Joskus kuullut, kun 500 000 euron kasvurahastosalkun omaava sanoo, että "kyllä mä tuun joskus maksamaan veroja enemmän kuin sä koskaan"
Tarkoittaen siis sitä, että joskus kun salkku kasvanut vaikka yli miljoonaan ja sitten myydessä maksaa veroja tai vähintään jälkipolvet maksaa.
Mutta minäpä kysyn: Voidaanko ajatella kasvurahastoon sijoittava veronmaksajaksi jo nyt? Kun maksaahan hänen omistavat yritykset yhteisöveroa.
Ei nyt ajatella mistä hän saa sijoitettavat rahat eli luultavasti maksaa ansiotuloveroa, mutta kysymys kuuluu vaan siihen, että onko hän sijoitustoiminnassaan jo nyt veronmaksaja vai vasta sitten, kun maksaa veroja omissa nimissään?
Miellättekö te sen veronmaksuksi, jos omistavasi yritys maksaa veroja, mutta sinä henk.koht. et?
Sijoittaja veronmaksajana
9
126
Vastaukset
- Anonyymi
Jaahas. Ihmisen osakesalkku paisuu eikä hän myy mitään, josta maksaa veroja? Enpä pitäisi veronmaksajana.
- Anonyymi
Onko yritykset veronmaksajia? Jotkuthan sen yrityksen omistavat.
- Anonyymi
Se, että joku yritys tekee jotain ei tee sinusta veronmaksajaa. Henkilökohtaisesta verotuksesta voit arvioida millainen veronmaksaja olet.
- Anonyymi
No eihän toi noin selvä tai mustavalkoinen asia ole. Otetaan esimerkki pienemmässä piirissä. Olen yrittäjä, teet yrityksessäsi töitä ja sinulla on vaikka 20 alaista. No sitten katsot, että yritys pärjää jo ilman sinua ja jäät sivuun.
No sinulla on sen verran säästöjä tilillä, että et nosta mitään kahteen vuoteen firmasta. Mutta olet siis 100%:en omistaja.
Minun on vaikea nähdä ettet olisi veronmaksaja vaikka et töitä teekään ja palkkaa tai osinkoja nostakaan.
Eikö sama päde eri mittakaavassa, jos omistat 0,01% Nokiasta. Et ole töissä siellä, mutta olet omistaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän toi noin selvä tai mustavalkoinen asia ole. Otetaan esimerkki pienemmässä piirissä. Olen yrittäjä, teet yrityksessäsi töitä ja sinulla on vaikka 20 alaista. No sitten katsot, että yritys pärjää jo ilman sinua ja jäät sivuun.
No sinulla on sen verran säästöjä tilillä, että et nosta mitään kahteen vuoteen firmasta. Mutta olet siis 100%:en omistaja.
Minun on vaikea nähdä ettet olisi veronmaksaja vaikka et töitä teekään ja palkkaa tai osinkoja nostakaan.
Eikö sama päde eri mittakaavassa, jos omistat 0,01% Nokiasta. Et ole töissä siellä, mutta olet omistaja.Kirjoitin 'olen', piti kirjoittaa 'olet'
- Anonyymi
Maksan jos jaksan. Muutaman vuoden päästä en maksa, sillä poistun muualle.
- Anonyymi
Jos et tee työtä, et ole oikea veronmaksaja. Piste. Kaikki verot ja maksut lähtee työntekijän selkänahasta. Ei ole mitään muuta.
- Anonyymi
No ehkä sijoittaja, joka ei jonain vuonna kotiuta yhtään, ei ole veronmaksaja, koska jos hän ei kyseistä osaketta omistaisi, niin sen omistaisi joku toinen. Eli ei hänelle voida antaa ansiota yrityksen yhteisöveron tai muun veron maksamisesta.
- Anonyymi
Jokainen joka ostaa prismasta ruokaa, on veronmaksaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2583750
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1352707Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta162192Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3571949Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2281934- 571498
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491444- 1031167
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan741162- 1111150