Kuukautiset ovat pidentyneet

Anonyymi-ap

Mulla on kuukautiset pidentyneet muutamalla vuotopäivällä. Mietin vain miksiköhän on näin. Olen vähän alle 40v. Ovulaation tunnistan ihan selkeästi valkovuodon koostumuksesta ja sitä tulee reilusti ja housut kastuu, jos ei ole pikkuhousunsuojaa. Kuukautiset ovat myös reilummat kuin aikaisemmin ja siteitä pitää vaihtaa tiheämmin. Olisiko aika mennä lääkäriin.

8

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lähestyvät vaihdevuodetkin saattavat tehdä sen, että vuotoihin tulee muutoksia.
      Voi olla runsaampaa, niukempaa, epäsäännöllisempää, voi joskus jäädä kokonaan väliin, joskus voi tulla vuoto useammin kuin kerran kuussa.

• Anonyymi

joo lääkäriin eikös sitä sanota et jos vuotoon tulee muutoksia nii sit pitää käyä lääkärissä

• Anonyymi

Vuosien mittaan vaihtelua ja muutoksia tulee jokaiselle.

• Anonyymi

Voihan sitä lääkäriin mennä. Mutta vuoto riippuu kohdun limakalvon paksuudesta . En tiedä mitä gynekologi voi muuta tehdä kuin ultra kohdun niin näkee monta milliä kohdunlimakalvo on.

• Anonyymi

Minulla loppui kuukautiset täytettyäni 40 vuotta. Ne oli seitsemän vuotta poissa, sitten taas tulivat muutamia kertoja harvakseltaan. Kaksi kertaa niin, että oli vain kuukausi väliä, sitten meni viitisen kuukautta kun tulivat taas, sen jälkeen pari kuukautta ja taas tuli. Sitten taas loppuivat kokonaan, eikä ole enää tullut moneen vuoteen.
      Silloin kun noita vuotoja oli, muutama lääkäri oli tietoinen asiasta, mutta ei siihen puututtu millään tavalla, ei tutkittu tms.
      Turhia neuvoja kaikki nuo " mene lääkäriin " jutut.
      Tosin kyllä muissakin yhteyksissä kuin pelkissä naistenvaivoissa. Käypä hoitokin patistaa milloin mistäkin ottamaan yhteyttä lääkäriin, mutta miksi mennä, kun ei lääkärit tee millekään mitään ?

• Anonyymi

Kyllä ehkäisyneuvolassa tutkitaan.Sun paikkakunnalla ei palvelut toimi

• Anonyymi

Myoomat on tavallisia. Mutta gyne käynnillä sekin selviää.

• Anonyymi
      UUSI

Jos tulee vuotoon muutoksia, niin pitäisi käydä lääkärissä, joka harkitsee sitten lisätoimenpiteiden tarpeesta. Minut lähetettiin naistentautien polille, vaihdevuosioireita ei ollut, ja siellä löydettiin kohdusta myooma, joka aiheutti vuodot. Myooma poistettiin ja vuodot palasi normaaleiksi, tai itse asiassa loppuivat kokonaan, koska siellä asennettiin myös hormonikierukka, joka ilmeisesti auttaa siinä ettei myoomia pääse niin helposti kasvamaan uusia. Tutkimuksia gynen polilla oli ultraus, kohdun limakalvonäytteen otto (runsaat vuodot kun voivat aiheutua myös syövästä) ja sitä ennen oli jotain verikokeita. ehkä kaikkia vuotohäiriöisiä ei läheetä eteenpäin, mutta noinhan tuo erikoissairaanhoito toimii: sinne pyritään saamaan potilaat, joilla on sellaisia oireita, joiden vuoksi syöpä ja muut hitoa vaativat muutokset on syytä sulkea pois laskuista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10621
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      3309
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      227
      2215
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2033
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      1
      1437
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1144
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1140
    8. 175
      1011
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      999
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      959
    Aihe