Ennakkoa...

Anonyymi-ap

Kirjoitti serkku USA:sta. Noin 50 v valkoihoinen naisoletettu. Oli teksti harakanvarpaita, ihan kuin ennen alakoulua kirjoitettu tikkukirjaimilla. Ihmettelin.
Sitten selvisi, että nehän ovatkin siellä öMeriiKässä edellä meistä. Meilläkin jo opetusministeri Li sai suuressa idän viisaudessaan poistettua kaunokirjoituksen opetuksen koulussa. Joten perässä tullaan...
Sitten toisaalla oli niin hieno ennekointi tulevasta, että panen sen tänne kokonaan. Siis:
" Ͳurmiolan Ͳommi 20.01.2025 19:51
Kommentit: 692

Itse olen sitä mieltä, että (nykymenolla) lukutaito on tarpeeton sadan vuoden päästä. Siinä missä nyt asetellaan kirjaimia järjestykseen jonkin asian viestittämiseksi tai luetaan tiettyyn järjestykseen asetettuja kirjaimia, jonkin ilmaisun tulkitsemiseksi, asiat tullaan ilmaisemaan «lentävillä kuvakkeilla». Nämä kuvakkeet singahtelevat ja niitä singautellaan näytöllä ja kyky niiden tulkitsemiseen on intuitiivista ja yleismaallista.

Perinteinen kirjoitustaito kyllä säilyy, mutta sitä käytetään tuotannollisesti vain hallinnon tarpeisiin. Tavallisella kansalla ei ole intressiä ymmärtää hallintoa eikä sille edes opeteta lukutaitoa. Riittää kun tottelevat – ja kukapa ei tottelisi, jos muuten kaupasta ei saa ruokaa. Numeroitakaan ei tarvitse osata, kun kännykkä näyttä konkreettisesti leivän kuvakkeilla kuinka moneen leipään hallitus on antanut luvan.

Saldoa ostopisteytykseen voi ansaita esimerkiksi vuokraamalla aivojaan tietoverkkoälyn käyttöön, joka sitten pyörittää monenmoisia «sosiaalisia» sovelluksia. Näillä pisteillä voi sitten vapaa-aikana ostaa aikaa nettipelaamiseen; tuollaiset nettipelit pyörivät taas puolestaan toisten ihmisten aivojen voimalla, jotka ovat vuokranneet aivonsa pelien pyörittämiseen.

Muuten. Kaikki maailman kielet voidaan lopettaa parissa sukupolvessa eliminoimalla puhetaito lasten vanhemmilta (esimerkiksi rokotteita käyttäen) ja antamalla lapselle näyttöpääte, jolla hän kommunikoi keinoälyn kanssa uudella universaali-kielellä, jota «kaikki ymmärtävät».

Ajan myötä nämä lentävät kuvakkeet kehittyvät ja stilisoituvat eräänlaisiksi yksinkertaistetuiksi symboleiksi: KIINAN KIELEN KIRJOITUSMERKEIKSI. "

0

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
        Suhteet
        35
        2126
      2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
        Ikävä
        84
        1283
      3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
        Ikävä
        56
        1248
      4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
        Ikävä
        32
        1162
      5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
        Ikävä
        60
        1129
      6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
        Tunteet
        39
        854
      7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
        Maailman menoa
        121
        739
      8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
        Ikävä
        26
        674
      9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
        Sinkut
        55
        555
      10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
        Yle
        19
        537
      Aihe