Mikä saa ihmisen tappamaan luonnon eläimiä

Anonyymi-ap

Sen ymmärrän jos metsästäjä hakee metsästä silloin tällöin ruuaksi riistaeläimen mutta sitä en ymmärrä jos tätä tehdään lähes joka päivä.
Ammutaan jäniksiä kymmeniä syksyssä tai metsäkanalintuja joita ei edes ruuaksi tehdä.
Joillakin hirvelihaa niin paljon pakastimessa että loput heitetään jo ns. tunkiolle.
Lisäksi ammutaan varikset, harakat, närhet, lokit, tikat, oravat ym ilman mitään käyttötarkoitusta, eikä tässä vielä kaikki, liikennemerkitkin saa osansa haulisuihkusta tai luodeista. Täysin vastuutonta toimintaa.

44

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen metsästäjänä täysin samaa mieltä. Itse syön pyytämäni riistan ja muutenkin pyydän vain sen mitä syön. Metsästys on minulle ollut muuta kuin harrastus ja huvi.

• Anonyymi

ok metsästäjä. noin sen pitää juuri mennäkin. MUTTA yksi asia joka on minua aina jollain tavoilla vaivannut. myöntääkö yksikään metsästäjä että tapat ketun ilveksen ja mitkä luetaankin pienpedoiksi. että ne vaan tappaa liikaa jotain kantaa. ja on luonnolle haitaksi.MUTTA te metsästäjät sanotte että me tehdään tätä luonnon puolesta ja poistetaan pienpetoja sen verran ja tarpeeksi ja jos oikein olen ymmärtäny niin että niitä vaikkei olisikaan. ELI tappaisit ne jänikset linnut ja pedon saalistamat eläimet itse heti kun vaan siihen paikka tulee. peto tarvii luonnossa syötävää ja niin pitääkin. meneekö näin? KUMPI OLI kaupan tiskillä ensin sinä vai kettu. ai että luonnon puolesta?

• Anonyymi

Eikö metsästyksen vastustajan trollit lyö läpi, kun pitää tehtailla taas urakalla. 😂 Voivoi kun on vastustajalla paha olo. 🤭

• Anonyymi

Tulihan se märisijä sieltä maan alta esiin ku laitto vähän syöttiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulihan se märisijä sieltä maan alta esiin ku laitto vähän syöttiä.

Mahtavaa. Ekan kerran julkisesti myönnät metsästys palstan metsästys vastaisen trollaamisesi! 😂 Siitä iso👍🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa. Ekan kerran julkisesti myönnät metsästys palstan metsästys vastaisen trollaamisesi! 😂 Siitä iso👍🤭

Kova homma xD olla nettipoliisina selata palstoja ettei vaan joku kirjoita sopimatonta joka ei sovi hänen ajatusmaailmaan.🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milloin julkisesti myönnät että metsästyksen vastustajat voivat omistaa maata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa ketähän tarkoitat ,sullahan näitä sydän ystäviä löytyy palstoilla.🤔🤔🤔🤤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kova homma xD olla nettipoliisina selata palstoja ettei vaan joku kirjoita sopimatonta joka ei sovi hänen ajatusmaailmaan.🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤

Mitäs palstoja herra metsästyksen vastustaja muita kuvittelee minun selaavan? 😂
        Edelleen elät tässä "kaikilla palstoilla" harhassasi vai onko niin, että trollaat itse "kaikilla palstoilla" metsästys vastaisuuttasi etkä vain täällä? 🤭

• Anonyymi

No hyvä, että julkisesti myönnät metsästys vastaisen trollaamisesi. xD
        Mitenpä luulet, että näillä tarkoituksellisilla trolleillasi parantaisit teidän metsästyksen vastustajien mainetta, kun kaikki näkevät että metsästys vastainen uhonne on täysin lapsen kengissä olevaa amatöörimäistä trollaamista. xD

• Anonyymi

Iskikö metsästyksen vastustajalle samalla perinteinen oman toiminnan projisointi vaihe päälle? xD

• Anonyymi

ymmärrän jos mies juoksee kauniin naisen perässä mutta sitä en ymmärrä että pitää miehen tarpoa umpihangessa jäniksen perässä. voi voi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ymmärrän jos mies juoksee kauniin naisen perässä mutta sitä en ymmärrä että pitää miehen tarpoa umpihangessa jäniksen perässä. voi voi

No teille ......... se naisen perässä juokseminen on sitä jokaviikkoista touhua ja kun saatte sellaisen kiinni, niin se johtaa poikkeuksetta rikostutkintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No teille ......... se naisen perässä juokseminen on sitä jokaviikkoista touhua ja kun saatte sellaisen kiinni, niin se johtaa poikkeuksetta rikostutkintaan.

niin on hikisiä hommia molemmat. mutta mikä tekee minusta rikollisen jos kauniin naisen perässä juoksentelen sattu vaan olemaan vaan minun kohdalta ihan vapaa nainen jonka perässä juoksin. hyvin siinä kävi eikä johtanut rikostutkintaan. MUTTA TEILLE ...... kaikki isot hatun nostot eihän teillä ole milloinkaan ollut mitään sellaista toimintaa joka olisi johtanut rikostutkintaan???

• Anonyymi

Nyt kyllä kirjoitat asiasta, josta et tiedä yhtään mitään. Ei yksi metsämies ammu kymmeniä jäniksiä syksyssä ja metsäkanalintujakin on niin vähän, että kyllä kaikki otetaan talteen jotka saadaan.
      Älä luule vaan ota asoista selvää.

• Anonyymi

Ihan niinkuin viime syksynä pudasjärvellä 13 teertä täkät otettiin vain mukaan.🤫🤫🤫🤫

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niinkuin viime syksynä pudasjärvellä 13 teertä täkät otettiin vain mukaan.🤫🤫🤫🤫

Mitäs muuta olis pitänyt ottaa mukaan herra metsästyksen vastustaja? 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan mielestä saaliit pitäisi syödä kaikkine karvoineen, nahkoineen, suolineen, luineen, höyhenineen, untuvineen...

Mahtavatkohan nämä viheriäiset itse syödä kaikki naatit, korret, kuoret, jne. ?

Se kyllä osaltaan selittäisi näiden viheriäisten jatkuvan pahan olon..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan mielestä saaliit pitäisi syödä kaikkine karvoineen, nahkoineen, suolineen, luineen, höyhenineen, untuvineen...

Erittäin hyvin sanottu. 👍

• Anonyymi

Olenko väittänytkään että "yksi" metsämies ampuu kymmeniä jäniksiä?
        Mutta itse asiassa näin on. Naapurini muutti metsästäjä ja kävi joka ikinen päivä syksyisin jänisjahdissa ja niin kauan kun vain koira pystyi jänistä lumessa ajamaan. Hän ampui yli 30 jänistä eka syksynä ja toi niitä meillekin. Itse näin melkeinpä joka kerta kun jänistä roikotti kotiinsa minun pihan poikki. Kaikki nämä jänikset ampui aika pieneltä alueelta. Sanotaan että 3x 3 kilometriä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luepas kuule uusiksi aloitus !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu. 👍

Luepas sinäkin aloitus ennen kuin kommentoit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet oikea metsästäjä,niin tiedät vastauksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persumainen vastaus ,pientä piilovittuilua jonka te osaatte tokin huonolla menestyksellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenko väittänytkään että "yksi" metsämies ampuu kymmeniä jäniksiä?
        Mutta itse asiassa näin on. Naapurini muutti metsästäjä ja kävi joka ikinen päivä syksyisin jänisjahdissa ja niin kauan kun vain koira pystyi jänistä lumessa ajamaan. Hän ampui yli 30 jänistä eka syksynä ja toi niitä meillekin. Itse näin melkeinpä joka kerta kun jänistä roikotti kotiinsa minun pihan poikki. Kaikki nämä jänikset ampui aika pieneltä alueelta. Sanotaan että 3x 3 kilometriä

"Olenko väittänyt ja olen väittänyt" xD
        Eikö metsästyksen vastustaja edes enää tiedä mitä pää suoltaa ja näppis jauhaa? xD
        Onhan se hyvä, että ukko piti paikallista jäniskantaa kurissa. Taatusti ehkäisi paikallista ruttoepidemiaakin. Takaan, että itse et ole eläessäsi jänistä syönyt. Senverran asiantuntematonta tämä sinun metsästys vastainen öyhötyksesi on. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet oikea metsästäjä,niin tiedät vastauksen.

Metsästyksen vastustajana se olet kyllä sinä joka on väärällä palstalla. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persumainen vastaus ,pientä piilovittuilua jonka te osaatte tokin huonolla menestyksellä.

Vihervasemmistolaisilla se ei näemmä toi äidinkielentaitokaan tule edes peruskoulussa samoin kuin maalaisjärkikin katoaa samalla. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihervasemmistolaisilla se ei näemmä toi äidinkielentaitokaan tule edes peruskoulussa samoin kuin maalaisjärkikin katoaa samalla. xD

Niin persujen tapa on jos järki ei mene oppimalla tai puheella ,niin vasara auttaa.🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihervasemistolaiset on paremmin kouluttaneita ,kuin maalaisjuntit ,sen huomaa sinustakin pelkästään suomi24 palsta kertoo et ole järjellä pilattu.🤤🤤🤤🤤🤤🤤

• Anonyymi

Kaikki eläimet on luonnon eläimiä.
      Sama se on hakeeko itse metsästä vai kaupan siistissä paketissa.

• Anonyymi

No et sinä kaupasta osta riistaa niin että loput sitten heität tunkiolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No et sinä kaupasta osta riistaa niin että loput sitten heität tunkiolle.

Herra metsästyksen vastustaja ottakoot selvää minkälainen on kauppojen lihatuotteiden hävikki. Siihen suhteutettuna voi sanoa, että riistaeläimet syödään lähestulkoon karvoineen hoyhenineen päivineen. xD
        Tutkimuksille ette metsästäjien mustamaalaamisuhossannekaan voi mitään. xD

• Anonyymi

On turhaa ihmetellä mikä saa ihmisen tappamaan eläimiä. "Ihmiset tappavat koko ajan kasvavalla vauhdilla myös ihmisiä, aina harva eläinlaji tappaa oman lajinsa jäseniä. Pahin "eläin" on ihminen.
      Tällä hetkellä on menossa aika kun edellisten suurempien sotien aikaan eläneet alkavat olla poistuneet keskuudestamme, eikä ainakaan heitä ole enää vaikuttamassa yhteiskunnassa. Nyt on uudet "johtajat" toimissa ja pullistelevat testosteroniaan ylitse roiskuvasti. Tämä jatkuu niin kauan että jotkut sekopäät saavat aikaan suurta tuhoa, ehkä "lopullisen ratkaisun".
      Siinä taistelussa ei ole tilaa eläintenkään tulevaisu6delle, ehkä kalastuksessa oleva tyyli pyytää ja päästää tulee käyttöön myös metsästämiseen, siihen keksitään kyllä tapa, joka ei täysin tapa eläintä, eläimestä tulee vain esim. raajarikko.
      Maapallolla on hyvin huonot tulevaisuuden näkymät, lajimme ei pysty ajattelemaan kokonaisuuksina, vain oma etu ja esille tuominen on tärkeää, päällikkö halutaan olla, ei välitetä mitä tuhotaan. Voi käyttää vanhaa sanontaa, herran haltuun, vaikka sitä herraa ei pilvien päältä löytynytkään. Onkin lisääntynyt räjähdysmäisesti monenlaiset tarinat joita totuutena pyritään syöttämään, kuten ufot, vieraat ulkogavaruudesta, uudenlaisia uskontoja jne. Nämäkin tulee aika ajoin toistuvasti.
      Eläimistä vielä se, että kuinka ei tajuta kuinka koko eläinkunta (myös kasvi) kuuluu kokonaisuuteen, jos niitä poistetaan, koko järjestelmä romahtaa. Ainakin pohjoisessa on jokin sanonta "ootko sinä jokin pöljä", kyllä, kaikki ihmiset ovat pöljiä.

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu. Ongelmat näkyy jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu. Ongelmat näkyy jo.

Luonon ja yhteiskunnan ongelmista keskusteluissa tulee hyvin esille ihmisten erimielisyys asiasta ,joka on hyvin ymmärettävää mielipiteitä on ja tulee olemaan.

• Anonyymi

Kommenttisi eivät edelleenkään kuulu tälle palstalle eikä itsellesi vastaileminen ainakaan paranna uskottavuuttasi. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi eivät edelleenkään kuulu tälle palstalle eikä itsellesi vastaileminen ainakaan paranna uskottavuuttasi. xD

Sinä haluat määrätä missä ja mitä saa kirjoittaa ,miksi sinä kirjoittelet metsästyksen vastustajien palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä haluat määrätä missä ja mitä saa kirjoittaa ,miksi sinä kirjoittelet metsästyksen vastustajien palstalla.

Kyllä määritän niin kauan kun sinä metsästyksen vastustajana trollaat metsästys palstaa ja jokaisen metsästys vastaisen öyhötyksesi paljastan. xD
        Projisointisi ja kaksinaismoralismisi ei ole kovinkaan uskottavaa. xD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä määritän niin kauan kun sinä metsästyksen vastustajana trollaat metsästys palstaa ja jokaisen metsästys vastaisen öyhötyksesi paljastan. xD
        Projisointisi ja kaksinaismoralismisi ei ole kovinkaan uskottavaa. xD

Mutta mikset paljasta ,että minulla ei ole aariakaan maata tai metsästyksen vastustajilla, jatkan niin pitkään kunnes vastaat kysymykseen.

• Anonyymi

Ylläpidolle kiitos, että siirsi nämä metsästys vastaiset trollit niille kuuluville palstoilleen eli metsästyksen vastustajiin. 👍
      Näinollen jätän kommentointini tähän ja vastustajat öyhöttäkööt keskenään metsästäjistä.

• Anonyymi

Se, että piipahtaa kaupasta ostamassa tuotantoeläimen filettä tahi paistia, on pitkälti verrattavissa siihen, että riistalinnulta vain rintalihat hyödynnetään.
      Kumpi on enämpi päin peetä, tuotantoeläimen arvo-osan osto kaupasta, vai riistalinnun vain rintalihojen hyödynnys?

• Anonyymi

Tappamisen ulkoistaminen saa aikaan toisilla sellaisen ylemmyyden tunteen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      90
      6393
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3692
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3229
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      215
      2273
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1971
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      36
      1930
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1839
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      59
      1746
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1723
    10. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      20
      1707
    Aihe