Se kun hybridin akku hajoaa ei autolla voi peruuttaa ollenkaan.
Toyotaa ei voi peruuttaa ollenkaan moottorilla vain akulla toimii pakki.
Toyotan akkujan korjaukset on yleisiä ja ne hajoaa todella vähän ajettuina.
Tämä siis korjaajan mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hBCGPE8tmqE
Toyotan hybriditekniikan suurin ongelma on
26
164
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tojokansa tuijottaa vain trafin myyntitilastoja, Millään muulla ei ole väliä kunhan vain tojo myy.
- AnonyymiUUSI
Se tuo tojon menestys tuo kaikenlaista rölliä esiin.
- AnonyymiUUSI
Faktat ei sovi Tojon omistajien kuplaan.
Kun se kupla puhkeaa niin merkki vaihtuu oikeaan autoon.
Huijausfirma Toyota on hyvä puhumaan mainoksissa pa*kaa mutta totuus unohtuu ja elämä on todella säälittävää kun Tojon rattiin joutuu. Eihän kukaan vapaaehtoisesti Tojolla aja.
Myyntikin on rankasti putoamassa. Toyotan paniikki on tehdä äkkiä sähköautoja muiden surkeiden merkkien kanssa edes jotain sähköllä toimivaa koska fiksut ostaa vain sähköautoja.
Hybridit on vain liikaa huoltoja vaativia arvottomia romuja. Tojomiehet viihtyy öljyhyllyillä tarjoustalossa ja puuilossa. Mieti sitä. Sähköauton tankki on aina täynnä kun kotoa lähtee liikenteeseen. Ja pikalaturit antaa nopeasti virtaa reisussa. Öljynvaihdot voi unohtaa.
- AnonyymiUUSI
Sähköautojen määrän kasvu on nousujohteinen jatkuvasti.
https://www.aut.fi/tilastot/autokannan_kehitys/sahkoautojen_maaran_kehitys
Hybridimiehet on jatkuvasti vähenevä muinaisjäänne.- AnonyymiUUSI
Niin, Bemarin X3 on täysin hybridi nykyään. Mitään muuta et saa. Onko se sitten huono auto?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Bemarin X3 on täysin hybridi nykyään. Mitään muuta et saa. Onko se sitten huono auto?
Ei se huono ole, mutta iX3 on parempi.
- AnonyymiUUSI
Olikos niitä tilastofaktoja tarjolla mistä valheitasi päätteli?
- AnonyymiUUSI
Korvieni välissä.
- AnonyymiUUSI
Voi jessuksen torvelo sentään, mikä aloitus. Jos hybridiakku hajoaa, auto ei kulje kumpaankaan suuntaa, moottori ei käynnisty, auto on kuollut. Peruuttamiseen kuitenkaan ei tarvita hybridiakkua sen enempää kuin eteenpäin menemiseenkään vaan virta siihen voidaan tehdä suoraan polttomoottorin pyörittämällä generaattorilla (mg1) ilman mitään välivarastointia akkuun.
- AnonyymiUUSI
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon +/- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon /- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne.Puhut täyttä soopaa!
Ensinnäkään 12 V akku ei pyöräytä moottoria käyntiin. Se vain yhdistää, sammutettuna ollessa, virtapiiristä irti kytketyn korkeajänniteakun navat kiinni. Sen jälkeen auto on toimintavalmiina ja lataa jo 12 V akkuakin vaikkei polttomoottori pyörisikään. Polttomoottorin käynnistys tapahtuu aina korkeajänniteakulla.
Toiseksikin Priuksen eteenpäin kulku on yhtälailla "sähköinen" kuin pakkikin. Jos johdot on irti mg1:stä ja mg2:stä niin auto ei liiku eteen eikä taaksepäin huudattaa sitten vaikka kuinka paljon tahansa polttomoottoria. Peruuttaminen sinänsä ei vaadi yhtään enempää akkuvirtaa kuin eteenpäinmenokaan vaan siihen saa virtaa tarvittaessa mg1:tuottamana. Se on totta että pakissa on voimaa vähemmän kuin eteenpäin kuljettaessa mutta se johtuu siitä että polttomoottorin ja mg2:n vääntömomentittien suunnat osoittavat peruutettaessa vastakkaisiin suuntiin kun niiden suunta on eteenpäin ajettaessa sama eli molemmat vievät eteenpäin . (Toki useimmiten peruutettaessa polttomoottori on sammuksissa jolloin virta otetaan pelkästään akulta. Olet varmaan huomannut ettei polttomoottori ole aina sammutettuna peruutettaessa.) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon /- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne.Tämän kun luet ja sisäistät niin ymmärrät jo aika hyvin:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Ps: juuri tuo pakin voimattomuus on syynä monen Toyotan hybridimallin pieneen perävaunupainoon. Perävaunun kanssa kun on päästävä liikkeelle niin eteen- kuin taaksepäin 12,5 prosentin ylämäkeen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämän kun luet ja sisäistät niin ymmärrät jo aika hyvin:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Ps: juuri tuo pakin voimattomuus on syynä monen Toyotan hybridimallin pieneen perävaunupainoon. Perävaunun kanssa kun on päästävä liikkeelle niin eteen- kuin taaksepäin 12,5 prosentin ylämäkeen.Pitää vielä jatkaa (vaikken muuten juuri suoli24:ssä viihdy koska 90% täällä vain meuhkaa ilman mitään tietoaasioista).
Vapaa vaihde Priuksessa niin kuin muissakin hybridi-Toyotissa yksinkertaisesti vain kytkee virrat pois mg1:ltä ja mg2:lta. Siinä tilassa auto on niin avuton ettei pysty käynnistämään polttomoottoria eikä lataamaan akkua. (Olet varmaankin huomannut ettei auto tykkää jos laitat vaihdevivun vapaalle, seisontajarrun päälle ja hyppäät autosta ulos...)
- AnonyymiUUSI
Tiesuola on aina ollut Toyotan paras kaveri. Hybridi-aikana ilmiö vain korostuu. Mikäs sen mukavampaa kuin kylvettää herkkiä sähköhärveleitä suolakurassa. Niinhän se isoisäkin kuoliinvuoteellaan sano notta "Toiijjota kesstää"!
- AnonyymiUUSI
ja Tojotan akusto ei kestä ku 1 vuosi tai 15 tkm se on huollossa tunnustettu menkääs kysyyn merkkarilta niin saatte karmeen vastauksen!!!!!!!!!
- AnonyymiUUSI
Vanhan tojon hyb akku maksaa 2000
- AnonyymiUUSI
Pakoputkiauton omistaja kysyy: Jos hybridiauton mäntämoottori ei toimi, voiko autolla ajaa?
- AnonyymiUUSI
Voi ajaa...ainakin jonkin matkaa. Toyotan hybrideissä on EV-moodi missä auto esittää täyssähköautoa. EV-moodi tosin toimii vain alle 40 km/h vauhdeissa, eli kiire ei saa olla mihinkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi ajaa...ainakin jonkin matkaa. Toyotan hybrideissä on EV-moodi missä auto esittää täyssähköautoa. EV-moodi tosin toimii vain alle 40 km/h vauhdeissa, eli kiire ei saa olla mihinkään.
Ei esitä sähköautoa EV-moodissa. Ei vaan käynnistä polttomoottoria heti kun auton laittaa päälle ja muulloinkin viivyttää polttomoottorin käynnistymistä. Jos EV-moodissa painaa yli 2 senttiä kaasua niin auto sanoo piip ja moottori käynnistyy. Peruuttaessa riittää vähempikin käynnistämään moottorin.
PS. EV-moodilla ajoa ei suositella muutoin kuin jostain erityissyystä koska silloin polttoainetalous huononee.
- AnonyymiUUSI
En tiedä minkä aloittajahörhö on katsonut, mutta ainakin linkissä olleessa videossa todetaan Toyotan hybridiakkujen vikojen olevan todella harvinaisia.
- AnonyymiUUSI
Ei vaan yleisiä koska yksi Toyota oli korjattavana jopa kuvaushetkellä.
Eikä näitä korjaamoita perusteta jos ei ole autoja mitä korjata.
Korjattavaa riittää koska Toyota vaihtaa vain uusia akkuja näihin. Ei kennoja kuten korjaamot. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan yleisiä koska yksi Toyota oli korjattavana jopa kuvaushetkellä.
Eikä näitä korjaamoita perusteta jos ei ole autoja mitä korjata.
Korjattavaa riittää koska Toyota vaihtaa vain uusia akkuja näihin. Ei kennoja kuten korjaamot.Katsohan se video ennen kuin höpötät soopaa.
- AnonyymiUUSI
Hybridiautossa on molempien pahimmat ongelmat niin sähköauton kuin polttomoottoriauton. Viat kolminkertaistuu helposti. Sitä kannattaa miettiä jos aikoo hybridin ostaa. Sähköautossa on paljon vähemmän vikakohteita kuin hybridissä.
Fiksu siis valitsee sähköauton.- AnonyymiUUSI
Sähkövatkaimen valitsee hyvin toimeentuleva arvonaleneman hyväksyvä ja lyhyitä matkoja ajava ja latauspaikoilla viihtyvä tollukka.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähkövatkaimen valitsee hyvin toimeentuleva arvonaleneman hyväksyvä ja lyhyitä matkoja ajava ja latauspaikoilla viihtyvä tollukka.
Miten hyvin toimeen tuleva on tollukka?
Eikös ne heikommin toimeen tulevat ole niitä koulupinnareita ja tollukoita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854588- 1643552
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981967- 321799
- 461783
- 241763
- 571694
- 191607
- 181601