En enää ykinkertaisesti jaksa tätä siivoomistyötä, joten mikä on pätevä syy lopettaa työt KOKONAAN!
Onko toisen työpaikan vastaanottaminen hyvä syy?
Entä opiskelu?
Kun tuo "ei enää kiinosta" ei ehkä ole ihan pätevä!
Töissä olen ollut 5 vuotta, joten oikein työn fyysisyyteen en voi vedota..
irtisanoutuminen
11
3240
Vastaukset
- mari
Se vaikuttaa "vain" taloudelliseen toimeentuloon. Jos on toinen työpaikka valmiiksi katsottuna, oikein hyvä, ettet jää ilman tuloja. Nimittäin työkkäri lykkää karenssia, kun itse irtisanoo itsensä.
Myös irtisanomisaika on otettava huomioon, 5v työsuhteessa se on aika pitkä. En muista kuinka pitkä, joten ota liitostasi selvää.
Ei työnantajalle tarvitse selitellä lopareita. Sanot vain, että otan lopputilin. Se on siinä.- aloittaja
syy siihen duunipaikan vaihtoon on se, että olen koulutukseltani kokki, en siivooja, ja nyt on tullut mahdollisuus oman alan töihin!!
Olen nuori ihminen, mutta en siis mitenkään pyri siihen, että "ei huvita". Siivoustyö on myös tuonut nyt uuden puolen mukaan, ja siihen kuuluu pomojen valitus ja huonot työkohteet. Aikaisemmin näin ei ole ollut, joten miksi jatkaa työtä, jos pomot antavat ymmärtää, että siellä ei paljon mun työpanostani tarvita! ja olen siis todella huolellinen ja vastuuntuntoinen työntekijä! - minä vaan
olen ollut 5 vuotta siivoojana ja irtisanomisaika on mulla kuukausi. vai oliko se 2? korkeintaan sen verran. mutta sekin on neuvottelukysymys pomon kanssa, kyllä sitä töistä yleensä kuukauden sisällä pääsee jo häipymään.varsinkin jos sulla on uus työpaikka/opiskelupaikka nii eiköhän sen voi neuvotella. ja jos ei niin ainahan voi hakee sairaslomaa...
- malla
Ymmärsinkö oikein, että sulla pitäisi olla työnantajaa varten jokin syy miksi lopetat? Ei irtisanoutuessa tarvitse selitella mitään. Jos haluat jotain sanoa, niin sano vaikka että "Elämä vie eteenpäin" tai muuta yhtä ympäripyöreää.
- kokenut..
Ite olin puoli vuotta siivoojana. Sain palkan soviteltua työmarkkinatukea. Työ alkoi kypsyttämään ja päätin lopettaa ennen kuin henkisen terveyden lisäksi menee fyysinen terveys. Viimisen viikon olin saikulla selkäni takia.
Karenssin vältin menemällä opiskelemaan. Minulla oli 2 viikon irtisanomisaika. Kävin koulua sen kaksi viikkoa ja illat töissä.
Opiskelun lopetin 4 kk päästä aloittamisesta, syynä motivaation puute. Karenssia ei tullut. Työkkärissä sanoivat että koska olen alle 25-vuotias niin silloin opiskelun voi lopettaa ilman karenssia. Työmarkkinatuki alkoi taas juoksemaan.- pääsit
laiskottelemaan ja vielä neuvomaan muita miten tässä yhteiskunnassa lorvitaan. Otahan nyt järki käteen ja ajattele miten loppuelämäsi vietät...
- kokenut..
pääsit kirjoitti:
laiskottelemaan ja vielä neuvomaan muita miten tässä yhteiskunnassa lorvitaan. Otahan nyt järki käteen ja ajattele miten loppuelämäsi vietät...
Jos tää oli mulle niin voin kertoa että opiskelun ohella menin toiseen työpaikkaan. Opiskelun lopetin lähinnä sen takia, että koulu ei joustanut yhtään uuden työpaikkani kanssa. Eli jos työt alkoivat 15.00 ja minulla oli koulussa tunteja samaan aikaan, niin en saanut lähteä kesken kaiken pois töihin.
Olen onnellinen että lopetin koulun. Nyt minulla on koulutustani vastaava hyväpalkkainen vakituinen työ.
Turhaan sun on kritisoida toisia, jollei taustat tiedossa. Yhteiskunta vaan sattuu olemaan sellainen että pärstäkerroimen mukaan niitä karensseja jaetaan. Päivääkään en ole ollut työtön valmistumiseni jälkeen.
Siivoustötöitä en tekisi enään päivääkään. Sen verran rankkaa hommaa. Minulla on hyvä yleiskunto, mutta silti meni selkäni huonoon kuntoon. Tein silti pitkiä päiviäkin, joilla saattaisi olla osallisuutta tuohon.
Toivottelen hyvää kesää kaikille siivoojille hyvää kesän jatkoa. Teette tärkeää työtä! - Siivooja
kokenut.. kirjoitti:
Jos tää oli mulle niin voin kertoa että opiskelun ohella menin toiseen työpaikkaan. Opiskelun lopetin lähinnä sen takia, että koulu ei joustanut yhtään uuden työpaikkani kanssa. Eli jos työt alkoivat 15.00 ja minulla oli koulussa tunteja samaan aikaan, niin en saanut lähteä kesken kaiken pois töihin.
Olen onnellinen että lopetin koulun. Nyt minulla on koulutustani vastaava hyväpalkkainen vakituinen työ.
Turhaan sun on kritisoida toisia, jollei taustat tiedossa. Yhteiskunta vaan sattuu olemaan sellainen että pärstäkerroimen mukaan niitä karensseja jaetaan. Päivääkään en ole ollut työtön valmistumiseni jälkeen.
Siivoustötöitä en tekisi enään päivääkään. Sen verran rankkaa hommaa. Minulla on hyvä yleiskunto, mutta silti meni selkäni huonoon kuntoon. Tein silti pitkiä päiviäkin, joilla saattaisi olla osallisuutta tuohon.
Toivottelen hyvää kesää kaikille siivoojille hyvää kesän jatkoa. Teette tärkeää työtä!Itse annoit vääriä taustoja joten älä ihmettele jos kritisoin sua. Kerroit, että olit puoli vuotta siivoomassa ja sitten alkoi työ kypsyttämään. Menit kouluun ja 4 kuukauden kuluttua loppui motivaatio ja jäit taas työmarkkinatuelle. Kyllä kuulostaa tuo tarina siltä miksi itsesi ilmoititkin eli loiselta.
- Susa
Kerran kun olet ollut nykyisessä työpaikassasi töissä jo viisi vuotta, niin silloin sinulla on 1 kuukauden pituinen irtisanomisaika. Jos olet alle viisi vuotta, niin silloin on 2-viikon irtisanomisaika. Näistä kaikista kannattaa tosiaankin ottaa selvää ja työpaikka tosiaan kannattaa olla hankittuna. Itse soitin viime syksynä liittoon ja kysyin, että miten pitkä karenssi minulle tulisi, jos tulisin sanomaan itseni irti. Liitosta sanottiin, että pahimmillaan viiden kuukauden, koska mukaan laskettaisiin lomarahat.
- infoa
Karenssin määrää työvoimatoimikunta (?)---ei liitto
"Jos työnhakija eroaa työstä ilman pätevää syytä tai on itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssiaika on 90 päivää." - Susa
infoa kirjoitti:
Karenssin määrää työvoimatoimikunta (?)---ei liitto
"Jos työnhakija eroaa työstä ilman pätevää syytä tai on itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssiaika on 90 päivää."Heräsi vain eräänlainen kysymys siitä, että mahdatko sinä edes kuulua liittoon? Tällä hetkellä siivoojina sekä myös esimiehinä työskentelee todella monia ihmisiä, jotka eivät kuulu liittoon, eikä heidän suunnitelmiinsa kuulu edes liittyä.
Itse soitin tästä asiasta liittoon ja kysyin, että miten pitkä karenssi olisi tulossa, niin virkailija puhelin päässä sanoi, että pahimmillaan 5 kuukautta. Tähän sisältyi tietysti lopputili sekä kaikki lomarahat jne... Äkkiäkös siinä on sitten viisi kuukautta mennä hurahtanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997883- 1075617
- 2754881
- 494853
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294