Saako käydä huoneistossa jonka olen vuokrannut ?

Anonyymi-ap

Kysymys on hieman erikoinen. Olen kumppanin kanssa vuokranneet huoneiston vuoden vaihteessa. Minulla on huoneistoon avaimet, kuten hänellä myös. Kumppani on ehtinyt jo muuttamaan huoneistoon ja on kirjoilla, minä olen siirtämässä kirjat huoneistoon noin kuukauden sisään. Nyt hän on ilmoittanut minulle ettei minulla ole huoneistoon asiaa ilman hänen suostumusta, eli omin päin en voi asioida huoneistossa missä on hänen tavaroita ja myös jonkin verran minun tavaroita. Olen tilannut uusia huonekaluja, jotka on jo huoneistoon toimitettu. Onko hänellä oikeus kieltää minua käymästä huoneistossa ilman hänen lupaa tai läsnäoloa. Tilanne on hyvin erikoinen. Toivottavasti joku juridiikan asiantuntija voi tähän vastata.

13

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos olet virallisesti toinen vuokralainen ja olet tehnyt osoitteeseen virallisen muuttoilmoituksen, on se sinun kotisi.

• Anonyymi

Olemme kumppanin kanssa kahdestaan vuokranneet huoneiston, kirjani siirrän vuokrahuoneistoon lähiaikoina, toistaiseksi vielä kirjat ovat siis vanhassa kodissani Voiko kumppani estää käymisen omatoimisesti huoneistossa koska kirjani eivät ole vielä siirretty, hän uhkaa lakimiehellä jos käyn huoneistossa omilla avaimilla silloin, kun hän ei ole paikalla, avaimen sain huoneiston omistajalta kun vuokrasimme huoneiston. Tilanne on hyvin outo ja erikoinen.

• Anonyymi

Jos hänellä vuokra soppari näyttää eikä siinä lue sinun menemisistä mitään et saa mennä luvatta.
        Itsellä Talonmies uteliaana kävi usein asunnossa ja tein ilmoituksen syyte sille tuli kotirauhan häirinnästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olemme kumppanin kanssa kahdestaan vuokranneet huoneiston, kirjani siirrän vuokrahuoneistoon lähiaikoina, toistaiseksi vielä kirjat ovat siis vanhassa kodissani Voiko kumppani estää käymisen omatoimisesti huoneistossa koska kirjani eivät ole vielä siirretty, hän uhkaa lakimiehellä jos käyn huoneistossa omilla avaimilla silloin, kun hän ei ole paikalla, avaimen sain huoneiston omistajalta kun vuokrasimme huoneiston. Tilanne on hyvin outo ja erikoinen.

Unohda tuo yöllä päissään kirjoitellut.
        Kirjoilla ei ole asian kanssa tekemistä, vaikka voitkin edelleen siirtää kirjasi sinne. Vuokrasopimuksella sinulle siirretty hallintaoikeus ratkaisee.

Erityisesti vielä alla kerrottu luottotietoasia huomioiden uhkaus lakimiehestä kärsii aika pahasti uskottavuuden puutteesta.

• Anonyymi

Parempi kysymys lienee se, minkälainen "kumppanuus" teillä oikein on...
      Mutta joo, jos olet virallisesti vuokrasopimuksessa, olet myös huoneiston haltija, ja siten saat käydä huoneistossa. Jos "kumppanin kanssa vuokraaminen" tarkoittaa sitä, että hän on vuokrannut, niin et

• Anonyymi

Olen virallisesti toinen vuokraajista. Kirjoja en ole vielä siirtänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen virallisesti toinen vuokraajista. Kirjoja en ole vielä siirtänyt.

Ei kirjoilla ole asian kanssa tekemistä. Huoneiston hallinta ratkaisee.

No entä se parempi kysymys? Minkälainen kumppanuus se sellainen on, missä toinen kumppani vaatii toiselta jotain lupamenettelyä yhteisesti vuokrattuun huoneistoon menemiseem?
        Omalla kohdallani sellainen "kumppanuus" loppuisi lyhyeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kirjoilla ole asian kanssa tekemistä. Huoneiston hallinta ratkaisee.

No entä se parempi kysymys? Minkälainen kumppanuus se sellainen on, missä toinen kumppani vaatii toiselta jotain lupamenettelyä yhteisesti vuokrattuun huoneistoon menemiseem?
        Omalla kohdallani sellainen "kumppanuus" loppuisi lyhyeen.

Tämä tärkeämpi kysymys onkin se tärkein eli mihin ihmeeseen olen sekaantunut..

• Anonyymi

Hän voi sitten maksaa vuokran yksin

• Anonyymi

Kysymys ei ole jurildiikasta vaan luottamuksesta. Tietysti saat mennä sinne ja asuakin hallinnoimassasi huoneistossa, mutta kumppanuus vaatii uudelleen arviointia. Mikähän se kumppanuus sitten on? Kimppakämppä, parisuhde vai mikä?

• Anonyymi

Kumppanuuden piti olla parisuhde. Hänellä , toisella osapuolella ilmeisesti luottohäiriömerkintöjä ja talous rempallaan, minulla kaikki ok. Mietin tarvittiinko minua vaan em. syistä osapuoleksi vuokrasopimukseen ja kun soppari oli allekirjoitettu sainkin poistua kuviosta ? Tilanne on erikoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumppanuuden piti olla parisuhde. Hänellä , toisella osapuolella ilmeisesti luottohäiriömerkintöjä ja talous rempallaan, minulla kaikki ok. Mietin tarvittiinko minua vaan em. syistä osapuoleksi vuokrasopimukseen ja kun soppari oli allekirjoitettu sainkin poistua kuviosta ? Tilanne on erikoinen.

Noniin, aloituksen sekavuus sai jonkinlaisen selityksen. Nyt sitten vain hankit itsellesi niin pian jonkin toisen kämpän, kuin tuon vuokrasopimuksen määräaika tai irtisanomisaika huomioiden talous kestää. Vuokrasopimuksen päättymiseen asti olet tietysti huoneiston vuokralainen ja oikeudettu käyttämään sitä ihan normaalisti vuokralaisen tavoin.

• Anonyymi

Kumppani ilmeisesti vedättää ja käyttää hyväksi tilaisuutta. Pian entinen kumppani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8556
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3678
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1184
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      816
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe