Määrättiin lääkitys korkean paineen takia, pari vuotta sitten lääkitys puoli tablettia, nyt seurannut mittausta joka ollut noin 105/65 paikkeilla jonkun aikaa, siis liian alhainen.
Mikä on verenpaine mittauksessa
14
173
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ongelmia alhaisen paineen takia soitto tk-terveydenhoitajalle. Saat ohjeet ja mahdollisen ajan lääkäriin.
- Anonyymi
Nämä vaan jaksaa ohjeistaa. Jokainen tietää että jos on vikaa, menee lääkäriin. Ennen sitä kannattaa kysyä vertaistuelta, voi varsin hyvin selvitä sillä. Itse olen selvittänyt lukemattomia asioita täällä kirjoittavilta matkoista auton ja itseni korjuuseen.
- Anonyymi
Miten korkea se paine oli, kun lääke määrättiin ja suostuit sitä käyttämään? Jotain muutakin voisi kokeilla, kuin pilleriä. Terveellinen, kevyempi ruoka eli ravinto, painonpudotus, liikunta, ym. elämäntapa-aiheet ja -asiat kuntoon. Ensin.
- Anonyymi
No, tietysti vähäsuolainen ruoka. Mutta mulla pileri toiminut 27 vuotta, luulen että alhainen verenpaine lisää ikää ja terveyttä.
Eikä sitä paljoa voi ruokailua muutta. Jos voisi, ylipainoiset vois vähentää,, syömistä , ,,, ei olisi yhtään ylipainoista.
Näin ajatteli 79v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tietysti vähäsuolainen ruoka. Mutta mulla pileri toiminut 27 vuotta, luulen että alhainen verenpaine lisää ikää ja terveyttä.
Eikä sitä paljoa voi ruokailua muutta. Jos voisi, ylipainoiset vois vähentää,, syömistä , ,,, ei olisi yhtään ylipainoista.
Näin ajatteli 79v.Mitä ihmettä horiset? Ruokailun voi muuttaa terveellisemmäksi ja ravinteikkaammaksi aivan joka ainoa iikka. Oli ylipainoinen tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä horiset? Ruokailun voi muuttaa terveellisemmäksi ja ravinteikkaammaksi aivan joka ainoa iikka. Oli ylipainoinen tai ei.
Terveellinen ruokavaliolla terveydentilani on todistetusti parantunut, vaatii vähän tahtoa muuttaa ruoka terveellisemmäksi ja pysymään siinä, liikunnan lisääminen on hankalampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveellinen ruokavaliolla terveydentilani on todistetusti parantunut, vaatii vähän tahtoa muuttaa ruoka terveellisemmäksi ja pysymään siinä, liikunnan lisääminen on hankalampaa.
Ei ollenkaan. Panet vain tossua toisen eteen. Venytät, vanutat, vatkaat ja veivaat. Kyllä se siitä lähtee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ajatteli 79v.Huhuh. SUOMALAINEN MENESTYSRESEPTI VOITTAJAN sieniversio, suolaa 0,94.Eipä tule enää kyseistä tuotetta hankittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huhuh. SUOMALAINEN MENESTYSRESEPTI VOITTAJAN sieniversio, suolaa 0,94.Eipä tule enää kyseistä tuotetta hankittua.
Mutta kun syöt, niin ei tarvi kärsiä liian alhaisesta paineesta.
- Anonyymi
Ei liian alhainen, jos ei huimaa. Mulla aina alle sata ja usein alle 90. Syön kyllä kahta tablettia jo 25 vuotta ja ikää 79v. Sykkeeni alle 50, kun 15 min odottelee mittausta, syön siihen sitä toista pilleriä.
- Anonyymi
Aloittaja.
Terveellinen elämän tapa ja erityisesti ruokavalio, 105/65 en ole vielä huomannut mitään vaikutusta mutta suunta on aleneva. "Liian alhainen" verenpaine on oikeastaan sitä, että ylä- ja alapaineen erotus on liian pieni.
Yleisesti voisi pitää 30 elohopeamillimetrin paine-eroa alarajana, sillä elohopean ja veren tiheyserolla noin 13,5 laskettuna 30 mmHg vastaisi noin 40 senttiä verenpainetta, mikä juuri ja juuri riittäisi kierrättämään verta myös aivoissa. Jos ei veri päässä kierrä, lähtee taju saman tien. Kokemusta on.
On toki huomattava, että verenpainemittaus puristamalla olkavartta on epäsuora mittaus, ja vain suuntaa antava. Mittaa tai mittauta toisella mittarilla vaikka terveysasemalla.- Anonyymi
Ei muuten ole.
- AnonyymiUUSI
Minulla oli aikoinaan verenpaine vuosikymmeniä 100/60 aina kun työterveydessä mitattiin. Kysyin sitten lääkäriltä että mitä voin tehdä jos se putoaa , hän tokas vain :syö suolaa. Seuraava kysymykseni oli että kuinka alas se saa pudota ja vastaus oli: kyllä sen sit huomaat kun et enää tolpillas pysy. Mitään ongelmia ei tuosta alhaisesta paineesta ollut muuta kuin piti varoa liian nopeita käännöksiä ja ylosnousuja.
Nyt vanhempana kun pistin kymmenisen vuotta sitten tupakoinnin katkolle 49 vuoden jälkeen, niin kuinka ollakkaan alkoi myös verenpaine nousemaan liikunnasta ja ruokavaliosta huolimatta ja jouduinkin lääkitykselle. En ole kuitenkaan huolissani, on ainoa lääkitys mikä on vaikka en niin terveellistä elämää ole tähän ikääni viettänyt. Viimeksi vähän apteekissakin ihmettelivät kun lääkettä hain, kysyi vielä erikseen että eikö sulla muita lääkkeitä ole. Tämä mummo on tyytyväinen vaikka en eläis enää kun muutaman vuoden, mielellään max 10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk305770Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183194Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171311Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511303Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231164PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1521085Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43979- 126964
- 37854
- 142793