Siellä joku kysyi;
" Mitä tämä tarkoittaa selkosuomeksi?"
Ehkä tämä kertoo jotain siitä, mitä kukaan ei ymmärrä.
Selkosuomea, ilman pisteitä ja pilkkujani, koska
ajatuksissani niitä ei ole.
Pieni vihje, yksinäisyys ajaa liikkeelle!
- Yksinäisyys hiipi ovelleni
siirtyi sisään vilunväreinä
kovana tyynynä pääni alle,
kylmänä kahvina kupissani
suolattomana voina leivälleni
eikä mikään maistu entiselle.
Se otti minua vyötäisiltä
kaatoi vuoteelleni palelevana
silitti kovalla kädellä poskeani
ja vaati vain nukkumaan..
nukkumaan pois muistoista
heräämättä turhiin unelmiin
haaveilematta huomisista.
” Minä, yksinäisyys,
asetun taloksi taloosi,
majoitun huoneisiisi huokauksina,
askeliisi painoksi,
ajatuksiisi tummaksi möykyksi,
harteillesi taakkana kannettavaksi
ja muuttokuormiisi pakattavaksi.”
Yksinäisyys tunki tunkkaisen hajunsa
tuuletettuun huoneeseeni
levitti paksun peittonsa
josta kylmyys huokui iholleni
viileille lakanoilleni levitti jääkiteet
ja vaati minua nukkumaan vierelleen.
Pakenin yksinäisyyttä yksinäisyyteen,
matkasin omaan minuuteeni.
Voimakseni kaappasin unelmat,
haaveiden harteilla ratsastan tulevaisuuteen.
Yksinäisyys asuu huoneessani,
untuvatyynyä ei tarjoa pääni alle.
® suojattu.
Istahdin juttelemaan
29
348
Vastaukset
Jos runo on omasi niin olet kyllä ihan "oikea" runoilija. Koskettavasti tämä runo tuo esille yksinäisyyden hyisen kosketuksen ihmisen elämässä, miten se liimautuu kiinni lakanoihin, kyllästää ilmapiirin, valloittaa ja peruuttaa lämmön ja toivon paremmasta.
Upea ja vaikuttava runo.
Nostan stetsoniani.- Anonyymi
Runo on kyllä vaikuttava, mutta ei sinun tulkintasi siitä.
Anonyymi kirjoitti:
Heh! Tee itse parempi :) Tai ole vaiti.
(Oletko koskaan kuullut sanontaa että ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa toisesta ihmisestä, niin paree olla silloin hiljaa?)- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Heh! Tee itse parempi :) Tai ole vaiti.
(Oletko koskaan kuullut sanontaa että ellei sinulla ole mitään hyvää sanottavaa toisesta ihmisestä, niin paree olla silloin hiljaa?)Tuossa ei kyllä kukaan puhunut SINUSTA, vaan tökeröstä tulkinnasstasi,Ole itse vaiti, miksi luulet että joka asia pyörii juuri sinun napasi ympärillä. Sitäpaitsi itselläsi on harvoin hyvää sanottavaa kenestäkään, paitsi se 1 poikkeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sallikaa lukijoiden nauttia runon sanomasta. Kiitos siitä.
Jokaisella on oikeus tuntea sen välittämä tunnelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sallikaa lukijoiden nauttia runon sanomasta. Kiitos siitä.
Jokaisella on oikeus tuntea sen välittämä tunnelma.Juuri niin. Se runon tunnelma välittyy suoraan ilman selittäjiä, jokaiselle ainutlaatuisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei kyllä kukaan puhunut SINUSTA, vaan tökeröstä tulkinnasstasi,Ole itse vaiti, miksi luulet että joka asia pyörii juuri sinun napasi ympärillä. Sitäpaitsi itselläsi on harvoin hyvää sanottavaa kenestäkään, paitsi se 1 poikkeus.
Mikähän lienee oma ongelmasi. Hänen tulkintansa oli ihan positiivinen. Jotta hae sinä apua ja kehity.
- Anonyymi
tuskin kenenkään oloa parantaa kiistely muidem aloituksissa
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Tarpeetonta yrittää syyllistää minua aloituksen pilaamisesta.
Et edes sinä onnistu tuota hienoa aloitusta pilaamaan. Se on yhä paikallaan esimerkkinä kirjallisesta lahjakkuudesta.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mistä sä tuonkin taas revit?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Älä välitä noista happamista huomautuksista, ihmisellä on oikeus tulkita taiteen
lajeja vapaasti, niinkuin itse tuntee ja ymmärtää. Jokainen teos, on se kirja,
maalaus tai musiikkia kertoo eri asioita eri ihmiselle ja toiseen kertaan koettuna jopa toisenlaisiakin kuin ensimmäisellä kerralla. Taide on moniulotteista.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä muun, että runoja ei pitäisi kenenkään "selittää".
Jokaisella pitää olla oikeus tulkita runo niin kuin sen kokee ja tuntee.
Aloittajalle kiitos 🌹
(Sama koskee montaa muutakin taidelajia.)- Anonyymi
Jokainen voi ja saa kokea, tulkita ja selittää runot ja kaikki muutkin taiteen lajit aivan miten tahtoo ja kaikilla on myös oikeus kertoa, miten kokivat ja tunsivat.
- Anonyymi
Kaikki taiteen lajit koskettavat jokaista eri tavalla ja ne on tarkoitettu herättämään tunteita, ajatuksia... kerroin sen mitä minulle tuli mieleen ja sain loukkaavan vastauksen, joka tuskin tuli aloittajalta.
🕊
Eiköhän kysymys ole edelleenkiin siitä että joillekin on pääasia se kuka eikä mitä.- Anonyymi
Kiitos mielipiteestäsi. ja kiitos kaikille viestinsä jättäneille.
Kaikilla on omat mieltymykset.
Toiselle silli on paras suolakala, toinen haluaa graavilohta.
En ole käynyt palstoilla sitten aloitukseni lähetä napin painalluksen!
En siis ole kiittänyt enkä kommentoinut, nyt vastaan.
Kaikilla on samat oikeudet, sääntöjen puitteissa, vaikka joskus tulee mieleen, onko täällä mitään rajaa millään.
En ole ikinä edes lapsillani sallinut samankaltaista käyttäytymistä muita ihmisiä kohtaan, kuin täällä on, ja sallitaan! Aikuiset, ikääntyneet ihmiset, ihan kuin lapsuus olisi tullut samalla kun kulku hidastuu. Silloin nauttii saadessaan tehdä jotain jäynää, lasten tapa, jos se on sallittu ja siihen on saanut tottua. Kohtelias käytöstapa on hukassa.
Minulla ei ole valtaa puuttua kenenkään mielipiteeseen, en halua olla osoittamassa tietä ulos, tai pyytää "pesemään suuta," kuten lasteni kohdalla huonosta käytöksestä oli tapana rangaista.
Olen huomannut, asiattomia viestejä, toisten arvostelemista ja aloittajille huomautus viestien sisällöstä pituudesta ja laadusta.
Minun runoni ja tekstini saa arvostella.
Jokainen näkee ja tulkitsee asiat omalla tavallansa.
Runokin voi olla pitkän harkinnan jälkeen syntynyt, ajateltu ja taas ajateltu, ehkä korjattukin, ennen sen lopullista muotoa.
Tai, se voi olla hetken mielikuva, usein spontaani suoraan ajatuksista.
Itse olen onnellinen jos lukija kertoo mitä hän tekstistä ajattelee, mitä näkee siinä sellaista joka antaa aiheen ajatella sisältöä.
Arvosteluja, mielipiteitä, moitteita ja kaikkea sitä mitä lukijoilla on sanottavaa.
Olen outo, mutta sellaisena haluan myös pysyä.
Minä en ole tärkeä, vaan minulle on tärkeää se teksti mitä kirjoitan ja kirjoitan vain oman ajatusmaailmani kautta tulevia ajatuksia.
Kaikille eivät ole mieleen, mutta en minäkään tykkää kaikesta mitä luen.
Olemmehan tasoissa, kiitos.
Kiitos kun, ja jos, olette rehellisiä. - Anonyymi
Piilokuvastasi huolimatta, "🕊".
en voi tietää, enkä halua tietää , kuka olet, mutta yhdyn viimeiseen lauseeseesi ja todistan, että näin täällä käyttäydytään. Anonyymi kirjoitti:
Piilokuvastasi huolimatta, "🕊".
en voi tietää, enkä halua tietää , kuka olet, mutta yhdyn viimeiseen lauseeseesi ja todistan, että näin täällä käyttäydytään.Paloma, rauhankyyhkyhän se siinä lentelee . Joskus käväisen vielä palstalla yöllä, luen aina tabletilla sängyssä puolisen tuntia ennen valojen sammuttamista ja koska tablettini on androidi, niin kirjaukseni ei ole voimassa siellä. Joten profiilikuvan asemesta käytän kuvaa. Ei se ole mikään salaisuus.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Paloma, rauhankyyhkyhän se siinä lentelee . Joskus käväisen vielä palstalla yöllä, luen aina tabletilla sängyssä puolisen tuntia ennen valojen sammuttamista ja koska tablettini on androidi, niin kirjaukseni ei ole voimassa siellä. Joten profiilikuvan asemesta käytän kuvaa. Ei se ole mikään salaisuus.
Rauha ei kulje täällä mukanasi, huonosti keksitty nikki!
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Paloma, rauhankyyhkyhän se siinä lentelee . Joskus käväisen vielä palstalla yöllä, luen aina tabletilla sängyssä puolisen tuntia ennen valojen sammuttamista ja koska tablettini on androidi, niin kirjaukseni ei ole voimassa siellä. Joten profiilikuvan asemesta käytän kuvaa. Ei se ole mikään salaisuus.
Tiesinhän tuon, kukaan muu ei profiiliinsa ole tekstiksi kuvia printannut.
Ja merkin tunnistan, mutta selitystä sen käyttöön en!
Minullakin on Android. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauha ei kulje täällä mukanasi, huonosti keksitty nikki!
Eikö kulje, vaikka hän ahkerasti muita syyttelee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kulje, vaikka hän ahkerasti muita syyttelee?
Piilosta on hyvä piikitellä.
Salainen vihjeensä, tässä olen, mutta et tunne,, ettei Androidilla, ontuu,
Miksi rekattu kulkee täällä palstoilla anona?
etteipaljastuisi! Anonyymi kirjoitti:
Piilosta on hyvä piikitellä.
Salainen vihjeensä, tässä olen, mutta et tunne,, ettei Androidilla, ontuu,
Miksi rekattu kulkee täällä palstoilla anona?
etteipaljastuisi!Kirjoitan lähes aina pöytäkoneella, johon salasanani on tallennettu. Joskus harvoin kirjoitan jotain tabletillani ja koska en muista salasanaa laitan vain kyyhkysen. Koska olen kirjoittanut näillä palstoilla aina samalla nimellä, lähes kaikki tietävät ja tunnistavat minut. En kuulu siihen jengiin jotka heittävät kiven ja piiloittavat käden.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kirjoitan lähes aina pöytäkoneella, johon salasanani on tallennettu. Joskus harvoin kirjoitan jotain tabletillani ja koska en muista salasanaa laitan vain kyyhkysen. Koska olen kirjoittanut näillä palstoilla aina samalla nimellä, lähes kaikki tietävät ja tunnistavat minut. En kuulu siihen jengiin jotka heittävät kiven ja piiloittavat käden.
Kyllä se kivi sattuu yhtä kipeästi, vaikka se tulee nikilliseltä henkilöltä.. En ainakaan minä halua tietää sinusta mitään enkä halua missään tunnistaa. Enkä ylipäätään kuulu mihinkään jengiin, en ole koskaa kuulunut. Olen yksilöllinen ja yhteisöllinen, mutten jengiytynyt .
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kirjoitan lähes aina pöytäkoneella, johon salasanani on tallennettu. Joskus harvoin kirjoitan jotain tabletillani ja koska en muista salasanaa laitan vain kyyhkysen. Koska olen kirjoittanut näillä palstoilla aina samalla nimellä, lähes kaikki tietävät ja tunnistavat minut. En kuulu siihen jengiin jotka heittävät kiven ja piiloittavat käden.
Itse en tallentaisi salasanoja, toki tälläisen huuhaa palstan salasanalla ei ole merkitystä, joten se voi olla niin helppo jonka aina muistaa, jos vaan muisti pelaa.
Mitä tulee kivien heittämiseen, niin toiset niitä heittelee ja toiset heittää jopa moukaria, vaikka etiketistä jauhavatkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en tallentaisi salasanoja, toki tälläisen huuhaa palstan salasanalla ei ole merkitystä, joten se voi olla niin helppo jonka aina muistaa, jos vaan muisti pelaa.
Mitä tulee kivien heittämiseen, niin toiset niitä heittelee ja toiset heittää jopa moukaria, vaikka etiketistä jauhavatkin.Ja jotkut jyrää , kuulamörssärin ottein. Vaikka jauhavar positiivisuudesta.
- Anonyymi
KIITOS lukijat ja kokijat.
Arvostelun toki hyväksyn, siihen on tavallaan velvollisuuskin. lausua oma mielipiteensä jos teksti on jollain tavalla saanut lukijan kiinnostumaan ja vastaamaan tekstiin.
Olkoon se aloitus, tai kommentti jossain välissä, asiallinen arvostelu, mielipide ja moite, kaikki saa ilmaista rehellisesti mitä ajatteli.
Kiitos. ajastanne.
Tekstistä, aiheesta tms. olen valmis keskustelemaan kanssanne enemmänkin, epäilen vain, uskaltaako kukaan mukaan sanojen salattuun maailmaan. - Anonyymi
Voisiko joku lähettää omaakin tekstiänsä tänne?
- Anonyymi
Olen esittänyt Ylläpidolle pyynnon tämän aloitukseni poistamisesta.!
En vastaa keskustelun jatkosta,
en osallistu millään tavalla jatkoon.
Voikaa hyvin ja sopikaa yhteistyöstä palstojen rauhoittamiseksi.
ap-aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137