Se kun hybridin akku hajoaa ei autolla voi peruuttaa ollenkaan.
Toyotaa ei voi peruuttaa ollenkaan moottorilla vain akulla toimii pakki.
Toyotan akkujan korjaukset on yleisiä ja ne hajoaa todella vähän ajettuina.
Tämä siis korjaajan mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=hBCGPE8tmqE
Toyotan hybriditekniikan suurin ongelma on
54
600
Vastaukset
- Anonyymi
Tojokansa tuijottaa vain trafin myyntitilastoja, Millään muulla ei ole väliä kunhan vain tojo myy.
- Anonyymi
Se tuo tojon menestys tuo kaikenlaista rölliä esiin.
- Anonyymi
Faktat ei sovi Tojon omistajien kuplaan.
Kun se kupla puhkeaa niin merkki vaihtuu oikeaan autoon.
Huijausfirma Toyota on hyvä puhumaan mainoksissa pa*kaa mutta totuus unohtuu ja elämä on todella säälittävää kun Tojon rattiin joutuu. Eihän kukaan vapaaehtoisesti Tojolla aja.
Myyntikin on rankasti putoamassa. Toyotan paniikki on tehdä äkkiä sähköautoja muiden surkeiden merkkien kanssa edes jotain sähköllä toimivaa koska fiksut ostaa vain sähköautoja.
Hybridit on vain liikaa huoltoja vaativia arvottomia romuja. Tojomiehet viihtyy öljyhyllyillä tarjoustalossa ja puuilossa. Mieti sitä. Sähköauton tankki on aina täynnä kun kotoa lähtee liikenteeseen. Ja pikalaturit antaa nopeasti virtaa reisussa. Öljynvaihdot voi unohtaa.
- Anonyymi
Sähköautojen määrän kasvu on nousujohteinen jatkuvasti.
https://www.aut.fi/tilastot/autokannan_kehitys/sahkoautojen_maaran_kehitys
Hybridimiehet on jatkuvasti vähenevä muinaisjäänne.- Anonyymi
Niin, Bemarin X3 on täysin hybridi nykyään. Mitään muuta et saa. Onko se sitten huono auto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, Bemarin X3 on täysin hybridi nykyään. Mitään muuta et saa. Onko se sitten huono auto?
Ei se huono ole, mutta iX3 on parempi.
- Anonyymi
Olikos niitä tilastofaktoja tarjolla mistä valheitasi päätteli?
- Anonyymi
Korvieni välissä.
- Anonyymi
Voi jessuksen torvelo sentään, mikä aloitus. Jos hybridiakku hajoaa, auto ei kulje kumpaankaan suuntaa, moottori ei käynnisty, auto on kuollut. Peruuttamiseen kuitenkaan ei tarvita hybridiakkua sen enempää kuin eteenpäin menemiseenkään vaan virta siihen voidaan tehdä suoraan polttomoottorin pyörittämällä generaattorilla (mg1) ilman mitään välivarastointia akkuun.
- Anonyymi
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon +/- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon /- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne.Puhut täyttä soopaa!
Ensinnäkään 12 V akku ei pyöräytä moottoria käyntiin. Se vain yhdistää, sammutettuna ollessa, virtapiiristä irti kytketyn korkeajänniteakun navat kiinni. Sen jälkeen auto on toimintavalmiina ja lataa jo 12 V akkuakin vaikkei polttomoottori pyörisikään. Polttomoottorin käynnistys tapahtuu aina korkeajänniteakulla.
Toiseksikin Priuksen eteenpäin kulku on yhtälailla "sähköinen" kuin pakkikin. Jos johdot on irti mg1:stä ja mg2:stä niin auto ei liiku eteen eikä taaksepäin huudattaa sitten vaikka kuinka paljon tahansa polttomoottoria. Peruuttaminen sinänsä ei vaadi yhtään enempää akkuvirtaa kuin eteenpäinmenokaan vaan siihen saa virtaa tarvittaessa mg1:tuottamana. Se on totta että pakissa on voimaa vähemmän kuin eteenpäin kuljettaessa mutta se johtuu siitä että polttomoottorin ja mg2:n vääntömomentittien suunnat osoittavat peruutettaessa vastakkaisiin suuntiin kun niiden suunta on eteenpäin ajettaessa sama eli molemmat vievät eteenpäin . (Toki useimmiten peruutettaessa polttomoottori on sammuksissa jolloin virta otetaan pelkästään akulta. Olet varmaan huomannut ettei polttomoottori ole aina sammutettuna peruutettaessa.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon /- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne.Tämän kun luet ja sisäistät niin ymmärrät jo aika hyvin:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Ps: juuri tuo pakin voimattomuus on syynä monen Toyotan hybridimallin pieneen perävaunupainoon. Perävaunun kanssa kun on päästävä liikkeelle niin eteen- kuin taaksepäin 12,5 prosentin ylämäkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän kun luet ja sisäistät niin ymmärrät jo aika hyvin:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Ps: juuri tuo pakin voimattomuus on syynä monen Toyotan hybridimallin pieneen perävaunupainoon. Perävaunun kanssa kun on päästävä liikkeelle niin eteen- kuin taaksepäin 12,5 prosentin ylämäkeen.Pitää vielä jatkaa (vaikken muuten juuri suoli24:ssä viihdy koska 90% täällä vain meuhkaa ilman mitään tietoaasioista).
Vapaa vaihde Priuksessa niin kuin muissakin hybridi-Toyotissa yksinkertaisesti vain kytkee virrat pois mg1:ltä ja mg2:lta. Siinä tilassa auto on niin avuton ettei pysty käynnistämään polttomoottoria eikä lataamaan akkua. (Olet varmaankin huomannut ettei auto tykkää jos laitat vaihdevivun vapaalle, seisontajarrun päälle ja hyppäät autosta ulos...) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Priuksen käynnistämiseen ei ajoakkua käytetä. Riittää että pienestä 12V moottoripyöräakusta saa sen verran virtaa, että tietokone käynnistyy. Kun 12V akku on tyhjä, niin auton voi käynnistää apukäynnistysakulla kytkemällä sen moottoritilassa olevan sulkekotelon /- nastoihin. Tyhjä akku vaatii sitä, että siihen pakotetaan apukäynnistimellä virtaa parin minuutin ajan. Apukäynnistimissä on tällainen toiminto.
Kun tietokone käynnistyy niin ajoakku on käytössä.
Priuksen pakki on täysin sähköinen eli vaihteistossa ei ole pakkia. Pakittaminen onnistuu vain jos ajoakusta saa virtaa. Tyhjällä tai rikkinäisellä akulla ei voi pakittaa ja risaan akuun ei pysty generoimaan virtaa. Eteenpäin auto kulkee aina pelkällä polttomoottorillakin.
Priuksen pakki on surkea. Kovin jyrkkään mäkeen ei pysty pakittamaan, Jouduin kerran Priuksella tilanteeseen jossa kapeassa metsätiessä oli syvä notko. Kun olin notkon pohjassa niin vastaan tuli iso ja leveä kuorma-auto. Yritin pakittaa, mutta autosta loppui puhti liian jyrkän mäen vuoksi. Onneksi kuorma-auton kuski ymmärsi ja laukaisi tilanteen peruuttamalla. Olihan se minusta aika nolo tilanne.En tiedä Priuksesta mutta IS:ssä, jossa on periaatteessa samanlainen mutta järeämpi tekniikka kuin Priuksessa käynnistää kyllä polttomoottorin hyvinkin helposti peruutettaessa. Pelkällä akkuvirralla ei kovin kummoista ylämäkeä peruutella vaan polttomoottori käynnistyy taaksepäin ajettaessa tuottamaan sähkövirtaa paljon herkemmin kuin eteenpäin ajettaessa. Voimaakin peruuttamiseen on sen verran että autolla saa vetää 750 kg jarrutontakin kärryä.
- Anonyymi
Tiesuola on aina ollut Toyotan paras kaveri. Hybridi-aikana ilmiö vain korostuu. Mikäs sen mukavampaa kuin kylvettää herkkiä sähköhärveleitä suolakurassa. Niinhän se isoisäkin kuoliinvuoteellaan sano notta "Toiijjota kesstää"!
- Anonyymi
Onhan se, jos ei tykkää liukkaista teistä. Herkät sähköhärvelit on kyllä hyvässä suojassa kuralta. Ainut huonompi paikka mitä vuosikymmenten aikana on toyotan hybrideissä ilmaantunut on RAV4:ssä oleva takarenkaita pyörittävän sähkömoottorin liitin.
- Anonyymi
ja Tojotan akusto ei kestä ku 1 vuosi tai 15 tkm se on huollossa tunnustettu menkääs kysyyn merkkarilta niin saatte karmeen vastauksen!!!!!!!!!
- Anonyymi
Brasiliassa Prius-takseilla ajettiin miljoona kilometria ilman ongelmia. Kaksi miljoonaa voi olla jo liikaa.
- Anonyymi
Vanhan tojon hyb akku maksaa 2000
- Anonyymi
Onneksi yleensä riittää kun vaihtaa yhden akkukennon käytettyyn kennoon. Sen voi tehdä itsekin. Aika harvinainen vika tosin.
- Anonyymi
Pakoputkiauton omistaja kysyy: Jos hybridiauton mäntämoottori ei toimi, voiko autolla ajaa?
- Anonyymi
Voi ajaa...ainakin jonkin matkaa. Toyotan hybrideissä on EV-moodi missä auto esittää täyssähköautoa. EV-moodi tosin toimii vain alle 40 km/h vauhdeissa, eli kiire ei saa olla mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ajaa...ainakin jonkin matkaa. Toyotan hybrideissä on EV-moodi missä auto esittää täyssähköautoa. EV-moodi tosin toimii vain alle 40 km/h vauhdeissa, eli kiire ei saa olla mihinkään.
Ei esitä sähköautoa EV-moodissa. Ei vaan käynnistä polttomoottoria heti kun auton laittaa päälle ja muulloinkin viivyttää polttomoottorin käynnistymistä. Jos EV-moodissa painaa yli 2 senttiä kaasua niin auto sanoo piip ja moottori käynnistyy. Peruuttaessa riittää vähempikin käynnistämään moottorin.
PS. EV-moodilla ajoa ei suositella muutoin kuin jostain erityissyystä koska silloin polttoainetalous huononee.
- Anonyymi
En tiedä minkä aloittajahörhö on katsonut, mutta ainakin linkissä olleessa videossa todetaan Toyotan hybridiakkujen vikojen olevan todella harvinaisia.
- Anonyymi
Ei vaan yleisiä koska yksi Toyota oli korjattavana jopa kuvaushetkellä.
Eikä näitä korjaamoita perusteta jos ei ole autoja mitä korjata.
Korjattavaa riittää koska Toyota vaihtaa vain uusia akkuja näihin. Ei kennoja kuten korjaamot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan yleisiä koska yksi Toyota oli korjattavana jopa kuvaushetkellä.
Eikä näitä korjaamoita perusteta jos ei ole autoja mitä korjata.
Korjattavaa riittää koska Toyota vaihtaa vain uusia akkuja näihin. Ei kennoja kuten korjaamot.Katsohan se video ennen kuin höpötät soopaa.
- Anonyymi
Hybridiautossa on molempien pahimmat ongelmat niin sähköauton kuin polttomoottoriauton. Viat kolminkertaistuu helposti. Sitä kannattaa miettiä jos aikoo hybridin ostaa. Sähköautossa on paljon vähemmän vikakohteita kuin hybridissä.
Fiksu siis valitsee sähköauton.- Anonyymi
Sähkövatkaimen valitsee hyvin toimeentuleva arvonaleneman hyväksyvä ja lyhyitä matkoja ajava ja latauspaikoilla viihtyvä tollukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkövatkaimen valitsee hyvin toimeentuleva arvonaleneman hyväksyvä ja lyhyitä matkoja ajava ja latauspaikoilla viihtyvä tollukka.
Miten hyvin toimeen tuleva on tollukka?
Eikös ne heikommin toimeen tulevat ole niitä koulupinnareita ja tollukoita.
- Anonyymi
Kokkolan korjaaja sanoi että ovat epäluo tettavia hybridi logolla olevat Tojot maksaa paljon
- Anonyymi
Mukkulan korjaaja sanoi vw tuotteet vaativan kalliita korjauksia rikki koko ajan.
- Anonyymi
Tänä vuonna Toyota, ja sen luksusmerkki Lexus, putosivat tosin kuluttajatutkimuksen keskipaikalta luottavinta merkkiä haettaessa. Ne löytyivät silti sijoilta 23 , joten suuresta muutoksesta ei ole kyse aika epäluotettavia ovat kyllä
- Anonyymi
ielenkiintoinen kuvio vain pakki puuttuu.
- Anonyymi
Toyotan itsestään lataavat täyshyrpiidit ovat valovuoden edellä muita rupumerkkejä.
- Anonyymi
Onko täyshyrbiidi toyotan uusi keksintö ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko täyshyrbiidi toyotan uusi keksintö ?
Kysy jotain helpompaa ei osaa noin vaikeaan kysymykseen vastata.
Miten olis yksinkertainen kysymys miten hapettuneet Toyota akun liitokset pitäsi suojata ettei ne hapettuisi niin nopeasti?
Sama kai koskee jopa Toyotan suurjännitekaapeleitä niidenkin on todettu hapettuvan ja aiheuttavan jopa akkujen ja hybridijärjestelmien tuhoutumisia. Mutta toki hienoa et nämä asiat on julksia ja niistä kerrotaan avoimesti myyjien toimesta ennen auton ostoa.
- Anonyymi
Toyotan sähköautossa on kuulemma liikaa turhaa sälää, eräs sivulla kirjoittava ihmettelee mm. sitä että jokaisella pyörällä on oma sähkömoottori...aivan turhaa sellainen, tosin myös ainakin Volvolta löytyy vastaava turhalla täytetty ihme, ihan nelivetoisiakin ovat ja konepeltien allakin on vain tyhjää turhaa tilaa...
- Anonyymi
Mulla on tuossa kohta parisataa tuhatta ajettu hybridi-Lexus vm. 2013. Ei mitään ongelmia.
Älkää tehkö aloituksia merkkien tekniikasta, jos ette omaa aitoa kokemusta. Ja mitä itse autoon tulee niin saatanan hyvä ajaa takavetoiseksi ja lähtee kuin hauki rannasta tarvittaessa. Eikä tarvi roikkien kanssa leikkiä. Suosittelen!- Anonyymi
Mikä Lexus käyn kokeilemassa jos löytyy vastaava jostain läheltä.
Onko nettiautossa yhtään myynnissä?
Ei kai se tällanen ole?
https://www.nettiauto.com/lexus/is/14645749
- Anonyymi
On se ongelmalista hieman tai aika paljon pitempi.
Relax ei toimi ollenkaan on myös iso ongelma.
Ihme että sitä edes saa mainostaa. Toyota kuitenkin itse rajannut pois kaikki oleelliset eli kalliit korjaukset mitä kyseinen Relax ei kata.
Toyota Relax turvan piiriin EI kuulu:
Vianetsintä
Huolto-osat kuten:
Säännöllisesti huolto-ohjelmassa vaihdettavat osat, suodattimet, jarrupalat ja -levyt, -kengät ja vaijerit, kytkin paketti (levy, asetelma ja painelaakeri), rengasyhdistelmät, vanteet, renkaat, (V- tai moniura) hihnat ja kiristimet, 12V akut, kaikki nesteet, sytytystulpat.
Kumiosat kuten:
Lämmitysletkut ja -putket, muut kumiletkut, moottorin tai ohjaamon tuet, ikkuna- ja kylkilistat, pyyhkijänsulat, vetoakselin suojakumit, iskunvaimentimet (ml. pneumaattiset sylinterit), kallistuksenvakaajan kumihelat, (maa-)kaasukäyttöön/FlexFuel liittyvät osat sekä kaikki muut kuin alkuperäisen polttoainejärjestelmät osakomponentit ja niiden välittömät ja välilliset vahingot.
Kori ja maalipinta kuten:
Ajovalot, lamput, polttimot, linssit, korin osat, puskurit, lasi (ikkuna), antenni, kahvat ja kangasosat, maalipinta, ovi- ja ikkunalistat, kromiosat, kiiltävät metallit (metalliosat ilman pinnoitetta/maalausta) sekä kaikki korroosiokorjaukset. Turva ei kata Proace liukuovien ohjainrullia.
Sisustus kuten:
Verhoilut (ml. katto), istuinsuojat, tyynyt/pehmusteet, lattiamatot, tuuletussäleiköt, tuhkakuppi, vaihdekepin nuppi, kojelauta sekä ohjauspyörä.
Multimediajärjestelmät kuten:
DVD-soitin, näytöt sekä kuulokkeet.
HSD-ajoakku, koska kuuluu akkuturvan piiriin
Muut kuin alkuperäiset Toyota-varaosat/varusteet
Varusteena asennettu jälkiasenteinen polttoainetoiminen lisälämmitin ei kuulu turvaan.
Alkuperäiset Toyota-lisävarusteet, jotka ovat asennettu muualla kuin tehtaalla tai maahantuontikunnostamossa.
Huom! Ei kata jälleenmyyjällä asennettuja varusteita.
Tietyt yksittäiset osat ja komponentit kuten:
Pakoputkisto (ml. katalysaattori, lämmönvaihdin), lukkosylinterit (ml. virtalukko), saranat, mutterit ja pultit, sulakkeet, kiinnikkeet ja pidikkeet (esim. puskuri/oviverhous), etu- ja takavakaajatanko, moottorin ja ohjaamon kiinnikkeet sekä EV- ja Plug-in-latauskaapelit.
Kaikki ajoneuvon korin ulkopuoliset osat
Äänien/melun korjaustoimenpiteet
Säätotoimenpiteet kuten:
Ohjauskulmat sekä ovien säädöt.
Teknisen goodwillin, takaisinkutsukampanjan tai muun takuun kattamat osat - Anonyymi
Ongelmat tuntuu kasautuvan Toyotan päälle.
- Anonyymi
Kukas Toyotan päälle on sit jonku volkkarin parkkeerannut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas Toyotan päälle on sit jonku volkkarin parkkeerannut?
Hehehee!
- Anonyymi
Masentunu prius kuski selostaa miten kuolleen tojon saa herätettyä henkiin..
https://www.youtube.com/watch?v=9uPZv3KCEOM- Anonyymi
Poikkeaako tuo mitenkään muiden autojen elvytyksestä? Itse "elvytin" 2022 Superbini ajamalla toisen auton viereen ja käynnistämällä apuvirtakaapeleilla kun auton oma akku oli päässyt liian tyhjäksi viikonlopun aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeaako tuo mitenkään muiden autojen elvytyksestä? Itse "elvytin" 2022 Superbini ajamalla toisen auton viereen ja käynnistämällä apuvirtakaapeleilla kun auton oma akku oli päässyt liian tyhjäksi viikonlopun aikana.
Miten ison akun laitoit tilalle?
Itse homasin jo hetki sitten apukäynnistimen ja sillä on jo kolmesti naapurin toyota saatu käyntiin.
Voin suositella.https://www.puuilo.fi/noco-apukaynnistin-1500a-gb50-boost-xl - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeaako tuo mitenkään muiden autojen elvytyksestä? Itse "elvytin" 2022 Superbini ajamalla toisen auton viereen ja käynnistämällä apuvirtakaapeleilla kun auton oma akku oli päässyt liian tyhjäksi viikonlopun aikana.
Ajoit autosi toisen auton viereen ja käynnistit autosi apuvirtakaapeleilla?
Siis autosi lähti käyntiin ja elvytit sen akun kun se oli tyhjentynyt viikonlopun aikana?
Oikeassa elämässä auto ei käynnisty jos akku on tyhjä ja se elvytetään ajamalla kun on saatu apuvirtaa toiselta autolta tai sitten akkua ladataan ulkopuolisella laturilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoit autosi toisen auton viereen ja käynnistit autosi apuvirtakaapeleilla?
Siis autosi lähti käyntiin ja elvytit sen akun kun se oli tyhjentynyt viikonlopun aikana?
Oikeassa elämässä auto ei käynnisty jos akku on tyhjä ja se elvytetään ajamalla kun on saatu apuvirtaa toiselta autolta tai sitten akkua ladataan ulkopuolisella laturilla.Ei, vaan ajoin vanhan Volkkarini uuden Superbini viereen ja käynnistin sen kaapeleilla.
- Anonyymi
Aivothan täällä tuntuu monelta puuttuvan. Ei ymmärretä yksinkertaisena asiana sitä, että hybridiauton akut ovat kestäviä. Jatkuvasti ladattavan akun eli plugari auton lataussyklien määrä on suuri. Jos autolla ajetaan pitkää matkaa, eikä vain jatkuvaa kaupunkiajoa, tämänkin akku kestää.
Toyota kestää ja aiheuttaa harmitusta mustan Pekan käteensä saaneita. Joka tapauksessa toivotamme jaksamista autonne kanssa. - Anonyymi
Toyotan hybridien suurin epäkohta on se, että siitä ei ole juurikaan mitään hyötyä. Sillä ollaan saatu muutaman desin pienempi kulutus monimutkaisalla ja kalliilla tekniikalla kun samaan oltaisiin päästy panostamalla polttomoottorin kehittämisellä ja jättämällä hybrid pois. Näin kertoi tuo legendaksi ja uskonisäksi muodostunut Kokkolan lahja joka on moittinut hybridien vikoja.
- Anonyymi
Kaikkihan me tiedetään että Toyotan itselataava hybriditekniikka auttaa pienentämään hybridiauton kulutusta 3-5 litraan per sata kilometriä verrattuna lyhyen käyttöiän omaaviin pikkutuhnuturboihin kuten vw ja ford sekä peugeot jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkihan me tiedetään että Toyotan itselataava hybriditekniikka auttaa pienentämään hybridiauton kulutusta 3-5 litraan per sata kilometriä verrattuna lyhyen käyttöiän omaaviin pikkutuhnuturboihin kuten vw ja ford sekä peugeot jne.
Ei ole selvinnyt nämä asiat. Eikä kaikki halua Toyotaa.
Se nyt vain sinun ongelma jos sinä haluat sellaisen huonon auton.
Itse otan mielummin sellaisen mikä on testeissä todettu turvalliseksi.
Esimerkiksi väistökokeessa. VW oli testin paras. Skoda lähes yhtä hyvä ja Nissanb ja viimeiseksi taas jäi Toyota Corolla.
- Anonyymi
Toyotalla on paljon muitakin heikkouksi, mm. nopea ja laaja ruostuminen, melu, epämukavuus, 12 voltin latausongelmat, korkeajännitekaapelit, öljyn syönti, jne,,,, en jaksa kaikkea edes luetella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3401401Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941365- 1681271
- 681061
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31929Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59910Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27862Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46839