Thaiäideistä kysymys...

Kohta isä

Haluavatko thaiäidit tehdä Suomessa työtä vai olla lapsen kanssa kotona?

19

3871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöllistä

      Aasialaisista naisista yleensä sellainen, että yleensä ovat ahkeria ,eli haluavat tehdä töitä. Toisaalta hyviä äitejäkin. Joka tapauksessa tämä on yhteisellä sopimuksella sovittava asia, jossa molempien mielipiteellä on väliä.

      Tällä hetkellä oma vaimo on kotiäitinä, mutta olemme sopineet, että viimeistään nuorimman ollessa 3 v opiskelemaan/töihin.

      • (lisäys)

        Töitä halutaan tehdä, koska halutaan lähettää raha kotiin. Tällä hetkellä käytännössä tuo raha on mennyt minun palkastani. Tämä on kulttuurisidonnainen juttu, josta toivottavasti otit selvää ennen yhteen muutamista.


      • Sovittu
        (lisäys) kirjoitti:

        Töitä halutaan tehdä, koska halutaan lähettää raha kotiin. Tällä hetkellä käytännössä tuo raha on mennyt minun palkastani. Tämä on kulttuurisidonnainen juttu, josta toivottavasti otit selvää ennen yhteen muutamista.

        Olemme sopineet, että suhde päättyy sillä sekunnilla kun hän lähettää rahaa jollekin.

        Tosin hänen vanhemmat asuvat Suomessa ja se vaikuttaa asiaan.

        Vai pitäisikö Suomessakin asuville thaimaalaisille vanhemmille lähettää rahaa?


      • uhka ns.sopimus
        Sovittu kirjoitti:

        Olemme sopineet, että suhde päättyy sillä sekunnilla kun hän lähettää rahaa jollekin.

        Tosin hänen vanhemmat asuvat Suomessa ja se vaikuttaa asiaan.

        Vai pitäisikö Suomessakin asuville thaimaalaisille vanhemmille lähettää rahaa?

        tollasille äijille on saunan takana tilaa.eli suomalaiset naiset ei ole moista ukkoo huolinu.haha.


      • huijareita

        tahi-naiset eivät todellakaan lähetä omia rahojaan sukulaisillen thaimaaseen vaan lainaavat muilta eivätkä maksa takaisin. pyytävät apua kun äiti on thaimaassa sairas tai mummo kuollut, mutta kun pitäisi maksaa takaisin he unohtavat auttajansa ja menevät poliisille itkemöön kuinka heitä kiristetään.


      • senni
        huijareita kirjoitti:

        tahi-naiset eivät todellakaan lähetä omia rahojaan sukulaisillen thaimaaseen vaan lainaavat muilta eivätkä maksa takaisin. pyytävät apua kun äiti on thaimaassa sairas tai mummo kuollut, mutta kun pitäisi maksaa takaisin he unohtavat auttajansa ja menevät poliisille itkemöön kuinka heitä kiristetään.

        itse TUNNEN thai naisen joka on naimisissa onnellisesti suomi miehen kanssa.et sillee..huhuiltakantsii katkasta siivet,tiedoksi.


      • varma juttu
        senni kirjoitti:

        itse TUNNEN thai naisen joka on naimisissa onnellisesti suomi miehen kanssa.et sillee..huhuiltakantsii katkasta siivet,tiedoksi.

        huhu vaan täyttä totta. itse joudun juuri elämään tällaisessa tilanteessa.


      • jyrkää...
        Sovittu kirjoitti:

        Olemme sopineet, että suhde päättyy sillä sekunnilla kun hän lähettää rahaa jollekin.

        Tosin hänen vanhemmat asuvat Suomessa ja se vaikuttaa asiaan.

        Vai pitäisikö Suomessakin asuville thaimaalaisille vanhemmille lähettää rahaa?

        Mutta jos kerta olette sopineet, niin ei kai sitten. Hyvinkin mahdollista, että olette spoineet noin, kun hänen vanhempansa asuvat Suomessa. Entäpä, jos vaimosi vanhemmat pyytävät lähettämään rahaa thaimaassa oleville sukulaisille? Niissä sukulaisissa on valitettavasti niitäkin, jotka ovat "aina köyhiä", vaikka olisivat kuinka rikkaita. Mutta kyllä vaimosi/avokkisi ja appivanhempasi saavat heidän todellisen elämäntilanteensa aika helpolla selville - eikä takuulla lähetä toiste sellaisille sukulaisille rahaa/tms., jotka huijavat.

        Tätini lähetti sukulaisilleen rahaa sedältäni salaa, vaikka rahanlähettämättömyyssopimus heilläkin virallisesti oli. Itse taas tiesin jo naimissin mennessäni tuollaisen "avioehdon" olemassaolon, joten en siitä suuremmin ole numeroa tehnyt. Keskiarvo taitaa meillä yhä olla n. 100€/kk, tämä vuosi toisaalta laskee tuota keskiarvoa voimakkaasti.

        Vastapainona olemme pyytäneet vaimoni sukulaisia lähettämään erilaisia kulutushyödykkeitä Suomeen ja kokonaisuudessaan olemmekin reilusti plussalla, kun verrataan kokonaishankintahintoja (ostohinta posti- & tullimaksut rahalahjoitukset) Suomen hintoihin. Ei aasialainen kukko käskien laula, sitä pitää vähän "lahjoa" ;-)


      • 100% varma
        varma juttu kirjoitti:

        huhu vaan täyttä totta. itse joudun juuri elämään tällaisessa tilanteessa.

        Itse lainasin puolitutulle thainaiselle rahaa. Teimme kirjallisen sopimuksen ja hän maksoi takaisin viimeistä senttiä myöten. Korkoa en ottanut, koska oli niin lyhytaikainen.


      • kokemus
        100% varma kirjoitti:

        Itse lainasin puolitutulle thainaiselle rahaa. Teimme kirjallisen sopimuksen ja hän maksoi takaisin viimeistä senttiä myöten. Korkoa en ottanut, koska oli niin lyhytaikainen.

        mutta lyhennyksestä käytetty korko sanaa.nyt poliisi rankaisee lainaajia ja on huijareiden puolella.


      • Lapinsalla
        kokemus kirjoitti:

        mutta lyhennyksestä käytetty korko sanaa.nyt poliisi rankaisee lainaajia ja on huijareiden puolella.

        Miksi thaimaalainen nainen ei missään tapauksessa saa antaa rahaa sukulaisilleen? En ymmärrä. Mä olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, ja olen lainannut rahaa veljelleni pariin otteeseen ja jopa antanut (hui kauhistus) sitä vanhemmilleni tai hankkinut heille jotakin vähän isompaa, kun joskus oli itselläni parempi taloudellinen tilanne ja he ovat minua ruokkineet ja vaatettaneet ja kouluni ja harrastukseni maksaneet melkein ensimmäiset parikymmentä elinvuottani. Myös minä olen saanut tiukan paikan tullen opiskeluaikoina rahaa vanhemmiltani ja veljeltäni, joko lainaksi tai ihan omaksi. Omassa kaveripiirissä ja duunissa on paljon kansainvälistä porukkaa ja minusta on täysin luonnollista, että jos Suomessa oma elintaso on kohtuullisen mukava ja oma perhe kaukana kotimaassa on kovin tiukilla rahallisesti, niin heille haluaa lähettää rahaa ja auttaa varmasti kaikella muullakin tavalla. Itsekin toimisin ainakin niin.


      • auttanut
        Lapinsalla kirjoitti:

        Miksi thaimaalainen nainen ei missään tapauksessa saa antaa rahaa sukulaisilleen? En ymmärrä. Mä olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, ja olen lainannut rahaa veljelleni pariin otteeseen ja jopa antanut (hui kauhistus) sitä vanhemmilleni tai hankkinut heille jotakin vähän isompaa, kun joskus oli itselläni parempi taloudellinen tilanne ja he ovat minua ruokkineet ja vaatettaneet ja kouluni ja harrastukseni maksaneet melkein ensimmäiset parikymmentä elinvuottani. Myös minä olen saanut tiukan paikan tullen opiskeluaikoina rahaa vanhemmiltani ja veljeltäni, joko lainaksi tai ihan omaksi. Omassa kaveripiirissä ja duunissa on paljon kansainvälistä porukkaa ja minusta on täysin luonnollista, että jos Suomessa oma elintaso on kohtuullisen mukava ja oma perhe kaukana kotimaassa on kovin tiukilla rahallisesti, niin heille haluaa lähettää rahaa ja auttaa varmasti kaikella muullakin tavalla. Itsekin toimisin ainakin niin.

        mutta jos sitä varten lainaa muilta rahaa eikä maksa takaisin vaan menee poliisille itkemään kuinka häntä kiristetään ja uhkaillaan sekä kiskotaan korkoa. poliisi astettuu heidän puolelleen ja auttajat joutuvat suuriin vaikeuksiin. eihän tämä voi olla oikein?


      • LINNUNLEHTI
        Lapinsalla kirjoitti:

        Miksi thaimaalainen nainen ei missään tapauksessa saa antaa rahaa sukulaisilleen? En ymmärrä. Mä olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, ja olen lainannut rahaa veljelleni pariin otteeseen ja jopa antanut (hui kauhistus) sitä vanhemmilleni tai hankkinut heille jotakin vähän isompaa, kun joskus oli itselläni parempi taloudellinen tilanne ja he ovat minua ruokkineet ja vaatettaneet ja kouluni ja harrastukseni maksaneet melkein ensimmäiset parikymmentä elinvuottani. Myös minä olen saanut tiukan paikan tullen opiskeluaikoina rahaa vanhemmiltani ja veljeltäni, joko lainaksi tai ihan omaksi. Omassa kaveripiirissä ja duunissa on paljon kansainvälistä porukkaa ja minusta on täysin luonnollista, että jos Suomessa oma elintaso on kohtuullisen mukava ja oma perhe kaukana kotimaassa on kovin tiukilla rahallisesti, niin heille haluaa lähettää rahaa ja auttaa varmasti kaikella muullakin tavalla. Itsekin toimisin ainakin niin.

        Mä en myöskään ymmärrä tätä. Olen 100 % suomalainen ja äidilläni menee taloudellisesti aika kurjasti. En pelkästään lainaa vaan annan hänelle rahaa kun on tosi pulassa. Inhimillisyyttä immeiset!


      • järki vielä päässä
        Sovittu kirjoitti:

        Olemme sopineet, että suhde päättyy sillä sekunnilla kun hän lähettää rahaa jollekin.

        Tosin hänen vanhemmat asuvat Suomessa ja se vaikuttaa asiaan.

        Vai pitäisikö Suomessakin asuville thaimaalaisille vanhemmille lähettää rahaa?

        Totta kai, olethan varmaan rakastavana etkä alistavana aviomiehenä ottanut selvää vaimosi maan kulttuurista. Siellä lapset pitävät huolta vanhemmistaan. Pistä nyt äkkiä kaikki säästösi vaimon vanhempien tilille, niin saat hyvän mielen. Ehkä jouluna pipariakin.


    • kyllä...

      tahtovat kyllä tehdä työtäkin, koska thaimaalaiset ovat ahkeraa kansaa ja arvostavat ahkeruutta. Ovat esimerkillisiä äitejä ja jostain syystä thaimaalaisten lapset eivät itke läheskään niin paljon kuin eurooppalaiset. Isällekin helpompaa.

      • Paljon paskaa nähnyt

        Tuntemissani suomi-thai -perheissä (7 kpl) thaimaalainen äiti mielellään kasvattaa lasta eroon itsestään mahdollisimman pienenä. Thaimaassa olen nähnyt lapsia lyötävän vain siitä syystä että on parahtanut itkemään vanhempien mielestä liian pienestä syystä. Esim jos äiti ei kiinnitä huomiota menossa olevan korttipelin, tv:n katselun tai puhelimessa juoruamisen takia. Suomessa alpset jäävät lopulta isän hoitoon koska vaimo haluaa uran. Suomessa on myös paljon naisia joiden lapset Thaimaassa ovat sukulaisten tai naapurien "hoivissa". Tai koulussa 3 v alkaen.


      • Polly

        Ei Thaimaalaiset ole ahkeria vaan ahneita. He haluavat vain rahaa voidakseen olla "rikkaita" muitten Thaimaalaisten silmissä. Lapsetkin ovat osa tällaista rikkautta. Lapsista välitetään vain silloin kuin on syytä kehua tai ylpeillä. Lapset eivät itke, koska saavat kaiken ,mitä haluavat, ettei äitiä häiritä. Kasvatuksesta ei voi puhua Thai-äitien kohdalla. Lapset kasvaa itsestään.


      • mm
        Paljon paskaa nähnyt kirjoitti:

        Tuntemissani suomi-thai -perheissä (7 kpl) thaimaalainen äiti mielellään kasvattaa lasta eroon itsestään mahdollisimman pienenä. Thaimaassa olen nähnyt lapsia lyötävän vain siitä syystä että on parahtanut itkemään vanhempien mielestä liian pienestä syystä. Esim jos äiti ei kiinnitä huomiota menossa olevan korttipelin, tv:n katselun tai puhelimessa juoruamisen takia. Suomessa alpset jäävät lopulta isän hoitoon koska vaimo haluaa uran. Suomessa on myös paljon naisia joiden lapset Thaimaassa ovat sukulaisten tai naapurien "hoivissa". Tai koulussa 3 v alkaen.

        Turha yleistää omia kokemuksiasi koko kansaan tai väestöryhmään. Jos olet näin nähnyt tapahtuvan, niin ainakin suomi-thai perheistä voisit tehdä lastensuojeluilmoituksen.

        Thaimaassa kulttuuriin kuuluu, niin kaupungeissa kuin maaseudulla, että vanhemmat sukulaiset hoitavat perheen lapset. Thaimaassa kaikki töihin kykenevät ihmiset käyvät töissä ja äidit palaavat pikimmiten synnytyksen jälkeen työnsä ääreen. Tämän takia mm. tavat ja kulttuuri muuttuu hitaammin Thaimaassa, kuin esimerkiksi Suomessa, koska kasvattajina toimivat yleensä isovanhemmat. Tämä saattaa suomalaisesta 3v äitiyslomalaisesta tuntua karulta; maassa maan tavalla.


    • suomithai

      Minun thaimaalainen vaimoni käy työssä, mutta olisi varmaan mieluummin lapsen kanssa kotona. Meillä on alle kouluikäinen lapsi. Suomessa hänelle on kuitenkin ollut tarjolla vain määräaikaisia työsuhteita, joiden välillä on ollut kuukausia vapaata, jolloin hän on hoitanut lastamme kotona. Elinkustannuksia laskiessa Thaimaa ja Suomi eivät kohdallamme toisistaan eroa: Kummankin vanhemman on käytävä töissä, mikäli haluamme elää jokseenkin tyydyttävää elämää emmekä halua vertailla makaronipakettien hintoja viikonlopun kuponkitarjouksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe