Älvsby-talo

Remontti-Rellu

Olemme suunnitelleet, että alamme rakentamaan tulevana kesänä 2006. Maatalon poikana olen viettänyt paljon aikaa "pitkän tavaran" rakennustyömailla ja ainahan projektit on aloitettu puiden hakkaamisella, sahaamisella, taapeloinnilla jne... jne... Sitten runkoa pystyyn satoi tai paistoi.... Kotikylälle tuli "Älväri" noin viisi vuotta sitten ja pystytys tapahtui perustuksineen todella näppärästi ja lopputulos on hintaansa ja omaan työpakokseen nähden mielestäni erittäin kilpailukykyinen.. Haluaisin kommentteja kyseisten talopakettejen omistajilta.. (Siis esim. lämmitys ja miten kokonaisuus on suomipojalle "käteen sopiva"?). Asiallisia kommentteja odotellen.

40

48587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavis

      Taisit sohaista kusiaispesää, nää ketjut harvoin on alle 30:n viestin ja sävy vähintäänkin vihamielistä.
      Eniveis löydät paljonkin keskustelua aiheesta myös tuolta "talopaketit"-puolelta. Good luck.

      • Remontti-Rellu

        Kiitos vastauksesta,

        Kiinostukseni ko. talopakettiin heräsi viikonloppuna kun avasin keskustelun paremman puoliskoni kanssa omakotitalon rakentamisesta. Onhan selvä, että kyseinen ruotsalaispaketti on sellainen bulkkituote, mutta jos tyytyy perusasumiseen ja ei halua parin vuoden rakennushelvettiä, niin miksikäs ei.. Olen lukenut kommentteja parilta keskustelupalstalta, mutta keskustelun taso on ollt lähinnä "eipäs - joopas" kinastelua ilman faktoja. On selvä, että jos lyö 500 000e tiskiin, niin saa aivan erityyppisen asunnon (avaimet vahattuna käteen), mutta allekirjoittaneella on muitakin harrastuksia ja aktiviteettejä, kuin asuntolainan maksaminen...


      • Asun jo Älvärissä
        Remontti-Rellu kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta,

        Kiinostukseni ko. talopakettiin heräsi viikonloppuna kun avasin keskustelun paremman puoliskoni kanssa omakotitalon rakentamisesta. Onhan selvä, että kyseinen ruotsalaispaketti on sellainen bulkkituote, mutta jos tyytyy perusasumiseen ja ei halua parin vuoden rakennushelvettiä, niin miksikäs ei.. Olen lukenut kommentteja parilta keskustelupalstalta, mutta keskustelun taso on ollt lähinnä "eipäs - joopas" kinastelua ilman faktoja. On selvä, että jos lyö 500 000e tiskiin, niin saa aivan erityyppisen asunnon (avaimet vahattuna käteen), mutta allekirjoittaneella on muitakin harrastuksia ja aktiviteettejä, kuin asuntolainan maksaminen...

        huhtikuussa -05 ja olen todella tyytyväinen ko taloon (Pihlajatar). Homma hoitui alusta loppuun hallitun ammattimaisesti ja pystytysporukan kanssa tulin eritoten hyvin toimeen... hiukan ollaan muuteltu taloa sisältä ja ulkoa enemmän meidän näköiseksi, mutta jo sellaisenaankin talo on hyvä valinta. Suosittelen lämpimästi.


      • alisa
        Asun jo Älvärissä kirjoitti:

        huhtikuussa -05 ja olen todella tyytyväinen ko taloon (Pihlajatar). Homma hoitui alusta loppuun hallitun ammattimaisesti ja pystytysporukan kanssa tulin eritoten hyvin toimeen... hiukan ollaan muuteltu taloa sisältä ja ulkoa enemmän meidän näköiseksi, mutta jo sellaisenaankin talo on hyvä valinta. Suosittelen lämpimästi.

        ehdottomasti kannattaa hinta/laatu suhde kohdallaan jos haluaa rahansa käyttää muuhunkin kun lainan maksuun.. ja aikaa myöten saa perusjuttuja vaihdeltua oman mieleiseksi..
        lämmitys kohdallaan ja nykyään mielestäni hyvin kattava paketti..
        joka taloissa varmasti silloin tällöin yksilöitä joissa homma kussut ällyissä niitä vaan vaahdotellaan täällä turhan paljon..
        mm jukka talot saaneet paljon negatiivista palautetta miksi niitä emme urakalla haukkuisi?
        ehdottomasti valinta mitä emme ole katuneet !!


      • siisyyyyyy
        Asun jo Älvärissä kirjoitti:

        huhtikuussa -05 ja olen todella tyytyväinen ko taloon (Pihlajatar). Homma hoitui alusta loppuun hallitun ammattimaisesti ja pystytysporukan kanssa tulin eritoten hyvin toimeen... hiukan ollaan muuteltu taloa sisältä ja ulkoa enemmän meidän näköiseksi, mutta jo sellaisenaankin talo on hyvä valinta. Suosittelen lämpimästi.

        ..urakanaikana sankkerin älsbyyn pojilta?


    • Meikäl@inen

      Tuolla on aikas hienosti kuvattu älvsby-rakennusprojektia:
      http://www.tervala.fi

      PS. Jos nyt tilaat tehtaalta älvsbytalon, toimitukset menevät keväälle 2007...

    • kiu

      Odotan itse juuri että talopakettini tulee tontille joten omat kokemukset on hieman heikot mutta mitä tutuiltani olen kysellyt niin talo on ehdottomasti hintansa väärti varsinkin kun on muitakin aktiviteettejä kuin lainan maksu ja asunnon esittely tutuille jotka eivät ymmärrä sen enempää kuin allekirjoittanutkaan mitä hienoa on 1000egen vesihanassa.niin ja takka kuulemma kannattaa hankkia hyvä on nimittäin tutuilla sähkölaskut aikalailla pieniä.p.s aion jatkossakin tehdä lomareissuni mistään tinkimättä

      • rolli

        Meillä valmistui juuri toukokuussa -05. etelätär talo joka on saanut pelkästään kehuja, keittiön kaapit vaihdettiin, lattiat kannatti laittaa myös itse ja takka hankittiin lämmityskustannusten pienentämiseksi, puita on nyt aluksi omalta tontilta muutamaksi vuodeksi. Kaikki sujui hienosti ja nopeasti ja budjetti piti. Itsehän voi aina vaikuttaa millaiseksi talonsa lopullisesti haluaa. Voin suositella!


      • luonnotar
        rolli kirjoitti:

        Meillä valmistui juuri toukokuussa -05. etelätär talo joka on saanut pelkästään kehuja, keittiön kaapit vaihdettiin, lattiat kannatti laittaa myös itse ja takka hankittiin lämmityskustannusten pienentämiseksi, puita on nyt aluksi omalta tontilta muutamaksi vuodeksi. Kaikki sujui hienosti ja nopeasti ja budjetti piti. Itsehän voi aina vaikuttaa millaiseksi talonsa lopullisesti haluaa. Voin suositella!

        olen asunut talossani 3 vuotta ja olen ollut tyytyväinen.hinta laatu suhde on kohdallaan.
        saunan pesuhuoneen seinä kannattaa eristää,jotta veden ropina ei kuulu olkkarin puolelle.kodinhoitohuoneeseen ja saunan pesuhuoneeseen kannattaa tilata lattialämmitys.


      • torvi 2

        Odottele sinä innolla uutta pakettiasi,mutta seuraa koko ajan pystytystä alan ihmisen kanssa mitä pystyttäjät ja kirvesmiehet tekevät. Nimittäin,jos virheitä tulee,olet kusessa talotoimittajasi kanssa. Asioidenselvittely ja korjaaminen ON TODELLA vaikeata.Meillä meni moni asia pieleen ja nyt harkitsemme tuomarin palkkaamista,koska hommat eivät etene.Virheet on tavallaan myönnetty,mutta korjaajia ei vain kuulu ja talotoimittajan puolelta puhelimiin tai soittopyyntöihin ei vastata. Good luck ja iloista rakentamista.


      • jonne
        torvi 2 kirjoitti:

        Odottele sinä innolla uutta pakettiasi,mutta seuraa koko ajan pystytystä alan ihmisen kanssa mitä pystyttäjät ja kirvesmiehet tekevät. Nimittäin,jos virheitä tulee,olet kusessa talotoimittajasi kanssa. Asioidenselvittely ja korjaaminen ON TODELLA vaikeata.Meillä meni moni asia pieleen ja nyt harkitsemme tuomarin palkkaamista,koska hommat eivät etene.Virheet on tavallaan myönnetty,mutta korjaajia ei vain kuulu ja talotoimittajan puolelta puhelimiin tai soittopyyntöihin ei vastata. Good luck ja iloista rakentamista.

        muuten on ollut kivaa...mutta ..mm
        mm.pesuhuoneisiin tekevät nurkkiin viiltoja mistä vesi voi mennä lastulevylle,,vuosikorjauksen jälkeen kun kerrot repeämästä sanovat että mene ostamaan hitsiliimaa!!,,,eivät meinaa tulla korjaamaan viillettyä kohtaa vaikka itse ovat viiltäneet!!!!!..Olkaa tosi varovaisia tärkeiden asioiden kanssa !


      • rauhoitutaan nyt
        luonnotar kirjoitti:

        olen asunut talossani 3 vuotta ja olen ollut tyytyväinen.hinta laatu suhde on kohdallaan.
        saunan pesuhuoneen seinä kannattaa eristää,jotta veden ropina ei kuulu olkkarin puolelle.kodinhoitohuoneeseen ja saunan pesuhuoneeseen kannattaa tilata lattialämmitys.

        Näitä lomamökkihöperöitä riittää mutta oikeita sellaisia. Pukeutus- ja riisutuimistilat sekä märkätilat löylyhuoneineen on kyllä oma lukunsa - ei kuulu mihinkään muuhun tilaan vaikka kuinka vihtoo.


      • YETSKA
        jonne kirjoitti:

        muuten on ollut kivaa...mutta ..mm
        mm.pesuhuoneisiin tekevät nurkkiin viiltoja mistä vesi voi mennä lastulevylle,,vuosikorjauksen jälkeen kun kerrot repeämästä sanovat että mene ostamaan hitsiliimaa!!,,,eivät meinaa tulla korjaamaan viillettyä kohtaa vaikka itse ovat viiltäneet!!!!!..Olkaa tosi varovaisia tärkeiden asioiden kanssa !

        eräässä talonäyttökohteessa saunan lattiaa, joka oli muovimattoa. Myöhemmin selvisi, että kyse oli älvarista. Sen jälkeen olen kiertänyt ne kaukaa.


    • kun on

      Todella hienoa lukea kerrankin asiallista palautetta. Eikä yhtään negatiivista sanottavaa. Täytyy ittekkin alkaa harkita vakavasti. =)

      • msn: llä oma palsta =)

        siis msn llä on oma älvsbytalo palsta, jossa suurella osalla on tai on tulossa älvsbytalo. Mutta en siis tiedä sitä osoitetta vaikka jäsen olenkin, kun se on minulla suosikeissa, ja sieltä antaa kauheen litanjan eri kirjaimia ja numeroita.
        Siis jos joku tietää oikean osoitteen ellei löydy msn sivulta, pane se tänne, siellä on monen monta keskustelua ja kysymystä ko. talosta, ja paaaljon hyödyllistä tietoa rakentajille. Suosittelen. T. nuori, tuleva alvsbytalon omistaja =)
        Niin ja kannattaa huomioida, älppäreiden hinta nousee n 2te 2-3krtaa vuodessa, et ei kannata kauaa miettiä. Ja tervalan sivuilla myös aika paikkaansa pitävä hinnasto, eli pelkällä talon hintaa maksamalla ei pääse =/ tosin hidän talossaa on paljon sellaista jota perustaloa rakentava ei tarvitse =) Mutta hyvä perustalo valinta, ja minusta nätti, mutta kauneus on katsojan silmissä =)


      • deli
        msn: llä oma palsta =) kirjoitti:

        siis msn llä on oma älvsbytalo palsta, jossa suurella osalla on tai on tulossa älvsbytalo. Mutta en siis tiedä sitä osoitetta vaikka jäsen olenkin, kun se on minulla suosikeissa, ja sieltä antaa kauheen litanjan eri kirjaimia ja numeroita.
        Siis jos joku tietää oikean osoitteen ellei löydy msn sivulta, pane se tänne, siellä on monen monta keskustelua ja kysymystä ko. talosta, ja paaaljon hyödyllistä tietoa rakentajille. Suosittelen. T. nuori, tuleva alvsbytalon omistaja =)
        Niin ja kannattaa huomioida, älppäreiden hinta nousee n 2te 2-3krtaa vuodessa, et ei kannata kauaa miettiä. Ja tervalan sivuilla myös aika paikkaansa pitävä hinnasto, eli pelkällä talon hintaa maksamalla ei pääse =/ tosin hidän talossaa on paljon sellaista jota perustaloa rakentava ei tarvitse =) Mutta hyvä perustalo valinta, ja minusta nätti, mutta kauneus on katsojan silmissä =)

        kun ei negatiivista saa laittaa niin ei sitten laiteta. "karvalakkimalli" noin sisutukseltaan. Oliko riittävän positiivinen arvio?


      • ===
        deli kirjoitti:

        kun ei negatiivista saa laittaa niin ei sitten laiteta. "karvalakkimalli" noin sisutukseltaan. Oliko riittävän positiivinen arvio?

        korjauksista vastasi eräs "edesmennyt" palkkalainen eli sai kenkää koska ei hoitanut hommiaan...
        Meille kanssa tulossa älvy (Luonnotar). Suurin osa negatiivisesta "tosikerronnasta" on aivan paskaa ja perätöntä!


      • Pettynyt
        === kirjoitti:

        korjauksista vastasi eräs "edesmennyt" palkkalainen eli sai kenkää koska ei hoitanut hommiaan...
        Meille kanssa tulossa älvy (Luonnotar). Suurin osa negatiivisesta "tosikerronnasta" on aivan paskaa ja perätöntä!

        1997 muutimme. Nyt tulee saunasta kosteus viereiseen makuuhuoneeseen. Olemme ottaneet yhteyttä talovalmistajaan, mutta sanovat, että omaan piikkiin menee. Muistakaa tarkistaa ennen kuin on 10v. täynnä onko saunan paneelien takana olevan alumiinipaperin saumat teipattu, meillä näin ei ollut? Kuntamme rakennustarkastaja on tutkinut ja antanut lausunnon rakennusvirheestä, mutta ei tunnu auttavan. Miten vastuun saisi sille jolle se kuuluu, eli talovalmistajalle?


      • ZZZÅÅÅZZZ
        Pettynyt kirjoitti:

        1997 muutimme. Nyt tulee saunasta kosteus viereiseen makuuhuoneeseen. Olemme ottaneet yhteyttä talovalmistajaan, mutta sanovat, että omaan piikkiin menee. Muistakaa tarkistaa ennen kuin on 10v. täynnä onko saunan paneelien takana olevan alumiinipaperin saumat teipattu, meillä näin ei ollut? Kuntamme rakennustarkastaja on tutkinut ja antanut lausunnon rakennusvirheestä, mutta ei tunnu auttavan. Miten vastuun saisi sille jolle se kuuluu, eli talovalmistajalle?

        TÄYSI PASKA KYSEINEN TALO WITUTTAA KUN MENIN HANKKIMAAN WIKOJA AIWAN HELKKARISTI


    • kaatavat

      Huvittavaa ajatella miten elbysbyhys pystyy selviää uusista energiamäräyksistä...laittavat ehkä 2 x tuulensuojaharsoa ja rimaa hipoen leimoja hakemaan. Muutoin menevät konkkaan.

      • kuulemma

        eristettä tulee lisää kattoon seinään ja lattiaan.


    • remontti repe

      asua lastulevy parakissa niin mikäs siinä eikä vaadi asumismukavuuksia. kannattaa tutustua ja käydä katsomassa niitä valmiina ettei tule pettymystä.kosteat tilat huonosti suunniteltu että muutaman vuoden päästä saa tehdä home remontin ja kannattaa kiinnittää huomiota huonekorkeuteen ettei tule ahtaan paikan kammo että siihen kun mamma laittaa kattokruunun niin alimmat helyt on lattiassa kiinni.vanhemmissa taloissa on muovia laitettu joka paikkaan ja kun kurkistaa rossilattian alle niin paksu valkea parta roikkuu lattiapalkeissa. pistä muutama kymppitonni lisää ja tee kunnon talo niin ei tarvitse katua myöhemmin. katos kun köyhän ei kannata halpaa ostaa.

    • Päivätär

      Todella helppoa rakentamista. Itselläni oli häät ja talopaketin asennus samalla viikolla.
      Onnekseni sain talotehtaan omat asentajat talon pystytykseen, ja homma sujui kuin tanssi.
      Miehet oli vielä töissä hääpäivän iltana ja niinpä sain kantaa tuoreen vaimoni kynnyksen yli!
      Timpurit lupasivat ettei ainakaan talon takia tule eroa ja rakennusressi ei juuri ole vaivannut. Ammattimiehet tekivät ammattimaista jälkeä. Vanhempi timpuri oli pystyttänyt useampia satoja vastaavia, joten homma ei ollut mitään tuumaamista ja tuhertamista.
      Torpassa asuttiin 3 viikon päästä ja häämatkallekin päästiin parin viikon päästä talon maalauksen jälkeen.
      Nurmikko oli kovassa kasvussa kotiin tullessa, sillä pihatyöt oli tehty ennen paketin tuloa. Peitimme talon ympäryksen muovilla jottei multa kantaudu sisälle asennuksen aikana.

      Normaalit takuu- ja vuosikorjaukset on sujuneet kitkatta. Joita mm. haljenneita ulkovuorilautoja, vesihana, ovenlukko, kiero ulkoovi, tapetin korjaukset ym. pientä, mitä aina löytyy uusista taloista.

      Olen rakentanut yhden talon aiemmin suorasta tavarasta ja yhden peruskorjannut - ihan turhaa touhua!

      Talon suht edulliset lämmityskulut voi vielä puolittaa asennuttamalla ilmalämpöpumpun ja eristämällä perustukset sisäpuolelta styrox-levyin ennen taloasennusta.

      Suosittelen lämpimästi.

      • MörriMöyggy

        45min mtv3 kerrottiin just totuuksia älväristä -> Ävsbytalot on täyttä paskaa-> Älkää hyvät ihmiset erehtykö ostamaan!!


      • uuuuuu
        MörriMöyggy kirjoitti:

        45min mtv3 kerrottiin just totuuksia älväristä -> Ävsbytalot on täyttä paskaa-> Älkää hyvät ihmiset erehtykö ostamaan!!

        ja joulupukki on olemassa..jos jolllain on vähän ongelmia niin sit kaikillaon?? mieti vähän paavo..


      • en
        uuuuuu kirjoitti:

        ja joulupukki on olemassa..jos jolllain on vähän ongelmia niin sit kaikillaon?? mieti vähän paavo..

        tiedä enkä hänen parrastakaan....mutta sen tiedän ainakin että naapurin älvsbyn rossipohjassa roikkuu valkoista partaa ja paljon.;)
        Kunnan terveystarkastaja käynyt suorittamassa mittauksia ja totesi rakennuksen asumiskelvottomaksi.
        Naavaa löytyi myös suihkutiloista, lastulevyt muhineet muovimaton alla kosteana.
        Purulaatikot ja kaikki oli rossin alla mutta eipä auttanut.:(
        Itsellä puutölli valmistalo maanvaraisella.Ei mitään ongelmia.


      • kyllästynyt haukkuih
        en kirjoitti:

        tiedä enkä hänen parrastakaan....mutta sen tiedän ainakin että naapurin älvsbyn rossipohjassa roikkuu valkoista partaa ja paljon.;)
        Kunnan terveystarkastaja käynyt suorittamassa mittauksia ja totesi rakennuksen asumiskelvottomaksi.
        Naavaa löytyi myös suihkutiloista, lastulevyt muhineet muovimaton alla kosteana.
        Purulaatikot ja kaikki oli rossin alla mutta eipä auttanut.:(
        Itsellä puutölli valmistalo maanvaraisella.Ei mitään ongelmia.

        maanvaraisella huh huh! Purulaatikot rossin alla? Tiedätköhän nyt yhtään rakentamisesta mitään?

        Tämä on tätä jos jollain on ongelmia niin kaikilla ongelmia.
        Itse asunut v.2004 ja äärettömän tyytyväinen.
        Jopa rakennustarkastajamme tilasi pari vuotta sitten samanlaisen ja samaa sanoi lopputarkastusta tehdessään että hyvä on!

        Jotain on naapurissa sössitty varmasti jos naavaa löytyy, mutta herää kysymys onko rakennuttaja itse hoitanut omaa osuuttaan perustuksista ja pohjista?

        Kaikki takuutyöt hoidettu hienosti, ja niitä ei juurikaan ollut.Hyvä talo siinä missä muutkin :-)


      • Ei ole enää!
        kyllästynyt haukkuih kirjoitti:

        maanvaraisella huh huh! Purulaatikot rossin alla? Tiedätköhän nyt yhtään rakentamisesta mitään?

        Tämä on tätä jos jollain on ongelmia niin kaikilla ongelmia.
        Itse asunut v.2004 ja äärettömän tyytyväinen.
        Jopa rakennustarkastajamme tilasi pari vuotta sitten samanlaisen ja samaa sanoi lopputarkastusta tehdessään että hyvä on!

        Jotain on naapurissa sössitty varmasti jos naavaa löytyy, mutta herää kysymys onko rakennuttaja itse hoitanut omaa osuuttaan perustuksista ja pohjista?

        Kaikki takuutyöt hoidettu hienosti, ja niitä ei juurikaan ollut.Hyvä talo siinä missä muutkin :-)

        Meidän taloa ei hoidettu millään tavoin, ei huoltoa eikä 10 vuotistakuukatselmusta. Etelä-Suomen huoltopunkeroa ei koskaan saanut kiinni ja jos sai niin meni vastaajaan. Surkea muisto (oikeastaan painajainen) jäi tuosta matalan latomaisesta pimeästä notkuvalattiaisesta kylmästä puurimpulasta.


      • Juho ja Paula K.
        en kirjoitti:

        tiedä enkä hänen parrastakaan....mutta sen tiedän ainakin että naapurin älvsbyn rossipohjassa roikkuu valkoista partaa ja paljon.;)
        Kunnan terveystarkastaja käynyt suorittamassa mittauksia ja totesi rakennuksen asumiskelvottomaksi.
        Naavaa löytyi myös suihkutiloista, lastulevyt muhineet muovimaton alla kosteana.
        Purulaatikot ja kaikki oli rossin alla mutta eipä auttanut.:(
        Itsellä puutölli valmistalo maanvaraisella.Ei mitään ongelmia.

        Meillä on kylppärin muovimatossa viilto, jonka myönsi mattomies vahingossa sohasseen. Sanoi että voi kylpeä mutta varokaa vähän tuota kohtaa. On varottu mutta nyt siinä on pieni möykky. Sinne on kait menny jotain purun näköistä pölyä tai jotain koivun niitä siemeniä. Matto on tavallaan irti betonista ja mönjäkkä välissä. Lapset ovat painaneet sitä jaloillaan aina tasaisemmaksi. No eiköhän lattilämmittäjä kuivaa sen ajallaan eikös se ole sama kuivaaja khh ja pesuhuoneen sekä löylyn lattialle.


      • Mara, Lepsämästä
        kyllästynyt haukkuih kirjoitti:

        maanvaraisella huh huh! Purulaatikot rossin alla? Tiedätköhän nyt yhtään rakentamisesta mitään?

        Tämä on tätä jos jollain on ongelmia niin kaikilla ongelmia.
        Itse asunut v.2004 ja äärettömän tyytyväinen.
        Jopa rakennustarkastajamme tilasi pari vuotta sitten samanlaisen ja samaa sanoi lopputarkastusta tehdessään että hyvä on!

        Jotain on naapurissa sössitty varmasti jos naavaa löytyy, mutta herää kysymys onko rakennuttaja itse hoitanut omaa osuuttaan perustuksista ja pohjista?

        Kaikki takuutyöt hoidettu hienosti, ja niitä ei juurikaan ollut.Hyvä talo siinä missä muutkin :-)

        Kovasti on keskustelua herättänyt nämä Älväritalot, meillä muutama tuttava ja sukulainen, jotka asuvat ko. taloissa. Ollaan käyty kyselemässä mielipiteitä ja kokemuksia Älväreistä, eikä kellään tästä porukasta ole ollut huonoa sanottavaa, itsehän voi sisustukseen kuitenkin vaikuttaa, jos perusluukku ei miellytä. Veljelläni ollut kohta 9 vuotta älväri, ja tuumi ettei mitään hälyyttävää ole tullut eteen, lisävalinnoista "suositteli" mitä kannattaisi ottaa meillekin. Arvosti Älvärissä ensisijaisesti, pikaista talotoimitusta, omantyönosuuden vähyyttä sekä edullista hankintahintaa. Olemme kyläreissuilla tutkailtu ko. lukaalia, eikä sieltä ole putkahtanut mitään poikkeavaa tai epäilyttävää silmään. Lähipiiriin kuuluu kaiken sorttista pytinkiä ja talopakettia, on niitä vastoinkäymisiä joka projektissa, oli se talotoimittaja kuka hyvänsä, ihmisten tekemää hommaahan nää on kaikki, ei se Älväri ole pekkaa pahempi! Uskallusta vaan peliin mukaan ja paskan kirjottelut omaan arvoonsa jääkööt:)))


      • Asiantuntija5
        Juho ja Paula K. kirjoitti:

        Meillä on kylppärin muovimatossa viilto, jonka myönsi mattomies vahingossa sohasseen. Sanoi että voi kylpeä mutta varokaa vähän tuota kohtaa. On varottu mutta nyt siinä on pieni möykky. Sinne on kait menny jotain purun näköistä pölyä tai jotain koivun niitä siemeniä. Matto on tavallaan irti betonista ja mönjäkkä välissä. Lapset ovat painaneet sitä jaloillaan aina tasaisemmaksi. No eiköhän lattilämmittäjä kuivaa sen ajallaan eikös se ole sama kuivaaja khh ja pesuhuoneen sekä löylyn lattialle.

        Missä talossa sä asut kun ett tiedä mistä puhut?

        Jos asut jossain muussa kun Älvsbytalossa niin kerro ja avaudu meitä kiinnostaa??


      • Juho ja vaimoni
        Asiantuntija5 kirjoitti:

        Missä talossa sä asut kun ett tiedä mistä puhut?

        Jos asut jossain muussa kun Älvsbytalossa niin kerro ja avaudu meitä kiinnostaa??

        Älsbytaloss. Ja odotetaan korjaajaa joka lupasi tulla jo aikoja sitten.


      • Lohiatar
        Juho ja Paula K. kirjoitti:

        Meillä on kylppärin muovimatossa viilto, jonka myönsi mattomies vahingossa sohasseen. Sanoi että voi kylpeä mutta varokaa vähän tuota kohtaa. On varottu mutta nyt siinä on pieni möykky. Sinne on kait menny jotain purun näköistä pölyä tai jotain koivun niitä siemeniä. Matto on tavallaan irti betonista ja mönjäkkä välissä. Lapset ovat painaneet sitä jaloillaan aina tasaisemmaksi. No eiköhän lattilämmittäjä kuivaa sen ajallaan eikös se ole sama kuivaaja khh ja pesuhuoneen sekä löylyn lattialle.

        Betonissa????! Mistä lähtien älvärin muovimattojen alla on ollut betonia?


    • Steriili_joo

      Sinä Juntti mitään rakenna. Äsblbyhys tulee kuorma-autolla suoraan tontillesi satoi tai paistoi, kastuu niin kuin kaikki muutkin vaihtoehdot. Älbsbyhysiä ei kukaan ostaja rakenna vaan se kipataan suoraan sinun tontillesi kolmessa osassa. Sitten sveduveikot vinssaavat osaset yhteen ja pim! Nyt sinulla on "omakotitalo", jonka olet rakentanut. Muistsa hieroa niskaasi kovan urakkasi jälkeen. Thai paikkoja missä läänissä sitten "rakensitkaan omakotitalon"!

      • LaDed

        Tästä johtuen Älvärillä ei juurikaan ole jälleenmyyntiarvoa. Eivätkä ne kelpaa kaikille välittäjillekään. Siihen kun on ihan syynsä, että se on niin paljon halvempi kuin muut. Myyjä on lisäksi usean vuoden vastuussa ruotsalaisten tekemistä virheistä.


      • Ammatti mies-
        LaDed kirjoitti:

        Tästä johtuen Älvärillä ei juurikaan ole jälleenmyyntiarvoa. Eivätkä ne kelpaa kaikille välittäjillekään. Siihen kun on ihan syynsä, että se on niin paljon halvempi kuin muut. Myyjä on lisäksi usean vuoden vastuussa ruotsalaisten tekemistä virheistä.

        Olen rakentanut ja korjaillut kaiken laisia remonti taloja vuosien varrella.
        Ei se Älvsbytalo ole sen kummempi kuin esim: Kastelli talot. (Yli arvostettu tuote)

        Ihmiset niitä rakentaa ja korjailee, suurin vika on epä pätevissä timpureissa ( ja niitä tässä pienessä pohjolassa pisaa )

        Tuttava pirissä on Älvsbytaloja sietus mielessä ollut myytävänä, kaikki on kelvannut mitä myynissä on ollut. Talot tehdään suomessa, suomalisten käsistä se rakennetaan jos ett vielä tiennyt. Joten jos Älsbytalot on paskoja, niin on myöskin muut Suomessa rakennetut talot on oltava P....


      • Oppirahat maksanut
        Ammatti mies- kirjoitti:

        Olen rakentanut ja korjaillut kaiken laisia remonti taloja vuosien varrella.
        Ei se Älvsbytalo ole sen kummempi kuin esim: Kastelli talot. (Yli arvostettu tuote)

        Ihmiset niitä rakentaa ja korjailee, suurin vika on epä pätevissä timpureissa ( ja niitä tässä pienessä pohjolassa pisaa )

        Tuttava pirissä on Älvsbytaloja sietus mielessä ollut myytävänä, kaikki on kelvannut mitä myynissä on ollut. Talot tehdään suomessa, suomalisten käsistä se rakennetaan jos ett vielä tiennyt. Joten jos Älsbytalot on paskoja, niin on myöskin muut Suomessa rakennetut talot on oltava P....

        vaivaa erittäin usein kosteusvauriot.Johtuu melko usein suunnitteluvirheistä,joita tietyissä talomalleissa on ollut.Meillä on tehtaan työporukassa kolmella ollut Alvari,jokaisella jokin kosteusvaurioon liittyvä ongelma.Nuo siis ne suurimmat,lukuisia pieniä sitten esiintyy,kuten muissakin talovalmistajien paketeissa.

        Ainoa todellinen huoli on tuo Älvsbyn homehtuminen.

        Rakennevikoja on omassakin talossa korjattu,paketti kotimaiselta toimittajalta,mutta ei siinä sentään ole ollut pelkoa kosteusvaurioista.

        Älvsby:n jälleenmyynti taitaa olla hankalaa,jos asialla sattuu olemaan valveutunut ostaja.Epätarkoille ja haaveilijoille noitakin on kovaan hintaan saatu kaupattua.Valitettavan usein kyse on kuitenkin nuoresta parista,joka toteuttaa unelmaansa,maksaen siitä hinnan,jonka kohtuullisuus on hyvin kaukana,kun katsotaan talon todellista kuntoa.Kohta sitten huomataan,että kädet täynnä kuraa ja alkaa se itku ja hampaiden kiristys.


      • nöyryytetty
        Oppirahat maksanut kirjoitti:

        vaivaa erittäin usein kosteusvauriot.Johtuu melko usein suunnitteluvirheistä,joita tietyissä talomalleissa on ollut.Meillä on tehtaan työporukassa kolmella ollut Alvari,jokaisella jokin kosteusvaurioon liittyvä ongelma.Nuo siis ne suurimmat,lukuisia pieniä sitten esiintyy,kuten muissakin talovalmistajien paketeissa.

        Ainoa todellinen huoli on tuo Älvsbyn homehtuminen.

        Rakennevikoja on omassakin talossa korjattu,paketti kotimaiselta toimittajalta,mutta ei siinä sentään ole ollut pelkoa kosteusvaurioista.

        Älvsby:n jälleenmyynti taitaa olla hankalaa,jos asialla sattuu olemaan valveutunut ostaja.Epätarkoille ja haaveilijoille noitakin on kovaan hintaan saatu kaupattua.Valitettavan usein kyse on kuitenkin nuoresta parista,joka toteuttaa unelmaansa,maksaen siitä hinnan,jonka kohtuullisuus on hyvin kaukana,kun katsotaan talon todellista kuntoa.Kohta sitten huomataan,että kädet täynnä kuraa ja alkaa se itku ja hampaiden kiristys.

        ...mutta matalia majoja ja kumisevan notkuvia lattioita, jotka saavat tuntuman, että kalliomökillä taas ollaan. Telkku heiluu kun ohi kävellään, lautaset kilisee kun keittiössä kävellään, olohuoneessa ropisee kun suihkussa suihkutellaan, voi voi. Tämäkö aitoa puutaloelämistä ?


    • hämähäkinseitillä

      Älvari vastaa kivitalon ElavariSiporex. Kumpi voittaa ?
      Älvari!!!

    • nimetön,.

      Mitä niitä ns. rakenteellisia ongelmia on ollut, eikä sitten mitään listatta väärin laitettu vaan oikeita rakenne virheitä
      Meinaan itse kans älväriä katselleena, ehkä juuri tuon hinnan takia vois olla minulle hyvä vaihtoehto...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe