Olen perehtymässä TIG hitsaukseen ja mielessä on muutama kysymys.
Kun halutaan pehmeä muokattava (pusku)sauma peltiin ei MIG toimi sillä miglanka ja siis hitsi ovat kovia ja siis vaikeasti jälkikäsiteltävissä.
Jos esimerkiksi korjataan auton pintapeltejä joita ei muotoilla pakkelilla vaan muovataan se perusaineen kaltaiseksi vasaroimalla tai englannin pyörällä tarvitaan pehmeä sauma.
Kaasullahan tuo voitaisiin tehdä käyttämällä hiiletöntä lisäainetta ja mielettömän pientä liekkiä ja poltinta.
Voidaanko TIG hitsauksessa käyttää hehkutettua rautalankaa joka siis on seostamaton ja vähä hiilinen?
Varsinaiset TIG lisäainelangat on seostettu ja tarkoitettu lujien saumoihin.
Nyt ulkonäkö on ensin ja lujuus yleensä riittää.
Onko olemassa lisäainelankoja jotka olisivat seostamattomia ja niukkahiilisiä?
TIg ohutlevyhitsauksessa
Anonyymi-ap
2
74
Vastaukset
- Anonyymi
Lazer Lazzarella
- Anonyymi
Lasarukselle tiedoksi: Jeesus on sinut herättänyt ja joudut nyt ikuisesti vaeltamaan täällä syntisten maassa.
Vastaus avaajalle.
Pulssi-MIG-hitsauskone on hitsausmenetelmä, joka käyttää pulssivirtaa pisaroiden siirtämiseen. Siinä ei ole roiskeita, syvä tunkeutuminen, hienojakoinen, korkea hitsauslujuus, ja se soveltuu kaikkiin asentohitsaukseen. Se voi saavuttaa vakaan ja laadukkaan hitsauksen 20A - 500A
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795387
- 824341
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3834328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103913- 1523418
- 533069
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.593011- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221