Vaivat alkaa lisääntyä

Anonyymi-ap

Kuvaus;
81v nainen, jolla DMII ja hypertensio (ilm. ei lääkehoitoa), vuosia sitten ollut kolarissa.
Vuoden verran alaselkävaivaa, joka pahenee hiljalleen. Kollegan on ohjelmoinut lannerangan rtg:n mahdollisen kipusyyn selvittämiseksi. Rtg.ssa L1 nikamakorpuksen yläpäätelevyssä kompressiomurtuma. L4-5 sekä presakraalivälissä diskusvälit huomattavan madaltuneet. Myös degeneratiivista muutosta.

Oli musertava diagnoosi ja nyt mietintään, syönkö lopunelämäni särkylääkkeitä, koska ei kai ole muutakaan mahdollisuutta.

Malla

14

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ymmärrän, mutta lohdutan sinua, että myös monesti tuki- ja liikuntaelin sekä selkävaivat sellaisia, jotka aaltoilevat oireilussaan. Voi olla parempanakin välillä. Ja myös ohjauksella/kuntoutuksella voidaan tilannettasi ehkäpä helpottaa. Jos löytyy sinulle sopiva kipu- ja särkylääke, niin eihän se haittaa sitä sitten syödä, vaikka elämä loppuun. Aina on kiitollista, jos vaivoihin ja sairauksiin yleensäkin lääkkeellä helpotusta saa.

• Joudun syömään särkylääkkeitä joka päivä. Ei siitä ole haittaa ollut elämääni, kivuista olisi enemmän.

• Anonyymi

Välillä on kaamena kovia luukipuja lannerangassa ja muualla.
      Ei meinaa päästä liikkeellekään.
      Välillä ne laantuvat ihmeekseni.
      Vaikeus on se, lääkärit on kieltäneet tehoavan kipulääkkeen,
      koska olen vanha,
      vaikka se auttaa riittäväsi pienelläkin annoksella.
      Yksityiseltä olen sitä saanut vielä pienellä anoksella otettavaksi.

• Anonyymi

Ehkä kipusi pysyy hallinnassa vielä, Toivotaan ! Älä menetä toivoa !
      Moni tässä iässä syö kipulääkettä joka päivä.

• Anonyymi

Voitko kertoa mitä tarkoittaa DMII ja hypertensio ?

• Anonyymi

Voisin viiveellä vastata. Googlasin tuon itsekin ja verenpaineeseen viittasi. Onhan minulla siihen lääke, mutta on myös mittari kotona ja otan tarvittaessa, sillä tuo mokoma vaihtele aika paljon. Syytä en tiedä, olisiko vain mittarissa, joka on Omron.

Tuo murtuma ihmetyttää? Olenko sen saanut lukuisissa kaatumisissa, kun kumartuessa olen usein kaatunut ns. "turvalleni" ja en pääse ylös kuin hiljaa hivuttamalla.

Lannerangan välilevyt L4-5 eivät ihmetytä, sillä siitä leikattiin hermopuristus, joka oli pahasti "ruhjoutunut"?`,

Autokolarini oli jo v-74, mutta sen jälkeen alkoi nämä selkäoireet, jotka olivat mukamas synnynnäisiä vikoja?

• Anonyymi kirjoitti:

Voisin viiveellä vastata. Googlasin tuon itsekin ja verenpaineeseen viittasi. Onhan minulla siihen lääke, mutta on myös mittari kotona ja otan tarvittaessa, sillä tuo mokoma vaihtele aika paljon. Syytä en tiedä, olisiko vain mittarissa, joka on Omron.

Tuo murtuma ihmetyttää? Olenko sen saanut lukuisissa kaatumisissa, kun kumartuessa olen usein kaatunut ns. "turvalleni" ja en pääse ylös kuin hiljaa hivuttamalla.

Lannerangan välilevyt L4-5 eivät ihmetytä, sillä siitä leikattiin hermopuristus, joka oli pahasti "ruhjoutunut"?`,

Autokolarini oli jo v-74, mutta sen jälkeen alkoi nämä selkäoireet, jotka olivat mukamas synnynnäisiä vikoja?

Mullakin on Omron käsivarsimittari.
        Oletko kiinnittänyt huomiota siihen, että mittari ja asentosi on ohjeen mukainen mitattaessa.
        Kuulemma saattaa vaikuttaa paljonkin tulokseen.
        Itse teen niin, että kun mittaan, odotan 5-10min ja mittaan toisen kerran.

On tullut luettua ihmisten kertomuksia siitä, kuinka vakuutuslääkärien mielestä ilmiselvätkin tapaukset ovat synynnäisiä vikoja.

• Eipä tuo kovin hyvältä näytä. Tulee mieleen kipuklinikka, jos sinne pääsisi, mikäli kivut käy sietämättömäksi.
      Onko tuo diabetes hallinnassa. Ymmärsinkö oikein, että verenpainetautiin ei ole lääkitystä, jos, niin miksei?

• Anonyymi

EN pääse alakuloisesta eroon,
      tai voisko sitä sanoa masennukseksi,
      eli kuoleman halusta eroon,

mikä kumma minuun on iskenny ,
      nuorena ja terveenä ei ikinä tullu mileleenkään haluta kuolla,
      mutta nykyisin se kalvaa päivät pitkät mielessä,,,,,, kumpa kuolsi pois,,,,,,

kaikki uutisetki inhottaa,
      yhtä ja samaa jauhetaan,
      Trumppi on jumala , putin on hullu,
      sota euroopassa, vahukset ei saa asiallista hoivaa,
      valtion talous kuralla,

----
      haluais matkustaa lämpöön aurinkoon kauas pois suomesta,
      mutt vanhus ei jaksa yksin, ehkä ei jaksais kaksinkaa,

kuinka lääkket hoituis kakaomailla,
      entä kun on uupunu jo kotimaassa,
      haluis vaan jonneki paeta tätä hullua maailmaa,
      tai itteään pakenis ,
      haluis paeta omaa vanhuuttaan, surkeuttaan, avuttomuuttaan,
      jonnekki jossa voisi vain olla,
      mennä ja tulla
      ja kaikki passaisi vain mua, kaikki olisi aina valmista, kuten vuode, ym.
      mun tarvis vain olla ja viettää aikaa,
      tai menis viettämään viimesiä elinpäiviään ulkomaille täyshoitoon hotelliin,

onko kenelläkään muilla tämmösiä tai joitain muita ihania haaveita,
      jos niin minkäläisia ne olisi ?

• Anonyymi

No, eipä hyvältä näytä olo tilani. Toissapäivänä menin pesaisemaan paistinpannuani vessan lavuaariin, koska, no,no, tiskiallas oli odottamassa tiskausta.

Siitä kumarasta noustessani jotenkin kaikki pimeni ja kaaduin selälleni, löin peppuni ja pääni, mutta onneksi tajuissani.

Malla siis sairastaa, kaik´ on kipeänä hällä, päät ja peppukin.

Onhan minulla ollut tuota huimausta aiemmin, joten nyt vain täytyy muistaa, miten toimin.

Täytyisi vain tilata ne labrakokeet ja kuulostella, paraneeko tuo pää ja peppu?

Malla tuskissaan

• Voi sentään, onneksi ei mennyt taju.
        Kaikkea ei voi ennakoidakaan, eikä aina joka hetki huomaakaan.
        Tilaa nyt vaan niitä labrakokeita.
        Itse soitin viime viikolla, ei tarvinnut jonottaa, kun on takaisin soitto, joka tulikin tunnin sisään. Sh laittaa lähetteen labraan. Sain netillä tilattua ajan.

Toivottavasti kipeydet hellittää.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Voi sentään, onneksi ei mennyt taju.
        Kaikkea ei voi ennakoidakaan, eikä aina joka hetki huomaakaan.
        Tilaa nyt vaan niitä labrakokeita.
        Itse soitin viime viikolla, ei tarvinnut jonottaa, kun on takaisin soitto, joka tulikin tunnin sisään. Sh laittaa lähetteen labraan. Sain netillä tilattua ajan.

Toivottavasti kipeydet hellittää.

Kiitos eliaana.

Malla

• Anonyymi

Voep olla aivoverenkiertohäiriö, niitä on meidän ikäisillä.

• Anonyymi

Onhan tuossa kertynyt monenlaista lääkettä Buranasta PDE5-estäjiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1610
    2. 210
      1487
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1000
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      969
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      54
      777
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      755
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      702
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      696
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      695
    Aihe