutus, joka kattaa 3.000.000 bahtiin asti jos satut sairastumaan, tämä tuli korona-aikana ja olis ainakin vielä viime vuoden heinäkuussa voimassa kun hain vuooden jatkon hua hin immigrationista, vakuutus pitää olla voimassa koko vuoden ajan, mille haet jatkoa. extension maksaa muistaakseni 1900 bahtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrataanpa nyt jälleen kerran, viisumi on lupa tulla maahan, se myönnetään thaimaan ulkopuolella, voit sillä olla maassa yleensä 90 vrk maksimissaan, ennen tuota 90 vrk tarvitset extension of stay Thailand, sen saa jos maassa olon edellytykset on kunnossa, eli siis sinulla on suomen suurlähetystön vahvistama eläketodistus, valuutta kurssit vaihtuu päivittäin 65.000 bahtia tai enemmän , tai kolmea kuukautta ennen tehty pankkitalletus tilillesi 800.000, todistus ei saa olla kuukautta vanhempi. Sitten sinulla pitää olla vakuutus, joka kattaa 3.000.000 bahtiin asti jos satut sairastumaan, tämä tuli korona-aikana ja olis ainakin vielä viime vuoden heinäkuussa voimassa kun hain vuooden jatkon hua hin immigrationista, vakuutus pitää olla voimassa koko vuoden ajan, mille haet jatkoa. extension maksaa muistaakseni 1900 bahtia.
Sitten sinun täytyy käydä näyttäytymässä immigrationissa 90 vrk välein, tai tehdä ilmoittautuminen netissä, olet vähän kuin ehdonalaisessa, ilmeisesti toimenpide on tarpeen, koska noudattavat sitä tunnon tarkasti.
Melko huvittava tuo 800.000 bahtia kun thaikkujen minimi palkka on 400 bahtia 10 tunnin työpäivä, jota maksat hieman vielä veroa, olisko 30 bahtia vrk. siis sinulle jää käteen 370 bahtia, vrk... se ei tee suuren suurta nettotuloa kuukaudessa.
Siis jos siirrät suomesta tuota 800.000 vastaavan summan thaitilille, kolmea kuukautta ennen kuin haet uutta jatkoa, ja pyydät siitä todistuksen ennenkuin menet jatkoa hakemaan, saat vuoden leiman passiisi, sitten taas vuoden päästä sama uudelleen.
Tässä on sitten vielä yksi ongelma, virkailija voi pyytää jotain muitakin asiapapereita, kun menet jos hänellä on huonopäivä, kun he oppivat tuntemaan sinut pääset helpommalla, siis kannattaa ainakin aluksi käydä 90 vrk välein, että muistavat sinut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten sinun täytyy käydä näyttäytymässä immigrationissa 90 vrk välein, tai tehdä ilmoittautuminen netissä, olet vähän kuin ehdonalaisessa, ilmeisesti toimenpide on tarpeen, koska noudattavat sitä tunnon tarkasti.
Melko huvittava tuo 800.000 bahtia kun thaikkujen minimi palkka on 400 bahtia 10 tunnin työpäivä, jota maksat hieman vielä veroa, olisko 30 bahtia vrk. siis sinulle jää käteen 370 bahtia, vrk... se ei tee suuren suurta nettotuloa kuukaudessa.
Siis jos siirrät suomesta tuota 800.000 vastaavan summan thaitilille, kolmea kuukautta ennen kuin haet uutta jatkoa, ja pyydät siitä todistuksen ennenkuin menet jatkoa hakemaan, saat vuoden leiman passiisi, sitten taas vuoden päästä sama uudelleen.
Tässä on sitten vielä yksi ongelma, virkailija voi pyytää jotain muitakin asiapapereita, kun menet jos hänellä on huonopäivä, kun he oppivat tuntemaan sinut pääset helpommalla, siis kannattaa ainakin aluksi käydä 90 vrk välein, että muistavat sinut.Vuodessa on 8760 tuntia.
Kun käytät siitä vaikkapa 10 tuntia vuodessa matkoineen oleskeluluvan hoitamiseen, sinulle jää vielä 8750 tuntia aikaa maleksia vuokrakopissasi ja valittaa kuinka vaikeaa on elämä.
Minä käyn ihan mielellään Buriram Cityssä ja Bangkokissa muillakin asioilla, eikä ahdista yhtään. Joka pojallahan nyt 800 000 bahtia löytyy.
Puhuit paskaa myös siitä että "Yksikään vakuutus ei maksa avosydänleikkausta farangille Thaimaassa ja että kellään ei ole rahaa maksaa sitä itse"
Thaimaassa asuu noin 4 miljoonaa farangia, joilla on suurimmalla osalla varmasti kunnossa sekä vakuutukset että kukkaro. He ovat varmuudella myös huolehtineet keskimäärin paremmin terveydestään kuin sinä.
Minulla on vakuutukset jotka maksaa vaikka maksansiirron, ambulanssilennon Suomeen tai muuta vastaavaa. Katsos kun sellaisen vakuutuksen saa, kun ei ole ryypännyt itseään turvonneeksi enkeliksi niin että sisuskalut on paskana.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on sitten vielä yksi ongelma, virkailija voi pyytää jotain muitakin asiapapereita, kun menet jos hänellä on huonopäivä, kun he oppivat tuntemaan sinut pääset helpommalla, siis kannattaa ainakin aluksi käydä 90 vrk välein, että muistavat sinut.Mikähän ongelma siitä tulee jos virkailija pyytää muitakin asiapapereita.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232428- 1341905
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631246Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051216En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771111Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik321072Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451049HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241016Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831009Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942