Mikäs on, kun ei tällaista ole vielä kukaan aloittanut. Paitsi että nyt on.
Paljon on vielä auki, vasta vasen puoli suunnilleen täynnä, mutta avainlauseetkin pääosin ratkaisematta.
Piilis sen sijaan suht iisi, kun aikansa käänteli aivojaan.
IS Viikonloppu 11.-12.1.2025
69
733
Vastaukset
- Anonyymi
Avainlauseissa olikin eniten pohtimista. Mielipiteeni
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-1-2025/?view=all#post-34382- Anonyymi
Tässä viestissä on Huuhaan ristikkofoorumin osoite, jolla ei ole mitään tekemistä Sanaris Oy:n kanssa.
- Anonyymi
Sinisissä avainlauseissa ei ole mitään monimerkityksellisyyttä tai muuta ajatuksellista hiffattavaa. Pääkuvan huutomerkin olemassaololle en keksi mitään aspektia.
Ananaksen ja potan kuvat yksinään muodostavat sinisiiin kaksi toisistaan erillistä lausetta. Ja ne siilithän on meidän kanssa samalla tontilla olemassa ja elämässä läpi vuoden, ei vaan kesäisin.
Patriarkaatin puolisena ratkojana totean, että tästä ristikosta näkee lukuisista, lukuisista kohdista, että laatijana on ollut naispuolinen tekijätär.
Ei millään pahalla tietenkään. Avainlauseet olivat kohtalaisen hankalat putkiaivoisen löytää, ja moneen kertaan varmistella, että tuota kait se laatija tällä varmaankin on tarkoittanut.- Anonyymi
Kannattaa varmaan putkiaivoillakin miettiä vielä hetki niitä sinisiä.
(Huuhaakin huomasi, että hänen pitää jättää itselleen mahdollisuus tarkistaa mielipidettään myöhemmin. Esimerkiksi yön yli nukuttuaan.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa varmaan putkiaivoillakin miettiä vielä hetki niitä sinisiä.
(Huuhaakin huomasi, että hänen pitää jättää itselleen mahdollisuus tarkistaa mielipidettään myöhemmin. Esimerkiksi yön yli nukuttuaan.)Tai nettitututuilta idean selvitettyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai nettitututuilta idean selvitettyään.
Yhdelle nyt laitoin, miten ajattelin ja kysyin onko, samaa mieltä.
Sanarisinkin foorumissa yhteyden jotkut kokeneet hankalaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdelle nyt laitoin, miten ajattelin ja kysyin onko, samaa mieltä.
Sanarisinkin foorumissa yhteyden jotkut kokeneet hankalaksi.Onhan se silloin hankala yhteys, kun Sanarisinkin palstalla kaikki eivät yhteyttä keksi. Taas toisten selän taakse, typerää.
- Anonyymi
Huutomerkillä pääkuvassa on tavanomainen merkitys: kannattaa etsiä yhtenäinen pääkuvan juju.
- Anonyymi
Täyteen tuli ja pääkuvan lauseet oikenivat, kun ideasta pääsi jyvälle.
Ihan en silti tajua "Napoleon Wagner"-vihjeen yhteyttä ratkaisuun.- Anonyymi
Yhteys on niin suora kuin olla ja voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys on niin suora kuin olla ja voi.
OK, no sittenhän asia on klaari.
- Anonyymi
Kai siinä jotain hiustyyleihin viittaavaa juttua haetaan, ananas, potta ja siili.
Mutta millä lailla kuvan huutomerkki sitoo noita toisiinsa, tai tuo jotakin lisämerkitystä asiaan?- Anonyymi
Koska en tiennyt, että ananas on hiustyyli, etsin eri yhteyttä, joka sinänsä ei ole kovin kaukana, mutta koostuisi irrallisista paloista.
Huutomerkki kaiteti vaan tarkoittaa samaa kuin lainausmerkit ts. vihjekuvia ei tule ottaa kirjaimellisesti - Anonyymi
"Huutomerkki kaiteti vaan tarkoittaa samaa kuin lainausmerkit ts. vihjekuvia
ei tule ottaa kirjaimellisesti"
Kyllä nuo siniset ratkaisusanat muodostuivat kuvista kirjaimellisesti johdetuista sanoista.
Niistä syntyi kyseisiä kuvia selostavia, ymmärrettäviä lauseita. Sanat liittyivät suoraan ko. kuviin. Huutomerkki siksi on tarpeeton.
Käsitykseni mukaan huutomerkkiä käytettäessä ratkaisusana ei enää liity kyseiseen vihjeeseen lainkaan, vaan linkittyy jonnekin aivan muualle.
Tässä mielessä huutomerkki ei mielestäni oikein kuuluisi tämän ristikon pääkuvaan. Ei siltikään vaikka kolmen kuvan välille löytyykin hiuksiin liittyvä yhdistävä linkki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huutomerkki kaiteti vaan tarkoittaa samaa kuin lainausmerkit ts. vihjekuvia
ei tule ottaa kirjaimellisesti"
Kyllä nuo siniset ratkaisusanat muodostuivat kuvista kirjaimellisesti johdetuista sanoista.
Niistä syntyi kyseisiä kuvia selostavia, ymmärrettäviä lauseita. Sanat liittyivät suoraan ko. kuviin. Huutomerkki siksi on tarpeeton.
Käsitykseni mukaan huutomerkkiä käytettäessä ratkaisusana ei enää liity kyseiseen vihjeeseen lainkaan, vaan linkittyy jonnekin aivan muualle.
Tässä mielessä huutomerkki ei mielestäni oikein kuuluisi tämän ristikon pääkuvaan. Ei siltikään vaikka kolmen kuvan välille löytyykin hiuksiin liittyvä yhdistävä linkki.Ilman huutomerkkiä ei ratkoja tietäisi, että sanoilla on muu kuin tavanomainen merkitys pääkuvista johdetuissa lauseissa.
- Anonyymi
> Ilman huutomerkkiä ei ratkoja tietäisi, että sanoilla on muu kuin
> tavanomainen merkitys pääkuvista johdetuissa lauseissa.
Noin 97%:sti noissa Kovis-ristikoiden sinisissä ratkaisusanoissa on joku taustalla oleva toinen merkityksensä. Tai joku keskinäinen sinisten lauseiden suhteensa.
Ei niissä silti huutomerkkiä missään ole mukana, tätä taustoituksen asiaa ratkojalle erikseen viittaamassa.
Tekisi tässä kohtaa mieli olla jo pikkuisen armollinenkin Birgitta Kalpaa kohtaan. Mutta arvelen hänen olevan sitä paljon tasa-arvon liiton naisia, että hän kestää ja haluaa kuulla ihan samat kritiikit, ja mutinat, mitä miespuolisetkin laatijat saisivat osakseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Ilman huutomerkkiä ei ratkoja tietäisi, että sanoilla on muu kuin
> tavanomainen merkitys pääkuvista johdetuissa lauseissa.
Noin 97%:sti noissa Kovis-ristikoiden sinisissä ratkaisusanoissa on joku taustalla oleva toinen merkityksensä. Tai joku keskinäinen sinisten lauseiden suhteensa.
Ei niissä silti huutomerkkiä missään ole mukana, tätä taustoituksen asiaa ratkojalle erikseen viittaamassa.
Tekisi tässä kohtaa mieli olla jo pikkuisen armollinenkin Birgitta Kalpaa kohtaan. Mutta arvelen hänen olevan sitä paljon tasa-arvon liiton naisia, että hän kestää ja haluaa kuulla ihan samat kritiikit, ja mutinat, mitä miespuolisetkin laatijat saisivat osakseen.Brigitta Kalpa ansaitsee myös, että hänen nimensä kirjoitetaan oikein.
- Anonyymi
Vuosi sitten tilaamani IS-Extran diginumeron tilaus näyttää olevan loppumassa helmikuulla. Vielä viime vuonna koko 12 kk tilauksen sai tehtyä noin 42 € kertahinnalla.
IS:n sivut ovat aika sotkuiset, enkä ehkä löydä parasta tämän hetken tarjousta. Nyt alin hinta vaikuttaa olevan 6,99€/kk eli 84 euroa vuodessa. Hinta on noussut melkein kaksinkertaiseksi.
Onko joku löytänyt tätä parempaa tarjousta mistään?- Anonyymi
Vuosi sitten ymmärsin, etyä jatkuu automaattisesti entisellä hinnalla.
- Anonyymi
Vähän epäilen että jatkuisi sillä alennetulla hinnalla. Tuo oli vain ensimmäisen vuoden avajaistarjous se 42 euroa, eli suunnilleen -50% alennus kertahintana maksettuna. Sen perään todennäköisesti jatkuu normaalilla 6,99 €/kk hinnalla, joka hinta kerrotaan IS:n sivuillakin tällä hetkellä.
Tuo tehty tilaushan oli tyypiltään Jatkuva tilaus. Vai onko kellekään tullut IS:ltä tarjousta jatkaa seuraava 12 kk jakso taas kerralla maksettavalla 42 euron kertahinnalla?
Jos ei ole tullut, niin kyllä se silloin tarkoittaa kaikille tilauksen jatkumista 6,99 euron kuukausiveloituksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän epäilen että jatkuisi sillä alennetulla hinnalla. Tuo oli vain ensimmäisen vuoden avajaistarjous se 42 euroa, eli suunnilleen -50% alennus kertahintana maksettuna. Sen perään todennäköisesti jatkuu normaalilla 6,99 €/kk hinnalla, joka hinta kerrotaan IS:n sivuillakin tällä hetkellä.
Tuo tehty tilaushan oli tyypiltään Jatkuva tilaus. Vai onko kellekään tullut IS:ltä tarjousta jatkaa seuraava 12 kk jakso taas kerralla maksettavalla 42 euron kertahinnalla?
Jos ei ole tullut, niin kyllä se silloin tarkoittaa kaikille tilauksen jatkumista 6,99 euron kuukausiveloituksella.No aika edullinen silti. Itse ratkon viikottain ma Histis & MaanantaiKESKIS, ti Uutisristikko, viikonvaiheessa (joskus osittain) Pehmis, Kovis, Tavis, Piilis ja Kääntis-ristikot. Lisäksi tonnin jättiristikot. Nällä ratkonnoilla noin 35 ristikkoa/kuukausi 6,99€. On PuPen irtonumeron luokkaa. Luen myös jonkin verran artikkeleja. Helppoja ristikoita olisi paljon enemmänkin ratkottavissa. Tulostus ei mikäläisellä maksa mitään.
- Anonyymi
Tuosta pystyy nuuka ihminen parin kuukauden hinnan nipistämään pois.
Pitää alkajaisiksi irtisanoa nykyinen IS:n Kestotilaus. Sitten on viikon verran ilman lehtiä. Sen perästä tekee uutena tilaajana 12 kk tilauksen. Silloin saa 12 kk lehdet 10 kk hinnalla, 69,90 €/ vuosi.
https://kampanjat.is.fi/tilaa/
Joka lehtitalo potkii aina vanhoja kestotilaajiansa päähän. He joutuvat maksamaan täyden hinnan. Uusille luvataan lehdet aina alennettuun hintaan.- Anonyymi
Voi kun tuo eräs olisi niin köyhä, ettei pystyisi jatkamaan tilausta.
- Anonyymi
antiikin filosofi= sokrates onko oikein?? kun se yläkeski osa on pahasti kesken ja eikä aukea millään? niin aattelin oisko toi sokrates joku muu?
- Anonyymi
Ei ole Sokrates
- Anonyymi
Oikea vastaus löytyy jo 2015 sinne laitettuna vinkkinä Ratkojista.
Hakusanana FILOSOFI tai ANTIIKIN FILOSOFI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Sokrates
filosofi on Epikuros
- Anonyymi
Ristikko sai kiitosta kirjainpelleilyjen, anteeksi (kirjain)kikkailujen puuttumisesta
13. MummaLainaa12.1.2025 klo 15:18
Upea ristikko ilman kikkailua! Ei anagrammeja, ei erisnimiä eikä ennen kaikkea Googlea. Risikon perusidea, oivallus toteutui hienosti.
14. pelaajaLainaa12.1.2025 klo 15:29
Mukavaa Kalpaa! Hauska pääkuvajuttu. Sen yksi elementti auttoi ystävällisesti ymmärtämään loputkin. Ihanan anagrammiton ja muutenkin kirjaimet ja tavut oikeilla paikoillaan, siitä iso lisäplussa.- Anonyymi
Sanarisin foorumissa sius.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanarisin foorumissa sius.
Mikä tuo tuollainen Sanarisin foorumi mahtaa olla? Aika usein on täällä lainauksia sieltä otettuna. Onko kyseessä joku maksullinen palvelu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tuo tuollainen Sanarisin foorumi mahtaa olla? Aika usein on täällä lainauksia sieltä otettuna. Onko kyseessä joku maksullinen palvelu?
sanarisin foorumi on ton huuhaan ja sen nettituttujen sisäpiiri saitti jossa yrittävät ratkoa ristikkoja..ja kun eivät osaa ja onnistu niin tulevat tänne kuikuttelemaan ja kysymää neuvoja ja ohjeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sanarisin foorumi on ton huuhaan ja sen nettituttujen sisäpiiri saitti jossa yrittävät ratkoa ristikkoja..ja kun eivät osaa ja onnistu niin tulevat tänne kuikuttelemaan ja kysymää neuvoja ja ohjeita.
Sanarisin ylläpitämä foorumi on sanaristikot.fi (toimii myös net-päätteellä).
Lähinmä Iisakkiin olen yrittänyt toisten puolesta kysyä apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinmä Iisakkiin olen yrittänyt toisten puolesta kysyä apua.Vääristelyä, Huuhaa. Riehuit ja uhmasit siellä moderaattoria kunnes sait sinne pysyvän bännin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vääristelyä, Huuhaa. Riehuit ja uhmasit siellä moderaattoria kunnes sait sinne pysyvän bännin.
Ei tässä siitä ole kyse olleenkaan - en minä väittänyt, että Sanarisin foruumissa olisin Iisakeista kysynyt - sen tiedät itsekin.
Kun asian tiedät, vääristelet kirjoittamaani - sitä yrität joka hetki tehfä, jos löydät pienrnkin aiheen vääristellä kirjoittamiani kkmmentteja.
Tähän sait tekosyyn kun kirjoitin
"Lähinmä Iisakkiin olen yrittänyt toisten puolesta kysyä apua."
enkä maininnut nimeltä tätä foorumia, jossa olen Iisakkiin pyytänyt apua.
"Lähinmä Iisakkiin olen Suomi24:ssä yrittänyt toisten puolesta kysyä apua."
Sinulla on jonkun tason pakkomielle hakea kommenteistani asiota, joita voi vääristellä - melko outo pakkomielle sinulka kyllä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä siitä ole kyse olleenkaan - en minä väittänyt, että Sanarisin foruumissa olisin Iisakeista kysynyt - sen tiedät itsekin.
Kun asian tiedät, vääristelet kirjoittamaani - sitä yrität joka hetki tehfä, jos löydät pienrnkin aiheen vääristellä kirjoittamiani kkmmentteja.
Sinulla on jonkun tason pakkomielle hakea kommenteistani asiota, joita voi vääristellä - melko outo pakkomielle sinulka kyllä on.Onko sinusta outoa, että joillakin on pakkomielteitä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on jonkun tason pakkomielle hakea kommenteistani asiota, joita voi vääristellä - melko outo pakkomielle sinulka kyllä on.Jaa että tarkoititkin Huuhaa jälleen kerran aivan muuta kuin mitä kirjoitit. Mitäpä jos ensi kerralla kirjoittaisit juuri sen mitä tarkoitat. Ja mielellään mahdollisimman vähillä kirjoitusvirheillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on jonkun tason pakkomielle hakea kommenteistani asiota, joita voi vääristellä - melko outo pakkomielle sinulka kyllä on.Miksi Trumppi on niin käärmeissään kaiken maailman faktantarkistelijoille? No kun ne peijoonit pyrkii puuttumaan ihan kaikkeen mitä hän sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinmä Iisakkiin olen yrittänyt toisten puolesta kysyä apua.Ihan selvästi viittaat kyseleväsi Sanariksen foorumista Iisakkeihin muilta apua.
- Anonyymi
Sanarisin foorumi on Sanaris Oy:n ylläpitämä verkkokeskustelu. Ehkäpä kannattaa huomata, että nimimerkki Tapiolla (täällä Tapio Huuhaa) on porttikielto ko. saitille. Siitä huolimatta hän jatkuvasti yrittää eri nimimerkeillä kirjoitella siellä ja hyvin mielellään lainaa sen kirjoituksia tänne keskusteluun, varsinkin jos löytää sieltä jotakin kielteistä Sanaris Oy:n tuotteista (sen laatimista ristikoistabtai kustantamista lehdistä). Ei täällä kukaan muu vetoa jatkuvasti Sanariksen saittiin.
Ei ehkä kannata ihmetellä hänen porttikieltoaan, jos yhtään seuraa hänen puuhiaan tällä foorumilla. - Anonyymi
Huuhaan ristikkofoorumin löytää esimerkiksi tämän keskustelun toisesta viestistä. Ko. foorumilla ei ole mitään tekemistä Sanaris Oy:n kanssa.
- Anonyymi
Joo, kun Huuhaa sai kenkää Sanariksen ristikkofoorumista, niin hän perusti tuon oman ristikkofooruminsa.
- Anonyymi
Just. Aika outoa "huumoria" 2025-01-12 19:53:52 on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just. Aika outoa "huumoria" 2025-01-12 19:53:52 on.
Surullista, että se ei ole huumoria.
En pääkuvaideasta tykännyt, sillä ananaksen suhteen laatija edellytti, että tietää ananaksen viittaavan tukkatyyliin. En koskaan moisesta ole kuullut, enkä voinut edes kuvitella, että se liitettäisiin tukkiin. Siksi tulkitsin pääkuvan viittaamat asiat nuorten trendeiksi.
Ananas olisi trendiruoka - sitähän lause kertoo ensilukemalta.
Potta huutomerkillä (yhdistin aluksi huutomerkin vain pottaan, en muihin kuviin) on nuorilla yleinen pottamallinen musta pyöräily- tai laskettelukypärä.
Siili olisi trendikäs kesätukka - vain tämän yhdistin tukkatyyleihin.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Koin, ettei minulla ollut mitäön mahdollisuuksia ymmärtää pääkuvan ideaa.
Vaadi rahat takaisin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaadi rahat takaisin!
Ja valitukset!
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Rakas Tapio, joka viikko joku joutuu toteamaan, että ristikon aihe on kaukana omasta elämästä. Sinulle se kaiketi tapahtui viime viikolla eikä siitä kannata mieltä pahoittaa. Ehkä tällä alkaneella viikolla teemat ja aiheet ovat taas lähempänä sinun elämää ja joku toinen jossain joutuu hetkeksi paitsioon.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Olemme toki huomanneet ennenkin, että ristikko on sinusta erittäin huono, kun se menee elämänpiirisi ja käsityksesi ulkopuolelle. Tiedätkö mitä? Sitä ei ole pakko rientää heti kuuluttamaan eikä ristikkoa
arvostelemaan. Joudumme jokainen joskus myöntämään, että nyt ei ymmärrä. Siitä huolimatta ristikko ei ole välttämättä huono eikä laatijan osaaminen olematonta. Se voi olla huippua, vaikka ylittää sinun ymmärryksesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme toki huomanneet ennenkin, että ristikko on sinusta erittäin huono, kun se menee elämänpiirisi ja käsityksesi ulkopuolelle. Tiedätkö mitä? Sitä ei ole pakko rientää heti kuuluttamaan eikä ristikkoa
arvostelemaan. Joudumme jokainen joskus myöntämään, että nyt ei ymmärrä. Siitä huolimatta ristikko ei ole välttämättä huono eikä laatijan osaaminen olematonta. Se voi olla huippua, vaikka ylittää sinun ymmärryksesi.Niin mutta kun en tuota ymmärtänyt ollenkaan. Ei pitäisi olla tuonlaisia pääkuvalauseita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta kun en tuota ymmärtänyt ollenkaan. Ei pitäisi olla tuonlaisia pääkuvalauseita.
Kannattaa välillä kysyä suvun nuoremmilta vesoilta, sillä sukupolvien välillä on lähes aina kuilu jos toinenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa välillä kysyä suvun nuoremmilta vesoilta, sillä sukupolvien välillä on lähes aina kuilu jos toinenkin.
Viimeisintä huutoa ristikoiden ratkontaan:
https://youtu.be/eHe3Ws5Z3B4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta kun en tuota ymmärtänyt ollenkaan. Ei pitäisi olla tuonlaisia pääkuvalauseita.
2025-01-13 15:11:25 dn kirjoittanut.
"
Siitä huolimatta ristikko ei ole välttämättä huono eikä laatijan osaaminen olematonta"
En minä ristikkoa huonoksi väittänytkään enkä laatijan osaamista kyssenalaistanut.
Harmitii, että laatija pääsi totaalisesti huijaamaan sen ananaksen kanssa, koska ratkaisulauseenkin voi luontevimmin tulkita syömiseen liittyen. Huijaus meni täydestä kun etsittyä merkitystä tuntenut ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025-01-13 15:11:25 dn kirjoittanut.
"
Siitä huolimatta ristikko ei ole välttämättä huono eikä laatijan osaaminen olematonta"
En minä ristikkoa huonoksi väittänytkään enkä laatijan osaamista kyssenalaistanut.
Harmitii, että laatija pääsi totaalisesti huijaamaan sen ananaksen kanssa, koska ratkaisulauseenkin voi luontevimmin tulkita syömiseen liittyen. Huijaus meni täydestä kun etsittyä merkitystä tuntenut ollenkaan.Mistä sitten oli pääteltävissä, että ananas olisi nuorten ruokatrendi? Vaikka osa kiistää huutomerkin kuvan yhteydessä, sen olisi viimeistään pitänyt kertoa, että tässäkin on kysymys jostain muusta kuin ananaksesta ruokana.
Minusta huutomerkki kertoi myös sen, että kaikissa kolmessa on yhdistävä tekijä.
Siili oli tietysti se helpoimmin arvattava osuus, samoin tuo Käärijän tukkamalli, joten kellojen olisi pitänyt soida ananaksen kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sitten oli pääteltävissä, että ananas olisi nuorten ruokatrendi? Vaikka osa kiistää huutomerkin kuvan yhteydessä, sen olisi viimeistään pitänyt kertoa, että tässäkin on kysymys jostain muusta kuin ananaksesta ruokana.
Minusta huutomerkki kertoi myös sen, että kaikissa kolmessa on yhdistävä tekijä.
Siili oli tietysti se helpoimmin arvattava osuus, samoin tuo Käärijän tukkamalli, joten kellojen olisi pitänyt soida ananaksen kohdalla."Mistä sitten oli pääteltävissä, että ananas olisi nuorten ruokatrendi?"
ratkausulauseesta
"Vaikka osa kiistää huutomerkin kuvan yhteydessä, sen olisi viimeistään pitänyt kertoa, että tässäkin on kysymys jostain muusta kuin ananaksesta ruokana."
No kuten kerroin liitin huutomerkin vain pottaan. En tajunnut yhdistää ananakseen enkä siiliin. Potasta tuli mieleen pottakypärä, kuten jo kerroin. Tyttärelläni on musta pottakypärä, jollaisia olen nähnyt muillakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä sitten oli pääteltävissä, että ananas olisi nuorten ruokatrendi?"
ratkausulauseesta
"Vaikka osa kiistää huutomerkin kuvan yhteydessä, sen olisi viimeistään pitänyt kertoa, että tässäkin on kysymys jostain muusta kuin ananaksesta ruokana."
No kuten kerroin liitin huutomerkin vain pottaan. En tajunnut yhdistää ananakseen enkä siiliin. Potasta tuli mieleen pottakypärä, kuten jo kerroin. Tyttärelläni on musta pottakypärä, jollaisia olen nähnyt muillakin.MUSTA - njnen omaan musta - ei tullut mieleen pottakampauksesta, koska mustana ei minusta kampauksena ole mikään trendiväri. Sana "musta" ninenomaisesti oli siinä hämäävä tekijä, miksi en liittänyt tukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MUSTA - njnen omaan musta - ei tullut mieleen pottakampauksesta, koska mustana ei minusta kampauksena ole mikään trendiväri. Sana "musta" ninenomaisesti oli siinä hämäävä tekijä, miksi en liittänyt tukkaan.
Käärijästä koko pottatukkaidea on lähtöisin ja sen väri on musta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käärijästä koko pottatukkaidea on lähtöisin ja sen väri on musta.
Hassu, sillä käärijästä tukan väri ei kiinnittänyt huomiota - vihreä varasti huomion. Siksi musta potta ei assosioitunut mulla käärijään.
- Anonyymi
> Voi kun tuo eräs olisi niin köyhä, ettei pystyisi jatkamaan IS-tilausta.
Ihmiset ovat matalasuhdanteen ja työpaikkojen menetyksen vuoksi lopettaneet valtavan määrän erilaisia maksullisia suoratoistopalveluiden ostoa. Esimerkiksi Disney+ kanavapalvelun keikkine Disney-elokuvineen ja sarjaohjelmineen saa niinkin pieneen hintaan kuin 5.99€/kk.
https://www.disneyplus.com/fi-fi
IS-nettilehden hinta on nyt jo 6.99€/kk. Kyllä näinkin pieni, mutta jatkuvana raksuttava kuukausimaksu joutuu nykyään syynin alle.
Valtaosan IS-lehden uutisoinneista pystyy lukemaan ilamiseksi netistä muutenkin. Käytännössä maksaisi silloin pelkistä sanaristikoista sen 6,99 euroa. Jollekin ristikkomaanikoille se on varmaan hintansa väärti, mutta kyllä aika iso osa miettii sellaisen mielekkyyttä myös.- Anonyymi
Köyhät kyykkyyn sano mummo, kun turkisella pöytää pyyhki.
- Anonyymi
Kenenkään järkevän media-alan yrityksen ei kannata vähätellä kuluttajia. Vähätellä heidän tekemiään valintoja KK-maksullisten palveluiden suhteen.
https://www.forbes.com/sites/carolinereid/2024/04/07/the-real-reason-for-disneys-11-billion-streaming-losses/
Sekä Disney että Netflix ovat menettänyt kymmeniä miljardeja, kun palvelun tilaajien määrä on pudonnut. - Anonyymi
Onhan se paljon halvempaa kuin ostaa joka viikonloppu paperilehti - paperilehden osto, jos mikä edellyttää ristikkofaniutta.
6,99 saa monta kertaa enemmä ristikoIta ja on vielä ihan järkevä hinta verrattuna paperilehtien ostoon. Paperilehden ristikon hinta on monknkertainen ristikkolehden ristikoihin verrattuna. - Anonyymi
Noita sanaristikoita myydään 2,95€ hintaan koko lehti, jossa on noin 20...30 kpl ristikoita.
Toisaalta jos haluaa saada sanaristikot suoraan postilaatikkoonsa, voi koko vuoden lehdet tilata noin 17...30 euron hintaan. Tällä saa joka kerran kuussa tai joka toinen kuukausi uuden ristikkolehden itselleen.
https://www.kulttuuriverkko.fi/ristikkolehdet
Näin laskien nuo IS:n ristikot 84 euron vuosihinnallaan eivät ole enää kovinkaan edullisia.
Vuosi sitten moni teki IS-vuositilauksen, kun IS tarjosi 42 € kertamaksulla koko vuoden ristikot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita sanaristikoita myydään 2,95€ hintaan koko lehti, jossa on noin 20...30 kpl ristikoita.
Toisaalta jos haluaa saada sanaristikot suoraan postilaatikkoonsa, voi koko vuoden lehdet tilata noin 17...30 euron hintaan. Tällä saa joka kerran kuussa tai joka toinen kuukausi uuden ristikkolehden itselleen.
https://www.kulttuuriverkko.fi/ristikkolehdet
Näin laskien nuo IS:n ristikot 84 euron vuosihinnallaan eivät ole enää kovinkaan edullisia.
Vuosi sitten moni teki IS-vuositilauksen, kun IS tarjosi 42 € kertamaksulla koko vuoden ristikot.Vertailukohta on PuPe, jossa on koviksiakin ja toisaalta paperilehti. Paperilehti on ristikkoa kohden tosi kallis verrattuna PuPeen ja digilehteen. Toki useimmilla kuluu digilehden kanssa mustetta.
PuPeen verrattuna hinta on ihan kohtuullinen, jos ratkoo muitakin kuin viikonvaihteen ristikoita. Helppoihin lehtiin IS:n ristikoita ei voi verrata, koska IS:n ristikoissa on koviksia ja keskivaikeita ristikoita.
Keskivaikeita ristikoita riittää, sillä niitä saa vuodesta 2011 asti ja koviksia vuodesta
2016 lähtien. Jos niitä ei ole ratkonut ja ratkonta on se ydinajatus eikä palkintokisoihin osallistumjnen, ristikot ovat jopa naurettavan halpoja verrattuna mihin tahansa paperilehteen.
- Anonyymi
"Käärijästä koko pottatukkaidea on lähtöisin ja sen väri on musta."
Tukkamalli jota on sanottu pottatukaksi on vähintään 1960-luvulta saakka ollut yleinen nimitys tällaisessta hiustyylistä. Laitetaan kakkapotta päähän, ja leikataan kaikki reunan yli tulevat hiukset pois. Käärijä ei mitenkään ole tämän keksijä.- Anonyymi
Mutta toi sen takaisin nuorten miesten muotiin. Ja nimenomaan mustana.
- Anonyymi
Kahveille?
Tietyille oville?- Anonyymi
Sain sen Kahveille. Tuonnit.
Enää puuttuu Tietyille Oville ja siitä juontuva Mökkivaate?
Joku murresana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain sen Kahveille. Tuonnit.
Enää puuttuu Tietyille Oville ja siitä juontuva Mökkivaate?
Joku murresana?Urat ja retku.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1052355
- 1051862
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161774Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen961411Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1871359Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31236- 64936
- 56926
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi124913- 76900