Tällähetkellä valtiolla on monenlaisia suuria ongelmia,
pahin ja suurin on nyt TURVALLISUUDEN LUOMINEN yhteikuntaamme,
sota MYLVII naapurimassa,
venäjä uhkailee myös EU maita suuruuden huluudessaan,
suomi kiemurtelee ahdistukseen asti suurten ongelmien kanssa,
nyt vielä pitää huoelhtia suuresta määräsä Suomen omista VANHUKSIA ,
---
jossain vaiheessa eduskunnassa UOHDETTIIN suomen suuret ikäluokat kokonaan
niistä on nyt tuullut suuri jouko avuttomiksi avuntarvitsijoita,
valtio ja yhteiskunta EI huomannu ollenkaan valtavan suurta omngelmaa joka nyt on TODELLISUUTTA yhteiskunnassame,
nyt on pakko kiinnittää huomiota enemmän, kuinka järjestetään vanhushoiva suomessa niin ettei tulevanhingossa niin suurta ongelmaa että suomi joutuu syyteeseen IHMIOIKEUDEN LOUKKAAJAKSI omia vanhuksiaan kohtaan,
nyt pitää pikavauhtia rakentaa palvelutaloja ympärivuorokauiseen
hoivantarpeeseen riittävästi paikkoja,
nyt ei voi eduksuntakaa YSKIÄ väärään kurkuun sillä hoivan tarve on SUURI
suomen omat vanhusket EI PÄRJÄÄ enään kotihoidon varassa, jokaiselle YLI 80+++ pitää löytyä TURVALLINEN VANAHAINKOTI
HOIVAPAIKKA loppu elämän vaiheeksi !
RAKENTAJAT TÖIHIN !
VANHUKSISTA TULI SUURI ONGELMA !
31
260
Vastaukset
- Anonyymi
Palvelutalot takasi,
vahuksille pitää taata urvallisuus ja hoiva huolenpito loppuelämän vaiheeksei
liian huonokuntoiseksi ei vanhuksia saa rääkätä kotihoidon varassa.- Anonyymi
Palvelutalo on ihan eri asia kun vanhainkoti.
Palvelutalossa maksat tietyistä palveluista joita joku kirjoittelee ja hyväksyyävqnhainkodissa nähdään ihminen ihmisenä ei katsota auttessa jos papereissa lukee miten paljon saa auttaa. Äjoten vanhainkoti jossa on henkilökuntaa tukee halvemmaksi kun kaiken mailman apu jot pohditaan voiko selosta tai tälläistä hyväksyä auttamisessa ja mikä hinta mistäkin otetaan . Vahustwnkodissa autetaan tarpeen vaatiessa eikä lasketa niitä apuja erikseen.
Kotiavustajia juoksentelee ympärikylää niskat limassa että ehtisivät ajoissa seuraavaan kohteese3n. Se ei ole inhimillistä vanhusta kohtaan eikä liioin koti avustajiakaan kohtaan . Suustårin ISA ajasta menee juostessa, se ei ole mitenkään joustava hoitomuoto. Vanhin kodit takaisin ja koulutettu hoitaja sinne hoitamaan , se maksaa vähemmän kun maratoni juoksu paikasta toiseen . Miten skåellaiata systeemiä edes kukaan hyvä,syi alunperinkään - Anonyymi
Siten on ollut aina se taattu turvallisuus. Muutama vuosi sitten oli kaksi lähiomaista molemman terveyskeskuksen vuodeosastoilla, heille annettiin hyvä hoito ja henkilökunta oli heidän mielestään niitä parhaita mitä on.
Joten sanoivat molemmat että vaikeista sairauksistaan huolimatta ovat kiitollisia siitä että saivat tuntea turvallisuuden tunteen hoitopisteesaä. Mutta nyt vaikuttaa että terveyskeskuksia on lopetettu ja kodin hoitajat käyvät kotona pika pikaa katsomassa sairaita. Ihmiset ovat epävarmoja ja tämä hoito ruljanssi tekee olon turvattomaksi .äjoten kiitokset tästä vaan takinkääntäjille jotka kovasti uskoivat lupauksiin ja propagandaan , ei olis luullut että tavallinen työläinen sahaa oksaa millä istuu .
- Anonyymi
Eli vanhainkodit takaisin.Missä samassa huoneessa ainakin
kymmenen vanhusta saavat jutella ja keksiä kaikenlaista
ajankulua, - Anonyymi
Hoitajille on maksettava kunnon palkkaa, se on senverran raskasta ja vastuullista työtä, moni on lopettanut onnettoman palkan takia.
- Anonyymi
Totta että palkat eivät ole hyviä hoitoalalla siksi sinne tulee aina välillä vääränlaista henkilökuntaa joilla ei ole harmaata aavistustakaan siitä mitkä asiat kuuluvat vanhusten hoitoon.sitten ei ole tänään mitenkään raskasta sekään työ, on olemassa apuvälineitä. Jotka helpottavat työtä esim nostaa jalaton paikasta toiseen.
Tehdään tekniikalla tänään , mutta henkisesti voi olla raskasta jos on hoidettavia joilla ei ole sairaudentuntemusta omasta itsestään.
Työ vanhuksen parissa on antoisaa ja saa kuulla heiltä asioita mitä ennenvanhaan on ollut ja tapahtunut.
Hyvin organisoitu työporukka tekee työt joustavasti . Se kun ne kadulta otetut työläiset eivät kykene joustavuuteen . Koska heillä ei ole koulutusta
Vanhainkoti tulee toki halvemmaksi yhteiskunnalle se kun kaikki juoksemiset edestakaisin heidän koteihinsa kovalla kiireellä, ja pitkillä automatkoilla niiden luo jotka asuivat kaukana ja se maksaa ensinnäkin auton hinnan ja sitten polttoainetta menee aika tavalla kun ,
Ajetaan edestakaisin näitä matkoja autostakin koituu kuluja koko ajan
. Joten vanhainkodissa on vanhoilla muitakin saman ikäisiä joiden kanssa voi seurustella päivisin ja kun sosiaaliset asiat ovat hyvin niin vanhuskin nukkuu paremmin yönsä .
Miksi yleensä koskaan tultiin siihen että vanhoilla pitäisi tienata rahaa jonkun palvelutalon sisällä jossa jokaisella on oma asunto ja istuvat yksin päivästä päivään ja viikosta viikkoon
Ja maksavat jokaisesta palveluksesta se on epäinhimillistä
.en jaksa edes uskoa että juoksevat kotiavustajaa tulisivat halvemmaksi se kun vanhain koti , terveellisempää on että vanhuksilla olisi aina joku jonka kanssa vaihtaa ajatuksia päivä huoneessa vanhainkodissa mutta ilmeisesti,pelkäävät että normaali olotila pitää vanhat elossa kauemmin siksi on valittu yksinäisyys vanhojen elämään , sillä kaikki tietävät että yksinäisyys pitkän päälle on tappavaa ihmiselle.
Joten palkat koulutetuille ihmisille jotka tekevät arvokasta työtä on se asia joka takaa laadun ,
Ja jokainen saisi elää normaalisti viimeiset vuotensa , ilman syyllisyyttä että on olemassa ja jonkun on tultava kiireellä häntäkin auttamaan .äjoten kaikki vanhusten aikuiset lapset taistelkaa omienne puolesta poliittisesti sillä seuraavana olette itse näitä vanhuksia jotka istuvat yksin terveyden heikentämänä omassa asunnossa ilman mitää stimulaatiota elämässä .
- Anonyymi
Ei mitään uusia rakennuksia tarvitse rakentaa.
Vanhoja rakennuksia vain saneerataan vanhuksille sopiviksi.
Tallaisia rakennuksia loytyy ympäri Suomea. - Anonyymi
Isot ketjut esperit ja attendot ostivat pienet vanhainkodit pois
kilpailemasta heidän kanssaan. - Anonyymi
Ei oteta ongelmaa syrjimisestämme. Kidutaan piruuttaan kotonamme,
vaikka ikenistä vuotaisi veri ja joutuisimme vessaan konttaamaan.
Huomenna kaikki voi olla ohi.- Anonyymi
Juuu, puolisoni sairasti alzhaimeria,
loppu aikoina kun vien häntä laitoshoioon, hän tuumasi hitajien kuulleen
mä en rollaattoria ala käyttämään,
mä elän piruuttani vaikka kuinka vanhaksi, kiusallaki elän,
hän oli suosittu hauska tyyppi, naiset tykkäsi siitä kun oli terve ja työelämässä,
ne juoksi jopa kotoan sitä kattomassa kun minä olin töissä, heh, olihan se tietenki kriisin paikka,
ei se että ne kävi sen tykönä, vaan se kun puolisono salaisi multa niitten hörköt touhut,
mutta sitten kun alzhimer tauti runteli häntä huompaan kuntoon, ja me jäätiin ihan kahdestaan,
hän enne kuolemaansa tunnusti kaikki,
pyysi anteeksi ja sanoi jotenki näin , olit sinä aina oikessa, niitten anisten suhteen ,
vittu vaan kun ei aikasemmin tunnustanu, tietenki minä kärsin vuosia sen salailusta, vaimothan aina tietää milloin ukko on käyny vieraissa vaikka ei kertoisikaan,
mutta avioliittohan on kärsimystä täynnä,
jokatapauksessa oma puoliso oli minulle se maailman tärkein ihminen, olinhan vihkikaavassa luvannu kaiken kunnes kuolema erottaa,
nyky ihmiset ei käsitä että ei avioliitto erista puolisoa muista ihmisistä, nykyisin heti erotaa ja josku yhden kerran pussaa väärää henkilöä,
ei se ennen vanhaan niin toiminu, avioliittoa voi verrata yritykseen, yritys on yhteinen ja siihen kuuluu muitaki ihmisiä kuin vain yksi aviopuoliso,
luoja kun ihmiset oppisivat elämää REHELLISTÄ elämää salaamatta mitää, sillä avioliitotki onnistuu kun puolisot ovat rehellisia ja AVOIMESTI kertoo esm. vieraiissa käynnit, syrjähypyt ei oikeaa avioliittoa kaada,
ne kaataa vain itsekkitten inhimilliseksi ihmisten keittymättömien ihmisten avioliitot,
OPPIKAA ELÖÄMÄÄN.
Yle hetki sitten.
Pienillä paikkakunnilla ei ole enään edes kuolevia riittävästi.
Hautaustoimiston mukaan toiminta vaatisi 100-150 vainajaa vuodessa.
Ratkaisu siirretään kuolevia paikkakunnilta toiselle että hautatoimistot voisivat hoitaa kunnialla tehtäviään.
Nyt sairaat viedään ambulanssilla naapurikuntaan hoidettavaksi, samalla reissulla ambulanssi kuskaisi sairaan saattohoitoon naapuri kuntaan.
Toisen kuolema on toisen elämän ehto.- Anonyymi
eipä olisi tätäkää vanhuutaa nähdä,
elämän loppuvai on ihmiselle maanpäällinen helvetti,
ainaki enne on sanottu
ettei kukaan tänne maanpäälle jää kaikki ne on hautaan pääseet, ,
ja jotkut sanoo että joku on haudattu polvet koukussa että on saatu taloon hyvä pyöräteklinen,
pöh,
joku taas on haudattu niin että pää on jääny maanpinnalle näkyviin, eikuulemma ole tarvinnu ostaa kallista hautakiveä, kun heti näkee kuka siinä nukku.
- Anonyymi
Mikseivät pärjää? Ovat pärjänneet tähän asti, nytkö taidot loppuvat?
Meillä on puhelimet, nettiyhteydet, kunnallinen terveydenhoito, mikäs meidän on ollessa!
Aina on ollut ihmisillä yksinäisyyttä ja sairautta, paljon heikoimmissa oloissa kuin nyt.
Kyllä me pärjäämme omin avuin, onhan useimmilla eläke, ja mahdollisuus hankkia rahalla apua. Eivät kaikki eläkeläiset elä nälkäkuoleman partailla.
Muutama vuosi sitten näillä palstoilla puhuttiin "rikkaista eläkeläisistä" Se kortti on unohtunut Nyt eläkeläisiä pitää surkutella.
Annetaan se kuva, että eläkeläiset pysyvät hengissä juuri ja juuri, suuren avustajajoukon huolehtimana.
Tosiasia on, että ikä on vain numero. Monet eläkeläiset elävät tavallista arkea kodeissaan, käyvät ostoksilla ja tapaavat tuttaviaan harrastuspiireissä, ilman että kaikki ihmettelevät, kuinka hän pärjää, vanha ihminen, ihan itsekseen.
Aika loukkaavaa se päivittely.- Anonyymi
Voit puhua vain itsestäsi , et muista
- Anonyymi
"Tosiasia on, että ikä on vain numero."
Tosiasia on, että ikä ei ole vain numero. - Anonyymi
Suomessa on kymmeniätuhansia yli 75 vuotiaita muistisairaita.
Onko ikä "vain numero" ?
Ei ole.- Anonyymi
Pikkusen naurataa noi hyväkuntoset, jotka vielä kuvittelevat vakka mitä mahdollista elämässä, huh,
mkäläisellä ei ole elämän halua enään ollenkaan,
pakko vaan kitua ja vetää tätä kivirekeä päivästä päivään vaikka kuinka ottaa jo nokkaan koko elämä,
meikä ole elämäsä eläny,
mulla ei ole enään mitään annettavaa, yhteiskunnalle,
vaikka ehkä kirjoittelen soopaa runojenki muodossaki,
se hitusen helpottaa
noita sieluni syvyyksissä mylvivän tulivuoren purkauksia
kaasupilviä tupsahtelee silloin tällöin runon muodossa mihin sattuu, koittakaa kestää, eikä niitä ole pakko kenkää lukea, ne voi ohittaa, lähinnä kirjoittelen itseni iloksi tai purkaakseni pahaaoloani mustan ruman maailman pölypivessä,
jostain syytä tänään mun tulivuori on kovin levottomana, savupilviä on jo tupsahdellun uhkaavasti,
jännityksellä oottelen alkaa laava virtaamaan suuremmassa määrin,
jää nähtäväksi,
koittakaa ketaa vanhan fosiilin höpnöitä tai paras kai vain ohittaa mun jutut.
voikaa hyvin,
ja kirjoitellaan, kun muutakaa tekemistä vanhala ei enään ole.
- Anonyymi
Niin makaa kuin petaa. Ällöttää turhasta jauhajat.
- Anonyymi
oliskohan osa porukasta jo pitkälle dementoituneita,
sanotaanha ettei dementtinen itse ollenkaan tajua omaa tementiaansa, pitää itseään oikein teräskuntoisena, ja muistaa oikein hyvin VANHOJA asioita ja toistaa niitä samoja jakuvasti, pöh että niin sooon, demettisa ollaan,
- Anonyymi
Suomen pahin ongelma on hallitus, jossa on rasistiset uusnatsit PS.
- Anonyymi
Ja sotapuolue kokoomus.
- Anonyymi
Epäisänmaalliset vois muuttaa vaikka ihannemaahansa, Uralin taakse, heippa!
- Anonyymi
Muutenhan kaikki olis hyvin
kuhanvain vanhus kestäisi i t s e ä ä n,
mä en kestä itseäni omaa surkeuttani,
yllätys oli elää näin vanhaksi sekopääksi,
mun pitäisi päästä tätä omasta ruumistani pakoon, kuolla pois
ettei tarvis käsiä ruumiilisia vaivojaan,
miksi luoja ei muista hakea mua pois jo, kun kaikki mut on jo vieny minulta, on jättäny minut oman ruumiini vangiksi,
halooo ,- Anonyymi
Rukoile, jospa se auttaisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rukoukseen ei saa koskaan vastausta.
Ymmärrän jos siltä tuntuu.
Itse olen onnekas vastoinkäymisistä huolimatta että elämänhalua on vielä.
Mutta äkillinen pysähtyminen vamman takia sai ajattelemaan.
Olin hetkellisesti oikeasti masentunut, halusin vain nukkua, pää ei toiminut, ihan kuin olisi ollut siirappia tai jotain tahmeaa päässä. Onneksi se meni ohi, vaikka en ennallaan ole vieläkään.
Turha minun on tsempata, mutta voin toivoa sinulle kaikkea hyvää. <3
Jos joku olisi sanonut minulle kun olin pahimmillani että ajattele positiivisesti, olisin pitänyt keljuiluna.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se auttaisi ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se auttaisi ?
Lue edellinen kommentti (17.1. klo 15:49).
- AnonyymiUUSI
Ei tarvita mitään uudistuksia. Vanhuksille jaetaan poistu pilleri, jonka saa ottaa tulevaisuuden ollessa takanapäin ja kurjuutta edessäpäin. Vanha itsekkin.
- AnonyymiUUSI
Toivottavasti jaetaan, en vielä ole menny lääkäriltä sitä pyytämään, mutta harkinnu olen jo melko pitkään,
että jos saisin sen pillerin lähtisin lätkimään koko maailmasta pois, - AnonyymiUUSI
Sellaista pilleriä ei ole olemassa. Mutta niitä versioita kyllä riittää, joilla iäkkäät, taivaan kotiin jo haluavat ja tahtovat pidetään tässä maassa väen väkisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.764026- 1613513
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1911905- 271737
- 441736
- 231734
- 571684
- 191587
- 181571