Monitehopiilolinssien lähilisä ei toimi hämärässä. :( Onko tähän mitään ratkaisua?

Anonyymi-ap

Lähelle katsoessa pupilli on pienempi ja se osuu lähilisän alueelle, mutta hämärässähän pupilli on isompi ja lähilisä ei ilmeisesti tästä syystä silloin toimi. Hyvässä valossa ei mitään ongelmia, mutta hämärässä ihan sama kuin monitehopiilareita ei olisi.

Mulla on monitehopiilolinsseissä vain lähilisää eikä muita vahvuuksia. Siksi isommalla pupillilla silmä siirtyy piilolinssien nollavahvuudelle.

Pitäisikö piilolinsseihin hankkia lähinäön vahvuutta, jos hämärässä pupilli poimii tämän alueen eikä lähilisää?

4

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko silmissäsi esiintynyt haze ilmiötä? Varsinkin jos on leikattu , laserleikkaus, voi hämäränäkö olka joillakin huonompi.

• Anonyymi

Ei ole leikattu. Hämäränäkö on ok, mutta hämärässä mun näkö on sama kuin ilman monitehopiilolinssejä. Näen siis kauas ja lähemmäs hyvin, mutta ikänäkö haittaa "lukunäköä".

• Anonyymi

Hanki vahvuutta tarvittaessa. Hyvä ettei silmiäsi ole leikattu, ennen tekniikat olivat huonompia, kehittyi hazea ja näkö tahtoi huonontua takaisin karsastuskib vaikuttaa ,laiska silmä,leikkausikä*alle 25 ei suositella, silmämuna kasvaa noin 23een) Mutta tämän päivän tekniikat parantuneet, mutta ikänäköleikkauksussa ja laseroinneissakin on silmälääketieteeb professorienkin mielestä riskinsä, joten mieluummin pilarit minun mielestä ainakin. Ikänäköleikkaus voi seki mennä pieleen, on aina hankala arvioida mikä sopii kenenkin silmällä,mikä ei, noin maalaisjärjellä. Todettu sivuavasti.

• Anonyymi

Mulla on ADD eli lähilisä +2.00. Pitäisikö siirtyä lähilisässä +2.50:een?
        Vai ottaa lähilisän ympärille normaalia plussaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3145
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2862
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1731
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1585
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe