bZ4X on Alenin mukaan aivan uskomaton nelivetoiseksi

Anonyymi-ap

15

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se, jos ei tarvitse varsinkaan talvella ajella pidemmällä.

      • Anonyymi

        Pääsee pakkasellakin 250 km ja lataa ja matka jatkuu!😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsee pakkasellakin 250 km ja lataa ja matka jatkuu!😎

        Ei taida päästä ja latauskaan ei oikein toimi pakkasilla kun akuilla ei ole lämmitystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida päästä ja latauskaan ei oikein toimi pakkasilla kun akuilla ei ole lämmitystä?

        Lataa pakkasellakin 50-60 kWh-teholla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataa pakkasellakin 50-60 kWh-teholla!

        Niinpä. Lataa todella hitaasti, melkein kuin kotilaturilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Lataa todella hitaasti, melkein kuin kotilaturilla.

        Kotilaturilla useimmiten vain 1,8kWh tai max 7,6 kWh kenellä on lataus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotilaturilla useimmiten vain 1,8kWh tai max 7,6 kWh kenellä on lataus!

        Kotilaturit antavat yleensä 11kW tai 22kW, riippuen sähköliittymän koosta. Shukoon kytkettävät 1-vaiheiset matkalaturit ovat tarkoitettu tilapäiskäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotilaturit antavat yleensä 11kW tai 22kW, riippuen sähköliittymän koosta. Shukoon kytkettävät 1-vaiheiset matkalaturit ovat tarkoitettu tilapäiskäyttöön.

        höpöhöpö, hyvin monilla taloyhtiöissä mahis saada parkkipaikalle vain vahvistettu suko-hidaslataus esim eParking....


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ohjelman teko loppuu jos menee moittimaan liikaa.
        Ei kukaan anna ajoon autoja jos lopputulos on ikävä.


    • Anonyymi

      Toyotan ongelmana on se, ettei sen ajo-ominaisuudet ole niin paljon paremmat verrattuna muihin sähkismerkkeihin, että se korvaisi sen huomattavan heikkouden sähköautona kilpailijoihin verrattuna. Kaikki kilpailijamerkit ovat ajo-ominaisuuksiltaan riittävän hyviä, mutta sähköauto-ominaisuuksiltaan huomattavasti parempia kuin Toyota.

      Jos tuon kokoluokan ja hintaluokan autolla normaalissa suomalaisessa talvisäässä ajomatka jää selvästi alle 300 km:n, jonnekin 250 km:n paikkeille, silloin on kyseessä surkea epäonnistuminen tekniikassa. Auton lataaminen on kuitenkin sellainen pakollinen, eikä kelien osalta aina niin miellyttäväkään operaatio, että sitä tekisi mahdollisimman harvoin. Samalla ajomatkalla, jolla kilpailijat ladataan yhden kerran ja Toyotan joudutaan lataamaan kolme kertaa. Ei hyvä.

      Ja mitä tulee kätevyyteen lyhyiden matkojen taittamisessa, löytyy "nurkka-ajoon" ja kaupunkiajoon paljon näppärämpiäkin ja edullisempiakin autoja.

      • Anonyymi

        Ei se ID.3 pienemmällä akulla sen pidemmälle pötki. Onko sekin epäonnistunut?
        Nytkin on myynnis paljon sähköautoja missä on pienempikin akku ja sitä kautta pienempi range tuossa BZ:ssa. Onko ne kaikki sitten epäonnistuneita?

        Katsos akun koko on strateginen valinta. Ei se ole kiinni osaamisesta.

        Toyotalta vaan puuttuu tuosta isoakkuinen versio. AKun kokoon nähden tuo kulkee pitkälle. Sen kulutus on vertailujen mukaan varsin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ID.3 pienemmällä akulla sen pidemmälle pötki. Onko sekin epäonnistunut?
        Nytkin on myynnis paljon sähköautoja missä on pienempikin akku ja sitä kautta pienempi range tuossa BZ:ssa. Onko ne kaikki sitten epäonnistuneita?

        Katsos akun koko on strateginen valinta. Ei se ole kiinni osaamisesta.

        Toyotalta vaan puuttuu tuosta isoakkuinen versio. AKun kokoon nähden tuo kulkee pitkälle. Sen kulutus on vertailujen mukaan varsin hyvä.

        Volksun Id3 pikkuakkuisen lähtöhinta 36 500 €, Tojon alkaen hinta 43 500....


    • Anonyymi

      Subaru osaa tehdä nelivedon.
      Ei hyvä auto mene pilalle vaikka siihen liimaakin tojon merkin keulaan.
      Aivan sama on BMW:n suunnitteleman ja Itävallassa tehdyn Supran suhteen.

      • Anonyymi

        Mitä erityistä osaamiseen liittyvää tuosta BZ nelivedosta sitten puuttuu?

        Toyotan strategiana on tehdä nelivedoista etuvetoisen kaltaisia ajaa. Se on siis tarkoituksellista. Mikä tuon BZ tai vaikka RAV4 nelivdossa on huonoa?

        Kaikkien noiden takamoottori pyörittää liukkaalla tarvittaessa tyhjää eli silloin kuin takapyöriä tarvitaan liikkeellelähdössä sieltä tulee sen verran voimaa kuin mitä renkaat tarjoaa kitkaa.

        Nämä ei ole kilpa-autoja. Aika harva sellaisella haluaisi ajaa Prismaan ja muksujen harasteisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7593
    2. 107
      5708
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5087
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4476
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3180
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      54
      2889
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      53
      2792
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2407
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2404
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2006
    Aihe