mitä mieltä olette onko tukkikuski rekkakuskien "kuningas" olen itse ollut muutamia kertoja tukkiauton mukana niin minusta siihen hommaan ei pysty kaikki kuskit jotka ajavat muita isoja autoja siinä hommassa täytyy olla aika tekijä kun seurasin millaisista paikoista talvikelilläkin metsästä tultiin ketjuja oli vetävillä ja etupyörillä,en aliarvioi muita kuskeja mutta minusta tukkiautossa ei pärjää jos se homma ei käy sata prosenttisesti.
onko
11
3882
Vastaukset
- vaikka
keskustan(tarkoitan hki)jakokuskit,roskakuskit.
meinaan vaan,että siinä on usean h-auton kyljet
paskana,jos hiukan väärin kääntelee.Ja kaupungin
liikenne jumissa.- kova sana
kyllä se pöllikuski ykkönen on kyllä moni pöllikuski voi ajaa muita autoja mutta laitetaampa muuta rekkaa ajava kuski hakemaan kuorma metsästä niin kyllä aika monella menee sormi suuhun tai siis ei aika monella vaan kaikilla jotka eivät ole sitä hommaaa tehneet epäilempähän että siinä kävis niin että se pölliauto jäis sinne metsään ehkäpä jo sinne kääntöpaikalle.
- se on
kova sana kirjoitti:
kyllä se pöllikuski ykkönen on kyllä moni pöllikuski voi ajaa muita autoja mutta laitetaampa muuta rekkaa ajava kuski hakemaan kuorma metsästä niin kyllä aika monella menee sormi suuhun tai siis ei aika monella vaan kaikilla jotka eivät ole sitä hommaaa tehneet epäilempähän että siinä kävis niin että se pölliauto jäis sinne metsään ehkäpä jo sinne kääntöpaikalle.
hommassa ku hommassa. Sormi menee suuhun jos ei sitä oo ennen tehny..
- sooda
se on kirjoitti:
hommassa ku hommassa. Sormi menee suuhun jos ei sitä oo ennen tehny..
Kyllähän tukkiajo nimenomaan ajotaitoa kysyy, se on selvä. Ajotaitojensa puolesta pöllikuskit ovat varmaan kuljetusalan "kermaa".
Vaan kylläpä se jakoajokin vaatii totuttelua. Varsinkin Suomen mittakaavassa suurkaupunkien keskustan alueella tapahtuva. Pitää osata auton käsittely ahtaissa paikoissa, asiakaspalvelu, kapuloiden ja rahtikirjojen kanssa pelleily. Jakopaikkoja on pahimmillaan useita kymmeniä päivässä. Tuollainen kaupungin sisäinen jakoajo yhdistelmällä on varmastikin vittumaisinta hommaa mitä kuljetusala tarjoaa... Ainakin sillä perusteella mitä kokemuksia on jakoajosta ilman kärryä. - näin mutta
sooda kirjoitti:
Kyllähän tukkiajo nimenomaan ajotaitoa kysyy, se on selvä. Ajotaitojensa puolesta pöllikuskit ovat varmaan kuljetusalan "kermaa".
Vaan kylläpä se jakoajokin vaatii totuttelua. Varsinkin Suomen mittakaavassa suurkaupunkien keskustan alueella tapahtuva. Pitää osata auton käsittely ahtaissa paikoissa, asiakaspalvelu, kapuloiden ja rahtikirjojen kanssa pelleily. Jakopaikkoja on pahimmillaan useita kymmeniä päivässä. Tuollainen kaupungin sisäinen jakoajo yhdistelmällä on varmastikin vittumaisinta hommaa mitä kuljetusala tarjoaa... Ainakin sillä perusteella mitä kokemuksia on jakoajosta ilman kärryä.minä olen samaa mieltä että kaupunkiajo on varmasti veemäistä hommaa mutta olen sitä mieltä että kyllä se tukkikuskin työ vaatii eniten taitoa ja pisimmän työkokemuksen että se homma käy hyvin,ilman vahinkoja.
- erilaisia..
näin mutta kirjoitti:
minä olen samaa mieltä että kaupunkiajo on varmasti veemäistä hommaa mutta olen sitä mieltä että kyllä se tukkikuskin työ vaatii eniten taitoa ja pisimmän työkokemuksen että se homma käy hyvin,ilman vahinkoja.
autoja,työkoneita.ym.Ja pojat, on ollut isoakin
kalustoa.Mutta kyllä sen sanon,että tuo jako-
homma..on kyllä yks vaativimpia.Täytyy otta
huomioon niin paljon muutakin,silti täytyis olla
asiakaspalvelua ym.Jos joku jäte-jako kuski sanoo,että on ajanut 10v,eikä ole tullut mitään
vahinkoa,hattua nostan sille kuskille. - olen
erilaisia.. kirjoitti:
autoja,työkoneita.ym.Ja pojat, on ollut isoakin
kalustoa.Mutta kyllä sen sanon,että tuo jako-
homma..on kyllä yks vaativimpia.Täytyy otta
huomioon niin paljon muutakin,silti täytyis olla
asiakaspalvelua ym.Jos joku jäte-jako kuski sanoo,että on ajanut 10v,eikä ole tullut mitään
vahinkoa,hattua nostan sille kuskille.varmasti se jakohomma vaatii taitoa mutta itse ajan puita ja aiemmin ajoin jakoautoa niin kyllä tässä puukuskina vaaditaan todella paljon enemmän taitoa ja tietynlaista hulluutta että pääsee mettästä ominavuin pois.
- metsäjesse
olen kirjoitti:
varmasti se jakohomma vaatii taitoa mutta itse ajan puita ja aiemmin ajoin jakoautoa niin kyllä tässä puukuskina vaaditaan todella paljon enemmän taitoa ja tietynlaista hulluutta että pääsee mettästä ominavuin pois.
Onhan puunajo tosimiesten hommaa,kaikella kunnioituksella muita kollegoja kohtaan,kaikkia meitä tarvitaan!! Asian kiteytti hienoimmin entinen opettajani joka sano et joka puukuskista tulee rekkakuski,mut joka rekkakuskista ei tule puukuskia...
- 3350
metsäjesse kirjoitti:
Onhan puunajo tosimiesten hommaa,kaikella kunnioituksella muita kollegoja kohtaan,kaikkia meitä tarvitaan!! Asian kiteytti hienoimmin entinen opettajani joka sano et joka puukuskista tulee rekkakuski,mut joka rekkakuskista ei tule puukuskia...
oon ajanut itse sora, jako,lavetti sekä tällä hetkellä puita reilun kaksi vuotta ja joka homma on ollut omalla tavallaan vaikeaa mutta eniten on puunajo vaatinut ajotaitoa ja kykyä selviytyä ongelmista ilman vahinkoja.. pitää olla rauhallinen ja rämäpää yhtäaikaa ja tietää mihin oma ajokki pystyy ja mihin ITSE pystyy.. itse olen tähän asti välttynyt isommilta vahingoilta muutama työvalo ja yksi vanne kiveen.. mutta kyllä tässä kerkeää vielä jotain isompaakin sattumaan..
- pihkanaama
Itse olen kasvanut metsäkoneyrittäjän perheessä ja puun ajo oli aika luonnollinen uravalinta. Ensin yritin ajaa rahtia mutta ei se ollut minun hommaa, asiakaspalvelu olis pitänyt olla verissä. En nyt oikein tiedä onko se puun ajo niin "kuninkuuslaji". Itse en pystyisi ajamaan jossakin pariisin keskustassa etsien purkupaikkaa tai jakaria hesan keskustassa. Jokainen kuljetusalan työ vaatii oman erikois- osaamisensa, kuten puun ajokin.
(nimim. 4v omalla autolla)- kaikella kunnioituksella
Siis onhan varmasti niin, jotta jokaisessa hommassa on omat niksinsä ja metkunsa. Yhtään väheksymättä kenenkään hommia ja eihän se, että joku nyt ajaisi ns. kuninkuuslajia, tee sinun hommasti yhtään vähempiarvoista. Sinähän voit olla oman lajisi osaaja ja sillä selvä. muttei se tarkota sitä, että pärjäisit takuuvarmasti jossain muualla. Mutta henkilökohtaisena mielipiteenä puunajo kuitenkin on vaativimmasta päästä ja en yhtään vähättele jakarien hommia kaupungeissakaan, mutta pöllinajossa saa tuntuvat vahingot aikaiseksi pikkuvirheillä, muutakin kuin vain kaupungin liikenteen sekaisin tai lommoteltua pysäköityjä autoja. Menkääpä vaikka katselemaan talvella paikkoja mistä noita puita ajetaan ja sitten käykää kesällä vilkaisemassa samaa polkua, mikäli sitä enään on...näkyvissäkään.
En kehu itseäni tai kolleegoitani, olen ajanut noin 15 v, niin näillä lakeuksilla kuin Amsterdamista Uralille ja nyt parisen vuotta metsässä ja sanotaan nyt loppukommenttina vaikka niin, että maailmalla tarvitaan monenlaista taitoa ja metsässä ykkösenä tulee ehdottomasti oma pelisilmä = auton käsittely, kuormaaminen, niksit, tietynlainen räväkkyys mutta ennenkaikkea rauhallisuus. Hätäilemällä ei pääse kuin allikkoon. Joten eiköhän sovita, että jokin homma voi olla toista vaativampaa, mutta mikään mukaan homma ei tunareilta onnistu. Ja jokaisen täytyy uskoa ja kehittää omaa ammattitaitoansa, jolloin tämän maan pyörät pysyvät pyörimässä, sahat saavat puunsa ja kaupunkilaiset leipänsä ja ennen kaikkea, emme huku paskaan....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1818062Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2544210Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi723460Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut903211Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi182341Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42175100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es262012Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351631Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik491535Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun481507