Toyotan hybridit täyteen ahdettu turhaa tekniikkaa

Anonyymi-ap

Vain muutaman co2 gramman / desilitran tähden. Matkustamoon tungettu akkuja, akseleissa sähkömoottoreita, edessä iso polttomoottori. Valmistukseen kuluu tuplasti energiaa ja maapallon raaka-aineita verrattuna VW tsi koneisiin jotka kuluttaa ilman turhaa kikkailua yhtä vähän. moottoriellä jopa vähemmän. Ja vetokyky pikku golfilla 550 kg enemmän kuin isolla farkku tojolla.

https://moottori.fi/uutinen/hybridihaaste-kaksi-kuukautta-ja-5-000-km-takana-miten-paljon-toyota-corolla-hybrid-kulutti-lataushybridiin-verrattuna/

https://autobild.fi/tuoteesittely/koeajossa-volkswagen-golf--tasapainoa-ilman-kikkailua-6.182.23033.abb5f8d71d

27

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojota on hiiri norsun vaatteissa.

    • Anonyymi

      Muaki harmitaa tojon menestys.

      • Anonyymi

        Niin sullehan kaikkein tärkein asia elämässä on tojon myyntitilastot. Muista välillä syödä kun tuijottelet trafia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sullehan kaikkein tärkein asia elämässä on tojon myyntitilastot. Muista välillä syödä kun tuijottelet trafia.

        Joo, syön välillä kun ynnäilen helmitaulullani eri valmistajia yhteen mutta tuntuu että sekään ei riitä sitä hemmetin tohjoa vastaan.


      • Anonyymi

        Muaki harmittaa vw konsernin menestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muaki harmittaa vw konsernin menestys.

        Näin on, ei oo ku 6000 tojoo jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, ei oo ku 6000 tojoo jäljessä.

        Näin on. tojoromu ei oo ku 8000 vw.tä jäljessä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. tojoromu ei oo ku 8000 vw.tä jäljessä.

        2024

        Toyota 12 000 kpl.
        Volvo 7800 kpl.

        Takana pikkufisutehtaat


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Muaki harmittaa vw konsernin menestys.

        Onko siellä merkitystä? Mulla on ollut 2 liisaria mukaan lukien 5 golfia, yksi passatti ja nyt pitkästä aikaa uusi katumaasturi, nämä siis VW. Kaksi kertaa on ollut vikaa, kerran polttoaine pumppu ja kerran virtalukkoa. Ihan kelpo vehkeitä, kun huoltaa ajoissa.


    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        No on se vaihteistossa tai akselissa niin kuitenkin ylimääräistä painoa ja turhaa tekniikkaa kun samaan kulutukseen päästään pelkällä polttomoottorilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No on se vaihteistossa tai akselissa niin kuitenkin ylimääräistä painoa ja turhaa tekniikkaa kun samaan kulutukseen päästään pelkällä polttomoottorilla.

        Ihmettelen myös et mitä ihmettä tekee jollain konvertteri / invertterillä ja akulla hybridissä.
        Lisäksi niiden väliset johdot hapettuu kuten Toyotan akuissa olevat liitokset.
        Kaikki nämä on vikakohteita ja ne hajoaa joskus kuitenkin. Auto ei kulje jos niihin tulee vikaa. Mutta ei se mitään. Onhan se viaton Toyota! Huvittavaa kyllä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No on se vaihteistossa tai akselissa niin kuitenkin ylimääräistä painoa ja turhaa tekniikkaa kun samaan kulutukseen päästään pelkällä polttomoottorilla.

        Mieti uudelleen. Kaksi turhaa laitetta ja niiden ja huoltoa vaativa apulaitehihna on jätetty pois: starttimoottori ja laturi.

        Tilalla on kaksi luotettavaksi osoittautunutta ja huoltovapaata sähkömoottoria MG1 ja MG2. Nuo hoitavat moottorin käynnistyksen, sähköllä ajon ja hybridiakun latauksen.
        Ilmastoinnin kompressori, vesipumppu ja ohjaustehostin toimivat sähköllä. Tuo paketti voimansiirtoineen on osoittautunut luotettavaksi. Pistokemallissa on lisäksi laturi, joka lataa hybridiakkua verkosta. Vastaava on kaikkien merkkien (myös VW:n) plug-in hybrideissä ja sähköautoissa. Latausteho sattaa vaihdella mallikohtaisesti. Invertteri ja konvertteri on nykyisin kaikissa sähköautoissa.

        Erään toisen valmistajan "yksinkertaisessa" moottorissa on paljon ongelmia
        https://www.youtube.com/watch?v=OTod3fWDiqU
        Jokainen voi itse miettiä, onko lopputulos onnistunut vai epäonnistunut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen myös et mitä ihmettä tekee jollain konvertteri / invertterillä ja akulla hybridissä.
        Lisäksi niiden väliset johdot hapettuu kuten Toyotan akuissa olevat liitokset.
        Kaikki nämä on vikakohteita ja ne hajoaa joskus kuitenkin. Auto ei kulje jos niihin tulee vikaa. Mutta ei se mitään. Onhan se viaton Toyota! Huvittavaa kyllä.

        Mekaanikon mielipide:
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d1309463-d04e-45d8-be36-a969462dc691


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti uudelleen. Kaksi turhaa laitetta ja niiden ja huoltoa vaativa apulaitehihna on jätetty pois: starttimoottori ja laturi.

        Tilalla on kaksi luotettavaksi osoittautunutta ja huoltovapaata sähkömoottoria MG1 ja MG2. Nuo hoitavat moottorin käynnistyksen, sähköllä ajon ja hybridiakun latauksen.
        Ilmastoinnin kompressori, vesipumppu ja ohjaustehostin toimivat sähköllä. Tuo paketti voimansiirtoineen on osoittautunut luotettavaksi. Pistokemallissa on lisäksi laturi, joka lataa hybridiakkua verkosta. Vastaava on kaikkien merkkien (myös VW:n) plug-in hybrideissä ja sähköautoissa. Latausteho sattaa vaihdella mallikohtaisesti. Invertteri ja konvertteri on nykyisin kaikissa sähköautoissa.

        Erään toisen valmistajan "yksinkertaisessa" moottorissa on paljon ongelmia
        https://www.youtube.com/watch?v=OTod3fWDiqU
        Jokainen voi itse miettiä, onko lopputulos onnistunut vai epäonnistunut.

        Mg1 ja mg2 hoitavat myös yhdessä planeettapyörästön ja elektroniikan kanssa vaihteiston ja kytkimen tehtävät.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mg1 ja mg2 hoitavat myös yhdessä planeettapyörästön ja elektroniikan kanssa vaihteiston ja kytkimen tehtävät.

        mg1, mg2, akusto, ym ym.. planettapyörästö aivan turhaa kikkailua. Vetokyky huonompi ja kulutus sama kuin litrasella tsi koneella.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tojota ei osaa tehdä turbokoneita. Gr.ät hajoaa heti kun ajaa yli 160km/h.

      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: GR hajoaa jo 137 km/h nopudessa.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/4e591d74-b846-4264-bcb2-2590d0fae408

        "Valmistaja pesi kätensä vastuusta ja väitti auton syttymisen johtuvan auton korkeasta nopeudesta, sekä siihen sopimattomista renkaista"

        "Omistajan käsikirja varoittaa kuljettajaa ylittämästä nopeusrajoitusta. Vaikka nopeusrajoitus sallisikin, niin autolla ei saa ajaa yli 85 mailin tuntinopeutta ilman korkeisiin nopeuksiin sopivia renkaita"

        Ai että nää valmistajan kiemurtelu on surullista luettavaa! Tehtaan ilmoittama huippunopeus autolle on 142,9 mailia tunnissa eli n. 230 km/h. Matalimmankin nopeusluokan Q henkilöauton renkaat sallii 160 km/h eli 100 mailia tunnissa eli hyvin on pelivaraa tuossa 85 mph vauhdissa. Silti yritetään epätoivoisesti vedota "kovaan nopeuteen" ja "sopimattomiin renkaisiin"! 🤣️ Halvemmaksihan tuo tulisi valmistajalle vain nostaa käsi virheen merkiksi ja korvata remonttikulut. Noin hatarilla perusteilla Tojo jää oikeudessa pahasti alakynteen ja jenkeissä oikeudenkäynti ei tunnetusti ole ihan halpaa lystiä 😁


    • Anonyymi
      UUSI

      Mersun moottori on luultavasti homeessa?

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei kulutuksella ole merkitystä vaan sillä että pienempi arvo saa pienemmän veron myydessä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Näinhän se menee, etenkin noissa TSI-koneissa. Kokemuksesta voin sanoa että Touran 1.2 TSI vielä käytännössä sen 8,5 l/100 km keskimäärin, vaikka valmistajan ilmoittama kulutus on 5,5 l/100 km. Eli semmonen kolme litraa viherpesua. Toyotan hybrideissäkin tuota viherpesulisää on jokunen desi, mutta paljon vähemmän kuin noissa pikkutuboissa. Mm. RAV4 hybridi vie tosielämässä vajaa 6 litraa sadalla vaikka on yli 2 kertaa mopo-Tourania isompi kone.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittaja ihmettelee esim. akseleihin tungettuja turhia sähkömoottoreita, aloittaja on nero!

      • Anonyymi
        UUSI

        Opettele lukemaan. Nero.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aloittaja on yksinkertainen, yhtä yksinkertainen kuin vag-leirin öljynkulutuksen syy.

      • Anonyymi
        UUSI

        Vastaaja on kaksinkertainen tojopahvi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tojota 2 litrasella koneella saa vetää 750kg riisikuormaa.🤣

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

      Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7016
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

      Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

      Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3249
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

      Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      232
      2376
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

      Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2115
    6. Et edes ole vanha ja läski

      Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1968
    7. Etkö usko teidän

      Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

      Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      23
      1792
    9. Voisiko näistä

      Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

      Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1743
    Aihe