tv-maksuista

ruikuttaville..

Tiedoksi vaan näille tv-maksuista ruikuttaville että tv-toiminnan lisäksi Ylen pitää jostain saada rahaa myös radiotoimintaansa!

Monikohan näistä ruikuttajista muistaa sen ajan kun oli olemassa erikseen myös radiolupa? Tai moniko teistä on edes elänyt sitä aikaa?

TV-maksu on perusteltu ja sillä maksetaan erilaisia kuluja, kuten palkat, verot ym. Vai haluaisitteko itse olla työssä saamatta palkkaa?

Lisäksi nyt kun neloselta ja mtv3:lta ei enää jatkossa peritä toimilupamaksuja niin pakkohan ne menot on jotenkin kattaa, siksi tv-maksuja joudutaan nostamaan. Myös yleinen kustannustason nousu pakottaa nostamaan hintoja.

Jos ei kiinnosta maksaa niin nakatkaa sitten tv:nne ikkunasta ulos tai kuten joku neuvoi, poistattakaa siitä tv-lähetysten vastaanottamiseen tarkoitetut komponentit. Sama tietysti myös täytyy tehdä digibokseille, videoille ym. jotka kykenevät vastaanottamaan tv-lähetyksiä.

YLEn työntekijät tekevät laatuohjelmaa ja hyvin, ja ovat ansainneet palkkansa. Tv-maksuilla ne palkat maksetaan.

Turhaa haukkua kommariksi tai idiootiksi vaikka kepulaiset ja kokoomuslaiset sitä mielellään harrastaakin. Sitäpaitsi vaikka olisin edes demari niin sekään ei tee kenestäkään kommaria. Suomessa ei kommunisteja edes ole kuin yhden käden sormelle. Eli kommunismi on lähes kuollut. Demokratia taas ei kenestäkään tee kommunismia. Sosiali-etuliite taas tarkoittaa sitä että tavallisten kaduntallaajienkin tarpeet huomioidaan eikä ainoastaan rikkaiden. Monesti vain tavalliset kaduntallaajat unohtavat mitä oikeasti ovat eli kuuluvat siihen työväenluokkaan.

Uups, nyt meni liialliseksi politikoinniksi mutta siihenhän nämä keskustelut aina menee kuitenkin.

8

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töissä

      Yleisradiossa? Otetaan esimerkiksi YleX, jota tulee kuunneltua joskus. Aamulähetystä tekee 3 - 2 juontajaa ja tuottaja. Päivälähetystä tekee viisi henkilöä. Iltapäiväohjelmaa tekee 2 juontajaa, 1 muu ja tuottaja. Iltaohjelmaa tekee 3 henkilöä ja lisäksi on eri juontajat illoille ja viikonlopuille. Lisäksi on ohjelmajohtajaa, ohjelmapäällikköä ja musiikkipäällikköä ja niin edelleen. Jotain kaupallista radioasemaa pyöritetään puolet pienemmällä porukalla. Mutta mitä välittää kuluista, kun kansa maksaa.

      • Ylellä töissä

        En ole töissä Ylellä. Olen tv-maksuni maksava kansalainen, enkä kehoita ketään tekemään rikosta jättämällä maksut suorittamatta. Toisin kuin eräät tahot. Tiedättekö että rikokseen yllyttäminen on itsessään jo rikos?

        Okei, kaupallisia asemia pyöritetään pienemmillä henkilöstömäärillä. Mutta oletko ottanut huomioon sitä seikkaa että niillä ei myöskään ole mitään aluetoimitusta ja alueellisia uutisia?

        Esim. ns. puolivaltakunnallinen NRJ lähettää samaa ohjelmaa koko kuuluvuusalueelle, eipä siinä paljoa tarvita mitään aluetoimituksia, siis vähemmän porukkaa.

        Kiss FM taas on kuulu siitä että siellä on pyörinyt nykyisin jo vangittujakin ns. toimittajia. Eli ei paljoa ammattitaitoa ja -etiikkaa heiltä odoteta.

        Sitten vielä se seikka että Ylellä on useita valtakunnallisia kanavia, sen lisäksi on aluekanavia, ja sen päälle vielä radiokanavia jotka kuuluu esim. digiradiolla ja digi-tv:n kautta esim. Radio Peili, Yle Klassinen jne.

        Eli todella ontuvat on nuo vertauksesi siitä että paikallisradioilla puolet pienempi määrä porukkaa.

        Tottakai on mutta kanavamäärätkin on paljon suppeampia ja toiminta muutenkin suppeampaa!


      • että
        Ylellä töissä kirjoitti:

        En ole töissä Ylellä. Olen tv-maksuni maksava kansalainen, enkä kehoita ketään tekemään rikosta jättämällä maksut suorittamatta. Toisin kuin eräät tahot. Tiedättekö että rikokseen yllyttäminen on itsessään jo rikos?

        Okei, kaupallisia asemia pyöritetään pienemmillä henkilöstömäärillä. Mutta oletko ottanut huomioon sitä seikkaa että niillä ei myöskään ole mitään aluetoimitusta ja alueellisia uutisia?

        Esim. ns. puolivaltakunnallinen NRJ lähettää samaa ohjelmaa koko kuuluvuusalueelle, eipä siinä paljoa tarvita mitään aluetoimituksia, siis vähemmän porukkaa.

        Kiss FM taas on kuulu siitä että siellä on pyörinyt nykyisin jo vangittujakin ns. toimittajia. Eli ei paljoa ammattitaitoa ja -etiikkaa heiltä odoteta.

        Sitten vielä se seikka että Ylellä on useita valtakunnallisia kanavia, sen lisäksi on aluekanavia, ja sen päälle vielä radiokanavia jotka kuuluu esim. digiradiolla ja digi-tv:n kautta esim. Radio Peili, Yle Klassinen jne.

        Eli todella ontuvat on nuo vertauksesi siitä että paikallisradioilla puolet pienempi määrä porukkaa.

        Tottakai on mutta kanavamäärätkin on paljon suppeampia ja toiminta muutenkin suppeampaa!

        "Olen tv-maksuni maksava kansalainen, enkä kehoita ketään tekemään rikosta jättämällä maksut suorittamatta. Toisin kuin eräät tahot. Tiedättekö että rikokseen yllyttäminen on itsessään jo rikos?"

        TV:n salakatselu ei ole rikos. Rikos on suomen lainsäädännössä teko josta on säädetty rangaistus RIKOSlaissa. TV-maksun kohdalla näin ei ole.


      • joke.nickname

        8.7.2005 19:34:04

        Tämä viesti koske analogista lähetystä.

        Hei YLE:n analogisesta ohjelmatarjonnasta vastaavat !

        Kyllä olette säälittäviä ! Kertokaa millaisella moraalilla varustettu henkilö voi toimia ja osallistua YLE:n nykyisin lähettämään ohjelmatarjontaan.

        Kertokaa minulle, mitä eroa on näillä viimeaikoina esille tulleilla huijauskeräyksillä, joissa rahaa on kerätty mm. sotainvalidien, syöpäsairaiden ym. samanlaisten kohteiden ja YLE:n, Valtioneuvoston ja Viestintäviraston tv-maksuhallinnon muodostaman klikin kansalaisilta TV-maksun nimellä suoritettavalla keräyksellä? Minun mielestäni: EI MITÄÄN !

        TV-maksujen perintä ja hallinto ulkoistettu samalla tavalla kuin kansanedustajien palkkiot. Eli, eihän me, mutta kun noi.

        YLE lähettää jatkuvasti uusintoja siihen malliin, että mikään muu yhtiö, yhteisö tai muu taho ei kehtaisi rahastaa asiakkaita kuten YLE:n hyväkaverijärjestö.

        Kysyttäessä uusintojen täysin käsittämättömästä määrästä, Yle kertoo, että uusintoja pyydetään jatkuvasti. Tämä voi pitää paikkaansa, koska mielestäni ainoat tahot, jotka uusintoja pyytävät ja joiden pitäisikin uusintoja pyytää, ovat YLE:n ohjelmatarjonnasta vastaavien henkilöiden ystävät, sukulaiset ja kylän miehet, varmistaakseen YLE:n ohjelmatarjonnasta vastaavien työpaikat ja palkan juokseminen.
        Tällä uusintarumballa säästetään rahaa ilmeisesti Digi-lähetysten tekoon, kun ei tarvitse tehdä analogiapuolelle ajankohtaisia ja asiallisia ohjelmia. YLE:n analogiapuolen ohjelmistossa on viikoittain ainoastaan muutama asiallinen ohjelma, joka ei ole uusinta.
        Vihjeeksi YLE:lle: lähettäkää esim. koko maanantain ohjelma joka päivä viikon aikana ja seuraavalla viikolla taas maanantain ohjelma uusiksi koko viikon ajaksi. Näin säästätte varmasti hetkessä tarvittavat rahamäärät ties mihin?
        Ohjelmatarjonnasta vastaavat olisivat varmasti kovinkin mielissään, jos he saisivat joka aamu viikon aikana luettavakseen tilaamansa päivälehden maanantain numeron ja seuraavalla viikolla sama rumba, eli joka päivä sama numero postiluukusta. Lehden tilauspalvelusta kerrottaisiin, kysyttäessä moista toimintaa, että hyväksy tai lopeta tilaus.
        Onko YLE:n ohjelmatarjonnasta vastaavien mielestä asiallista lähettää ohjelmia, joita Kiviset ja Soraset katsoivat kallioluolassaan jo ainakin 30 vuotta sitten.


      • N_N

        "Monikohan näistä ruikuttajista muistaa sen ajan kun oli olemassa erikseen myös radiolupa? Tai moniko teistä on edes elänyt sitä aikaa"?

        Unohdit autoradioluvan, joka piti olla autossa mukana. Se jopa tarkastettiin poliisin ja katsastusmiehen toimesta. Matkaradiollekin piti olla lupa erikseen. Pelkkä kotiradiolupa ei riittänyt.
        Narisijat ja ruikuttajat! 55 senttiä/vrk on aivan mitätön hinta. Sisältyyhän siihen nykyisin kaikki kodin televisiot ja radiot. Myös autoradiot.


    • Muistanpa hyvinkin radioluvan.

      TV-maksu on perusteltu, mutta se laajuus, jolla ns. julkisen palvelun kanavia rakennetaan ei ole itsestään selvä. Havaittavissa on mammuttitautia. YLE:n ei pidä myöskään kilpailla lupavaroin kaiken roskan tuottamisessa kaupallisten kanavien kanssa.

      Vaikka TV-maksu onkin perusteltu, ei maksun kerääminen ole vähimmässäkään määrin oikeudenmukaista eikä kohtuullista. Eikä korjausta näytä olevan tulossa.

      Kun analoginen signaali hiipuu voipi olla, jotta pönttö kannetaan kierrätykseen.

    • Linda

      Porukat on maksanu tähän mennessä tv-lupani mutta tulevaisuudessa en varmaankaan tule tv lupaa maksamaan. En kato ylen ohjelmia enkä kuuntele radiota, joten miksi minun pitäisi niistä maksaa???

    • joke.nickname

      8.7.2005 19:34:04

      Tämä viesti koske analogista lähetystä.

      Hei YLE:n analogisesta ohjelmatarjonnasta vastaavat !

      Kyllä olette säälittäviä ! Kertokaa millaisella moraalilla varustettu henkilö voi toimia ja osallistua YLE:n nykyisin lähettämään ohjelmatarjontaan.

      Kertokaa minulle, mitä eroa on näillä viimeaikoina esille tulleilla huijauskeräyksillä, joissa rahaa on kerätty mm. sotainvalidien, syöpäsairaiden ym. samanlaisten kohteiden ja YLE:n, Valtioneuvoston ja Viestintäviraston tv-maksuhallinnon muodostaman klikin kansalaisilta TV-maksun nimellä suoritettavalla keräyksellä? Minun mielestäni: EI MITÄÄN !

      TV-maksujen perintä ja hallinto ulkoistettu samalla tavalla kuin kansanedustajien palkkiot. Eli, eihän me, mutta kun noi.

      YLE lähettää jatkuvasti uusintoja siihen malliin, että mikään muu yhtiö, yhteisö tai muu taho ei kehtaisi rahastaa asiakkaita kuten YLE:n hyväkaverijärjestö.

      Kysyttäessä uusintojen täysin käsittämättömästä määrästä, Yle kertoo, että uusintoja pyydetään jatkuvasti. Tämä voi pitää paikkaansa, koska mielestäni ainoat tahot, jotka uusintoja pyytävät ja joiden pitäisikin uusintoja pyytää, ovat YLE:n ohjelmatarjonnasta vastaavien henkilöiden ystävät, sukulaiset ja kylän miehet, varmistaakseen YLE:n ohjelmatarjonnasta vastaavien työpaikat ja palkan juokseminen.
      Tällä uusintarumballa säästetään rahaa ilmeisesti Digi-lähetysten tekoon, kun ei tarvitse tehdä analogiapuolelle ajankohtaisia ja asiallisia ohjelmia. YLE:n analogiapuolen ohjelmistossa on viikoittain ainoastaan muutama asiallinen ohjelma, joka ei ole uusinta.
      Vihjeeksi YLE:lle: lähettäkää esim. koko maanantain ohjelma joka päivä viikon aikana ja seuraavalla viikolla taas maanantain ohjelma uusiksi koko viikon ajaksi. Näin säästätte varmasti hetkessä tarvittavat rahamäärät ties mihin?
      Ohjelmatarjonnasta vastaavat olisivat varmasti kovinkin mielissään, jos he saisivat joka aamu viikon aikana luettavakseen tilaamansa päivälehden maanantain numeron ja seuraavalla viikolla sama rumba, eli joka päivä sama numero postiluukusta. Lehden tilauspalvelusta kerrottaisiin, kysyttäessä moista toimintaa, että hyväksy tai lopeta tilaus.
      Onko YLE:n ohjelmatarjonnasta vastaavien mielestä asiallista lähettää ohjelmia, joita Kiviset ja Soraset katsoivat kallioluolassaan jo ainakin 30 vuotta sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe