Kirjoitti serkku USA:sta. Noin 50 v valkoihoinen naisoletettu. Oli teksti harakanvarpaita, ihan kuin ennen alakoulua kirjoitettu tikkukirjaimilla. Ihmettelin.
Sitten selvisi, että nehän ovatkin siellä öMeriiKässä edellä meistä. Meilläkin jo opetusministeri Li sai suuressa idän viisaudessaan poistettua kaunokirjoituksen opetuksen koulussa. Joten perässä tullaan...
Sitten toisaalla oli niin hieno ennekointi tulevasta, että panen sen tänne kokonaan. Siis:
" Ͳurmiolan Ͳommi 20.01.2025 19:51
Kommentit: 692
Itse olen sitä mieltä, että (nykymenolla) lukutaito on tarpeeton sadan vuoden päästä. Siinä missä nyt asetellaan kirjaimia järjestykseen jonkin asian viestittämiseksi tai luetaan tiettyyn järjestykseen asetettuja kirjaimia, jonkin ilmaisun tulkitsemiseksi, asiat tullaan ilmaisemaan «lentävillä kuvakkeilla». Nämä kuvakkeet singahtelevat ja niitä singautellaan näytöllä ja kyky niiden tulkitsemiseen on intuitiivista ja yleismaallista.
Perinteinen kirjoitustaito kyllä säilyy, mutta sitä käytetään tuotannollisesti vain hallinnon tarpeisiin. Tavallisella kansalla ei ole intressiä ymmärtää hallintoa eikä sille edes opeteta lukutaitoa. Riittää kun tottelevat – ja kukapa ei tottelisi, jos muuten kaupasta ei saa ruokaa. Numeroitakaan ei tarvitse osata, kun kännykkä näyttä konkreettisesti leivän kuvakkeilla kuinka moneen leipään hallitus on antanut luvan.
Saldoa ostopisteytykseen voi ansaita esimerkiksi vuokraamalla aivojaan tietoverkkoälyn käyttöön, joka sitten pyörittää monenmoisia «sosiaalisia» sovelluksia. Näillä pisteillä voi sitten vapaa-aikana ostaa aikaa nettipelaamiseen; tuollaiset nettipelit pyörivät taas puolestaan toisten ihmisten aivojen voimalla, jotka ovat vuokranneet aivonsa pelien pyörittämiseen.
Muuten. Kaikki maailman kielet voidaan lopettaa parissa sukupolvessa eliminoimalla puhetaito lasten vanhemmilta (esimerkiksi rokotteita käyttäen) ja antamalla lapselle näyttöpääte, jolla hän kommunikoi keinoälyn kanssa uudella universaali-kielellä, jota «kaikki ymmärtävät».
Ajan myötä nämä lentävät kuvakkeet kehittyvät ja stilisoituvat eräänlaisiksi yksinkertaistetuiksi symboleiksi: KIINAN KIELEN KIRJOITUSMERKEIKSI. "
Ennakkoa...
Anonyymi-ap
0
239
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta843666Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4051350Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty381024Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72883Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä204856Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s286793Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto22750Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33661Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen23659Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan36624