Lähelle katsoessa pupilli on pienempi ja se osuu lähilisän alueelle, mutta hämärässähän pupilli on isompi ja lähilisä ei ilmeisesti tästä syystä silloin toimi. Hyvässä valossa ei mitään ongelmia, mutta hämärässä ihan sama kuin monitehopiilareita ei olisi.
Mulla on monitehopiilolinsseissä vain lähilisää eikä muita vahvuuksia. Siksi isommalla pupillilla silmä siirtyy piilolinssien nollavahvuudelle.
Pitäisikö piilolinsseihin hankkia lähinäön vahvuutta, jos hämärässä pupilli poimii tämän alueen eikä lähilisää?
Monitehopiilolinssien lähilisä ei toimi hämärässä. :( Onko tähän mitään ratkaisua?
4
133
Vastaukset
- Anonyymi
Onko silmissäsi esiintynyt haze ilmiötä? Varsinkin jos on leikattu , laserleikkaus, voi hämäränäkö olka joillakin huonompi.
- Anonyymi
Ei ole leikattu. Hämäränäkö on ok, mutta hämärässä mun näkö on sama kuin ilman monitehopiilolinssejä. Näen siis kauas ja lähemmäs hyvin, mutta ikänäkö haittaa "lukunäköä".
- Anonyymi
Hanki vahvuutta tarvittaessa. Hyvä ettei silmiäsi ole leikattu, ennen tekniikat olivat huonompia, kehittyi hazea ja näkö tahtoi huonontua takaisin karsastuskib vaikuttaa ,laiska silmä,leikkausikä*alle 25 ei suositella, silmämuna kasvaa noin 23een) Mutta tämän päivän tekniikat parantuneet, mutta ikänäköleikkauksussa ja laseroinneissakin on silmälääketieteeb professorienkin mielestä riskinsä, joten mieluummin pilarit minun mielestä ainakin. Ikänäköleikkaus voi seki mennä pieleen, on aina hankala arvioida mikä sopii kenenkin silmällä,mikä ei, noin maalaisjärjellä. Todettu sivuavasti.
- Anonyymi
Mulla on ADD eli lähilisä +2.00. Pitäisikö siirtyä lähilisässä +2.50:een?
Vai ottaa lähilisän ympärille normaalia plussaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062585
- 1072042
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee221867Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2051570Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41565Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991507Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1031121- 581011
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi126983- 64976