Hei,
Onko kellään kokemusta sairaspäivärahalla opiskelusta? Minulle myönnetty sairaspäivärahaa nykyisistä läsnäolopakollisista päiväopinnoistani. Pystynkö sairaslomalla ollessani osallistumaan toisen alan polkuopintoihin (virtuaaliopetus) joista opintopistettä tulisi 25op/5 oo per kuukausi? Miten kela suhtautuu?
Sairasloma opinnoista-toisen alan polkuopinnot
2
126
Vastaukset
- Anonyymi
Älä kovin paljon levittele tietoa sairauslomasta ja polkuopinnoista. Opiskelet, jos pystyt ja jaksat.
- Anonyymi
Kela.fi:
Voit opiskella jonkin verran sairausloman aikana
Jos saat sairauspäivärahaa, voit opiskella sairauspäivärahakaudella jonkin verran. Sallittu opiskelumäärä on noin 40 % normaalista kokopäivätoimisesta opiskelusta. Opintojen suuntaa antavat enimmäismäärät sairausloman aikana ovat siten seuraavat:
korkeakoulu: 24 opintopistettä lukuvuodessa, 12 opintopistettä lukukaudessa tai 3 opintopistettä kuukaudessa.
ammatilliset opinnot: 24 osaamispistettä / 16 opintoviikkoa lukuvuodessa, 12 osaamispistettä / 8 opintoviikkoa lukukaudessa tai 3 osaamispistettä / 2 opintoviikkoa kuukaudessa. Jos opintojen laajuutta ei ole määritelty osaamispisteinä tai opintoviikkoina, voit osallistua enintään 10 opetustuntiin viikossa.
lukio-opinnot: 10 kurssia / 20 opintopistettä lukuvuodessa, 5 kurssia / 10 opintopistettä lukukaudessa tai 1 kurssi / 2 opintopistettä kuukaudessa, tai 1 ylioppilastutkintoon kuuluva koe lukukaudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774