Moro
Yritän asennella Windows 2000 professionalia läppäriini. Asennuslevykkeet ajaa ihan OK mutta kun lähtee CD-asemasta lukemaan (ulkoinen) niin tulee teksti että End-User agreement licensing ja ei ole muuta vaihtoehtoa kuin F3 Quit. Eli minkähänlainen levy pitäisi olla? Levyni on Windows 2000 Pro täysversio eli ei OEM. Tai kuinkahan saan asennettua. Kone on IBM, jonka olen hankkinut käytettynä ja tyhjänä.
Älkää laitelko mitään nettiosoitteita vaan selvät suomenkieliset ohjeet, please ja kiitos.
Minkähänlainen
9
484
Vastaukset
- ompi
IBM kloonikone on kloonikone. Merkkikoneiden valmistajat tekee joskus tikkumaisia juttuja. Itse en koske IBM:n koneisiin edes 5 metrin onkivavalla.
- tumppu1st
..."IBM kloonikone on kloonikone"
Kysyjällä on IBM ja muut pc:t ovat BIM:n klooneja, ihan vaan selvyyden vuoksi.
Mainitse yksi 'tikkumainen' juttu, jonka merkkikoneen valmistaja on tehnyt(ja joka vaikuttaa esim. uudelleenasennukseen)
Kumma juttu, ettet ibariin koske, nämä ovat sentään ihan laadukkaita vempeleitä muutamiin muihin 'merkkikoneisiin' verrattuna. No, se on sinun asiasi.
-T - tumputtaja
tumppu1st kirjoitti:
..."IBM kloonikone on kloonikone"
Kysyjällä on IBM ja muut pc:t ovat BIM:n klooneja, ihan vaan selvyyden vuoksi.
Mainitse yksi 'tikkumainen' juttu, jonka merkkikoneen valmistaja on tehnyt(ja joka vaikuttaa esim. uudelleenasennukseen)
Kumma juttu, ettet ibariin koske, nämä ovat sentään ihan laadukkaita vempeleitä muutamiin muihin 'merkkikoneisiin' verrattuna. No, se on sinun asiasi.
-TIBM on IBM. (PISTE)(UUSI LAUSE ALKAA) Kloonikone on kloonikone. Piti vaihtaa IBM:ään poweri. Siihen kävi vain IBM:n omat powerit, jotka olivat fyysisesti erikokoisia kuin esim. normaali ATX powerit. IBM:n powerin hinta mummun markoissa 930 eli noin 160 €. Jos olisit rassannut koneita yhtäpaljon kuin minä, niin tietäisit.
P.S. Mikä on BIM klooni? - tumppu1st
tumputtaja kirjoitti:
IBM on IBM. (PISTE)(UUSI LAUSE ALKAA) Kloonikone on kloonikone. Piti vaihtaa IBM:ään poweri. Siihen kävi vain IBM:n omat powerit, jotka olivat fyysisesti erikokoisia kuin esim. normaali ATX powerit. IBM:n powerin hinta mummun markoissa 930 eli noin 160 €. Jos olisit rassannut koneita yhtäpaljon kuin minä, niin tietäisit.
P.S. Mikä on BIM klooni?...mistähän mahdollisesti olisi pitänyt tämä powereiden koko-ongelma arvata?
Kyllä noiden kanssa on tullut puuhasteltua ihan kohtuullisen paljon, nykyään ei enää tarvitse.
Kirjoitusvirheeseen en jaksa kommentoida tämän enempää.
-T
W2k:n edellisestä asentamisesta on hieman aikaa, mutta muistaakseni siinä piti kelata PgDn-näppäimellä sopimuksen loppuun ennen kuin F8 Accept -vaihtoehto ilmestyi valikkoon. En nyt vanno, etten puhu läpiä päähäni, mutta kannattaa tuota edes kokeilla.
- tumppu1st
...tarkoitatko tyhjällä koneella sellaista kiintolevyä, joka on valmiiksi alustettu FAT32 -muotoon?
Ei nimittäin W2K lähde asentumaan muuhun(no okei FAT16:een...), esim. NTFS-formaattiin, vaan alussa täytyy olla edellä mainittu....
http://www.bootdisk.com auttaa formatointiin liittyen.
-T- as-keetti
"..tarkoitatko tyhjällä koneella sellaista kiintolevyä, joka on valmiiksi alustettu FAT32 -muotoon?
Ei nimittäin W2K lähde asentumaan muuhun(no okei FAT16:een...), esim. NTFS-formaattiin, vaan alussa täytyy olla edellä mainittu...."
Ei pidä paikkaansa. Olen lukuisiin koneisiin ladannut w2000:n ja yhtä hyvin lähtee menemään
NTFS, FAT32 kuin FAT16 levyihinkin. - tumppu1st
as-keetti kirjoitti:
"..tarkoitatko tyhjällä koneella sellaista kiintolevyä, joka on valmiiksi alustettu FAT32 -muotoon?
Ei nimittäin W2K lähde asentumaan muuhun(no okei FAT16:een...), esim. NTFS-formaattiin, vaan alussa täytyy olla edellä mainittu...."
Ei pidä paikkaansa. Olen lukuisiin koneisiin ladannut w2000:n ja yhtä hyvin lähtee menemään
NTFS, FAT32 kuin FAT16 levyihinkin....muistivirhe tuossa kohtaa. Lähteekö se siitä tarjoamaan formatointia myös NTFS-muotoiseen levyyn ennen kopiointivaihetta?
-T
ps. FAT16-osioon ei kyllä oikein kannata kokorajoituksen vuoksi asentaa...
- as-keetti
"Älkää laitelko mitään nettiosoitteita
vaan selvät suomenkieliset ohjeet, please ja kiitos."
Kohtuuton vaatimus.
Kun netissä on hyvä ohje,
niin noin toivomalla et kyllä sitä saa.
Tekijänoikeuslakikin sallii linkkauksen
muttei kopiointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1343596Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois752336Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2592235- 1411990
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v691562- 1011460
- 611323
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931317- 611290
- 711161