Mitä mieltä olette

Anonyymi-ap

Sijoituskästissä oli tää jamppa, joka oli tehnyt urheiluvedonlyönnillä 300 000e yliopistoaikana. Minulle tuli mieleen, että onko se niin, että vain toimeentulotukeen vaikuttavat verovapaat voitot? Eli muihin tulonsiirtoihin kuten opintotukeen ei vaikuta.

9

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juurikin näin. Opintotuessa ei ole varallisuusrajaa, mutta ei se summakaan iso ole.

• Anonyymi

En tarkoittanut varallisuusrajaa vaan sitä, että jos ihminen saa tuloja. Kai ne verottomatkin tulot kuitenkin tuloja on? Vai onko se idea se, että jos tulot on verottomia, niin siinä ei silloin seurantaa ole. Paitsi siinä toimeentulotuessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tarkoittanut varallisuusrajaa vaan sitä, että jos ihminen saa tuloja. Kai ne verottomatkin tulot kuitenkin tuloja on? Vai onko se idea se, että jos tulot on verottomia, niin siinä ei silloin seurantaa ole. Paitsi siinä toimeentulotuessa.

Tähän löytyy vastaus kelan sivulta. Katsoisin itse sieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän löytyy vastaus kelan sivulta. Katsoisin itse sieltä.

No itse asiassa ei löydy hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On jokseenkin poikkeustilanne. Ellei säännöllinen tulo vedonlyönnillä vertaudu lottovoittoon? Jos se on niin, niin silloin tietenkään vedonlyöntitulot ei vaikuta. Sanokaa joku viisaampi.

Eli, jos ihminen voittaa lotossa tai arvassa 300 000e, niin se ei tietenkään vaikuta. Mutta jos tuollainen 300 000 koostuu siitä, että saat vaikka 5 000e/kk, niin jotenkin se tuntuu eri asialta. Miettikää nyt vaikka työmarkkinatukea, jossa saa olla 300e/kk pääomatuloja, että tukea ei pienennetä. Mutta ok. Jos tulot on verovapaita, niin sitten se ei vaikuta. Joku logiikka olisi, että juuri verovapaat vaikuttais, koska niitähän saa enemmän kuin veronalaista. Olenkohan yksinkertainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eikö se tässä sanota:

https://www.kela.fi/omat-tulot-mitka-tulot-huomioidaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eikö se tässä sanota:

https://www.kela.fi/omat-tulot-mitka-tulot-huomioidaan

Mutta tuohan koskee vaan opintotukea.

Aloittaja kirjoitti mm. "Eli muihin tulonsiirtoihin kuten opintotukeen ei vaikuta."

Joo, tuo vastaa kyllä opintuen osalta, mutta voinko nyt olettaa, että voin aloittaa voitollisen urheiluvedonlyönnin vaikka olen kotihoidontuella, työmarkkinatuella tai jos saan asumistukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti mm. "Eli muihin tulonsiirtoihin kuten opintotukeen ei vaikuta."

Joo, tuo vastaa kyllä opintuen osalta, mutta voinko nyt olettaa, että voin aloittaa voitollisen urheiluvedonlyönnin vaikka olen kotihoidontuella, työmarkkinatuella tai jos saan asumistukea.

No olisin aika tarkka tukien kanssa, jos tulee jostain tonneja kuussa. Vaikka olisivat verovapaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa, luin huonosti aloittajan kysymyksen.

Mutta silti, useimpiin tilanteisiin löytyy vastaus sieltä kelan sivustoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3007
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1674
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      1247
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79