Niin joutuuko sen takia johonkin poliisikuulusteluun? Itse olen lähellä vastaavaa tilannetta että eräs sukulainen aikoo hakea lähestymiskieltoa mua kohtaan. Mitään muuta en ole tehnyt kuin kiukuspäissäni lähettänyt jonkun uhkaavan viestin korkeintaa 2 kertaa vuodessa.
Kun joku hakee lähestymiskieltoa
2
132
Vastaukset
- Anonyymi
tulee siitä jotain mut tuo ei kyllä riitä. perusteluksi... pitäs joka päivä vainota tai 1 viikos ei vuodes.
- Anonyymi
Joutuuko siinä samalla muuten tekemään rikosilmoituksen jos hakee jollekkin lähestymiskieltoa? Oman käsitykseni mukaan ei tarvitse tehdä rikosilmoitusta että voi hakea lähestymiskieltoa. Jotenkin en usko että tästä isompia seuraamuksia tulee kun 1 kerta tai 2 kertaa vuodessa ei vielä riitä siihen että voi määrätä edes lähestymiskieltoa? Lähestymiskieltokin varmaan voidaan määrätä vaikka ei menisi poliisikuulusteluun tai kärjäoikeuteen.
Jos mut nyt kuitenkin tämän takia kutsutaan poliisikuulusteluun ja jätän menemättä niin haetaanko mut sitten väkisin kuulusteluun vaikka kärsin pahasta ahdistuneisuushäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta enkä sinne pystyisi menemään ilman tukihenkilöä? Sukulaisen uhkailu on toki kohdistunut pahimmillaan henkeen ja terveyteen kuitenkin niin että ei ole ollut mitään todellista aikomusta toteuttaa näitä uhkauksia. Olen purkanut vain kiukkuani ja turhautumistani elämään.
Olen tässä juuri viime vuonna ollut poliisikuulustelussa kun kirjoitin toissavuonna nettiin kiukuspäissäni jonkun uhkauksen ja siitä oli tehty rikosilmoitus. Kohta siitä on tulossa kärjäoikeuden päätös (luultavasti päiväsakkoja). Poliisilla on kyllä varmaan jo mun mielenterveystaustat ja ongelmat aika hyvin tiedossa kun kerroin niistä lähes kaiken mahdollisen kuulustelussa niin uskon että selviäisin tästä sukulaiskärhämästä varmaankin pelkällä varoituksella. Ja tässä tapauksessa luultavasti poliisikin osaa arvioida etten ole oikeasti vaaraksi kenellekkään joten ehkä voisivat puhuttaa mut puhelimessa etten joudu taas kuulusteluun menemään.
Itsellä siis on vakavia mielenterveysongelmia (olen muunmuassa autismin kirjolla) ja saan joskus pahoja raivokohtauksia jonka aikana sanon todella kamalia asioita mutta vaarallinen en ole. Raskas elämäntilanne on osaltaan myös johtanut tähän. Takana on muunmuassa lähiomaisen kuolema josta on jäänyt todella vakava trauma.
Olen myös kokenut tulleeni vakavasti väheksytyksi tämän sukulaisen toimesta. Tietenkään se ei oikeuta tällaiseen toimintaan (uhkailuun ja solvaamiseen) mun puolelta vaikka olisi kuinka vaikea elämäntilanne ja joku ihminen ärsyttäisi mua niin että saa mut raivonpartaalle. Luulisin kuitenkin että pitää aika systemaattisesti vainota ja uhkailla ennenkuin langetetaan lähestymiskielto tai ylipäätään joutuu poliisin kanssa tekemisiin. Se varmaan myös vaatii sitä että olisin ihan konkreettisesti lähtenyt toteuttamaan näitä uhkauksia ja lähestynyt tuota sukukulaista fyysisesti mutta sellaista aikomusta ei tosiaankaan ole. Pikemminkin haluan pysyä kyseisestä ihmisestä niin kaukana kuin mahdollista enkä halua häntä nähdä ellei jokin asia välttämättä siihen pakota ja tuskin sellaista syytä on. Missään tekemisissä en muulla tavoin ole ollut vuosiin tämän sukulaisen kanssa. Viimeksi nähnyt lähemmäs 5 vuotta sitten isäni hautajaisissa. Toki pyrin kaikin keinoin siihen että en laita tuolle sukulaiselle enää mitään viestejä tai ota muullakaan tavalla yhteyttä. Enkä siis pyri puolustelemaan sitä että olen uhkaillut jotain tai hakemaan hyväksyntää sille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061748
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931336- 621181
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216858- 139792
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57783Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728