Ostaako Sundomin Yhteisö näitä Vesijättömaita vai myykö vain. Nyt nämä -90 luvulla maanmittauksen tekemät ranta-rajat ja maanomistajien ostamat vesijättämaiden rajat ovat vesistöjen alla/jotenkin ovat maanmittausinsinöörit jopa kaksin rajamerkein yrittäneen peitellä tekemisiään jotta sitä vesijättömaata varmasti jäisi vielä maan omistajille ostettavaksi. Vesi laskee vuodessa 1 cm. Näyttää siltä että laskee 10 cm vauhdilla.Sundomin Yhteisön pitää alkaa leikkailemaan näitä kaislikoita ihan omaan kustannushintaan/samoin tiemaksut verottomana,eikä tehdä vanhoihin tien pohjiin Yksityisteitä ,maksattaa nämä/Yhteisöllä ja tontien omistajilla.
Vesijättömaat
8
376
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä meidänkin tontille -90 luvulla laittoivat raja pyykit vesistöön, hyvällä tuulella
saattavat näkyä.Kovin on kartastakatsottuna mutkille vedetetty aivan kuin olisi kaislikoita kierrelleet. 1 cm maanpinnan nousuvuosi vauhti.vie 100 vuotta päästäkseen rajapyykeihin.Kaislikot on suurempi onkelma,Onko yhteisö valmis hakemaan lupia Suomen Turusta,nämä kun eivät ole ilmaisia,ruoppauksineen. - Anonyymi
Ei ongelmaa.
- Anonyymi
Käy siitä hankkimassa metrin tai parin metrin kaistaleen rantaviivaa. Voi sitten pystyttää rantatuolin ja ottaa aurinkoa ihan rauhassa.
- Anonyymi
On kuulemma laillinen este! Hankkia kaistaletta aurinkoa ottamista varten.
Sundomin Yhteisö oli tehnyt 2022 jonkun päätöksen rantatuolien rantaviivojen hinnoiteluun .
40-60 tuhatta paikka.Maamittauslaitos oli ollut mukana.
Jokaoikeudella voi soudella,ja jäidenaikana kävellä näitä rantaviivoja käyttä
aurinkonottopaikkoina,rantatuolein.
- Anonyymi00006
Mantaaliomistajien/ Metsäpalstat ovat joko Rantaoikeuksin tai Ei .
Toisaalta Maanomistajat ovat Sundomin Yhteisö.
Etu ostooikeus säilyy Metsänomistajalla samoin kuin Kalastusoikeuskin.
Nämä Sundomin Yhteisön myynissä olevat vesijättö.alueet maksavat 20.000-40.000€
Jos sattumalta olisivatkin myynissä.Eikös olekin ihan hyvä,että Jokaisenoikeudella ja Kalastuluvan hankimalla pääse kalastelemaan ranta-alueilla sekä ottamaan aurinkoa
kauniissa Sundomin saaristossa.Sundomin Yhteisöllä on /(Vuokralla) Auto-Par. ja Vene-paikoja rantaalueilaan,Yksityisteiden käyttöoikeus kylläkin vaaditaan. - Anonyymi00007
Veden pinta laskee yhä, jättömaata tulee.
- Anonyymi00008
1 millin vuosi vauhtia,laskee ja nousee. Ihan tutkitusti. Joilakin rannanomistajilla näyttää olevan
rantaoikeus,eli oma ranta. Ei ole tiedossa onko Vanhan Venäjän aikainen vai Ruotsin aikainen
Kovin on 1943 vuotinenkin Maamitauslaitosten tekemäkin sekava.kukin kuinka senkin ymärtää,Suurempi Kaislojen-alueen leikkaus vaati kyllä euro luvat samoin suurempi ruoppaus.
Pontooni lauturit ovat helppoja vetää talveksi maihin,samoin veneet. 1990 luvulla ruopasivat
veneväyliäkin,moni veneilijä joutui maksumiehiksi.Rapakoissa joutuivat veneineen jalan työntämään jotta pääsivät tavaroineen nauttimaan Mökkiensä lumoista.Sundomissakin Ruoppasivat jopa vesojatkin,ei ole tietoa kuka sai markat kallista ruoppauksesta.Näyttää siltä että nykyaikana Yhteisö.Sundomissa joutuu maksamaan Kaislaleikuusta lupineen koko alueen. Kaislojen kasvuu on kautta saariston rajua. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
1 millin vuosi vauhtia,laskee ja nousee. Ihan tutkitusti. Joilakin rannanomistajilla näyttää olevan
rantaoikeus,eli oma ranta. Ei ole tiedossa onko Vanhan Venäjän aikainen vai Ruotsin aikainen
Kovin on 1943 vuotinenkin Maamitauslaitosten tekemäkin sekava.kukin kuinka senkin ymärtää,Suurempi Kaislojen-alueen leikkaus vaati kyllä euro luvat samoin suurempi ruoppaus.
Pontooni lauturit ovat helppoja vetää talveksi maihin,samoin veneet. 1990 luvulla ruopasivat
veneväyliäkin,moni veneilijä joutui maksumiehiksi.Rapakoissa joutuivat veneineen jalan työntämään jotta pääsivät tavaroineen nauttimaan Mökkiensä lumoista.Sundomissakin Ruoppasivat jopa vesojatkin,ei ole tietoa kuka sai markat kallista ruoppauksesta.Näyttää siltä että nykyaikana Yhteisö.Sundomissa joutuu maksamaan Kaislaleikuusta lupineen koko alueen. Kaislojen kasvuu on kautta saariston rajua.Ei siellä kenelläkään rantaoikeuksia ole.MMM on joilekin Yhteishyväntuotajille antanut
vesioikeuksia,nämäkin saisi purkaa tuotamatomina.Maanmittauslaitos piirtelee vesistökarttoja oman mielensä mukaan,Samoin tiestö kartoja,saaristoista tekevät joidenkin aloiteista teitä vaikka kyseessä olisi monkijä-polut tarveharkinta puiden ajoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2332000- 841218
- 891034
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1131032J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 120809
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa94773- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante123700- 23691