ONko tai toimiiko LInuxissa esim, Mullvadin kaltainen vpn, tai onko siihen olemassa koska tarvii matkustaessa näyttää olevan EU alueella jotta saan tv tarjonnat näkymään ?
Kiertelen siis ympäri maailmaa, ja voisin laittaa matkaläppäriin jonkun Linux jakelun jos siihen saa hyvän vpn palvelun.
Linuxissa VPN palvelut ?
11
161
Vastaukset
- Anonyymi
Ei siinä mikään toimi, se on sekoileva paska.
- Anonyymi
Ei linux ole sekoileva paska ja kyllä linuxissa toimii kaikki! Sen sijaan sinun rakas wintoosas ei toimi.
- Anonyymi
Yleensä palveluntarjoajalla on jokin skripti, jonka ajamalla reititystauluun tulee uusi reitti esim. painoarvolla 1000. Alkuperäinen reititys jää siis jäljelle ja sen saa käyttöön sulkemalla vpn-reitin. Skriptin voi tehdä myös itse valmiin pohjan perusteella jos valmista ei ole tarjolla.
Nykyään taitaa löytyä jo GUI:sta VPN:n pystytys ainakin OpenVPN:n avulla. VPN-palvelu on käyttöjärjestelmistä riippumatonta. Pitää vain löytää sellainen VPN-palvelin, mikä (toivottavasti) ei vakoile kaikkea liikennettä.
Tor-verkossa esimerkiksi on palvelimia, joiden luotettavuutta ei voida mitenkään todentaa. Tietoturva on tällöinkin täysin käyttäjän vastuulla.- Anonyymi
Mielessä käynyt asentaa OpenVPN-serveri ja luoda tämän avulla sisäverkko koko suvulle. Helpottaisi kummasti valokuvien jakamista kun ne voisi olla verkkolevyllä kaikkien nähtävänä.
- Anonyymi
Mullvad on kyllä Linuxille siinä missä muillekkin. https://mullvad.net/fi/download/vpn/linux
Ei vpn palvelun käyttö tarkoita välttämättä muuta, kuin maanestojen kiertämisen mistä ap sanoikin.
Kauan on Linuxin suosio junnannut paikallaan, mutta mitä Mikkisoftan uutisia katellut maksullisuuksista, niin eiköhän toimi syöttönä Linuxin lapaan.
En tiedä mikä ei Linuxissa nykyään toimisi, mutta näytönohjain ajureissa heillä on parantamisen varaa. Jotain sille pitäisi tehdä.- Anonyymi
Ei niissä näytönohjainten ajureissakaan ihan hirveitä eroja enää ole. AMD ei ole enää vuosiin julkaissut erillisiä ajureita, vaan ne on sisäänrakennettu kerneliin. AMD:n erilliset ajurit olivat aikanaan aivan karmeat. En ole minkään softan kanssa törmännyt yhtä pahoihin ongelmiin. nVidian ajurit ovat suppeammat vs. Windows. Tosin ei näidenkään suorituskyky mikään onneton ole. Unigine Heavenilla tuli joskus testailtua Radeon RX580:stä Win vs. Linux, niin ei erot mitään päätä huimaavia olleet. Rautana oli AMD FX-6350, 16 Gt DDR3:sta ja Asrockin 990FX Extreme3 emolevy. nVidia on oma juttunsa, koska he eivät ole halunneet avata ajureidensa lähdekoodia, ja siksipä nVidian kortit tarvitsevat omat suljetut ajurinsa. Todella suppeat nämä ovat mikäli vertaa Windowssin vastaaviin. Kortti, jota joskus käytin oli vanha GT630 1 Gt:n muistilla, niin aika sama mitkä ajurit sillä olisivat olleet käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niissä näytönohjainten ajureissakaan ihan hirveitä eroja enää ole. AMD ei ole enää vuosiin julkaissut erillisiä ajureita, vaan ne on sisäänrakennettu kerneliin. AMD:n erilliset ajurit olivat aikanaan aivan karmeat. En ole minkään softan kanssa törmännyt yhtä pahoihin ongelmiin. nVidian ajurit ovat suppeammat vs. Windows. Tosin ei näidenkään suorituskyky mikään onneton ole. Unigine Heavenilla tuli joskus testailtua Radeon RX580:stä Win vs. Linux, niin ei erot mitään päätä huimaavia olleet. Rautana oli AMD FX-6350, 16 Gt DDR3:sta ja Asrockin 990FX Extreme3 emolevy. nVidia on oma juttunsa, koska he eivät ole halunneet avata ajureidensa lähdekoodia, ja siksipä nVidian kortit tarvitsevat omat suljetut ajurinsa. Todella suppeat nämä ovat mikäli vertaa Windowssin vastaaviin. Kortti, jota joskus käytin oli vanha GT630 1 Gt:n muistilla, niin aika sama mitkä ajurit sillä olisivat olleet käytössä.
Suuria ja suuria, sehän riippuu miten asian kattoo. Kyllä sen ainakin joissain peleissä huomaa että toiseen on lutviutunut jotkut paremmin. Mulla oli Mintin rinnalla w10, ja molemmilla tuli pelattua mm, WoT,ia, ja ero oli silmin nähtävissä lähinnä grafiikoissa. Ei se peli mitenkään laginut MIntilläkään, ja mulla oli ne Mintin suosittelemat ajurit käytössä. En muita ajurivaihtoehtoja tosin kokeillutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuria ja suuria, sehän riippuu miten asian kattoo. Kyllä sen ainakin joissain peleissä huomaa että toiseen on lutviutunut jotkut paremmin. Mulla oli Mintin rinnalla w10, ja molemmilla tuli pelattua mm, WoT,ia, ja ero oli silmin nähtävissä lähinnä grafiikoissa. Ei se peli mitenkään laginut MIntilläkään, ja mulla oli ne Mintin suosittelemat ajurit käytössä. En muita ajurivaihtoehtoja tosin kokeillutkaan.
Itse käytin noiden erojen hakemiseen Unigine Heaven testiohjelmaa. Vanha AMD FX ei muutenkaan ehkä ollut se paras testialusta, koska suoritin itsessään oli suht hidas. Nyt ehkä tulokset olisivat eri luokkaa, kun kyseinen kone on päivitetty Ryzen 5 3600:ksi. Tuon koneen pelisuorituskyvyllä ei sinänsä ole merkitystä, koska se ei ole pelikäytössä.
- Anonyymi
Proton VPN on luotettava, nopea ja ilmainen.
- Anonyymi
Mistä tiedät että se on luotettava?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031697- 2101537
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58845En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k51794Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49785Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36735Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58735The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5732