Erkontien uusi osuus on ollut nyt muutaman kuukauden käytössä. Onko kaupungin keskusväylän muutos onnistunut Prisman myötä?
Ketjuun pyydetään asiallisia näkemyksiä.
Mitä mieltä Erkontiestä?
44
442
Vastaukset
- Anonyymi
Mielestäni ei ole kaupungin keskustan arvolle sopiva. Valitettavasti.
- Anonyymi
Mutka on aivan turha.
T: Keijo- Anonyymi
Samaa mieltä. Yhdyn Keijon kanssa. T:Pirkko
- Anonyymi
Olisi pitänyt uskoa Paavo Peltokangasta ja Kari-Markku Savolaista jotka alusta alkaen olivat Erkontien katkaisua vastaan. Nyt siitä tuli täydellinen fiasko boonuskurveineen.
- Anonyymi
Tuskin on montaa paikkakuntaa jossa pääraitti tuhotaan kuten Olassa.
Tuo Prisman laajennus on todella pieni ja se olisi voitu tehdä parkkipaikalle, kpohti Orimattia.- Anonyymi
Näin on asia. Muistakaa Orimattilan kaupunkia ja päättäjiä jotka ovat tämän hullun ratkaisun tehneet ja toteuttaneet.
- Anonyymi
Vois ihan källiksi sulkea liikennevalot ja laittaa liikenne kulkemaan (öö?) Heinämaantien kautta vai mikä se siellä on? Jymylinnan ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vois ihan källiksi sulkea liikennevalot ja laittaa liikenne kulkemaan (öö?) Heinämaantien kautta vai mikä se siellä on? Jymylinnan ohi.
...Siellä Myllylän takana joku turha silta kunnostettiin eli liikenteen saisi kulkemaan sitäkin kautta. Ja siinä kirjastonkohdalla on tyhjää. Eiks se myyty vai oli myynnissä se tientoisella puolella oleva tyhjä maa? Siihen uusi iso risteys, jotta voi kiertää koko liikennevalot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Siellä Myllylän takana joku turha silta kunnostettiin eli liikenteen saisi kulkemaan sitäkin kautta. Ja siinä kirjastonkohdalla on tyhjää. Eiks se myyty vai oli myynnissä se tientoisella puolella oleva tyhjä maa? Siihen uusi iso risteys, jotta voi kiertää koko liikennevalot.
...Lidliin on jo kulku muutoinkin sieltä kerrostaloilta päin eikä siihen päätielle pääse suoraan. Siinä on se joku pienempi tie kirjastolle päin, niin käytännössä ei tule mitään lisämatkaa, kun ei tartte kiertää sieltä sillan kautta (rempan jälkeen, alkuun tietenkin hetken aikaa).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Lidliin on jo kulku muutoinkin sieltä kerrostaloilta päin eikä siihen päätielle pääse suoraan. Siinä on se joku pienempi tie kirjastolle päin, niin käytännössä ei tule mitään lisämatkaa, kun ei tartte kiertää sieltä sillan kautta (rempan jälkeen, alkuun tietenkin hetken aikaa).
...Eiku miten päin ne pyörii. Se taitaakin olla poistumistie sinne kerrostaloille päin? No, mutta mystistä piruettia siellä pitää jo nytkin tehdä eli tullaan ja mennään miten tahansa, niin voi ne liikennevalot sulkea. Launeen Lidliinkin on ihan omituinen reitti! Itse pyörällä kulkiessani sitä aina ihmettelin että onpa vaikeaksi tehty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ja liikennevaloista voisi tehdä kevyenliikenteenväylän!! Tänne se "Henna" missä ei tartteta autoja. Ennenhän siitä pääsikin paremmin, mutta itse sieltä Myllylästäpäin kulkeneena sanon että ihan mahdoton risteys!! Suosiolla sen muutoinkin kiersi, jos vain mahdollista! Eli mielummin vetelin sieltä ulkoreunoja (Lidlin ohi) ja Erkontähden kohdalla kaarsin sinne mäkeä alas ja kuljin aina sieltä sillan alta keskustaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ja liikennevaloista voisi tehdä kevyenliikenteenväylän!! Tänne se "Henna" missä ei tartteta autoja. Ennenhän siitä pääsikin paremmin, mutta itse sieltä Myllylästäpäin kulkeneena sanon että ihan mahdoton risteys!! Suosiolla sen muutoinkin kiersi, jos vain mahdollista! Eli mielummin vetelin sieltä ulkoreunoja (Lidlin ohi) ja Erkontähden kohdalla kaarsin sinne mäkeä alas ja kuljin aina sieltä sillan alta keskustaan.
...Asiaa tarkemmin mietittyäni on reilua jättää se iso autotie siihen :/ Joo.
Sulkee siis vain liikennevalot ja eihän niitä tartte kun siinä on lopulta vain suora tie ilman risteystä. Jep.
Risteys kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Asiaa tarkemmin mietittyäni on reilua jättää se iso autotie siihen :/ Joo.
Sulkee siis vain liikennevalot ja eihän niitä tartte kun siinä on lopulta vain suora tie ilman risteystä. Jep.
Risteys kiinni....Ottais Hämeenmaa sen tien siitä liikennevaloilta päin ja pääsisi siihen laajentaa. Saisi korjattua sen kamalaakin kamalan autohallialueen!! Huh huh!. Sitten sain nyppästyä vähän tilaa sieltä torilta päin.
Kun näkee että on päätie katkaistu, niin aivan varmasti ne on tehneet ne suunnitelmat myös sille että se pieni pätkä liikennevalojen ja taideteosristeyksen välissä olisi myös käytetty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ottais Hämeenmaa sen tien siitä liikennevaloilta päin ja pääsisi siihen laajentaa. Saisi korjattua sen kamalaakin kamalan autohallialueen!! Huh huh!. Sitten sain nyppästyä vähän tilaa sieltä torilta päin.
Kun näkee että on päätie katkaistu, niin aivan varmasti ne on tehneet ne suunnitelmat myös sille että se pieni pätkä liikennevalojen ja taideteosristeyksen välissä olisi myös käytetty....Kun ihan KAIKKI muutkin autotiet on jo tukittu, niin olisi luonnollinen jatkumo että myös se liikennevalojen alue tukitaan. Nythän se on ainoa, joka siinä vielä on... ja ...se mikälie Oriontorneille päin ja pappilanmäelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kun ihan KAIKKI muutkin autotiet on jo tukittu, niin olisi luonnollinen jatkumo että myös se liikennevalojen alue tukitaan. Nythän se on ainoa, joka siinä vielä on... ja ...se mikälie Oriontorneille päin ja pappilanmäelle.
...Sielläpäin oli ennen ainakin suorat hyvät tiet. Oli hyvä kulku kevyenliikenteenväylillekin. Mulle kävi kerran vain hassusti, kun olin palannut Orimattilaan ja oli vähän remppaa täällä tehty :DD Tulin siis totutusti Lemmensillalta päin ja luulin ylittäväni autotien ja meneväni jalkakäytävälle. Oli pimeä enkä huomioinut ympäristöäni ja siinä melkein vetäsin voltin pyörälläni, kun siinä olikin katukiveys! :DDD P*rhana! Oliko siinä tuollainen ennekin?
En tiedä lapsuudenaikaisiako on muistikuvani, kun luulin että siitä pääsisi vain tien yli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Sielläpäin oli ennen ainakin suorat hyvät tiet. Oli hyvä kulku kevyenliikenteenväylillekin. Mulle kävi kerran vain hassusti, kun olin palannut Orimattilaan ja oli vähän remppaa täällä tehty :DD Tulin siis totutusti Lemmensillalta päin ja luulin ylittäväni autotien ja meneväni jalkakäytävälle. Oli pimeä enkä huomioinut ympäristöäni ja siinä melkein vetäsin voltin pyörälläni, kun siinä olikin katukiveys! :DDD P*rhana! Oliko siinä tuollainen ennekin?
En tiedä lapsuudenaikaisiako on muistikuvani, kun luulin että siitä pääsisi vain tien yli....Liikennesäännöistä muuten...
Lahdessa siis ongelma on tupeksivat kävelijät, jotka JOKA ikinen kerta tukkivat PYÖRÄtiet. No, siellä Lahdessa totuin kiroamaan sitä kun ihmiset ei käytä niille tarkoitettuja reittejä.
Sitten palasin Orimattilaan ja... totutusti yritin jotenkin tajuta että missä pyöräilijän pitäisi mennä (ja kai ihan lakien mukaan siellä autojen seassa, joo!!), mutten koskaan tajunnut noitten toimintojen ideaa. Lopulta 100% luovutin ja aloin mennä vain ihan miten sielusietää, koska ei noita reittejä ole mikään järki käyttää!
1½ kertaa mä olen pääkadun vetänyt läpi oikeaoppisesti ja näistä toinen oli passiivisaggressiivinen vihoviimeinen kerta. Mä päätin että NYT mä tän vedän Artjärventieltä alkaen just kuten tässä on niinku tarkoitettu että pyörällä pitäisi kulkea! :DD Ihme, mutkitteleva motocross ratahan se meinasi olla eikä mun mummopyörällä siitä meinannut oikein selvitä. Vähän siinä vitutti kun autot vetää suoraa tietä toisella puolella ja KÄVELIJÄT siellä toisella puolella leveillä ja suorilla teillään, kun pyöräilijä sitten mutkittelee kiveyksien yli ja kiertää joka toisen puun siksakkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Liikennesäännöistä muuten...
Lahdessa siis ongelma on tupeksivat kävelijät, jotka JOKA ikinen kerta tukkivat PYÖRÄtiet. No, siellä Lahdessa totuin kiroamaan sitä kun ihmiset ei käytä niille tarkoitettuja reittejä.
Sitten palasin Orimattilaan ja... totutusti yritin jotenkin tajuta että missä pyöräilijän pitäisi mennä (ja kai ihan lakien mukaan siellä autojen seassa, joo!!), mutten koskaan tajunnut noitten toimintojen ideaa. Lopulta 100% luovutin ja aloin mennä vain ihan miten sielusietää, koska ei noita reittejä ole mikään järki käyttää!
1½ kertaa mä olen pääkadun vetänyt läpi oikeaoppisesti ja näistä toinen oli passiivisaggressiivinen vihoviimeinen kerta. Mä päätin että NYT mä tän vedän Artjärventieltä alkaen just kuten tässä on niinku tarkoitettu että pyörällä pitäisi kulkea! :DD Ihme, mutkitteleva motocross ratahan se meinasi olla eikä mun mummopyörällä siitä meinannut oikein selvitä. Vähän siinä vitutti kun autot vetää suoraa tietä toisella puolella ja KÄVELIJÄT siellä toisella puolella leveillä ja suorilla teillään, kun pyöräilijä sitten mutkittelee kiveyksien yli ja kiertää joka toisen puun siksakkia....Yhdessäkin kohtaa kävelijät jatkoi siis suoraan, mutta pyöräilijät laitettiin kiertää ne 2 puuta sieltä jostain syystä, sitten palata takaisin siihen tielle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Yhdessäkin kohtaa kävelijät jatkoi siis suoraan, mutta pyöräilijät laitettiin kiertää ne 2 puuta sieltä jostain syystä, sitten palata takaisin siihen tielle.
...Rampit oli vain kävelijöille, mutta sen ymmärränkin, koska sillä puolella kulkee pyörätuolit <3
Lahdessa silti yleisesti kävelija (ja siis KÄVELIJÄT) käyttivät niitä ramppeja ja pyöräilijät joutuivat nostella pyöriään katukivetysten yli. Se ei se kävelijän jalka kato nouse niin korkealla :( Pakko käyttää ramppia.
Vastaava oli tullessani alas Liipolan mäkeä. Sitä ei oltu aurattu (normi meininki) ja oli vain sellainen ihmisenlevyinen tampattu polku. Itse tulen mäkeä alas päin ja vastaan tulee kävelijä. Siinä tarkkailen tilannetta ja tajuan ettei se kävelijä aio väistää, joten (koska joo olisin väärällä puolella menossa niin) nousin pois pyörän päältä, tarposin sen kanssa sinne hankeen ja odottelin että kävelijä menee ohi. Sitten kampean itseni pois sieltä hangesta sen pyöräni kanssa, palaan tallatulle polulle ja jatkan matkaani mäkeä alas. Normi Lahdessa -.- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Rampit oli vain kävelijöille, mutta sen ymmärränkin, koska sillä puolella kulkee pyörätuolit <3
Lahdessa silti yleisesti kävelija (ja siis KÄVELIJÄT) käyttivät niitä ramppeja ja pyöräilijät joutuivat nostella pyöriään katukivetysten yli. Se ei se kävelijän jalka kato nouse niin korkealla :( Pakko käyttää ramppia.
Vastaava oli tullessani alas Liipolan mäkeä. Sitä ei oltu aurattu (normi meininki) ja oli vain sellainen ihmisenlevyinen tampattu polku. Itse tulen mäkeä alas päin ja vastaan tulee kävelijä. Siinä tarkkailen tilannetta ja tajuan ettei se kävelijä aio väistää, joten (koska joo olisin väärällä puolella menossa niin) nousin pois pyörän päältä, tarposin sen kanssa sinne hankeen ja odottelin että kävelijä menee ohi. Sitten kampean itseni pois sieltä hangesta sen pyöräni kanssa, palaan tallatulle polulle ja jatkan matkaani mäkeä alas. Normi Lahdessa -.-...Vielä tuosta Lahden liikenteestä.
Kerran tulin taas Liipolasta päin sinne... no alittamaan isoja siltoja. Siellä on VALTAVAN levyiset tiet sekä pyörille että kävelijöille. Tilaa siis on!
No, kerran tulen siis Liipolasta päin ja jo pitkästä matkaa näen että taas on kävelijöitä pyörätiellä. Tällä kertaa siinä oli neljä nuorta miestä rivissä täyttäen (ilmeisen tarkoituksella harmonian vuoksi) sen koko pyörätien leveyden. Eli tila oli mitoitettu heille jokaiselle tasaisesti. Meillä oli sama kulkusuunta, näin tilanteen jo kaukaa ja siinä hissukseen kun lähestyin heitä mulla kerkesi kaikenlaista käydä mielessä ;P
Siinä mietin lakeja ja erilaisia OIKEAOPPISIA tapoja selvittää tilanne. Olin siis kironnut sitä etten IKINÄ päässyt keskustassa käymään niin ettei kävelijät olisi pyörätiellä tukkeena. No... mietin sellaista että jo pidemmästä matkaa vähän herättelisin heitä pyörän kellolla tai jotenkin huhuilisin heille, mutta koska kohde ei ollut lapset vaan rivi nuoria miehiä, niin lopulta kun tulin kohdalle, niin ohitin ne sieltä kävelytien puolelta sanomatta sanaakaan. En edes näyttänyt niille keskaria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Vielä tuosta Lahden liikenteestä.
Kerran tulin taas Liipolasta päin sinne... no alittamaan isoja siltoja. Siellä on VALTAVAN levyiset tiet sekä pyörille että kävelijöille. Tilaa siis on!
No, kerran tulen siis Liipolasta päin ja jo pitkästä matkaa näen että taas on kävelijöitä pyörätiellä. Tällä kertaa siinä oli neljä nuorta miestä rivissä täyttäen (ilmeisen tarkoituksella harmonian vuoksi) sen koko pyörätien leveyden. Eli tila oli mitoitettu heille jokaiselle tasaisesti. Meillä oli sama kulkusuunta, näin tilanteen jo kaukaa ja siinä hissukseen kun lähestyin heitä mulla kerkesi kaikenlaista käydä mielessä ;P
Siinä mietin lakeja ja erilaisia OIKEAOPPISIA tapoja selvittää tilanne. Olin siis kironnut sitä etten IKINÄ päässyt keskustassa käymään niin ettei kävelijät olisi pyörätiellä tukkeena. No... mietin sellaista että jo pidemmästä matkaa vähän herättelisin heitä pyörän kellolla tai jotenkin huhuilisin heille, mutta koska kohde ei ollut lapset vaan rivi nuoria miehiä, niin lopulta kun tulin kohdalle, niin ohitin ne sieltä kävelytien puolelta sanomatta sanaakaan. En edes näyttänyt niille keskaria.Ketä kiinnostaa?
Sinun tarinat ei kiinnosta ketään. Sorry - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä mietin lakeja ja erilaisia OIKEAOPPISIA tapoja selvittää tilanne. Olin siis kironnut sitä etten IKINÄ päässyt keskustassa käymään niin ettei kävelijät olisi pyörätiellä tukkeena. No... mietin sellaista että jo pidemmästä matkaa vähän herättelisin heitä pyörän kellolla tai jotenkin huhuilisin heille, mutta koska kohde ei ollut lapset vaan rivi nuoria miehiä, niin lopulta kun tulin kohdalle, niin ohitin ne sieltä kävelytien puolelta sanomatta sanaakaan. En edes näyttänyt niille keskaria....Lain rikkomisesta.
Ensin:
Aina niin kauan kuin asuin Liipolassa ja tulin keskustaan siis etelästä päin, niin muo raivostutti se pääristeys. Mä ymmärrän että kävelijät EI YMMÄRRÄ että siinä on syvin risti autoille, sitten HETI autotien reunassa PYÖRÄtiet ja sitten vasta jalankulkijat. Ongelma on kuitenkin se että ne ihmiset ei vain kasaannut valtavaksi laumaksi siihen pyörätien päälle, ne myös valojen vaihduttua kulkevat anarkisesti ristiinratsiin suoraviivaisesti sinne päin minne ovat menossa eivätkö ylitä tietä SUORAAN tien poikki 90-asteessa. Siihen tulee siis sellainen villi verkko, kävelijöitä kulkien RISTIIN hulinana. Pyörä menee pääasiassa vain suorana, se ei taitu hyvin 90-kulmiin.
Niistä risteyksistä kun yritti mennä, niin lopulta mä luovutin ja annoin virran viedä minne vain ja hulinan haihduttua lähdin sitten sinne oikeaan, aiottuun suuntaani. Siinä ei niinku itse päättänyt minne meni, vaan meni virran mukana minne vain ja teki jatkosuunnitelmansa sitten sen mukaan. Pääseehän sieltä korttelin kiertämään hyvin joka kautta :)
Siitä lain rikkomisesta...
Tullessani Liipolasta päin, minua aina odotti se ihmislauma, joka oli täyttänyt pyörätiet kaikkialta ympäri risteystä. Siitä ei siis pysty (ihan rehellisesti, siitä EI PYSTY) pyöräilijä mitenkään kulkemaan laillisesti. Liipolasta päin tultaessa siinä on myös ollut mäkeä kauan ja yleensä epäsymmetrisesti vain toinen reisi on joutunut jatkuvasti pitää jarrua. Käsijarru olisi vielä vaikka heittänyt minut voltin ympäri! No, mutta hissukseen tosi-tosi varovasti alas tullen kapeaa katua, jalka vähän koko ajan jarruttaen mäkeä alas. Sieltä voi mistä tahansa suunnasta tulla ihmisiä ja autonovia aueta. Reittä sattuu, huonona päivänä v*tuttaa kaikki ja edessä häämöttää vain se jokakertainen ihmismeri. *huokaisu*
Eli just kun on tulossa se anarkinen hulina, jossa pitäisi olla tosi hereillä kääntymään minne tahansa, niin reisi alkaa olla jo aika hapeton. Kun pari kertaa ihan liikaa aloin jo miettiä että tällä kertaa mä vain ajan noita s**tanan ihmisiä päin, kun ovat kerran siinä pyörätiellä, niin päätin lopettaa koko risteyksestä kulkemisen. Suosiolla :(
Aloin etsiä reittiä päästä keskustaan sieltä jostain sivummalta ja lopulta löytyi hyvä arkipäiväinen reitti :) Siinä oli silti kaksi erityisominaisuutta eli kuljin aina sen mystisen seksikujan läpi ja torille tulin alas siitä missä ei saisi pyörällä ajaa, YO-apteekin ohi. Alunperin yritin kulkea sieltä sivuilta, mutta ne on liian kapeat ja täynnä ihmisiä eikä siellä edes saisi pyörällä mennä. Ei siitä keskeltäkään saa mennä ja siinä oli mukulakivetys, mutta siitä keskeltä mä sitten tulin alas :) Näin mä tein tein loppuajan, niin kauan kuin vielä Lahdessa asuin.
Katuraivo on jo ihan eri juttuni, mutta se taas tulisi luonnollisena jatkumona tähän perään. Mä siis olin aina myöhässä terapiasta eikä Lahden liikenne asiassa auttanut. Ymmärsin silti että kaikki se on omaa - ihan pelkkää omaa - vikaani.
Paljon silti tuli kiukuteltua ja johonkin kävelijään kerran osuin pyöränsarvellani siellä (mikälie alasmäkinen aukio siinä YO-apteekin kohdilla), kun olin liikkeellä liian kiukkuisena. Se vissiin on ollut alku lumipalloefektille, jonka takia OLEN TÄÄLLÄ ORIMATTILASSA <3 Jännä miten kaikki pienet asiat johtaa toiseen :)
Karkeasti ja lyhyesti siis tajusin että mun KATURAIVO on ongelma ja ei ole mitään syytä yrittää olla ajoissa terapiassa, josta ei ollut hyötyä ja siellä oli vain k*sipää ja kun lopetin kiireen, niin aloin myöhästyä enemmän (minua ei haitannut!), mutta terapeutti veti herneen nenään ja SIITÄ taas meni hermo minulla ja meidän "tiemme erosi". Siitä sitten mietin elämäni merkitystä ja kaikkea mikä vituttaa ja päätin muuttaa takaisin Orimattilaan :DDD jne. Tarinahan jatkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Lain rikkomisesta.
Ensin:
Aina niin kauan kuin asuin Liipolassa ja tulin keskustaan siis etelästä päin, niin muo raivostutti se pääristeys. Mä ymmärrän että kävelijät EI YMMÄRRÄ että siinä on syvin risti autoille, sitten HETI autotien reunassa PYÖRÄtiet ja sitten vasta jalankulkijat. Ongelma on kuitenkin se että ne ihmiset ei vain kasaannut valtavaksi laumaksi siihen pyörätien päälle, ne myös valojen vaihduttua kulkevat anarkisesti ristiinratsiin suoraviivaisesti sinne päin minne ovat menossa eivätkö ylitä tietä SUORAAN tien poikki 90-asteessa. Siihen tulee siis sellainen villi verkko, kävelijöitä kulkien RISTIIN hulinana. Pyörä menee pääasiassa vain suorana, se ei taitu hyvin 90-kulmiin.
Niistä risteyksistä kun yritti mennä, niin lopulta mä luovutin ja annoin virran viedä minne vain ja hulinan haihduttua lähdin sitten sinne oikeaan, aiottuun suuntaani. Siinä ei niinku itse päättänyt minne meni, vaan meni virran mukana minne vain ja teki jatkosuunnitelmansa sitten sen mukaan. Pääseehän sieltä korttelin kiertämään hyvin joka kautta :)
Siitä lain rikkomisesta...
Tullessani Liipolasta päin, minua aina odotti se ihmislauma, joka oli täyttänyt pyörätiet kaikkialta ympäri risteystä. Siitä ei siis pysty (ihan rehellisesti, siitä EI PYSTY) pyöräilijä mitenkään kulkemaan laillisesti. Liipolasta päin tultaessa siinä on myös ollut mäkeä kauan ja yleensä epäsymmetrisesti vain toinen reisi on joutunut jatkuvasti pitää jarrua. Käsijarru olisi vielä vaikka heittänyt minut voltin ympäri! No, mutta hissukseen tosi-tosi varovasti alas tullen kapeaa katua, jalka vähän koko ajan jarruttaen mäkeä alas. Sieltä voi mistä tahansa suunnasta tulla ihmisiä ja autonovia aueta. Reittä sattuu, huonona päivänä v*tuttaa kaikki ja edessä häämöttää vain se jokakertainen ihmismeri. *huokaisu*
Eli just kun on tulossa se anarkinen hulina, jossa pitäisi olla tosi hereillä kääntymään minne tahansa, niin reisi alkaa olla jo aika hapeton. Kun pari kertaa ihan liikaa aloin jo miettiä että tällä kertaa mä vain ajan noita s**tanan ihmisiä päin, kun ovat kerran siinä pyörätiellä, niin päätin lopettaa koko risteyksestä kulkemisen. Suosiolla :(
Aloin etsiä reittiä päästä keskustaan sieltä jostain sivummalta ja lopulta löytyi hyvä arkipäiväinen reitti :) Siinä oli silti kaksi erityisominaisuutta eli kuljin aina sen mystisen seksikujan läpi ja torille tulin alas siitä missä ei saisi pyörällä ajaa, YO-apteekin ohi. Alunperin yritin kulkea sieltä sivuilta, mutta ne on liian kapeat ja täynnä ihmisiä eikä siellä edes saisi pyörällä mennä. Ei siitä keskeltäkään saa mennä ja siinä oli mukulakivetys, mutta siitä keskeltä mä sitten tulin alas :) Näin mä tein tein loppuajan, niin kauan kuin vielä Lahdessa asuin.
Katuraivo on jo ihan eri juttuni, mutta se taas tulisi luonnollisena jatkumona tähän perään. Mä siis olin aina myöhässä terapiasta eikä Lahden liikenne asiassa auttanut. Ymmärsin silti että kaikki se on omaa - ihan pelkkää omaa - vikaani.
Paljon silti tuli kiukuteltua ja johonkin kävelijään kerran osuin pyöränsarvellani siellä (mikälie alasmäkinen aukio siinä YO-apteekin kohdilla), kun olin liikkeellä liian kiukkuisena. Se vissiin on ollut alku lumipalloefektille, jonka takia OLEN TÄÄLLÄ ORIMATTILASSA <3 Jännä miten kaikki pienet asiat johtaa toiseen :)
Karkeasti ja lyhyesti siis tajusin että mun KATURAIVO on ongelma ja ei ole mitään syytä yrittää olla ajoissa terapiassa, josta ei ollut hyötyä ja siellä oli vain k*sipää ja kun lopetin kiireen, niin aloin myöhästyä enemmän (minua ei haitannut!), mutta terapeutti veti herneen nenään ja SIITÄ taas meni hermo minulla ja meidän "tiemme erosi". Siitä sitten mietin elämäni merkitystä ja kaikkea mikä vituttaa ja päätin muuttaa takaisin Orimattilaan :DDD jne. Tarinahan jatkuu....Mä siis onnistuin korjata katuraivoni KOKONAAN pois sillä että rauhoituin enkä kiirehtinyt enää perille. Jos jostain h*ton terapiasta nyt myöhästyy sen max 5min, niin sillä e i o l e v ä l i ä. *hengitä*
Mun muutkin paniikkikohtaukset ja oireet helpotti kuin taikaiskusta. Mä olin itse tosi innoissani tästä <3 mutta terapeutti oli siis aina järkyttävä. Mä olin TODELLA ahdistuneena ravannut vuosikausia eikä heitä kiinnosta. Auta armias, kun mä myöhästyin pari minuuttia, niin se terapeutti veti herneen nenään. Se selkeästi suuttui ja alkoi nalkuttaa mulle asiasta aivan joka ikinen kerta siitä lähtien. Sanomattakin selvää että kun saan vain huudot siellä, niin luonnollisesti mä rupesin vain tulemaan aina myöhemmin ja myöhemmin sinne, kunnes lopetin kokonaan käymästä. Se vain mäkätti siellä "tästä tilanteesta". Ei sitä mikään muu kiinnostanut.
...Ei edes se hyvä asia että siellä oli nyt yksi katuraivoilija vähemmän liikenteessä <3 - Anonyymi
...Tosta psyko(paatti)terapeutista myös vielä että, kun mä aloin myöhästyä (vähän!), se itse boikotoi eikä tullut enää ajoissa. Jotain passiivis-aggressiivista kouluttamista tässä kai yritettiin? En siis tiedä (enkä tarkista aikoja), mutta jotain 10min kai kerran myöhästyin eikä paikalla ollessani ollut siellä ketään. sen huoneen ovi oli auki, mutta siellä oli tyhjää. Menin sitten istuskelemaan siihen odotustilaan. Kesti kauan ja sitten jossain vaiheessa se tuli sieltä kiukkuisena ja heti ensimmäiseksi se vain nalkuttaa "tästä tilanteesta".
Totuin siihen että kun sinne myöhässä tuli, niin ei sitäkään kiinnostanut tulla.
En minä sitten lopulta tullut enää ollenkaan.
Koin loukkaavaksi tuonkin ettei se sitten muo odottanut. Noi oli mielestäni aika realistisia aikoja vielä alkuun joku noin 10min tai allekin eikä se koskaan siis soittanut mulle takaisin päin kyselläkseen että olenko unohtanut aikani. En tänä päivänä tiedä miksei sitä sitten löytynyt mistään, kun tulin myöhässä. Mitä se siellä jossain teki koko sen ajan? Oliko toi joku koulutusmetodi vai pyrogratiaa että jos asiakas ei tule 10min sisään, niin täytyy mennä jotain jonnekin tekemään?
Ei mulle mitään koskaan selvennetty. Mulle tehtiin aina kaikenlaisia testauksia ja aika kauan epäilin että tässäkin oli joku terapeuttinen motiivi, muttei mitään koskaan ilmennyt. On mulla pitkä pinna eli kuten varmaan moni potilas ymmärtää että joskus lääkäri määrää sulle lääkettä ja siitä tulee paha olo tai hoito sattuu. Siihen tottuu ja sitä luottaa että ehkä tälläkin on joku tarkoitus tai sille ei vain harmillisesti voida tehdä mitään :(
Mulle tuli silti olo ettei se terapeutti ollut oikeanlainen eikä siinä ollut kyseessä mikään oikea ammattimainen hoitomuoto. En saanut myöhemminkään mitään selvitystä. Kaikki jäi kuten jäi, mä vain en enää mennyt sinne ollenkaan. Mä ITSE tässä tiedän niinku vain sen. Vain sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä mietin lakeja ja erilaisia OIKEAOPPISIA tapoja selvittää tilanne. Olin siis kironnut sitä etten IKINÄ päässyt keskustassa käymään niin ettei kävelijät olisi pyörätiellä tukkeena. No... mietin sellaista että jo pidemmästä matkaa vähän herättelisin heitä pyörän kellolla tai jotenkin huhuilisin heille, mutta koska kohde ei ollut lapset vaan rivi nuoria miehiä, niin lopulta kun tulin kohdalle, niin ohitin ne sieltä kävelytien puolelta sanomatta sanaakaan. En edes näyttänyt niille keskaria.Itse olen myös sitä mieltä että sun jutut on parhaimmat. Ei kannata välittää noista tyypeistä jotka yrittää hiljentaa sut!
Meitsi fanittaa!
- Anonyymi
Pyydettiin asiallisia mielipiteitä Erkontien uudesta osuudesta. Nyt täällä taas sama tyyppi sotkee keskusteluketjun asiaan kuulumattomilla höpinöillään.
- Anonyymi
Toi on kyllä niin rasittava kun sotkee kaikki keskustelut. Ihmisrauniolla ei oo varmaan muuta elämää.
- Anonyymi
Tämä keskustelupalsta ei enää toimi. Harmi, kun olen aina tykännyt keskusteluista enkä niinkään yhden henkilön ainaisista höpinöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi on kyllä niin rasittava kun sotkee kaikki keskustelut. Ihmisrauniolla ei oo varmaan muuta elämää.
Ja hän on ylläpidon suosiossakin. Kertoo paljon ylläpidon " tasosta"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hän on ylläpidon suosiossakin. Kertoo paljon ylläpidon " tasosta"
Olen tässä nyt ihmetellyt tätä teidän keskustelua ja nyt tässä kohtaa jo kyselen että MITEN sulla on jotain (siis yhtään mitään!) tietoa mistään ylläpidosta ja heidän mielipiteistään?? :DDDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tässä nyt ihmetellyt tätä teidän keskustelua ja nyt tässä kohtaa jo kyselen että MITEN sulla on jotain (siis yhtään mitään!) tietoa mistään ylläpidosta ja heidän mielipiteistään?? :DDDD
Kaikki loppuu aikanaan ja sinä siirryt nyt ihan omaan ketjuun harjoittamaan yksinpuheluasi.
Joko alkaa hahmottua se mikä sinulla on edessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki loppuu aikanaan ja sinä siirryt nyt ihan omaan ketjuun harjoittamaan yksinpuheluasi.
Joko alkaa hahmottua se mikä sinulla on edessä.Se on alusta astikin ollut kuolema. Vai onko tässä tapahtunut nyt joku muutos?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko alkaa hahmottua se mikä sinulla on edessä.Moi!
Mä kävin tuolla toisessa ketjussa ihmettelemässä valtavaa määrää poistettuja viestejä. Oletin että omiani olisi poissa, mutta jota kuinkin 5kpl mä löysin, mutta lopetin homman kun tajusin etten tule mihinkään 20kpl pääsemään tätä vauhtia. Suurinosa poistetuista viesteistä on siis jonkun muun tekemiä, ei minun.
Mä myös seuraan ja päivitän tätä säännöllisesti, joten niin kauan kuin täällä itse kirjoittelin ei mitään ollut eli ne poistetut viestit on tulleet sillä aikaa, kun tuossa nukuin.
Tajuatko... joku ihan muu täällä nyt on riehunut. Älä MINUN viestiini siis tule mitään tuollaista kommentoimaan ja uhkailemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi!
Mä kävin tuolla toisessa ketjussa ihmettelemässä valtavaa määrää poistettuja viestejä. Oletin että omiani olisi poissa, mutta jota kuinkin 5kpl mä löysin, mutta lopetin homman kun tajusin etten tule mihinkään 20kpl pääsemään tätä vauhtia. Suurinosa poistetuista viesteistä on siis jonkun muun tekemiä, ei minun.
Mä myös seuraan ja päivitän tätä säännöllisesti, joten niin kauan kuin täällä itse kirjoittelin ei mitään ollut eli ne poistetut viestit on tulleet sillä aikaa, kun tuossa nukuin.
Tajuatko... joku ihan muu täällä nyt on riehunut. Älä MINUN viestiini siis tule mitään tuollaista kommentoimaan ja uhkailemaan....Tasan 20 viestiä oli poistettu ketjusta "kuntouttava-tyotoiminta-orimattila", kun lähdin pois. Nyt siellä on 41 poissa.
Mä voin jatkaa tota uurastusta etsiä jokainen puuttuva välistä, mutta on niin harvakseltaan löytynyt ettei siellä mitään ...21kpl ole omiani, ei edes puolta tosta, koska olen jo lähes kaikki läpi käynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Tasan 20 viestiä oli poistettu ketjusta "kuntouttava-tyotoiminta-orimattila", kun lähdin pois. Nyt siellä on 41 poissa.
Mä voin jatkaa tota uurastusta etsiä jokainen puuttuva välistä, mutta on niin harvakseltaan löytynyt ettei siellä mitään ...21kpl ole omiani, ei edes puolta tosta, koska olen jo lähes kaikki läpi käynyt....Peruutin aina päivällä 11.01.2025 asti ja NIITÄ viestejä nyt sitten näyttääkin puuttuvan. Jo niin paljon löytyi että saattaapa sittenkin ne omiani olla kaikki poistetut. S-marketin toiminnasta kertomani jutut on kaikki hävinneet ja todellakin juttuni täällä juoruilevista naisista. Sellaista kamaa siis :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko alkaa hahmottua se mikä sinulla on edessä.Sieltä on päivältä 11.01.2025 hävinnyt juttujani. Vähän siivottuna:
"Oudon nuoria ne ***, jotka kaupoilla muo laumana kiusanneet. Ymmärrettävästi (!) vanhemmat rouvat osaa toimia itsenäisestikin :D Sekä S-marketissa että Supermarketissa on ollut sellainen ***, jonka ympärillä on lauma eikä sellaiset ole koskaan tärkeitä... eli siis kuten se lukiossa ollut tyttö, joka oikeasti kuolee siihen odotellessaan bilsan tunia YKSIN.
No... lisää päitä pois. HarakanP ongelma on ettei se enää tajua mitään eli vanhuuttaa kai näkee asiakkaissa harhoja. Mitä se oikein Siperiaa mulle? MULLE??? On tosi vaarallista täysin ilman mitään todisteita lähteä tollaiselle simputuslinjalle. Oisko sen aika vain sitten päättynyt? Kaikki hyvä loppuu aikanaan?
Mutta kun ei voi olla syytä VIHATA muo! Se tässä on se ongelma. Olen joo täysin turha ja merkityksetön ja ITSEKIN sanoo ettei "nollilla ole väliä"; niin miksi alkaa simputtaa? Miksi? Siis... jos on harmiton kaveri, niin harmiton on harmiton. Ihan oikeasti pelkkä olankohautus riittää. Mystistä.
Sitten aloittaa joku LAAJA operaatio johonkin tarkoitukseen, jota en myöskään ymmärrä. Tuskin siis varsinainen tarkoitus ollut, mutta ainoat oli etten nyt sitten fyysisesti käy siellä kaupassa ja kirjoittelen täällä Suomi24:ssä sitten, ku ei kerran asiakaspalautteisiini vastatat. Onko tämä tilanne nyt sitten se haettu? Tässähän möllötellään ja ihmetellään että mikä tässä on se pointti." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on alusta astikin ollut kuolema. Vai onko tässä tapahtunut nyt joku muutos?
...Muutoksia on tullut paljonkin matkan varrella, mutta muutos on pysynyt.
Olen tässä vähän ihmetellyt, mutta nyt jo alkaa tuntua että kyllä me oikeaan suuntaan ollaan menossa, tie vain mutkittelee :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Muutoksia on tullut paljonkin matkan varrella, mutta muutos on pysynyt.
Olen tässä vähän ihmetellyt, mutta nyt jo alkaa tuntua että kyllä me oikeaan suuntaan ollaan menossa, tie vain mutkittelee :)"muutos on pysynyt" ... eli siis asiat muuttuu eikä jää kuten ne oli ennen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"muutos on pysynyt" ... eli siis asiat muuttuu eikä jää kuten ne oli ennen.
...Oho. Taisin nyt tehdä jopa liian psykedelisen viestikoosteen. Ehkä liian. :DDD Naurattaa ihan, tajuaako tuota ollenkaan?
Nauroin vain täällä, mutta pitääkö mun jotenkin nyt selventää? Meni vaikeaksi.
No... Aasta Beehen tässä ollaan menossa ja se näyttää edistyvän. Ei toivotusti, mutta edistyy. Muutosta on jo tehty ja peruuttamattomasti useammassakin kohteessa eli ei me Aahan jääty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Oho. Taisin nyt tehdä jopa liian psykedelisen viestikoosteen. Ehkä liian. :DDD Naurattaa ihan, tajuaako tuota ollenkaan?
Nauroin vain täällä, mutta pitääkö mun jotenkin nyt selventää? Meni vaikeaksi.
No... Aasta Beehen tässä ollaan menossa ja se näyttää edistyvän. Ei toivotusti, mutta edistyy. Muutosta on jo tehty ja peruuttamattomasti useammassakin kohteessa eli ei me Aahan jääty....Tosin jos ollaan aavalla merellä, se on aika laiha lohtu, jos ei tiedä missä ollaan, mutta ollaan ainakin varmoja siitä ettei olla enää kotisatamassa. Edistystä on silti tapahtunut. Hyvä niin.
- Anonyymi
Parhaat kommentit on juuri tuolla eräällä kirjoittajalla mitä taas haukutte! Ainoa jonka kirjoitukset on hyviä! Lisää niitä!!!
- Anonyymi
Sittenpä tykkäät niistä höpinöistä. Jätän nämä keskustelut niitten takia. Kiitti. Mulle riitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sittenpä tykkäät niistä höpinöistä. Jätän nämä keskustelut niitten takia. Kiitti. Mulle riitti.
Sama täällä. T:Kimmo
- Anonyymi
Itse kehut itseäsi, ei noita kukaan jaksa lukea.
Onko pakko ihan joka ketjuun tulla häiriköimään?
- Anonyymi
Nähhään Kimmo bupissa.
T: Keijo
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304277Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71608- 831446
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1391296- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971